Madeleine Mccan

15-10-2013 16:56 2278 berichten
Alle reacties Link kopieren
De zaak Madeleine McCann is weer geopend en lijkt nieuw leven ingeblazen. Zal er nu eindelijk duidelijkheid komen? Zou het meisje ooit nog gevonden worden? Op de een of andere manier houdt deze zaak me altijd erg bezig. Misschien fijn om met elkaar hier de ontwikkelingen te volgen omtrent Maddie MccCann..
quote:sabbaticalmeds schreef op 25 oktober 2013 @ 01:57:

staat op mccannfiles, ik zoek wel evenDoe dat, dan lees ik het morgen wel verder gezien het tijdstip nu.
- The Smith family, from Ireland, is in Luz for holidays, staying at their own holiday apartment; four adults and 5 children: the father (retired, 58) his wife, his son (23 yr old) and daughter-in-law and their two children (ie, Mr Smith's grandchildren), his daughter (12), two additional grandchildren, 10 and 4, of another daughter back in Ireland.

- approx 21h55, they are returning from "Kelly's Bar", heading north, all spread out along the street

- they pass a man walking down the middle of the street, carrying a child, with the head against his left shoulder and the arms hanging down alongside the body, in light colored or pink pyjamas, bare feet, pale skin typical of British and blond, shoulder-length hair; the girl is about 3-4 years old, about 1 meter tall.

- The man is not dressed like a tourist; he's wearing cream or beige trousers, classic cut, of linen or cotton. He is white, 30-35 yrs, 1.70-1.80 meters tall, average build, physically fit, short, brown hair, with a face that looks tanned.

- Images of Robert Murat begin to circulate around the world

- Back in Ireland, the Smiths watch the news and learn of Jane's statement and the suspicions falling upon Murat.

- The father contacts the Irish police. He tells his story. The man he saw was NOT Murat. He knows Murat and it was not him.

- The father is almost certain that the girl he saw was Madeleine.

- The Smiths are secretly brought back to Portugal. On Saturday, 26 May, in Portimão, Smith and his two children are interviewed.

- Their testimony is credible, but given the lack of light in the area, they can't identify the man who was carrying the child.

- The described the way he walked and carried her; this image is strongly fixed in their memory.
Interessante analyse van getuigenverklaringen en verklaringen van de McCanns

http://freepdfhosting.com/9099bef539.pdf (pdf)
Copacabana

Die link doet het niet op mijn iPad;(
Op mijn ipad wel. Moet ik nog meer lezen, 122 blz.
Nou inmiddels doet de link het bij mij ook. Zat weer te mutsen waarschijnlijk;) Ga ik van het weekend eens lezen!
Heb al een stukje gelezen.

Officieel verklaart Kate die nacht niet fysiek gezocht te hebben naar Madeleine. Dat liet ze over aan de groep en mensen van het complex.

In haar boek daarentegen beweert ze samen met Gerry de hele omgeving te hebben uitgekamt 's nachts en zodra het licht werd opnieuw.

Dat valt toch op, die tegenstrijdige verklaringen.
Ook zo raar, de tweeling bleef maar slapen tijdens het tumult en geroep en heen en weer geloop van iedereen. Zelfs toen ze naar een ander appartement werden gedragen, sliepen ze gewoon verder.

De ouders vragen zich af of de kinderen misschien "drugged" zijn.

Ze zijn nota bene allebei arts. Dan ga je je kinderen toch onderzoeken en proberen wakker te krijgen of in elk geval oppakken. Maar nee, ze laten ze gewoon lekker liggen en slapen. Echt idioot.
opmerkelijk dat de portugese politie heeft verklaard de mccanns, als "assistenten" nauw betrokken bij het onderzoek te houden
Hoe weet je dat?
zag ik ergens in een persbericht
Voor degenen onder ons die twijfelen dat ouders überhaupt hun kids iets kunnen aandoen

http://www.telegraaf.nl/b ... _JonBenet_verdacht__.html

dit meisje werd 17 jaar geleden vermoord. Ouders hebben de eerste haren ook compleet in de belangstelling gestaan door mee te doen aan tv en radioprogramma 's .... Bij deze mensen heb ik ook altijd gedacht dat ze het hebben gedaan
quote:Bergje65 schreef op 26 oktober 2013 @ 09:31:

Voor degenen onder ons die twijfelen dat ouders überhaupt hun kids iets kunnen aandoen

http://www.telegraaf.nl/b ... _JonBenet_verdacht__.htmlDit neemt twijfel nog niet weg natuurlijk, aangezien er geen veroordeling/bekentenis heeft plaatsgevonden.

http://www.telegraaf.nl/b ... _JonBenet_verdacht__.html

dit meisje werd 17 jaar geleden vermoord. Ouders hebben de eerste haren ook compleet in de belangstelling gestaan door mee te doen aan tv en radioprogramma 's .... Bij deze mensen heb ik ook altijd gedacht dat ze het hebben gedaanDe moeder is overleden aan kanker en de rest van de familie zijn niet meer verdacht omdat het DNA niet overeen kwam met wat ze hebben gevonden op het lijkje van JoBènet. Ze denken meer aan iemand binnen hun kennissenkring gezien de brief die ze hadden gevonden. Was waarschijnlijk een daad uit wraak en jaloezie.

Dat snap ik sowieso niet. Voorbeelden genoeg in binnen - en buitenland dat ouders zeer goed in staat zijn tot hele nare dingen m.b.t. hun kroost.

quote:Bij deze mensen heb ik ook altijd gedacht dat ze het hebben gedaanAls DNA heeft uitgewezen dat de ouders er niks mee te maken hebben, lijkt het me niet dat zij nu als voorbeeld zouden moeten dienen van mensen die hun kinderen iets aangedaan hebben. Ze waren toch allang 'afgeschreven' als verdachten? Hun naam was toch gezuiverd uiteindelijk?
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:Diztel schreef op 26 oktober 2013 @ 14:10:

[...]

Ze denken meer aan iemand binnen hun kennissenkring gezien de brief die ze hadden gevonden. Was waarschijnlijk een daad uit wraak en jaloezie.Zoals hun 'huishoudster' en haar man.
ik snap dat bericht niet, het zou gaan om een (geheime?) juryuitspraak van 15 jaar geleden
Misschien liegt de Portugese politie daar wel over. Doen alsof ze de ouders als niet verdacht beschouwen maar ondertussen stiekem toch. Ik kan me namelijk niet voorstellen welke andere info ze nu tot hun beschikking zouden hebben die de ouders vrij houdt en in een richting wijst van bv. een ontvoering of iets dergelijks.

Ik denk dat toen ze eenmaal bepaald hadden dat er waarschijnlijk een ongeluk in het appartement is geweest ze altijd aan die theorie hebben vast gehouden. Maar goed, wie weet volgt er nog een verrassende wending. Of wat ook nog kan, dat het weer als een nachtkaars uitgaat en we er verder niks meer over in het nieuws vinden. Zie je ook wel vaker. Denk je dat er een doorbraak is en vervolgens hoor je er niks meer van en was het kennelijk op niets uitgelopen.
Jury uitspraak is sowieso niet mijn kopje thee. Ik heb ook nogal eens de indruk gehad dat ze op basis van emoties uitspraak deden en lang niet altijd gebaseerd op harde feiten.
quote:shahla schreef op 26 oktober 2013 @ 18:55:

Misschien liegt de Portugese politie daar wel over. Doen alsof ze de ouders als niet verdacht beschouwen maar ondertussen stiekem toch. Ik kan me namelijk niet voorstellen welke andere info ze nu tot hun beschikking zouden hebben die de ouders vrij houdt en in een richting wijst van bv. een ontvoering of iets dergelijks.

Ik denk dat toen ze eenmaal bepaald hadden dat er waarschijnlijk een ongeluk in het appartement is geweest ze altijd aan die theorie hebben vast gehouden. Maar goed, wie weet volgt er nog een verrassende wending. Of wat ook nog kan, dat het weer als een nachtkaars uitgaat en we er verder niks meer over in het nieuws vinden. Zie je ook wel vaker. Denk je dat er een doorbraak is en vervolgens hoor je er niks meer van en was het kennelijk op niets uitgelopen.Ja dat denk ik ook, er zijn nogal wat losse eindjes die alleen beantwoord kunnen worden met medewerking van de Mccanns, en die werken nu niet mee. Door nu samen te spannen met de Engelse police en de Mccanns zelf kunnen ze misschien wel cruciale info krijgen.
Ik lees mee en vind het steeds interessanter worden. Waar is Maddie en wat was de rol van de ouders??

Ik moet nu even reageren. In het interview met de moeder van Maddie dat onlangs op tv was, werd gevraagd iets in de trant over het gemis. De moeder antwoordde dat ze Maddie mist bij echte gezinsgerichte gebeurtenissen zoals kerst, verjaardagen enz. Nog zonder dat ik ze verdacht of dit topic gelezen had, vond ik haar reactie erg koud. Ik zou, denk ik, als moeder zeggen dat ik haar iedere minuut van de dag mis enz. Ik zei het meteen tegen mijn man da.

Nu lees ik hier mee en dan moet ik steeds aan die reactie denken. Zou ze inderdaad meer op haar geweten hebben??
Gisteravond is op de Portugese tv een reportage geweest over Madeleine en ze hebben het stukje met de honden laten zien.

Dit staat erover op twitter:

#McCann Joana Morais commenting on tonight's TV program:

Joana Morais Video with the dogs will be broadcast later... A few points so far - CMTV states the reconstruction will go ahead and that the parents have showed their availability to attend; - the former Minister of the Interior (MAI) Rui Pereira said the McCanns should be constituted as arguidos until the end of the inquest; - The McCanns have requested to be assistants to the process;
Dit laatste bericht lijkt er toch weer op dat het vooral de McCann's zelf zijn die zich beschouwen als assistenten en dat de Portugese politie ze nog steeds beschouwd als verdachten? Dat haal ik tenminste uit dít stukje.
wie is Joana Morais?
quote:roos803 schreef op 26 oktober 2013 @ 19:08:

Ik lees mee en vind het steeds interessanter worden. Waar is Maddie en wat was de rol van de ouders??

??Ik denk dat heel veel mensen antwoord op die vraag willen hebben.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven