Landelijk verbod op motorclubs, van mij mag het !!!

08-11-2017 08:40 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je volledig volgetattoeeerd bent, je een motorrijbewijs hebt en een Harley Davidson of tegenwoordig ook een ander merk motor bezit ben je welkom bij vrijwel iedere 1% motorclub in Nederland. Deze hobby past bij nagenoeg vooral bij mensen met een collectief minderwaardigheidscomplex, maar die in groepsverband toch graag wil imponeren. Negen van de tien keer lijden ze ook aan een vorm van obesitas. Zij verwarren dit met gespierd, fit en sterk zijn, maar eigenlijk is het alleen maar een grotere omvang. Door een strenge selectieprocedure bij de Hells Angels Holland zijn er nu allerlei wannabee clubs ontstaan. Deze clubs zijn copycats en je ziet daar figuren tussen die zelfs op een open dag van de vroegere Hells Angels van het terrein getrapt werden. Wat ik verder niet begrijp is de geluidsoverlast die zo'n motor veroorzaakt. Het wordt namelijk gedoogd dat zij met zogenaamde dragpipes mogen rijden. Waarom wordt dit gedoogd terwijl wanneer iemand met een sportuitlaat onder zijn auto wordt aangehouden met zelfs minder geluid meteen een zware boete krijgt en een ombouwplicht ? Komt dat omdat de politie hier de strijd niet aandurft tegen een groep aso's die herrie veroorzaken ? Of omdat het meestal een criminele organisatie betreft en ze hun handen niet willen branden ?
kroegfilosoof wijzigde dit bericht op 08-11-2017 12:32
0.12% gewijzigd
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
08-11-2017 17:04
Nou, ik heb je even geloept. Je bent een echte aanwinst voor het forum, een pareltje

Bedankt voor het compliment. Je lijkt me een aardig mens.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
08-11-2017 12:26
Het is uitgezocht en bewezen dat 85 % van de leden van dergelijke motorclubs een strafblad heeft. Dan is mijn optiek die andere 15 % of hulp in de huishouding op die club of wegens vormfouten en/of gebrek aan bewijs vrijgesproken. Dat zijn helaas de feiten.
https://www.volkskrant.nl/binnenland/ru ... ~a4518964/
Je draait het om. Wat jij bedoelt zijn geen motorclubs maar criminele organisaties waarvan de leden motor rijden!

Daarnaast hebben en gebruiken filosofen normaal gesproken (hun) hersenen....
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Je hebt letterlijk niet een bericht geplaatst zonder een vooroordeel. Lees maar eens terug. Misschien inderdaad eens aan jezelf werken? :facepalm:

En nee, je lost criminaliteit niet op door motorclubs te verbieden. Bovendien is het niet zo zwart wit, ook niet bij de 1%-clubs, zoals jij het noemt.
Alle reacties Link kopieren
Zelf woon ik in zo'n beetje de hoofdstad van de outlaws mc's/1%. Satudarah, Hells Angels, No Surrender en niet te vergeten de Bandidos. Daarnaast nog de puppetbendes, de wannabe.

Mogen ze van mij vandaag nog opdoeken, man man wat een ellende en overlast.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
08-11-2017 19:46
Zelf woon ik in zo'n beetje de hoofdstad van de outlaws mc's/1%. Satudarah, Hells Angels, No Surrender en niet te vergeten de Bandidos. Daarnaast nog de puppetbendes, de wannabe.

Mogen ze van mij vandaag nog opdoeken, man man wat een ellende en overlast.
Ik begrijp dat ik je niet aantref op het jaarlijkse treffen van de HC? ;-D
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
08-11-2017 16:23
Wat kun jij ontzettend generaliseren zeg........ En dat cynische toontje staat mij ook niet aan :whip:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Als ik ergens in mijn saaie, burgerlijke ambtenarenleven nooit last van heb gehad, dan zijn het krakers, punkers, hardrockers, scouts en motorbendes. Ik ken alleen maar aardige exemplaren.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
08-11-2017 23:46
Als ik ergens in mijn saaie, burgerlijke ambtenarenleven nooit last van heb gehad, dan zijn het krakers, punkers, hardrockers, scouts en motorbendes. Ik ken alleen maar aardige exemplaren.
Dan woon jij vast niet in de straat van een of andere 'president' van een vaag 'chapter' waar ze regelmatig verhaal komen halen met handgranaten of zelfgefabriceerde molotovcocktails. Oh ze lullen heel aardig met je aan de toog maar je moet vooral niet kijken naar de kastelein die wordt afgeperst door het groepje of dat 'ie twee weken later overhoop is geschoten door de amicale vriendenclub. En die brandstichting was vast ook toevallig.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
ThunderassMan schreef:
08-11-2017 20:00
Ik begrijp dat ik je niet aantref op het jaarlijkse treffen van de HC? ;-D
De hockeyclub? :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik doe het liever op een biker dan op een kroegfilosoof. :yes:
Alle reacties Link kopieren
Nav__ schreef:
08-11-2017 19:29
Je hebt letterlijk niet een bericht geplaatst zonder een vooroordeel. Lees maar eens terug. Misschien inderdaad eens aan jezelf werken?

Geef mij die zogenaamde vooroordelen maar even zodat ik ze kan weerleggen. Wanneer je gelijkt hebt ga ik eerst even aan mezelf werken, want inderdaad, zo kan het dan niet langer...... :facepalm:
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
emmetje2 schreef:
09-11-2017 01:11
Ik doe het liever op een biker dan op een kroegfilosoof. :yes:

Zolang je niet voor het eggie nageslacht produceert, heb ik daar geen problemen mee. En ik hoop dat je woonwagen een beetje geluidsdicht is.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Alle reacties Link kopieren
KroegFilosoof schreef:
09-11-2017 07:59
Geef mij die zogenaamde vooroordelen maar even zodat ik ze kan weerleggen. Wanneer je gelijkt hebt ga ik eerst even aan mezelf werken, want inderdaad, zo kan het dan niet langer...... :facepalm:
D.w.z. dat je gaat aantonen dat je uitspraken niet kloppen? Dat is een nieuw geluid.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
08-11-2017 16:49
Dan pak je het criminele gedrag aan, niet het vervoermiddel, de lichaamsversieringen of het lichaamsgewicht.
Helemaal eens.
Alle reacties Link kopieren
hans66 schreef:
09-11-2017 09:02
D.w.z. dat je gaat aantonen dat je uitspraken niet kloppen? Dat is een nieuw geluid.

Dat ik misschien kan bewijzen dat het hier geen vooroordeel betreft......zoiets.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
KroegFilosoof schreef:
09-11-2017 08:24
Zolang je niet voor het eggie nageslacht produceert, heb ik daar geen problemen mee. En ik hoop dat je woonwagen een beetje geluidsdicht is.
Ach je kan werkelijk geen reacties geven zonder wie dan ook te schofferen of te beledigen. Lijkt me vervelend om zo te zijn.
Alle reacties Link kopieren
emmetje2 schreef:
09-11-2017 10:40
Ach je kan werkelijk geen reacties geven zonder wie dan ook te schofferen of te beledigen. Lijkt me vervelend om zo te zijn.


Valt wel mee. Geen mens is alleen maar slecht. Zelfs ik heb mijn betere kanten. Maar wanneer iemand ongevraagd en op een kwetsende manier mij meldt dat hij /zij liever het bed deelt met een biker dan met een kroegfilosoof dan moet ik daar helaas op reageren. Het is een soort dwangneurose. Verder is het ook wel opvallend dat wanneer je eigenlijk geen of weinig argumentatie hebt, het dan persoonlijk wordt. Dat maakt mij bijzonder verdrietig.
BUUUUUUUUURRRRRRRRPPP
Als ik mijn voorkeur geef word jij verdrietig?
En waar was ik kwetsend??
lemoos2 schreef:
09-11-2017 00:17
Dan woon jij vast niet in de straat van een of andere 'president' van een vaag 'chapter' waar ze regelmatig verhaal komen halen met handgranaten of zelfgefabriceerde molotovcocktails. Oh ze lullen heel aardig met je aan de toog maar je moet vooral niet kijken naar de kastelein die wordt afgeperst door het groepje of dat 'ie twee weken later overhoop is geschoten door de amicale vriendenclub. En die brandstichting was vast ook toevallig.
Precies Dit!
Altijd zorgen ook dat je nooit direct met ze te maken krijgt.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
08-11-2017 19:46
Zelf woon ik in zo'n beetje de hoofdstad van de outlaws mc's/1%. Satudarah, Hells Angels, No Surrender en niet te vergeten de Bandidos. Daarnaast nog de puppetbendes, de wannabe.

Mogen ze van mij vandaag nog opdoeken, man man wat een ellende en overlast.

En waar mag dat wezen?
missie_m wijzigde dit bericht op 09-11-2017 12:59
0.78% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
emmetje2 schreef:
09-11-2017 11:30
Als ik mijn voorkeur geef word jij verdrietig?
:-D
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
De Gelderlander

Nijmegen is met komst Bandidos de biker-hoofdstad van Nederland

Dit zijn de vijf motorclubs in Nijmegen I NIJMEGEN - Met de oprichting van een afdeling van de Bandidos herbergt Nijmegen vijf zogenoemde 1%-motorclubs binnen de gemeentegrenzen. Welke Outlaw Motorcycle Groups (die zich volgens justitie bezighouden met criminele zaken) zitten er allemaal aan de Waal? En wat is er over hen bekend?

Niek Opten 26-01-17, 18:46 Laatste update: 19:10

Hells Angels
Omstreeks 2008 strijken leden van motorclub De Confederates neer in Nijmegen. De naar schatting tien tot vijftien leden van het chapter baren weinig opzien. Ze huren een zaaltje achter een biljartcentrum en bombarderen dat tot clubhuis.

[foto:Hells Angels. © ANP]

Erg druk zou het er nooit geweest zijn. De verbazing is dan ook groot als drie jaar later de beruchte (en wereldwijd oudste) motorclub Hells Angels hen inlijft en bestempelt als Hells Angels Lower Eastside. Pogingen van justitie eind
vorige eeuw de Angels in Nederland als criminele organisatie te kunnen verbieden, mislukken. De laatste jaren is het relatief rustig rond deze club. Van de Nijmeegse Angels wordt ook weinig vernomen.

Volgens de politie komen ze regelmatig bijeen in een gebouw in het Noordkanaalhavengebied.

Satudarah
Ulpia Noviomagus Batavorum, met deze verwijzing naar het Romeinse verleden doopt motorclub Satudarah eind 2012 de nieuwe afdeling in Nijmegen. De plaatselijke voorzitter van de van oorsprong Molukse motorclub bezweert in de Gelderlander dat ze zich niet bezighouden met criminele zaken. „Wat ons bindt zijn motoren en feesten.”

[foto:Satudarah. © anp]

Satudarah en Hells Angels beschouwen zich vaak als rivalen, maar daarvan is in Nijmegen weinig te merken. Leden van beide clubs zitten soms gebroederlijk bij elkaar in het Goffertstadion tijdens wedstrijden van NEC. Ook zouden ze elkaar ontmoeten op kroegavondjes.

Vaste prik voor Satudarah zijn de Vierdaagsefeesten, dan komt een grote groep naar Nijmegen. Voor de gedwongen sluiting in 2014 worden leden vaak gezien in Goffertzicht, ook geliefd bij NEC-supporters.


No Surrender
Begin 2014 krijgt Nijmegen een chapter van No Surrender, de motorclub die een jaar daarvoor is opgericht door oud-Satudarah-lid Klaas Otto. Anders dan de Nijmeegse leden van de Hells Angels en Satudarah, komen die van No Surrender al snel openlijk met de politie in aanraking.

[foto:No Surrender. © anp]

Begin 2015 worden bij een grootscheepse politieactie twee leden aangehouden. Ze worden verdacht van betrokkenheid bij twee ontvoeringen in Nijmegen. Die hebben te maken met drugshandel. Ook café 't Woaterkwartiertje aan de Voorstadslaan krijgt politiebezoek. Daar komen leden van No Surrender regelmatig een biertje drinken en pokeren. Maar volgens de uitbaatster zorgen ze niet voor problemen.

Later dat jaar sluit de burgemeester van Beuningen een loods aan het Zonnebloemveld in die plaats. Het zou gaan om het clubhuis van No Surrender. Er worden feesten gehouden, zonder over de noodzakelijke vergunningen te beschikken.

[foto:Trailer Trash Travellers © gratis]

Trailer Trash
Volgens de gemeente is binnen de grenzen van Nijmegen ook een afdeling van de motorclub Trailer Trash actief. Zelf geven de leden daar geen ruchtbaarheid aan, op sociale media zijn ze nauwelijks actief. Incidenten zijn niet bekend.


De club is in 2004 opgericht in Den Haag door woonwagenbewoners. Ze gebruiken als geuzennaam de titel 'trailer trash', in Amerika een denigrerende benaming van woonwagenbewoners. In 2009 sluiten ze zich aan bij Satudarah, twee jaar later blaast een groep Trailer Trash nieuw leven in. Uit hun lijflied blijkt duidelijk waar ze staan: de club gaat boven alles, zelfs eigen familie. 'Ik kom niet meer thuis vandaag, de club is mijn huis vandaag, sorry de volgende week doe ik het weer.'

Bij een inval in maart 2013 vindt de politie een groot arsenaal wapens en explosieven in de clubhuizen in Den Haag en Leiden.

[foto:Bandidos. © EPA]

Bandidos
De in 1966 opgerichte Amerikaanse Bandidos krijgen in 2014 voet aan de grond in Nederland. Harrie Ramakers, daarvoor belangrijk lid van de Hells Angels, start een chapter in Sittard. Een dag later raakt zijn woonhuis zwaar beschadigd bij een aanslag. Later volgen meer aanslagen tegen Bandido-leden en -bezittingen. Gewezen wordt naar rivaliserende motorclubs, maar harde bewijzen daarvoor ontbreken.

Juli 2014 wordt Ramakers veroordeeld tot tien maanden cel, wegens verboden wapen- en drugsbezit. Een jaar later worden bij een grote politie-inval bij leden van Bandidos en andere motorclubs onder andere een xtc-laboratorium gevonden. Justitie maakt november 2016 bekend Bandidos te willen laten verbieden omdat het een criminele organisatie zou zijn.

Na Sittard, zijn ook afdelingen opgericht in Utrecht en Alkmaar. Laatstgenoemde zou inmiddels zijn opgeheven. Ramakers weet nog niet of de Nijmeegse afdeling een eigen clubhuis krijgt.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag er een algemeen verbod op herrie komen.
A diamond is a piece of charcoal that handled stress exeptionally well.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
08-11-2017 16:49
Dan pak je het criminele gedrag aan, niet het vervoermiddel, de lichaamsversieringen of het lichaamsgewicht.
+100
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven