Loopt metoo uit de hand?

24-11-2017 19:12 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
ja of nee?

ja of nee

Totaal aantal stemmen: 154

ja (62%)
nee (38%)
vrouwjagersma schreef:
24-11-2017 20:54
Ik laat me verrassen.
Als je het maar niet van mij laat af hangen want ik heb niet zo veel empathie (richting niemand dus wat dat betreft lekker consequent) :P
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
24-11-2017 19:43
Als iemand 20 jaren geleden in een dronken bui zoiets deed als bv die hand op de knie, of ander overschrijdend gedrag, maar daarna 20 jaar nooit meer iets verkeerds gedaan. Spijt heeft. Mag hij dan aan de publiekelijke schandpaal genageld worden? Dat is ook een soort machtsmisbruik vind ik
Dat is wel een argument ja, alleen kan ik me echt niet meer herinneren wie er pak m beet 20, 25 jaar geleden in een dronken bui zijn hand op mijn knie heeft gelegd. Ben ik vergeten, de 'dader' ook denk ik zomaar.

Daar gaat het ook niet om. Het valt me wel op dat je DRONKENSCHAP al inbouwt als excuus voor aanranding en bij voorbaat al begint over slechts een hand op je knie. Het gaat om grensoverschrijdend gedrag met een sexueel tintje.

Ook als je wat gedronken hebt weet je nog heel goed het verschil tussen een hand (even) op een knie leggen als je een mop verteld of je hand in iemands bloes/BH proberen te steken. Of in iemands kruis. Ook DAN zeg je als man niet tegen je vrouwelijke collega tijdens de kerstborrel: ik ga je neuken tot je het uitgilt van de pijn. Is niet leuk of onschuldig meer, en niks: het was maar een grapje hoor....
Tegen een vrouwelijke leidinggevende zeggen ze zoiets nooit dronken of niet, hoe zou dat toch komen :wtf:

Dat soort dingen heb ik veel te vaak meegemaakt, ik zou willen dat ik dat OOK vergeten was.
Maar de behoefte om uit te leggen dat dat niet ok was destijds is er bij mij niet. Ik schopte meteen een rel. Zo ben ik blijkbaar, je kan ook bevriezen en daarom niets zeggen maar wel snel naar huis gaan en je klote voelen.

Dat is ook weleens gebeurd, ligt aan je bui en mss ook of je zelf gedronken hebt en daardoor NIET (bijna) automatisch denkt: laat ik maar geen drukte maken omdat iemand zijn hand steeds en ondanks mijn "hou daar eens mee op" op mijn been legt, of met arm om me heen probeert mijn borsten aan te raken.
Ook wie er bij je zijn, als je je niet veilig voelt zul je eerder vluchten dan vechten.
Ik ging uit van oude cijfers. De huidige cijfers zijn 100.000 verkrachtingen per jaar in Nederland waarvan 90% vrouw en 10% man.
Alsof je een emmer leeggooit.
Cateautje schreef:
24-11-2017 21:15
Ik ging uit van oude cijfers. De huidige cijfers zijn 100.000 verkrachtingen per jaar in Nederland waarvan 90% vrouw en 10% man.
Alsof je een emmer leeggooit.
Dat is geen 1 op de 3 vrouwen. Ik vind het niet zuiver als je valse voorstelling maakt. Overigens is 100.000 ook erg veel maar het is geen 1 op de 3.
strikjemetstippels schreef:
24-11-2017 21:17
Dat is geen 1 op de 3 vrouwen. Ik vind het niet zuiver als je valse voorstelling maakt. Overigens is 100.000 ook erg veel maar het is geen 1 op de 3.
Het is per jaar hè, dus als je alle jaren bij elkaar optelt dan kom je erg dicht in de buurt. Het is niet zo dat het steeds dezelfde vrouwen zijn die daar het slachtoffer van worden. Dus.... Van alle vrouwen die in dit land leven tussen de 14 en de 100 jaar, dan kom je uit op 1 op de 3.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-11-2017 21:20
Het is per jaar hè, dus als je alle jaren bij elkaar optelt dan kom je erg dicht in de buurt. Het is niet zo dat het steeds dezelfde vrouwen zijn die daar het slachtoffer van worden. Dus.... Van alle vrouwen die in dit land leven tussen de 14 en de 100 jaar, dan kom je uit op 1 op de 3.
Alle vrouwen per jaar optellen? Huh?
Waar baseer jij je percentage op? Wat zijn je bronnen? Elke vrouw die verkracht wordt of het slachtoffer is van sexueel geweld of gedrag is er een te veel. Google geeft echter heel andere cijfers dan jij. https://www.movisie.nl/feiten-en-cijfer ... eel-geweld
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 24-11-2017 21:52
0.15% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Cateautje schreef:
24-11-2017 21:20
Het is per jaar hè, dus als je alle jaren bij elkaar optelt dan kom je erg dicht in de buurt. Het is niet zo dat het steeds dezelfde vrouwen zijn die daar het slachtoffer van worden. Dus.... Van alle vrouwen die in dit land leven tussen de 14 en de 100 jaar, dan kom je uit op 1 op de 3.

Nee dat is niet zo, dat zou zo zijn als er niet elk jaar nieuwe meisjes en jongens geboren worden en deze totale groep in de telling zit.
Sophiever schreef:
24-11-2017 21:47
Nee dat is niet zo, dat zou zo zijn als er niet elk jaar nieuwe meisjes en jongens geboren worden en deze totale groep in de telling zit.
We zijn met 17 miljoen, er vallen een miljoen slachtoffers elke 10 jaar, waarvan 100.000 mannen en de rest vrouwen. Van alle vrouwen die nu leven is het toch echt 1 op de 3 hoor. De cijfers die je nu op Google te zien krijgt, zijn jaarcijfers, maar die 80 jarige vrouw die in 1960 is verkracht telt ook mee hoor.
Oeh. In plaats van een empathisch topic is het nu een basisrekenvaardigheidstopic geworden. Had ik niet gedacht, maar is wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
SaveAngie schreef:
24-11-2017 20:45
Helemaal mee eens.
Prima dat het uit de hand loopt.
Blijkbaar moeten nog veel mannen leren dat vrouwen ook mensen zijn en geen gebruiksvoorwerpen.
Maar of dit dan de manier is?

Stel je man - braaf huisvader met kinderen - staan voorzien van #metoo op allerlei sites omdat hij in MAVO 4 tijdens een drank overgoten schoolfeest bij een mede leerling zijn tong naar binnen heeft gedrukt 25 jaar geleden.

Wat leert hij dan anno 2017?
Dat hij bij het volgende schoolfeest niet handtastelijk moet zijn?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-11-2017 21:54
We zijn met 17 miljoen, er vallen een miljoen slachtoffers elke 10 jaar, waarvan 100.000 mannen en de rest vrouwen. Van alle vrouwen die nu leven is het toch echt 1 op de 3 hoor. De cijfers die je nu op Google te zien krijgt, zijn jaarcijfers, maar die 80 jarige vrouw die in 1960 is verkracht telt ook mee hoor.
Nogmaals, geef een bron en anders niet zo roeptoeteren. Jij doet nu aanstemmingmakerij. En door dit soort zaken wordt metoo dus onderuit gehaald en minder serieus genomen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
SweetFirefly schreef:
24-11-2017 22:10
Nogmaals, geef een bron en anders niet zo roeptoeteren. Jij doet nu aanstemmingmakerij. En door dit soort zaken wordt metoo dus onderuit gehaald en minder serieus genomen.
Er staan op dit moment allen cijfers over jonge vrouwen tussen de 14 en 25 jaar op jaarbasis en die cijfers zijn niet actueel.
Ik roeptoeter niet, ik heb mijn info uit een andere bron dan het internet, maar je kan natuurlijk ook zelf even de moeite nemen om de rekensom te maken, want dat van die 100.000 per jaar staat wel op het net, zoek het maar op.
Alle reacties Link kopieren
Jij zegt: 1 op de 3 vrouwen heeft een verkrachting ondergaan.
Is volgens jou 1 op de 3 mensen nu ook een dader? Want ik kan jouw berekening echt niet volgen.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
SweetFirefly schreef:
24-11-2017 22:24
Jij zegt: 1 op de 3 vrouwen heeft een verkrachting ondergaan.
Is volgens jou 1 op de 3 mensen nu ook een dader? Want ik kan jouw berekening echt niet volgen.
Ik heb het niet over daders gehad.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-11-2017 22:27
Ik heb het niet over daders gehad.
Nee, daarom vraag ik het ook.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Cateautje schreef:
24-11-2017 22:19
Er staan op dit moment allen cijfers over jonge vrouwen tussen de 14 en 25 jaar op jaarbasis en die cijfers zijn niet actueel.
Ik roeptoeter niet, ik heb mijn info uit een andere bron dan het internet, maar je kan natuurlijk ook zelf even de moeite nemen om de rekensom te maken, want dat van die 100.000 per jaar staat wel op het net, zoek het maar op.
Maar dat kun je niet op deze manier berekenen.
Maar goed, ik bespaar mezelf verder maar de moeite, want het zal allemaal wel meevallen, er wordt gewoon teveel gezeken en daardoor wordt die hele toestand niet meer serieus genomen en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
Houdoe!
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
24-11-2017 22:01
Maar of dit dan de manier is?

Stel je man - braaf huisvader met kinderen - staan voorzien van #metoo op allerlei sites omdat hij in MAVO 4 tijdens een drank overgoten schoolfeest bij een mede leerling zijn tong naar binnen heeft gedrukt 25 jaar geleden.

Wat leert hij dan anno 2017?
Dat hij bij het volgende schoolfeest niet handtastelijk moet zijn?
Weer drank als excuus.. zo zwak vind ik dat.

Overigens word ik ook niet goed van al dat "gebrave huisvader" :bonk:
Ik heb trouwens nog nooit zoiets gelezen, waar haal je dat vandaan?
Meen ik serieus. De enige #metoo gevallen die ik gelezen heb gingen over onder de pet gehouden verkrachtingen van mannen en vrouwen door mensen waar ze enorm tegen opkeken of mensen die ze konden maken of breken.
Je baas of mentor, een agent, leraar, zulk volk. En het ging dan om VERKRACHTING, geen per ongelukke hand in een knie of zoenende pubers die na 25 jaar spijt hebben van die zoen. Please....

Ben het met Cateautje eens, ik weet van een aanzienlijk aantal vrouwen dat ze verkracht zijn en wel met zoveel geweld dat ze daarna naar het ziekenhuis moesten voor hechtingen, een paar van hen moesten blijven ter observatie zo hard waren ze geslagen en geschopt. En doodsbang natuurlijk.
Geen van hen heeft aangifte gedaan, dus daar gaan de statistiekjes al.. het is ook moeilijk te geloven maar kan jij erbij dat er mensen zijn die baby's van een paar maanden oud verkrachten? Ik zou ook liever denken dat dat niet kan. Nooit gebeurd is.
Toch gebeuren dergelijke dingen wel. Net zoals het in bepaalde culturen usance is om een vrouw zo te verminken met accuzuur o.i.d. dat ze het niet overleeft of de rest van haar leven pijnlijke verminkingen heeft.
Daardoor ook alleen zal blijven naar alle waarschijnlijkheid.

Bijna niet te geloven maar het is gewoon zo. Een paar jaar geleden is de vrouw die in Nederland al een paar jaar helse pijnen leedt omdat ze wilde scheiden jaren later alsnog gestorven.
Euthanasie: de pijn was niet te dempen en zelfs voor haar kinderen hield ze het niet meer vol en alle artsen begrepen dat.
De dader heeft dan ook moord aan zijn broek gehad.
En toch een strafje van niks, het was "in de relationele sfeer" en dat wordt toch echt minder serieus genomen denk ik vaak.
Alle reacties Link kopieren
Sirius schreef:
24-11-2017 22:32
Weer drank als excuus.. zo zwak vind ik dat.

Overigens word ik ook niet goed van al dat "gebrave huisvader" :bonk:
Ik heb trouwens nog nooit zoiets gelezen, waar haal je dat vandaan?
Meen ik serieus. De enige #metoo gevallen die ik gelezen heb gingen over onder de pet gehouden verkrachtingen van mannen en vrouwen door mensen waar ze enorm tegen opkeken of mensen die ze konden maken of breken.
Je baas of mentor, een agent, leraar, zulk volk. En het ging dan om VERKRACHTING, geen per ongelukke hand in een knie of zoenende pubers die na 25 jaar spijt hebben van die zoen. Please....

Hand op knie
https://www.trouw.nl/home/britse-minist ... ~a1784c4a/

Tongzoen
http://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2017/1091863/
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Cateautje schreef:
24-11-2017 22:30
Maar goed, ik bespaar mezelf verder maar de moeite, want het zal allemaal wel meevallen, er wordt gewoon teveel gezeken en daardoor wordt die hele toestand niet meer serieus genomen en dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
Houdoe!
Maar natuurlijk, mensen die dit soort zaken wel degelijk serieus nemen vinden het wel mee vallen om dat ze niet mee gaan in jouw foutieve voorstelling van de cijfers.

Jij kwam er mee aan he. Een serieus debat valt of staat met de juiste gegevens. Juist als je dit soort claims foutief doet zorgt er voor dat mensen het minder serieus gaan nemen.
Ik heb inmiddels het idee dat er beter een lijstje gemaakt kan worden van degenen die wel hun handen thuis houden in medialand. Dan weet je tenminste bij wie je je zoon of dochter kunt laten solliciteren als ze iets in die wereld willen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, Gijs, er zijn brave huisvaders met kinderen die gruwelijk verkrachten en er zijn klootzakken die het bij een geforceerde tongzoen laten.
Wat nu ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
24-11-2017 23:02
Tja, Gijs, er zijn brave huisvaders met kinderen die gruwelijk verkrachten en er zijn klootzakken die het bij een geforceerde tongzoen laten.
Wat nu ?
Niets

De vraag in deze draad is: loopt het uit de hand?

75% vind van wel en terecht.

Een goed begonnen actie die uitloopt op een digitale heksenjacht
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Strikje, de ellende is dat er geen duidelijke cijfers zijn.

Er zijn schattingen van wat er gebeurt, er is zelfrapportage, er zijn aangiftes, er zijn meldingen. Bekend is dat er ook veel niet gemeld wordt en dat er regelmatig geen aangifte wordt gedaan, om uiteenlopende redenen.
nounou
Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven