Luie neger, kut marokkaan Viva.

04-02-2011 10:00 234 berichten
Dit vond ik net in de Volkskrant.

AMSTERDAM - Daten met een luie neger of een kut-Marokkaan? Vanaf vrijdag kan het. Viva-lezeressen kunnen met een sms- en winactie een diner voor twee winnen met hun favoriete stereotype man.

'Termen als kut-Marokkaan of christenhond hoor je steeds vaker', zegt hoofdredactrice Corinne van Duin. 'Maar wat vinden die mannen daar zelf nou van?' Van Duin besloot er een artikel aan te wijden in de Viva.

De oproep aan gierige kaaskoppen, stoffige christenen, luie negers, domme Turken en kut-Marokkanen leverden een hoop leuke reacties op. Toen bleek dat bijna alle uitgekozen mannen single waren - de gierige kaaskop gaf aan een open relatie te hebben - ontstond het idee voor de Grote Vrijgezellen Vooroordeel Date Show.

Luie neger te laat

Vijf mannen profileren zich in de Viva en ontkrachten zo de heersende vooroordelen. Alleen de luie neger bewees het tegendeel: hij kwam te laat voor de fotoshoot (en gaf dat ook ruiterlijk toe).

Viva-lezeressen kunnen sms'en voor de man van hun keuze. Via de mail moeten ze vervolgens zichzelf beschrijven en hun keuze motiveren. Viva kiest zelf de winnaars uit de leukste e-mails.

Opbrengst naar goed doel

De opbrengst van de sms'jes gaat naar een goed doel. 'We vonden het immoreel om er zelf aan te verdienen', zegt Van Duin. 'Het geld gaat naar oneMen. Ik ben zelf al lang donateur en de duidelijke link tussen de mannen en 'Men' gaf de doorslag.'

Van Duin vindt de mannen die zich aangemeld hebben erg sportief. 'Ik weet niet of ik wel gehoor zou geven aan een oproep voor slimme domme blondjes.'
Alle reacties Link kopieren
quote:kjong schreef op 05 februari 2011 @ 14:23:

Precies. Mijn ervaring met chocolademannen is juist dat ze heel op tijd

komen.nadat jij gekomen bent zeker........
quote:JohnnyCake schreef op 05 februari 2011 @ 13:55:

En zoals gezegd, als je als Viva zo'n actie onderneemt, kies dan mensen uit die een beetje normaal zijn. Of bestaan die toch niet? Wat heb je er aan als jouw zwarte uitverkorene onzin gaat uitkramen als, en ik quote uit het artikel:

-Wij zijn goed in sport, dat klopt

-Wij negers zijn net zwarte panters (WTF?)

En als klapper op de vuurpijl

-Een echte chocolademan is nooit op tijd he.

Chocolademan, zwarte panter? Echt Viva, er lopen ook normale donkere mannen rond. Al met al diep teleurstellend, hoe je het ook bekijkt.OMG, wat een domheid, een gemiste kans, want dit is een bevestiging van alle stereotypen.
Het had een heel hoog 'Kijk ons eens ontzettend niet voldoen aan het stereotype' gehalte, kwam erg geforceerd over bij mij.

De uitspraken van die jongens ook, kom op zeg.

Een tijd geleden stonden er in de Vrouw (die bijlage van de Telegraaf) 'mooie' mannen in hun ondergoed.

Wat oudere mannen, hele verschillende types.

Er stond ook een leuke donkere man bij, zonder verder hysterisch te vermelden hoe bijzonder dat toch wel niet was, zo'n donkere god.

Zo kan het toch ook?

Al dat nadruk leggen op in een poging het politiek correct te doen vind ik zo stom.
Ik vind het gewoon een beetje dom en sentatie zoekerij. Ik denk niet zo en de meeste vrouwen denk ik niet.

Maar goed. Blijkbaar scoort het lekker...Kutblad.
Scooter rijdt in op vrouw

ENSCHEDE - De politie is op zoek naar een 'mogelijk Marokkaanse' scooterrijder die zondag in Enschede een 29-jarige vrouw van achteren aanreed.

Omstanders probeerden de man aan te houden, maar omdat de man hen dusdanig bedreigde, moesten ze hem laten gaan, meldt Twentsche Courant Tubantia. De vrouw werd omstreeks half elf in de avond in de Noorderhagen aangereden en is overgebracht naar het ziekenhuis.

Volgens de politie rijdt de man vaker zingend door de binnenstad. De scooter moest door de brokkenpiloot achtergelaten worden. Het voertuig was niet verzekerd.

Dan begrijp ik plotseling iets beter de topictitel............ geen zorgen, binnenkort lekker stemmen!! PVV of VVD
Tang. Varken.
Nou heb ik hier een week geleden een klacht over verstuurd naar de redactie.

Helaas heb ik niet, zoals zij zelf aangeven, een reactie gehad binnen 1 werkdag.

Ik wacht nog steeds..
Een forum is geen jaknikkersbolwerk, uiteraard.
En hebben een volle dosis zelfspot.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven