Loopt metoo uit de hand?

24-11-2017 19:12 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
ja of nee?

ja of nee

Totaal aantal stemmen: 154

ja (62%)
nee (38%)
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
24-11-2017 23:07
Niets

De vraag in deze draad is: loopt het uit de hand?

75% vind van wel en terecht.

Een goed begonnen actie die uitloopt op een digitale heksenjacht
Ha, het viva-forum heeft per poll besloten dat #metoo uit de hand is gelopen ?
:rofl:
nounou
Bovenstaande is uit 2014.
hollebollegijs schreef:
24-11-2017 23:07
Niets

De vraag in deze draad is: loopt het uit de hand?

75% vind van wel en terecht.

Een goed begonnen actie die uitloopt op een digitale heksenjacht
Sexueel geweld loopt al eeuwenlang uit de hand, dus wat zeur je, met je terecht. Het wordt hoog tijd dat mannen en sommige vrouwen leren respecteren en zichzelf beheersen. De schade die zij berokkenen is niet meer te overzien.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
24-11-2017 23:14
Ha, het viva-forum heeft per poll besloten dat #metoo uit de hand is gelopen ?
:rofl:
Ach het is natuurlijk maar een poll op een forum maar er werd me een vraag gesteld en die heb ik beantwoord.
Er zijn veel meer mensen die zeggen / schrijven dat het een digitale heksenjacht is geworden.

Op zich jammer, in het begin ging het echt ergens over.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de onderste aangeklikt: Hart van Nederland, prima. Citeert GeenStijl weer, geweldige site *kuch* (ik denk nog even aan de foto van het duidelijk herkenbare peutertje nog in zijn vliegstoel na het neerhalen van dat vliegtuig, klasse hè? typisch GeenStijl, leuk voor de familie ook) en ja hoor.

Het gaat hier niet om een tongzoen, het gaat hier om een man die een vrouw dronken voert, meeneemt met een taxi naar een hotel, kleding van haar lijf trekt en zelf in onderbroek op haar gaat liggen en zijn tong in haar mond steekt. Dan vind ze de kracht om weg te komen.
Aldus HART VAN NEDERLAND en GEENSTIJL.

Is geen puber op een MAVO schoolfeestje waar ze trouwens geen alcohol drinken want dat is verboden in Nederland. Jaja, probeer je jongste kind maar eens een kratje bier en je zware shag te laten halen morgen: die komt met lege handen terug.
Moet je het toch zelf gaan halen.

En wat als jouw dochter van het VMBO feest thuiskomt en staat te huilen omdat ze bang is voor Pietje die haar overal beetpakte, zijn tong in haar mond duwde en zijn kleren alvast uittrok?
Zeg je dan ach meid, hij had een beetje teveel gedronken doe niet zo moeilijk. En vergeet de pil niet want je weet hoe jongens zijn met wat drank op: dan luisteren ze niet meer naar je: nee, ik doe het niet zonder condoom.
Pappa is ook zo oud geweest, pappa weet PRECIES en maar al te goed hoe dat gaat.
Heb jij ook van die wodka gedronken die de jongens bij zich hadden? Aha, JIJ bent dus dronken.

Nou dan... is het eigenlijk wel echt waar of probeer je Pietje nou een loer te draaien, jankerd??

Iemand die zelf ontslag neemt vanwege een hand op de knie hoef ik niet te lezen, die wil een deksel op een beerput houden of is dementerend. Of ga je me nu vertellen dat je zelf meteen ontslag zou nemen als iemand nu zou zeggen dat je als puber een keer haar hand hebt beetgepakt?
[quote=Cateautje post_id=27823103 time=1511561616 user_id=104457]
@ Cateautje, even zo wanr het quoten gaat helemaal mis.

Ja maar jij riep dat het om verkrachtingen ging. Dit gaat over seksueel grensoverschrijdend gedrag. Dat is het verschil. Seksueel overschrijdend gedrag is niet alleen een verkrachting maar ook een keer ongewenst in de billen worden geknepen.
Alle reacties Link kopieren
Framberry schreef:
24-11-2017 19:55
Met dit soort berichten kan ik enkel ja zeggen
https://nos.nl/artikel/2204247-maakt-de ... bruik.html
:rofl:
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
24-11-2017 20:05
Ja, en de vermeende daders worden flink aan de schandpaal genageld en publiekelijk gestraft. Bij een rechtbank hebben ze tenminste een eerlijk proces. Er bestaat immers ook zoiets als valse meldingen.

Dit bedoelde ik ook.

Als iemand ooit in zijn wilde jaren één keer te ver is gegaan, hier achteraf spijt van heeft gekregen, en nooit meer iets verkeerds heeft gedaan. Mag hij dan publiekelijk zo aan de schandpaal genageld worden?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Sirius schreef:
24-11-2017 20:58
Dat is wel een argument ja, alleen kan ik me echt niet meer herinneren wie er pak m beet 20, 25 jaar geleden in een dronken bui zijn hand op mijn knie heeft gelegd. Ben ik vergeten, de 'dader' ook denk ik zomaar.

Daar gaat het ook niet om. Het valt me wel op dat je DRONKENSCHAP al inbouwt als excuus voor aanranding en bij voorbaat al begint over slechts een hand op je knie. Het gaat om grensoverschrijdend gedrag met een sexueel tintje.

Ook als je wat gedronken hebt weet je nog heel goed het verschil tussen een hand (even) op een knie leggen als je een mop verteld of je hand in iemands bloes/BH proberen te steken. Of in iemands kruis. Ook DAN zeg je als man niet tegen je vrouwelijke collega tijdens de kerstborrel: ik ga je neuken tot je het uitgilt van de pijn. Is niet leuk of onschuldig meer, en niks: het was maar een grapje hoor....
Tegen een vrouwelijke leidinggevende zeggen ze zoiets nooit dronken of niet, hoe zou dat toch komen :wtf:

Dat soort dingen heb ik veel te vaak meegemaakt, ik zou willen dat ik dat OOK vergeten was.
Maar de behoefte om uit te leggen dat dat niet ok was destijds is er bij mij niet. Ik schopte meteen een rel. Zo ben ik blijkbaar, je kan ook bevriezen en daarom niets zeggen maar wel snel naar huis gaan en je klote voelen.

Dat is ook weleens gebeurd, ligt aan je bui en mss ook of je zelf gedronken hebt en daardoor NIET (bijna) automatisch denkt: laat ik maar geen drukte maken omdat iemand zijn hand steeds en ondanks mijn "hou daar eens mee op" op mijn been legt, of met arm om me heen probeert mijn borsten aan te raken.
Ook wie er bij je zijn, als je je niet veilig voelt zul je eerder vluchten dan vechten.

Ik gaf een voorbeeld van vier regels. Dronkenschap was ook een voorbeeld en is zeker geen excuses.
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 25-11-2017 00:56
0.19% gewijzigd
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren

Minister neemt ontslag na 'Hand op de knie'.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Sirius schreef:
24-11-2017 23:25
Ik heb de onderste aangeklikt: Hart van Nederland, prima. Citeert GeenStijl weer, geweldige site *kuch* (ik denk nog even aan de foto van het duidelijk herkenbare peutertje nog in zijn vliegstoel na het neerhalen van dat vliegtuig, klasse hè? typisch GeenStijl, leuk voor de familie ook) en ja hoor.

Het gaat hier niet om een tongzoen, het gaat hier om een man die een vrouw dronken voert, meeneemt met een taxi naar een hotel, kleding van haar lijf trekt en zelf in onderbroek op haar gaat liggen en zijn tong in haar mond steekt. Dan vind ze de kracht om weg te komen.
Aldus HART VAN NEDERLAND en GEENSTIJL.

Is geen puber op een MAVO schoolfeestje waar ze trouwens geen alcohol drinken want dat is verboden in Nederland. Jaja, probeer je jongste kind maar eens een kratje bier en je zware shag te laten halen morgen: die komt met lege handen terug.
Moet je het toch zelf gaan halen.

En wat als jouw dochter van het VMBO feest thuiskomt en staat te huilen omdat ze bang is voor Pietje die haar overal beetpakte, zijn tong in haar mond duwde en zijn kleren alvast uittrok?
Zeg je dan ach meid, hij had een beetje teveel gedronken doe niet zo moeilijk. En vergeet de pil niet want je weet hoe jongens zijn met wat drank op: dan luisteren ze niet meer naar je: nee, ik doe het niet zonder condoom.
Pappa is ook zo oud geweest, pappa weet PRECIES en maar al te goed hoe dat gaat.
Heb jij ook van die wodka gedronken die de jongens bij zich hadden? Aha, JIJ bent dus dronken.

Nou dan... is het eigenlijk wel echt waar of probeer je Pietje nou een loer te draaien, jankerd??

Iemand die zelf ontslag neemt vanwege een hand op de knie hoef ik niet te lezen, die wil een deksel op een beerput houden of is dementerend. Of ga je me nu vertellen dat je zelf meteen ontslag zou nemen als iemand nu zou zeggen dat je als puber een keer haar hand hebt beetgepakt?
Het gaat hier in deze draad of het uit de hand loopt.
Als dit soort onbenulligheden de kranten halen (hand op knie en tongzoen) loopt het - mijns inziens - uit de hand.
Overigens is de versie van Francisco van Jole (bij VARA nieuwsradio) dat de vrouw NA de mislukte tongzoen nog meeging naar de hotelkamer (vrijwillig)

En even Off-topic 16 jarige mogen wel drinken in Nederland alleen het mag ze niet verkocht worden en niet in het openbaar.
Het zal je verbazen hoeveel Nederlandse puber onder de 18 drinken (heb er zelf een)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik heb ja gestemd. Vind het allemaal erg doorslaan. Soort massa hysterie. Maar ja dat is de kracht van social media he.
Zolang er als gevolg van #metoo nog zoveel gevallen van jarenlang structureel seksueel machtsmisbruik naar buiten komen: nee.

Zolang er nog iets als #metoo nodig is om slachtoffers van seksueel geweld te vertellen dat het niet hun schuld is dat ze misbruikt zijn: nee.

Zolang er nog mensen zijn die het verschil tussen flirten en aanranden niet kennen: nee.

Zolang er nog mensen rondlopen die het gebruik van drank en/of drugs een prima excuus vinden om grensoverschrijdend gedrag te vertonen: nee.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-11-2017 21:54
We zijn met 17 miljoen, er vallen een miljoen slachtoffers elke 10 jaar, waarvan 100.000 mannen en de rest vrouwen. Van alle vrouwen die nu leven is het toch echt 1 op de 3 hoor. De cijfers die je nu op Google te zien krijgt, zijn jaarcijfers, maar die 80 jarige vrouw die in 1960 is verkracht telt ook mee hoor.


1 op de 3 een verkrachting is echt niet waar.
Yasna schreef:
25-11-2017 12:39
1 op de 3 een verkrachting is echt niet waar.
Cijfers zijn goed om een discussie te onderbouwen, maar de keerzijde is wel dat de focus daar te zeer op komt te liggen.

Stel dat 1 op 3 niet klopt. Hoeveel zou het dan wel zijn? En wat vinden wij dan met z'n allen een acceptabel cijfer? 1 op 5? 1 op 20?
Ik heb ja gestemd. Niet omdat #metoo uit de hand loopt, wel om de gevolgen die het heeft.

Mensen publiekelijk aan de schandpaal nagelen vind ik veel en veel te ver gaan. Dat is geen gerechtigheid dat is wraak. En wat mij betreft mogen ze dat ook bestraffen.
En overigens niet alleen gericht op dit thema, ook dingen zoals Sylvana doet op fb met het openbaren van berichten en de hetze die daardoor ontstaat.

Wraak heeft niet alleen een effect op de mensen tegen wie het gericht is. Het heeft ook een effect op hun naasten, hun omgeving, hun werk etc. En het naarste vind ik dan nog dat partners en werkgevers op het matje worden geroepen.
hebjehaarookweer schreef:
25-11-2017 12:39
Zolang er als gevolg van #metoo nog zoveel gevallen van jarenlang structureel seksueel machtsmisbruik naar buiten komen: nee.

Zolang er nog iets als #metoo nodig is om slachtoffers van seksueel geweld te vertellen dat het niet hun schuld is dat ze misbruikt zijn: nee.

Zolang er nog mensen zijn die het verschil tussen flirten en aanranden niet kennen: nee.

Zolang er nog mensen rondlopen die het gebruik van drank en/of drugs een prima excuus vinden om grensoverschrijdend gedrag te vertonen: nee.
Zolang er nog mensen zijn die hun handen niet thuis kunnen houden: Nee
Alle reacties Link kopieren
hebjehaarookweer schreef:
25-11-2017 12:42
Cijfers zijn goed om een discussie te onderbouwen, maar de keerzijde is wel dat de focus daar te zeer op komt te liggen.

Stel dat 1 op 3 niet klopt. Hoeveel zou het dan wel zijn? En wat vinden wij dan met z'n allen een acceptabel cijfer? 1 op 5? 1 op 20?
Ik weet de cijfers niet. Een paar jaar geleden was het 1 op de 4 vrouwen die te maken krijgt met seksueel ongewenst gedrag ( zo vat ik het maar even samen).
Cateautje schreef:
24-11-2017 23:13
Afbeelding
Dit is seksuele grensoverschrijding. Dat is niet hetzelfde als verkrachting.
Er staat letterlijk: Geslachtsgemeenschap tegen wil in, 14% vrouwelijk. Dat is dus niet 1 op de 3

Niet dat het minder erg is of minder serieus genomen moet worden, maar het is gewoon niet hetzelfde.
En ja ik ben me ervan bewust dat dit uit 2014 komt
Alle reacties Link kopieren
Yasna schreef:
25-11-2017 12:39
1 op de 3 een verkrachting is echt niet waar.
ik kan het ook niet geloven.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
25-11-2017 12:55
Ik heb ja gestemd. Niet omdat #metoo uit de hand loopt, wel om de gevolgen die het heeft.

Mensen publiekelijk aan de schandpaal nagelen vind ik veel en veel te ver gaan. Dat is geen gerechtigheid dat is wraak. En wat mij betreft mogen ze dat ook bestraffen.
En overigens niet alleen gericht op dit thema, ook dingen zoals Sylvana doet op fb met het openbaren van berichten en de hetze die daardoor ontstaat.

Wraak heeft niet alleen een effect op de mensen tegen wie het gericht is. Het heeft ook een effect op hun naasten, hun omgeving, hun werk etc. En het naarste vind ik dan nog dat partners en werkgevers op het matje worden geroepen.

Zo denk ik er ook over. Een soort machtsmisbruik. Als er ooit één keer iets is voorgevallen en daarna nooit meer dan moet er een andere weg genomen worden en niet de publieke schandpaal.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Loopt het uit de hand? Ja, dat was al vanaf het begin duidelijk en dat werd ook al vanaf het begin geschreven, in de media, hier...

#metoo is een 'double edged sword'. Het mes snijdt aan beide kanten. In mijn mannelijke omgeving merk ik nu slechts hoon in plaats van begrip.
kadanz schreef:
26-11-2017 11:05
Loopt het uit de hand? Ja, dat was al vanaf het begin duidelijk en dat werd ook al vanaf het begin geschreven, in de media, hier...

#metoo is een 'double edged sword'. Het mes snijdt aan beide kanten. In mijn mannelijke omgeving merk ik nu slechts hoon in plaats van begrip.
Ach Kadanz, die hoon was er ook al voor #metoo. Voor die preutse wijven die al begonnen te zeiken als ze eens in hun kont werden geknepen. Voor die slettebakken die het waagden om in een kort rokje over straat te lopen, voor de vrouw die geen nee durfde te zeggen uit angst voor wat die opdringerige en fysiek veel sterkere man zou kunnen doen en het dús allemaal zelf ook wilde.

Waar ik eerder hoopte dat potentiële daders meer begrip voor potentiële slachtoffers zouden krijgen en er zo een hoop leed voorkomen zou kunnen worden, hoop ik dan nu maar gewoon dat iedereen zijn/haar ongewenste poten én opmerkingen thuishoudt uit angst voor gezeik. Dan is het tenminste nog ergens goed voor geweest.
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn mening is het helemaal niet belangrijk of iemand of 'men' vindt dat het uit de hand is gelopen (wat daar dan ook mee bedoeld wordt, want dat is helemaal niet zo duidelijk).
Zo'n uitspraak komt alleen maar voort uit een vergeefs verlangen iets in de hand te houden, of de kop in te drukken.

Er is een beerput opengegaan. De ervaringen die gemeld worden zijn heel divers.
Zeer ernstig of meer van een dagelijkse, ergerlijke soort. Langdurig of eenmalig.

Constructiever lijkt me om nu te gaan kijken hoe we realistisch omgaan met alles wat naar buiten is gekomen, hoe we beschuldigingen kunnen onderzoeken, hoe we slachtoffers kunnen helpen, welke maatregelen te nemen tegen daders en hoe we kunnen bereiken dat deze zaken minder vaak gaan plaatsvinden.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven