Leraar geschorst om beledigen profeet

26-02-2019 14:13 569 berichten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik dit las dacht ik dat het wel een leraar zou zijn in een islamitisch land hier ver ver ver vandaan. Daar waar mensen weg vluchten omdat ze niet veilig zijn en geen eigen mening mogen hebben.

Maar ik schrok want het was een leraar van een school in Nederland.


Leraar geschorst om beledigen profeet Mohammed: 'Nog nooit voorgekomen' http://a.msn.com/01/nl-nl/BBU5yfA?ocid=se

Maar toen las ik dit:

Leerkracht geschorst na ’beledigen profeet’ https://www.telegraaf.nl/t/3206850/ via @telegraaf


...............
Volgens de techniekinstructeur volgde de beschuldiging op een incident in de klas eind januari. „Een leerlinge zei tegen een klasgenoot dat haar moeder mij ’haram’, ofwel vies vindt. Ik ving dat op en sprak haar daarop aan. In de pauze stonden ineens andere scholieren om mij heen en riepen op hoge toon dat ik de profeet beledigd zou hebben”, zegt de instructeur die om privacyredenen anoniem wil blijven.

Opstootje

Het opstootje in de gangen van de school werd gesust door de conciërge, maar de medeleerlingen dienden een klacht in bij de directeur van de school. „Die leerlingen geef ik niet eens les”, stelt de instructeur. De directeur van het Hoofdvaart College besloot naar aanleiding van de klacht van de medeleerlingen de instructeur te schorsen. Sindsdien zit hij thuis.
.................................
etc. etc.

Er loopt een onderzoek. De leerlingen die de docent beschuldigen van beledigen zitten niet eens in de klas van de docent. Ik vraag me dan wel af of de directeur genoeg reden had om de leerkracht te schorsen. Wat vinden jullie hiervan?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Javier schreef:
26-02-2019 22:12
Moet zoiets zo uit de hand lopen, moet zoiets nou echt uitgemeten in de media komen?
Guttegut, een puber had een grote mond. Niet eens tegen de instructeur zelf, ze zei het tegen een klasgenoot. Hij hoorde het toevallig.
Waarom er inhoudelijk op ingaan als volwassene? Ja, dat je leerlingen aanspreekt op ongewenst gedrag en als het nodig is consequenties verbinden eraan, dat is nodig.
Maar in dit geval " „Een leerlinge zei tegen een klasgenoot dat haar moeder mij ’haram’, ofwel vies vindt. Ik ving dat op en sprak haar daarop aan" Wat heeft hij dan gezegd? Heeft hij het zo persoonlijk opgenomen dan?
Het is hetzelfde als dat een leerling zou zeggen "mijn moeder vindt hem een lul".
Ja, nou en?
Ga je daar ook inhoudelijk op reageren? De discussie aangaan over wat moeder wel niet vindt van jou als docent/instructeur, met die leerling?
Pubers roeptoeteren zoveel, over leerkrachten. Er wordt in de pauzes en wanneer het maar over school gaat, overal en dat is van alle tijden, gescholden en gemopperd op het zeer grove af, op docenten door leerlingen.
Het wordt pas een issue als ze de les gaan verstoren, geen huiswerk meer maken, de leerkracht gaan bedreigen en bv fysiek te lijf gaan.
Daartussen zit m.i. gewoon pubergedrag, waar je als professioneel onderwijspersoneel mee om moet kunnen gaan. En nee, dat betekent niet dat je pubergedrag maar moet laten gaan. Ingrijpen wanneer nodig. Als die grote bek het onderwijs verstoort of leerlingen gaan dreigen. Nogmaals, er zijn nogal wat gradaties.
Maar het persoonlijk gaan opvatten wat zo'n puber over je uitkraamt, inhoudelijk er op ingaan als er wat gezeikt wordt over je ? Alsjeblieft zeg, daar schiet je niks mee op.... Dat is alleen maar verder oppoken.
Ik zou zeggen, "Je mag van alles van me vinden, maar zorg jij nou maar dat je je diploma haalt".
Het is hetzelfde als dat een leerling zou zeggen "mijn moeder vindt hem een lul".

Nee dat is helemaal niet hetzelfde als haram, ik vind het persoonlijk al vrij ergelijk dat ik weet wat woorden als kuffar, halal en haram betekenen dat hoort helemaal niet thuis in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
NoName1983 schreef:
27-02-2019 08:04
Het is hetzelfde als dat een leerling zou zeggen "mijn moeder vindt hem een lul".

Nee dat is helemaal niet hetzelfde als haram, ik vind het persoonlijk al vrij ergelijk dat ik weet wat woorden als kuffar, halal en haram betekenen dat hoort helemaal niet thuis in Nederland.
Heb je je nick gezien?
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
26-02-2019 23:16
Sprookjesfiguur Mohammed was een bloeddorstige pedo.
So what?

It's all bullshit, folks and it's bad for ya.
Je beseft toch dat Mohammed geen sprookje was he? Hij heeft echt bestaan, en ook z'n kindbruidje ook. Wat jij zegt is dus bullshit.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
27-02-2019 08:31
Heb je je nick gezien?
Hier ga ik nog niet eens op in.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
27-02-2019 07:24
Nee hoor, vooral die meis in dat beige teddyjasje kon geen fatsoenlijk Nederlands praten.
Die meis?

Dat meisje woont waarschijnlijk nog niet zo heel lang in Nederland.
De rest sprak normaal wat mij betreft.

Schokkender vind ik het hoe sommigen hier reageren op een stel (geprovoceerde) pubertjes.
Er zit weer genoeg voedsel voor de bekende standpunten in deze kwestie.

- een bevestiging voor elke ouder dat het MBO = een hel
- pubers gonna pubers
- islamkritiek is kennelijk verboten
- Mannen die vrouwen van 9 neuken zijn helemaal niet zo slecht
- schooldirecteuren zijn idioten
- die burgeroorlog komt er
- leuk dat de dochter van juf Ank ook eens in beeld komt (Aggggggggggmet)
Alle reacties Link kopieren
quiaquia schreef:
27-02-2019 09:50
Die meis?

Dat meisje woont waarschijnlijk nog niet zo heel lang in Nederland.
De rest sprak normaal wat mij betreft.
Dat meisje is hier gewoon geboren! Ik ken er genoeg die hier in Nl zijn geboren en zo spreken, dat vinden ze leuk, daar "onderscheiden" ze zich mee. Ik ken zelfs een familie waarvan de oudste praat alsof ze uit het Gooi komt, en haar jongere zusjes als de meisjes in het filmpje waar we hierboven over hebben, laagopgeleid en thuiszittend met een uitkering.
Alle reacties Link kopieren
NoName1983 schreef:
27-02-2019 07:46
Ik merk het ook regelmatig op mijn werk, mensen die notabene gestudeerd hebben en nog moet ik moeite doen om ze te verstaan.
Wen er maar vast aan.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
27-02-2019 10:06
Dat meisje is hier gewoon geboren! Ik ken er genoeg die hier in Nl zijn geboren en zo spreken, dat vinden ze leuk, daar "onderscheiden" ze zich mee. Ik ken zelfs een familie waarvan de oudste praat alsof ze uit het Gooi komt, en haar jongere zusjes als de meisjes in het filmpje waar we hierboven over hebben, laagopgeleid en thuiszittend met een uitkering.
Ken je haar?
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-02-2019 11:11
Reden: Provocerend
96.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
HenkJan1 schreef:
27-02-2019 10:11
[...]
Dit is hun land, die kinderen zijn waarschijnlijk gewoon Nederlanders
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-02-2019 11:11
Reden: Provocerend
33.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quiaquia schreef:
27-02-2019 09:50
Die meis?

Dat meisje woont waarschijnlijk nog niet zo heel lang in Nederland.
De rest sprak normaal wat mij betreft.

Schokkender vind ik het hoe sommigen hier reageren op een stel (geprovoceerde) pubertjes.
Zonder ook maar één letter verkeerd te bedoelen schreef ik inderdaad 'meis'. Dat doe ik vaker, ook bij mijn eigen. Ik vind het in ieder geval lieflijker klinken dan "geprovoceerde pubertjes".

Graag een quote van dat "schokkendere" dat je hier las voordat je dit schreef. Dus niet datgene wat er daarna nog werd geschreven.

Het maakt niet uit of die meid hier lang woont of niet. Het ging over haar grote mond in de taal die zij niet goed beheerst of niet goed gebruikt.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
27-02-2019 10:14
Dit is hun land, die kinderen zijn waarschijnlijk gewoon Nederlanders

Nee, Dit is het land van alle Nederlanders. Vooral ook dat van de geschorste docent.
missie_m wijzigde dit bericht op 27-02-2019 10:31
Reden: woordje toegevoegd
1.70% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Annelleke schreef:
27-02-2019 10:14
Dit is hun land, die kinderen zijn waarschijnlijk gewoon Nederlanders

Ze hebben een Nederlands paspoort. Dat is duidelijk wat anders dan Nederlander zijn. En de wereld is van iedereen (of zo).
Alle reacties Link kopieren
Mensen die op een school werken horen niet te provoceren of te beledigen. Ze horen niet te zeggen “jij bent een dom lelijk kutkind” of “jij komt uit een tokkiefamilie”. En ook niet dat Mohammed een pedo is. Ze kunnen alles bespreekbaar maken maar wel op een fatsoenlijke respectvolle manier.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
27-02-2019 10:31
Mensen die op een school werken horen niet te provoceren of te beledigen. Ze horen niet te zeggen “jij bent een dom lelijk kutkind” of “jij komt uit een tokkiefamilie”. En ook niet dat Mohammed een pedo is. Ze kunnen alles bespreekbaar maken maar wel op een fatsoenlijke respectvolle manier.
Dat heb jij allemaal gehoord? :fortune:

Mensen die op scholen werken moeten kinderen wat leren. Seks met een klein kind is foute boel voor een puber, en al helemaal voor een oude man.
missie_m wijzigde dit bericht op 27-02-2019 10:37
13.90% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
missie_m schreef:
27-02-2019 10:27
Zonder ook maar één letter verkeerd te bedoelen schreef ik inderdaad 'meis'. Dat doe ik vaker, ook bij mijn eigen.
Dus omdat je het vaker doet, is het goed? En wat voor taal is dat “mijn eigen”?
Als je kritiek op andermans taalgebruik hebt, moet je het zelf wel goed spreken en schrijven.
bethweeter schreef:
27-02-2019 10:31
Mensen die op een school werken horen niet te provoceren of te beledigen. Ze horen niet te zeggen “jij bent een dom lelijk kutkind” of “jij komt uit een tokkiefamilie”. En ook niet dat Mohammed een pedo is. Ze kunnen alles bespreekbaar maken maar wel op een fatsoenlijke respectvolle manier.
.
Kinderen die hun snor nog niet scheren moeten respect hebben voor oudere mensen. En ze niet beledigen. En ouders moeten hun kinderen dat bijbrengen. Net als bijbrengen dat je als volwassene niet met een 9 jarig kind moet neuken. Is nie goe.

Respect. Wat Tony zegt.

https://youtu.be/O8tb35QLeFA?t=72
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
27-02-2019 10:34
Dus omdat je het vaker doet, is het goed? En wat voor taal is dat “mijn eigen”?
Als je kritiek op andermans taalgebruik hebt, moet je het zelf wel goed spreken en schrijven.

Dat is Nederlands cultureel erfgoed. :biggrin:
LOEP ME MAAR aub.
Geenstijl komt naar je toe deze zomer!...
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
27-02-2019 10:14
Dit is hun land, die kinderen zijn waarschijnlijk gewoon Nederlanders
Die mogen mee met hun ouders. Alles is toch geweldig in hun “moederland”? Zie ze regelmatig lopen met Turkse, Marrokkaanse vlaggetjes, shirtjes etc.

Het zou Nederland goed doen.
Ik denk dat het goed is als we in Europa luid uitdragen dat Mohammed in onze wetgeving een pedofiel is. Denk je daar anders over, dan zul je je of aan moeten passen of ergens anders heen gaan. Dit heeft niks met tolerantie te maken, maar alles met omgangsvormen die hier zijn vastgelegd.
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
27-02-2019 10:30
Ze hebben een Nederlands paspoort. Dat is duidelijk wat anders dan Nederlander zijn. En de wereld is van iedereen (of zo).
Dus volgens jou is de Nederlandse nationaliteit hebben iets anders dan Nederlander zijn. En dat ze uit Nederland komen maakt ze ook al geen Nederlander, dat ze hier geboren en getogen zijn volgens jou ook niet...

Wat maakt dan een Nederlander?
Alle reacties Link kopieren
HenkJan1 schreef:
27-02-2019 10:45
Die mogen mee met hun ouders. Alles is toch geweldig in hun “moederland”? Zie ze regelmatig lopen met Turkse, Marrokkaanse vlaggetjes, shirtjes etc.

Het zou Nederland goed doen.
Goeie kans dat die ook gewoon hier zijn geboren. De meeste van die kinderen zullen gewoon autochtoon zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als een islamiet je een pedo noemt, is de enige juiste reactie: wat heb jij tegen de profeet?

Wat een heerlijke generatie religekkies komt er aan. Ik kan niet wachten tot ze volwassen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven