Luie neger, kut marokkaan Viva.

04-02-2011 10:00 234 berichten
Dit vond ik net in de Volkskrant.

AMSTERDAM - Daten met een luie neger of een kut-Marokkaan? Vanaf vrijdag kan het. Viva-lezeressen kunnen met een sms- en winactie een diner voor twee winnen met hun favoriete stereotype man.

'Termen als kut-Marokkaan of christenhond hoor je steeds vaker', zegt hoofdredactrice Corinne van Duin. 'Maar wat vinden die mannen daar zelf nou van?' Van Duin besloot er een artikel aan te wijden in de Viva.

De oproep aan gierige kaaskoppen, stoffige christenen, luie negers, domme Turken en kut-Marokkanen leverden een hoop leuke reacties op. Toen bleek dat bijna alle uitgekozen mannen single waren - de gierige kaaskop gaf aan een open relatie te hebben - ontstond het idee voor de Grote Vrijgezellen Vooroordeel Date Show.

Luie neger te laat

Vijf mannen profileren zich in de Viva en ontkrachten zo de heersende vooroordelen. Alleen de luie neger bewees het tegendeel: hij kwam te laat voor de fotoshoot (en gaf dat ook ruiterlijk toe).

Viva-lezeressen kunnen sms'en voor de man van hun keuze. Via de mail moeten ze vervolgens zichzelf beschrijven en hun keuze motiveren. Viva kiest zelf de winnaars uit de leukste e-mails.

Opbrengst naar goed doel

De opbrengst van de sms'jes gaat naar een goed doel. 'We vonden het immoreel om er zelf aan te verdienen', zegt Van Duin. 'Het geld gaat naar oneMen. Ik ben zelf al lang donateur en de duidelijke link tussen de mannen en 'Men' gaf de doorslag.'

Van Duin vindt de mannen die zich aangemeld hebben erg sportief. 'Ik weet niet of ik wel gehoor zou geven aan een oproep voor slimme domme blondjes.'
Alle reacties Link kopieren
ze weten van gekkigheid niet wat ze moeten verzinnen.
quote:Paque_ schreef op 04 februari 2011 @ 10:05:

ze weten van gekkigheid niet wat ze moeten verzinnen.Ja joh, ik moest twee keer lezen.
Tsjonge, als je op deze manier publiek moet trekken gaat het wel heel slecht met Viva.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
het blad kan niet dieper zinken dan dit geloof ik.
quote:Mylene_Valerie schreef op 04 februari 2011 @ 10:12:

Tsjonge, als je op deze manier publiek moet trekken gaat het wel heel slecht met Viva.quote:kaatje_85 schreef op 04 februari 2011 @ 10:14:

het blad kan niet dieper zinken dan dit geloof ik.Maar de mensen waar die vooroordelen aan hangen, werken er wel aan mee.
wat sneu
Known to cause insanity in laboratory mice
Allen de luie neger bewees het tegendeel en kon dus het vooroordeel niet ontkrachten.

De luie neger bleek dus een luie neger?

Omfg, lmao
Nog een reden om de Viva niet te lezen (buiten dat het een flutblad is).
Cum non tum age
quote:ardni schreef op 04 februari 2011 @ 10:19:

Allen de luie neger bewees het tegendeel en kon dus het vooroordeel niet ontkrachten.

De luie neger bleek dus een luie neger?

Omfg, lmao
quote:Cateautje schreef op 04 februari 2011 @ 10:15:

Maar de mensen waar die vooroordelen aan hangen, werken er wel aan mee.Ja dus? Misschien hebben die gewoon niks te doen? Of hopen ze zo een leuke date te scoren?
quote:kaatje_85 schreef op 04 februari 2011 @ 10:22:

[...]

Ja dus? Misschien hebben die gewoon niks te doen? Of hopen ze zo een leuke date te scoren?Alleen zij weten dat.
Wat een raar verhaal.
knip, laat maar
quote:ardni schreef op 04 februari 2011 @ 10:25:

knip, laat maar

De mensen die met deze vooroordelen te maken hebben , werken met Viva mee en steken daarmee dus de draak met het hele fenomeen. Dat is een teken dat het sterke mensen zijn , die zich niet laten vertellen wat ze zijn, maar zelf wel weten.

Ik snap niet zo goed waarom mensen waar een vooroordeel aan kleeft dat ter harte moeten nemen, waarom zouden ze er niet om kunnen lachen, het is toch ook stompzinnig.
quote:noa schreef op 04 februari 2011 @ 10:21:

Nog een reden om de Viva niet te lezen (buiten dat het een flutblad is).mee eens. probleem is wel dat er dan helemaal weinig leuke bladen overblijven...
quote:Cateautje schreef op 04 februari 2011 @ 10:29:

[...]

De mensen die met deze vooroordelen te maken hebben , werken met Viva mee en steken daarmee dus de draak met het hele fenomeen. Dat is een teken dat het sterke mensen zijn , die zich niet laten vertellen wat ze zijn, maar zelf wel weten.

Ik snap niet zo goed waarom mensen waar een vooroordeel aan kleeft dat ter harte moeten nemen, waarom zouden ze er niet om kunnen lachen, het is toch ook stompzinnig.

Ik kan me toch voorstellen dat het anno 2011 erg vervelend is een kutmarokkaan te zijn. Al die vooroordelen en dat constant.

Zelfs ik irriteer me eraan en ik ben geen kutmarokkaan( )
quote:ardni schreef op 04 februari 2011 @ 10:33:

[...]

Ik kan me toch voorstellen dat het anno 2011 erg vervelend is een kutmarokkaan te zijn. Al die vooroordelen en dat constant.

Zelfs ik irriteer me eraan en ik ben geen kutmarokkaan( )Het is de bedoeling dat een marokkaan zich ergert aan dergelijke vooroordelen, maar als het marokkaanse volk er massaal om zou lachen, dan verstomt dat domme gebazel. Dergelijke vooroordelen worden alleen maar gedaan om t kwetsen en als je daarmee niet te kwetsen bent, dan houdt het vanzelf op.
quote:Cateautje schreef op 04 februari 2011 @ 10:36:

[...]

Het is de bedoeling dat een marokkaan zich ergert aan dergelijke vooroordelen, maar als het marokkaanse volk er massaal om zou lachen, dan verstomt dat domme gebazel. Dergelijke vooroordelen worden alleen maar gedaan om t kwetsen en als je daarmee niet te kwetsen bent, dan houdt het vanzelf op.

Dat denk ik niet, zo simpel is het niet het gaat niet om pesterijtjes.

Ik kom er een andere keer op terug!

Die van die luie neger is trouwens wel errug grappig. Ik vind dat het artikel zowiezo wel grappig is geschreven.
quote:Cateautje schreef op 04 februari 2011 @ 10:29:

[...]

Catootje, na een tijdje kun je er niet meer om lachen. Als mens wil je niets lievers dan door je omgeving geaccepteerd te worden. Het is heel pijnlijk als die omgeving jou alleen maar ziet als kut-marokkaan. Andere mensen kopen mooie kleren om te sieren, of een Audi om te patsen, of een mooie rok en vragen zich af hoe ze eruit zullen zien. Een Marokkaan moet eerst over zijn afkomst heen stappen, wat hem niet lukt, voordat hij uberhaupt als normaal mens gezien wordt door de gemiddelde Nederlander. Probeer jij daar maar eens om te lachen.

Ik wet niet wat ik van de viva vind. Als je hier serieus mee aan de slag wilt, dan had je denk ik ook een serieuze neger kunnen vinden, eentje die niet ook nog eens vooroordelen gaat bevestigen. Kom op zeg, duizenden negers die elke dag normaal naar het werk gaan en de viva pikt er eentje uit die geen klok kan kijken. Tsk. tsk
quote:ardni schreef op 04 februari 2011 @ 10:42:

[...]

Dat denk ik niet, zo simpel is het niet het gaat niet om pesterijtjes.

Ik kom er een andere keer op terug!

Die van die luie neger is trouwens wel errug grappig. Ik vind dat het artikel zowiezo wel grappig is geschreven.Ja hoor, zo simpel is het wel. Men hoeft alleen maar hartelijk in de lach te schieten om zo'n vooroordeel en degene die het heeft uitgesproken, trekt zich gewonnen terug.
Ik vind dit ontzettend leuk, gewoon lekker de draak steken met de vooroordelen. Er is geen betere manier om die onzin te stoppen dan er om te lachen en van wat zelfspot gaat niemand dood.

Eens met Cateautje dus.
Die luie neger was juist te druk om op tijd te komen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:JohnnyCake schreef op 04 februari 2011 @ 10:44:

[...]

Catootje, na een tijdje kun je er niet meer om lachen. Als mens wil je niets lievers dan door je omgeving geaccepteerd te worden. Het is heel pijnlijk als die omgeving jou alleen maar ziet als kut-marokkaan. Andere mensen kopen mooie kleren om te sieren, of een Audi om te patsen, of een mooie rok en vragen zich af hoe ze eruit zullen zien. Een Marokkaan moet eerst over zijn afkomst heen stappen, wat hem niet lukt, voordat hij uberhaupt als normaal mens gezien wordt door de gemiddelde Nederlander. Probeer jij daar maar eens om te lachen.

Ik wet niet wat ik van de viva vind. Als je hier serieus mee aan de slag wilt, dan had je denk ik ook een serieuze neger kunnen vinden, eentje die niet ook nog eens vooroordelen gaat bevestigen. Kom op zeg, duizenden negers die elke dag normaal naar het werk gaan en de viva pikt er eentje uit die geen klok kan kijken. Tsk. tskVelen houden dat lachen vol, simpelweg omdat het hardwerkende mensen zijn die het voor elkaar hebben in hun leven. Het is misschien moeilijk voor te stellen, maar zij zijn de laatste die lachen, want ze hebben niets te verdedigen. Dat is het punt juist, zodra iemand het gevoel krijgt iets te moeten verdedigen, gaat het knagen.
Cateautje, ik denk dat dat een beetje wishful thinking is. Niemand lacht erom als de buitenwereld denkt dat hij of zij een kut-persoon is. Misschien dat jouw 'hardwerkende mensen die het voor elkaar hebben' hun schouders ervoor ophalen. Maar hoe zit het dan met de normale mensen als jij en ik die een normaal leven moeten leiden en niet lievers willen dan als normaal mens te worden gezien door hun omgeving? Dat is toch het verdedigen waard? Je verwacht veel van mensen. De gemiddelde Nederlander worstelt al met zijn identiteit, met zijn acceptatie in de maatschappij. Maar van degene die daadwerkelijk gediscrimineerd wordt verwacht je dat ze er om lachen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven