Loopt metoo uit de hand?

24-11-2017 19:12 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
ja of nee?

ja of nee

Totaal aantal stemmen: 154

ja (62%)
nee (38%)
Alle reacties Link kopieren
Pantax schreef:
27-11-2017 14:33
Een melding is niets, zelfs na twintig meldingen zal iemand niet worden aangehouden. Het zou makkelijker moeten zijn om aangifte te doen van aanranding en verkrachting, en een aangifte zou door politie niet bij voorbaat bezien moeten worden als vals-totdat-het-tegendeel-gebleken-is. Voor richting hebben we een ander instituut.
Wat ik heb begrepen in de lawine van informatie van de laatste 1 1/2 maand is dat meldingen wel degelijk nut hebben. En dat wanneer iemand aangifte doet tegen iemand over wie al meldingen zijn geregistreerd de aangifte kansrijker is.
Informatie hierover heb ik zo gauw niet, maar is zeker te vinden.

Dus melden heeft wel degelijk zin, en ook aangiftes die misschien niet zo kansrijk lijken. Ook al lijkt het hopeloos, en is het moeilijk, doe een melding of doe aangifte.
Misschien hebben vóór jou al anderen een melding of aangifte gedaan en is de jouwe nét degene die de doorslag geeft.
Ik weet dat dit misschien dwaas optimistisch klinkt, maar wat is er op dit gebied, wanneer iets al gebeurd is, anders nog te doen ? Eigenrichting lijkt me niet zo'n goed idee.
Het is hard nodig dat er meer capaciteit bij politie vrijkomt om dit goed op te pakken.
En misschien trainingen voor agenten en rechercheurs, waar nodig, zodat er geen onnodig ontmoedigende werking uitgaat van aangiftegesprekken.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 27-11-2017 15:03
33.27% gewijzigd
nounou
Precies, een melding heeft nut als er een ligt als er aangifte wordt gedaan. Maar dat laatste is een probleem: veruit de meeste mensen die te maken hebben gekregen met seksueel geweld doen geen aangifte of besluiten na gesprekken met de politie om geen aangifte te doen. En zolang er geen aangifte ligt, heeft een melding geen status en gebeurt er niets.
zazamaenade schreef:
27-11-2017 14:54
Wat ik heb begrepen in de lawine van informatie van de laatste 1 1/2 maand is dat meldingen wel degelijk nut hebben. En dat wanneer iemand aangifte doet tegen iemand over wie al meldingen zijn geregistreerd de aangifte kansrijker is.
Informatie hierover heb ik zo gauw niet, maar is zeker te vinden.

Dus melden heeft wel degelijk zin, en ook aangiftes die misschien niet zo kansrijk lijken. Ook al lijkt het hopeloos, en is het moeilijk, doe een melding of doe aangifte.
Misschien hebben vóór jou al anderen een melding of aangifte gedaan en is de jouwe nét degene die de doorslag geeft.
Ik weet dat dit misschien dwaas optimistisch klinkt, maar wat is er op dit gebied, wanneer iets al gebeurd is, anders nog te doen ? Eigenrichting lijkt me niet zo'n goed idee.
Het is hard nodig dat er meer capaciteit bij politie vrijkomt om dit goed op te pakken.
En misschien trainingen voor agenten en rechercheurs, waar nodig, zodat er geen onnodig ontmoedigende werking uitgaat van aangiftegesprekken.
Ik kwam een vacature tegen waarin mensen gezocht worden om de politie te trainen in slachtofferzorg. O.a. verhoortechnieken. Dus dat laatste is al in gang gezet.
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk.

NU.nl
Alphens.nl 20 uur geleden


OM stelt dat basisschooldirecteur seks had met 13-jarig meisje Alphen

© Aangeboden door Sanoma Digital The Netherlands BV

Khalid T., de directeur van de islamitische basisschool An Noer in Alphen aan den Rijn, heeft volgens het Openbaar Ministerie seks gehad met een 13-jarig meisje gehad in een hotel. T. zit sinds september vast voor de ontucht.

Dat meldt Alphens.nl zaterdag.

De 32-jarige inwoner van Gouda zou orale seks hebben gehad met het meisje. Ook zou hij haar hebben gepenetreerd. Burgemeester Liesbeth Spies meldde eerder al dat het slachtoffer geen leerling van de Alphense basisschool is. Ook komt het meisje niet uit Alphen aan den Rijn.

Komende dinsdag is de eerste zitting in de rechtszaak. Dan wordt onder meer bepaald of het voorarrest van T., die ook wordt verdacht van onttrekking aan het ouderlijk gezag, in de cel blijft. T. heeft het misbruik zelf altijd stelling ontkend.

T. is door de PvdA, waarvoor hij raadslid was in de Goudse gemeenteraad, uit de partij gezet. Ook zou hij zijn baan als directeur van An Noer inmiddels kwijt zijn.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
VivaFleur schreef:
26-11-2017 18:44
Je uitspreken kan niet uit de hand lopen, mensen veroordelen wel.
Dit.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Geen idee of het uit de hand loopt. Zot kunnen, er zullen ongetwijfeld veel vrouwen (mannen) zijn die MeToo aanhalen terwijl er geen sprake was van seksuele intimidatie. Lastige is dat sommige van dat soort dingen nogal subjectief zijn.
Alle reacties Link kopieren
'Aanjager #metoo zelf beschuldigd van seksueel wangedrag' - http://nos.nl/l/2246805

Volgens mij de eerste vrouw die beschuldigd wordt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
:O
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
hollebollegijs schreef:
20-08-2018 06:04
'Aanjager #metoo zelf beschuldigd van seksueel wangedrag' - http://nos.nl/l/2246805

Volgens mij de eerste vrouw die beschuldigd wordt.
Asia is een hypocriete trut.
Nee.
Nee? Seks met minderjarigen valt niet onder misbruik?
Nee, het loopt niet uit de hand. Van mij mag er nog meer over gesproken worden.
Laat de shitzooi er maar eens uit.

En ja ook voor de jongens en mannen die er last van hebben. Niet alleen de vrouwen, al lijkt dat nog een stapje erger/meer.

Gewoon al het misbruik en intimidatie en onwenselijk gedrag die wie dan ook overkomt.

Vind echt zelfs in dit land dat we te makkelijk denken over wat bepaald gedrag, dingen die gezegd en gedaan worden voor invloed kan hebben op de ander.

Dus juist alles aan de kaak stellen.
Alle reacties Link kopieren
Deze OP s.v.p. laten staan, Yasna.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Hmm lastige kwestie met die Asia. Tuurlijk mag je geen seks hebben met een minderjarige, maar mijn beeld is wel dat die jongen het zelf wilde, waarschijnlijk ook heeft geïnitieerd, en hij haar nu gewoon kapot maakt om er zelf beter van te worden.

http://www.tmz.com/2018/08/22/asia-arge ... sex-texts/

Edit: dat over elkaar kapot maken om er zelf beter van te worden, dat gevoel heb ik vaker gehad, niet alleen als het om een vrouwelijke dader gaat.
anoniem_354418 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 11:36
18.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moezy schreef:
24-08-2018 11:35
Hmm lastige kwestie met die Asia. Tuurlijk mag je geen seks hebben met een minderjarige, maar mijn beeld is wel dat die jongen het zelf wilde, waarschijnlijk ook heeft geïnitieerd, en hij haar nu gewoon kapot maakt om er zelf beter van te worden.

http://www.tmz.com/2018/08/22/asia-arge ... sex-texts/
Veel weinstein-vrouwen wilden het zelf ook, he...
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
kantlijn schreef:
24-08-2018 11:36
Veel weinstein-vrouwen wilden het zelf ook, he...
Jep, daarom mijn edit. Je was heel snel met reageren :)
Alle reacties Link kopieren
Moezy schreef:
24-08-2018 11:36
Jep, daarom mijn edit. Je was heel snel met reageren :)
ik ben het wel met je eens dat dit wat anders is dan pure verkrachting of aanranding, maar Asia Argento heeft nu wel wat weg van een Amerikaanse tv-dominee die hel en verdoemenis staat uit te spreken over homoseksuelen en vervolgens met zijn leuter in een schandknaap op een openbaar toilet wordt betrapt.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
kantlijn schreef:
24-08-2018 11:40
ik ben het wel met je eens dat dit wat anders is dan pure verkrachting of aanranding, maar Asia Argento heeft nu wel wat weg van een Amerikaanse tv-dominee die hel en verdoemenis staat uit te spreken over homoseksuelen en vervolgens met zijn leuter in een schandknaap op een openbaar toilet wordt betrapt.
Daar heb je ook gelijk in. Ik denk zelfs, dat als zij zich niet bemoeid had met die Weinstein-affaire, die jongen nu niet de behoefte had haar te pakken. Nu is het natuurlijk extra erg allemaal.
Alle reacties Link kopieren
SaveAngie schreef:
24-11-2017 20:45
Helemaal mee eens.
Prima dat het uit de hand loopt.
Blijkbaar moeten nog veel mannen leren dat vrouwen ook mensen zijn en geen gebruiksvoorwerpen.

Eens. De laatste personen op aarde die ergens voor beschermd moeten worden zijn wel mannen. Kom nou, zeg.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Moezy schreef:
24-08-2018 11:43
Daar heb je ook gelijk in. Ik denk zelfs, dat als zij zich niet bemoeid had met die Weinstein-affaire, die jongen nu niet de behoefte had haar te pakken. Nu is het natuurlijk extra erg allemaal.
Mwa, wat ze heeft gedaan is natuurlijk allemaal wel vrij ziek: ze kende hem al vanaf zijn zevende, refereerde aan hem als 'mijn zoon' en voerde hem als minderjarige alcohol waarna ze sex met hem had (behoorlijk strafbaar in de VS). Ik sta zelf vrij libertarisch in dit soort zaken maar dat incestueuze is toch niet helemaal gezond, hoewel ik het moreel gezien niet strafbaar zou vinden.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven