Landelijk verbod op motorclubs, van mij mag het !!!

08-11-2017 08:40 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je volledig volgetattoeeerd bent, je een motorrijbewijs hebt en een Harley Davidson of tegenwoordig ook een ander merk motor bezit ben je welkom bij vrijwel iedere 1% motorclub in Nederland. Deze hobby past bij nagenoeg vooral bij mensen met een collectief minderwaardigheidscomplex, maar die in groepsverband toch graag wil imponeren. Negen van de tien keer lijden ze ook aan een vorm van obesitas. Zij verwarren dit met gespierd, fit en sterk zijn, maar eigenlijk is het alleen maar een grotere omvang. Door een strenge selectieprocedure bij de Hells Angels Holland zijn er nu allerlei wannabee clubs ontstaan. Deze clubs zijn copycats en je ziet daar figuren tussen die zelfs op een open dag van de vroegere Hells Angels van het terrein getrapt werden. Wat ik verder niet begrijp is de geluidsoverlast die zo'n motor veroorzaakt. Het wordt namelijk gedoogd dat zij met zogenaamde dragpipes mogen rijden. Waarom wordt dit gedoogd terwijl wanneer iemand met een sportuitlaat onder zijn auto wordt aangehouden met zelfs minder geluid meteen een zware boete krijgt en een ombouwplicht ? Komt dat omdat de politie hier de strijd niet aandurft tegen een groep aso's die herrie veroorzaken ? Of omdat het meestal een criminele organisatie betreft en ze hun handen niet willen branden ?
kroegfilosoof wijzigde dit bericht op 08-11-2017 12:32
0.12% gewijzigd
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
nina1966 schreef:
08-11-2017 08:50
Belachelijk. Dus de panrijders, allemaal middelbaar en meestal van wat hoger niveau mogen niet meer. Kom op zeg. Lekker generaliserend weer.
Inderdaad, heel veel leuke hobby motorclubs en enkele motorbendes. Dat laatste is het probleem, niet het fenomeen motorclubs.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
08-11-2017 11:17
Oh, je irriteert je. Ja dat is een hele goede reden... Jij hebt iets tegen deze leefstijl enzoekt hierbij andere redenen om je irritatie te voeden.

Tja, ik dacht, ik drop mijn irritatie even op een forum. Even kijken of ik de enige ben. Nu dit het geval blijkt te zijn is het wellicht weer tijd voor een bezoek aan de psychiater. Ik erger me soms ook aan de bakfietsmoeders hier in het Gooi. Maar daar ga ik dan wel over huilen op het FOK! forum of iets dergelijks.

BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
08-11-2017 10:37
Nogmaals, ik heb het hier niet over piloot Olivier of tandarts Martijn die door een midlifecrisis een Harley kopen.

.
En dat moeten wij dan maar ruiken ofzo? Want zeggen doe je het niet.... En haal je ook even de onwaarheden uit je schrijfsel? Ik heb ze even hieronder neergezet

Wanneer je volledig volgetattoeeerd bent, je een motorrijbewijs hebt en een Harley Davidson of tegenwoordig ook een ander merk motor bezit ben je welkom bij vrijwel iedere motorclub in Nederland.
Tatoeages zijn echt geen vereiste bij het grootste deel van de motorclubs
Deze hobby past bij nagenoeg vooral bij mensen met een collectief minderwaardigheidscomplex, maar die in groepsverband toch graag wil imponeren.
Dat heb ik nou nog nooit iemand over wielrenners horen zeggen.... want dan valt je hobby met gelijkgestemden uitoefenen ineens wel onder "gezellig samen"?
Negen van de tien keer lijden ze ook aan een vorm van obesitas. Zij verwarren dit met gespierd, fit en sterk zijn, maar eigenlijk is het alleen maar een grotere omvang.
Motorrijders zijn een afspiegeling van de samenleving. Als echt 90% van de bevolking aan obesitas lijdt, lijkt dat me eerder iets om je zorgen over te maken dan om dat bij motorrijders als argument te gebruiken om clubs te verbieden.
Door een strenge selectieprocedure bij de Hells Angels Holland zijn er nu allerlei wannabee clubs ontstaan. Deze clubs zijn copycats en je ziet daar figuren tussen die zelfs op een open dag van de vroegere Hells Angels van het terrein getrapt werden.
Want iedere motorrijder wil bij een criminele organisatie horen? Net zoals iedere voetbalfan willekeurig mensen in elkaar mept?
Wat ik verder niet begrijp is de geluidsoverlast die zo'n motor veroorzaakt. Het wordt namelijk gedoogd dat zij met zogenaamde dragpipes mogen rijden.
Het wordt niet gedoogd, er wordt best streng op gecontroleerd en gesanctioneerd. Sterker nog, na ieder evenement waar motorrijders komen is het bijna een heksenjacht op alle mogelijke overtredingen die de bezoekende motorrijders zouden hebben kunnen begaan.
Waarom wordt dit gedoogd terwijl wanneer iemand met een sportuitlaat onder zijn auto wordt aangehouden met zelfs minder geluid meteen een zware boete krijgt en een ombouwplicht?
Wordt dus niet gedoogd. Daarnaast, een mens kan op gehoor niet bepalen of het ene geluid harder is dan het andere. Wat jij als harder denkt te horen kan best minder db zijn dan wat zachter klinkt. Bovendien is per typegoedkeuring (type voertuig) vastgelegd aan welke geluidsnormen deze moet voldoen, wat vooral afhankelijk is van het bouwjaar. Een oud voertuig mag dus aanzienlijk meer geluid maken dan een nieuwe, wat dus ook weer voor auto's geldt. Dat veel motorrijders zuiniger zijn op hun oude motoren waardoor deze dus langer in goede staat en aan alle wettelijke eisen voldoend over de wegen blijven rijden, wordt dus niet gedoogd maar is gewoon wettelijk toegestaan, in tegenstelling tot al die puberjochies in Polo's die met illegale herrieuitlaten rondrijden.
Komt dat omdat de politie hier de strijd niet aandurft tegen een groep aso's die herrie veroorzaken? Of omdat het meestal een criminele organisatie betreft en ze hun handen niet willen branden?
Nee, dat ligt aan mensen die zonder kennis van zaken dit soort onzin roeptoeteren en die niet kijken naar de werkelijkheid.

Disclaimer: Bovenstaande heb ik met opzet gechargeerd, hoewel in mindere mate dan TO.
anoniem_348263 wijzigde dit bericht op 08-11-2017 11:31
Reden: foutje verwijderd
0.91% gewijzigd
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
08-11-2017 11:21
Inderdaad, heel veel leuke hobby motorclubs en enkele motorbendes. Dat laatste is het probleem, niet het fenomeen motorclubs.
Precies. Een motorclub is een... club van motorrijders, eigenlijk wat het woord zegt. En daar heb ik niets op tegen. Wel tegen bendes (en dus ook tegen motorbendes).

Als je het hebt over onverantwoord rijgedrag, kunnen dat enkele leden van de motorclub zijn (maar dan kijk ik die leden erop aan, en niet de hele club). In meeste gevallen zullen dat beschaafde motorrijders zijn die voorzichtig en verantwoord rijden.

Ik moet dan denken aan een druk kruispunt met motorrijders in een bloes met korte mouwen en een korte broek (die vind ik gestoord) of motorrijders bij een rood stoplicht. Dat gaat dan van VROEMMMM.... VROEMMMM.... VROEMVROEMMMM.... en dan springt het stoplicht op groen en dan: VRRRRROOOOOOAAAAAAAAARRRRRRR!!! Met een hels kabaal rijden ze dan weg!

En bepaalde motoren kunnen mij wel bekoren. Die pruttelen als het ware, PRUPRUPRUPRUPRU.... Ik noem ze koffiepotten!
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Dreamchild schreef:
08-11-2017 11:27
.
En dat moeten wij dan maar ruiken ofzo? Want zeggen doe je het niet.... En haal je ook even de onwaarheden uit je schrijfsel? Ik heb ze even hieronder neergezet

Ik haal helemaal niks van de waarheid weg. De enige onwaarheid die ik neergezet heb is dat ik in mijn openingspost vergeten ben te vermelden dat ik de 1% clubs bedoelde. Dat had ik 2 minuten later wel geschreven. En daar blijven figuren zoals jij nu over door janken. :puh:
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
- erger u niet verwondert u slechts -
KroegFilosoof schreef:
08-11-2017 11:43
Ik haal helemaal niks van de waarheid weg. De enige onwaarheid die ik neergezet heb is dat ik in mijn openingspost vergeten ben te vermelden dat ik de 1% clubs bedoelde. Dat had ik 2 minuten later wel geschreven. En daar blijven figuren zoals jij nu over door janken. :puh:
Je hebt gelijk in je eerdere post, het is tijd voor deskundige hulp.
Dreamchild benoemt meerdere onwaarheden, die je zelf hebt neergezet dmv generalisaties. Zij haalt ze een voor een onderuit. En jouw reactie is erg kinderachtig, maw je het lijkt erop dat je eigenlijk niets zinnigs te zeggen hebt, iets wat met feiten onderbouwd is.
Veel plezier met je irritatie!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken wel motor vriendenclubjes die er wel eens met een stel op uittrekken. Ook Harleyrijders. Maar dit zijn gewoon brave hardwerkende mensen, daar is niets mis mee. Maar.... die sluiten zich ook niet aan bij de Hells Angels en hoe heetten die anderen ook alweer... die gevaarlijke lui.....

Ja, motors maken helaas heel veel herrie. Harleys helemaal. Ik weet het. Het zou mooi zijn als ze in de toekomst worden geproduceerd met steeds minder geluid. Net als bromfietsen en auto's, en ook stofzuigers.

Ik hou niet van herrie. Maar ik gun de mensen wel hun ding.
Ik denk dat mensen een Harley kopen vooral om die herrie en is het niet de herrie van de motor dan is het wel de herrie van de muziek. Hier rijd iemand motor met meestal rock muziek aan. Echt die hoor je van ver aankomen zo hard dat die muziek staat.

En ik zie ook regelmatig een oudere meneer ongeveer zo rond rijden (qua stuur dan, meneer heeft altijd motorpak aan) en vraag me af of die dan geen kramp krijgt en of dat wel lekker zit zo:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
08-11-2017 11:59

Dreamchild benoemt meerdere onwaarheden, die je zelf hebt neergezet dmv generalisaties. Zij haalt ze een voor een onderuit. En jouw reactie is erg kinderachtig, maw je het lijkt erop dat je eigenlijk niets zinnigs te zeggen hebt, iets wat met feiten onderbouwd is.
Veel plezier met je irritatie!

Het is uitgezocht en bewezen dat 85 % van de leden van dergelijke motorclubs een strafblad heeft. Dan is mijn optiek die andere 15 % of hulp in de huishouding op die club of wegens vormfouten en/of gebrek aan bewijs vrijgesproken. Dat zijn helaas de feiten.
https://www.volkskrant.nl/binnenland/ru ... ~a4518964/
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
Closednote, ik vind die stuur toch wel aan de lage kant! Kan die niet nog hoger? :P
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Een harley is toch een hartstikke gaaf ding! Ik vind ze gewoon prachtig mooi. Alleen jammer van die herrie die ze maken.
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
08-11-2017 12:26
Het is uitgezocht en bewezen dat 85 % van de leden van dergelijke motorclubs een strafblad heeft. Dan is mijn optiek die andere 15 % of hulp in de huishouding op die club of wegens vormfouten en/of gebrek aan bewijs vrijgesproken. Dat zijn helaas de feiten.
https://www.volkskrant.nl/binnenland/ru ... ~a4518964/


RTV Drenthe donderdag 9 maart 2017, 17:25

Motorclub in Hoogeveen bouwt motor voor goed doel

HOOGEVEEN - Motorclub Motorhead uit Hoogeveen wil 15.000 euro inzamelen voor het ziekenhuis in Hardenberg. De club hoopt samen met twee motorclubs uit Overijssel via een verloting van drie zelfgebouwde motoren dat geld bij elkaar te halen.
Elke motorclub bouwt aan een motor, die 5.000 euro moet op gaan leveren bij de verloting in juli. Naast Motorhead bouwen ook motorclubs Roving Spirit uit Slagharen en DTC uit Raalte een eigen exemplaar, met als basis een Yamaha XS650.

"De kinderafdeling van Ziekenhuis Hardenberg wil een speciaal bed, dat 15.000 euro kost. Elke club verkoopt vijfhonderd loten", vertelt Ron Boer van MC Motorhead. "Wij hebben onze loten al bijna allemaal verkocht en de motor is bijna af."

De drie motoren worden op 8 juli in Slagharen tentoongesteld. Een professionele jury zal beoordelen welke club de mooiste motor heeft gebouwd. Aansluitend is de verloting.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
08-11-2017 12:26
Het is uitgezocht en bewezen dat 85 % van de leden van dergelijke motorclubs een strafblad heeft. Dan is mijn optiek die andere 15 % of hulp in de huishouding op die club of wegens vormfouten en/of gebrek aan bewijs vrijgesproken. Dat zijn helaas de feiten.
https://www.volkskrant.nl/binnenland/ru ... ~a4518964/
Ik heb de adressen gewist:

Motorclubs - Goede doelen

1. 2 Wheels 4 Wings Adresgegevens onbekend
Nederlandse stichting die als doel heeft mensen een dag zonder zorgen te bezorgen. Organiseert jaarlijks meerdere kleine motortourtochten voor mensen die een beperking hebben of ziek zijn. Details...

2. Egg Run .................adres gewist... Roden (gemeente Noordenveld)
Nederlandse stichting heeft ten doel het bevorderen van het (geestelijk) welzijn van in ziekenhuizen opgenomen kinderen. Organiseren oa jaarlijks een motortreffen. Details...

3. Kika Bike Adresgegevens onbekend
De Stichting Bert Banjer's KiKa Bike is opgericht om middels de inzet van deze motorclub fondsen te werven voor kika. Steun draagt bij aan het onderzoek naar kanker onder kinderen. Details...

4. Knights Templar ............adres gewist....Gouderak (gemeente Krimpenerwaard)
Rijden voor een doel, rijden met een doel. Voor iedere kilometer die zij rijden schenken zij 1 eurocent aan de goede doelen. Details...

5. Racen tegen Kanker Adresgegevens onbekend
Evenement van Stichting Racen tegen Kanker. Met de motorrace als “tool” proberen ze de aandacht te krijgen van bedrijven en media om zo de groei v/d stichting te kunnen waarborgen. Details...
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
08-11-2017 12:26
Het is uitgezocht en bewezen dat 85 % van de leden van dergelijke motorclubs een strafblad heeft. Dan is mijn optiek die andere 15 % of hulp in de huishouding op die club of wegens vormfouten en/of gebrek aan bewijs vrijgesproken. Dat zijn helaas de feiten.
https://www.volkskrant.nl/binnenland/ru ... ~a4518964/

Het Nieuwsblad

Motorclubleden schilderen lokalen en organiseren benefiet voor MPI Rozenweelde


Hells Angels in de bres voor kindjes met beperking


02/05/2016 om 00:00 door Arne Franck


[foto:De ruige bikers verkopen knuffels en geven het centrum een likje verf. Allemaal voor de kinderen met een beperking. Foto: mvn]


Zedelgem / Ichtegem -


De motorclub Hells Angels steekt op zondag 22 mei de schouders onder een familiedag in het MPI Rozenweelde in Aartrijke. De leden zamelen geld in en helpen er ook met schilderwerken. “Hun hulp is meer dan welkom”, stelt directrice Sylvie Lambrechts.


Een beruchte motorclub die knuffelberen verkoopt voor het goede doel. Het lijkt op z'n zachtst gezegd ongewoon, maar voor de leden van de motorclub Hells Angels Coast uit Eernegem is het menens. De ruige bikers tonen zich van hun zachtste kant en springen in de bres voor het MPI Rozenweelde, de voorziening voor kinderen met een mentale of meervoudige beperking in Aartrijke.


Ze zamelen niet alleen geld via de verkoop van beertjes maar steken ook ter plaatse de handen uit de mouwen. Zo maakten ze zich afgelopen weekend vrij om de nieuwe lokalen voor de kinderen een likje verf te geven financierden de speciale verf die hiervoor nodig is.


Het hoogtepunt van de inzamelactie volgt op zondag 22 mei. Dan organiseren de Hells Angels samen met Rozenweelde een familiedag waarvan de opbrengst integraal naar de voorziening gaat. “Iedereen is dan welkom voor een gezellige namiddag met een schietkraam, springkasteel, volksspelen, kinderanimatie, een barbecue en optredens van Rock Circus en Falling Man”, verduidelijken Hells Angels-leden David Tanghe (35) uit Moorsele en Terence Vercammen (39) uit Ichtegem. “Falling Man is de band van acteur Sam Louwyck, bekend van Eigen Kweek. Hij was direct gewonnen voor het initiatief en is onze publiekstrekker.”
LOEP ME MAAR aub.
hoe anders was dit topic verlopen als het de titel "verbod op criminele organisaties" had gekregen?
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
08-11-2017 13:36
RTV Drenthe donderdag 9 maart 2017, 17:25
Motorclub in Hoogeveen bouwt motor voor goed doel

Je kunt nu wel blijven door janken over motorclubs, maar ik had al gecorrigeerd dat ik 1 % clubs bedoelde. De figuren die je hier schetst zijn koorknapen, weldoeners, ideale schoonzonen, apothekers enz..
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
08-11-2017 11:11
Ik werd getriggerd door een serie van Pownd, genaamd captain Henk. Dat is een serie over een biker met een boerenaccent uit de Achterhoek. Ik irriteer me dan aan het copieergedrag van figuren die een stoere levensstijl uit bijvoorbeeld Amerika gaan zitten na-apen met allemaal dezelfde jasjes aan.

Even een correctie maar onze Captain World Henk Kuipers komt uit Drenthe En zeker niet uit de Achterhoek.
Overigens een zeer vriendelijke man die gratis zelfverdedigingslessen geeft aan vrouwen in de sportschool van zijn zoon.
Alle reacties Link kopieren
ploppie76 schreef:
08-11-2017 15:32
Even een correctie maar onze Captain World Henk Kuipers komt uit Drenthe En zeker niet uit de Achterhoek.

Whatever, hij praat in ieder geval als een provinciaal. Wel eentje met een ego die net zo groot en zwaar is als hij zelf, maar er in zijn leven nooit in geslaagd is een Hells Angel te worden, omdat de toelatingseisen voor deze club aanmerkelijk hoger lag. Een droom die dit soort randfiguren koesteren. Vandaar de wildgroei onder de meer toegankelijke 1% clubs die vol zitten met afgewezen bikertjes die faalden voor het in die kringen hoogst haalbare, namelijk de Hells Angels. Let wel, het hoogst haalbare in kringen van achterstandswijken, woonwagenkampen, tattooshops enz..
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
Dit krijg je natuurlijk als je de discussie aangaat met een "kroegfilosoof".

Het is overigens NIET (of nauwelijks) te vermijden dat de motor van een motorfiets meer herrie maakt dan die van een auto. Dat is simpelweg een consequentie van het feit dat een motorfiets of brommer minder plek heeft voor een effectief uitlaatsysteem.

Dat neemt niet weg dat een motorfiets verbazend stil "kan" zijn. Maar veel van die motorboys noemen zulke motoren misprijzend "stofzuigers" en gaan vervolgens in de weer om een "lekker sportief" geluidje terug te krijgen.

Er zijn zeker voor moderne motoren behoorlijke strenge normen. Daar moeten ook custom motoren gewoan aan voldoen. En dat kan ook gehandhaafd worden door de politie. In Duitsland en Italie is het heel gebruikelijk dat er actief gehandhaafd wordt op typegoedkeuringen. Heeft een motor niet zijn originele uitlaat? Pats boem, dikke boete. En haal de motor maar op bij een politieburo op een aanhanger.

Maar dat heeft uiteraard niks te maken met criminele clubs die zich accocieren met rammelende motorfietsen uit het stenen tijdperk van amerikaanse makelijk die eigenlijk meer geinteresseerd zijn in afpersing, drugshandel en vrouwenuitbuiting.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
08-11-2017 10:38
Hier in de buurt was een clubhuis van een motorclub, nooit last van gehad. Ze zaten wel eens met z'n allen buiten een biertje te drinken en zeiden dan gewoon vriendelijk gedag. En iets verderop woont een clublid van een motorclub die helemaal niet goed bekend staat. Doet volgens mij ook niemand kwaad.

Ja sommige motorclubs staan helemaal niet goed bekend en zorgen voor problemen maar dat betekent toch niet dat de hele club slecht is? De criminelen en foute figuren verpesten het gewoon voor de rest.
Dit dus
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
kastella schreef:
08-11-2017 16:01
Dit krijg je natuurlijk als je de discussie aangaat met een "kroegfilosoof".

Maar dat heeft uiteraard niks te maken met criminele clubs die zich accocieren met rammelende motorfietsen uit het stenen tijdperk van amerikaanse makelijk die eigenlijk meer geinteresseerd zijn in afpersing, drugshandel en vrouwenuitbuiting.

Wat kun jij ontzettend generaliseren zeg.........Net alsof dit het voorspelbare verloop is van iedere discussie die je aangaat met een KroegFilosoof. En dat cynische toontje staat mij ook niet aan :whip:

BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
Niet schijten in je eigen nest is een uitdrukking die Hells Angels ook wel kennen.

Beetje vriendelijk doen in de buurt, ritjes met gehandicapte kinderen organiseren en op andere manieren good will kweken (een aangerand buurtmeisje bescherming geven is ook een mooie) maar dat zo'n club zich bezig houdt met criminaliteit is wel degelijk onwenselijk.
kastella schreef:
08-11-2017 16:24
Niet schijten in je eigen nest is een uitdrukking die Hells Angels ook wel kennen.

Beetje vriendelijk doen in de buurt, ritjes met gehandicapte kinderen organiseren en op andere manieren good will kweken (een aangerand buurtmeisje bescherming geven is ook een mooie) maar dat zo'n club zich bezig houdt met criminaliteit is wel degelijk onwenselijk.
Dan pak je het criminele gedrag aan, niet het vervoermiddel, de lichaamsversieringen of het lichaamsgewicht.
KroegFilosoof schreef:
08-11-2017 16:23
Wat kun jij ontzettend generaliseren zeg.........Net alsof dit het voorspelbare verloop is van iedere discussie die je aangaat met een KroegFilosoof. En dat cynische toontje staat mij ook niet aan :whip:

Nou, ik heb je even geloept. Je bent een echte aanwinst voor het forum, een pareltje :nooo:
Tip: Voordat je anderen aanspreekt op hun manier van communiceren... loep jezelf en lees je eigen 'toontje' nog even terug. Imho heb je een hele nare, onvriendelijke, arrogante, neerbuigende, stigmatiserende, generaliserende, veroordelende, kortzichtige en respectloze manier van communiceren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven