Meisje vermist en een meisje vermoord?!

03-06-2017 14:10 1650 berichten
Wat een ellende en wat angstig! Ik hoop zo dat het vermiste meisje Savannah nog gevonden wordt, maar ik vind het erg eng en toevallig. Zo vlakbij elkaar, brrr. Arme ouders en dierbaren van allebei meisjes, wat een hel.
Alle reacties Link kopieren
L0t schreef:
03-06-2017 20:29
Joh, het gebeurt overal. Niet alleen op stille weggetjes in het donker en diep in het bos hoor. En ja, ik vind het behoorlijk naief om zo te denken. Ergens wel blij dat er mensen zijn die nog zo denken, want voor jezelf is het natuurlijk wel beter, omdat je je op die manier veilig waant.

Maar ergens is het wel beledigend naar de slachtoffers: had je je maar anders moeten gedragen, had je maar niet op dat tijdstip op de fiets moeten zitten, had je maar met een vriendin mee moeten fietsen, had je maar moeten bellen om je op te laten halen, had je maar op een vechtsport moeten gaan, had je maar wat assertiever moeten zijn, had je maar...
Blaming the victem :'( :@
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Star schreef:
03-06-2017 20:11
Nee dat wil ik helemaal niet doen, maar ik vind het helemaal niet raar om je kinderen (want dat zijn het natuurlijk nog gewoon, ook dat meisje van 17) te leren dat je bijvoorbeeld 's winters als het vroeg donker is niet meer door bos X of langs die stille weg fietst.

En wat mij betreft geldt dat voor jongens en meisjes.
Precies! Ik had vroeger ook liever dat mijn kinderen met een groepje naar huis fietsten na het stappen, dan dat ze op een bepaalde tijd thuis moesten zijn en zodoende alleen naar huis moesten.
L0t schreef:
03-06-2017 20:29
Joh, het gebeurt overal. Niet alleen op stille weggetjes in het donker en diep in het bos hoor. En ja, ik vind het behoorlijk naief om zo te denken. Ergens wel blij dat er mensen zijn die nog zo denken, want voor jezelf is het natuurlijk wel beter, omdat je je op die manier veilig waant.

Maar ergens is het wel beledigend naar de slachtoffers: had je je maar anders moeten gedragen, had je maar niet op dat tijdstip op de fiets moeten zitten, had je maar met een vriendin mee moeten fietsen, had je maar moeten bellen om je op te laten halen, had je maar op een vechtsport moeten gaan, had je maar wat assertiever moeten zijn, had je maar...

Leg me vooral woorden in de mond. Ik waan me helemaal niet veilig, maar gebruik gewoon een beetje common sense.

Ik geloof dat ik me maar terugtrek uit dit topic, want ik word echt heel boos wat ik nu naar mijn hoofd geslingerd krijg. FLikker op zeg.
charlottew88 schreef:
03-06-2017 20:35
Blaming the victem :'( :@

Doe je er nog een schepje bovenop? Bedankt hoor :-(
Ana_Isabel_ schreef:
03-06-2017 20:31
Alsof dat altijd gezegd wordt" had je maar".
Ja, dat wordt inderdaad heel vaak gezegd over slachtoffers van allerlei misdrijven. Het is voor veel mensen kennelijk een geruststelling als ze aanwijzingen zien dat slachtoffers het over zichzelf hebben afgeroepen, of dat er wel iets mis zal zijn geweest met een slachtoffer, want dan kun je stilletjes denken: 'mij gebeurt zoiets niet.' Het is een soort beschermingsmechanisme lijkt het wel. Heel menselijk, maar erg pijnlijk voor de slachtoffers en ja, heel veel mensen maken zich hier schuldig aan.
vivamien schreef:
03-06-2017 20:38
Precies! Ik had vroeger ook liever dat mijn kinderen met een groepje naar huis fietsten na het stappen, dan dat ze op een bepaalde tijd thuis moesten zijn en zodoende alleen naar huis moesten.

Precies, maar kennelijk zijn wij achterlijk ofzo.
L0t schreef:
03-06-2017 20:40
Ja, dat wordt inderdaad heel vaak gezegd over slachtoffers van allerlei misdrijven. Het is voor veel mensen kennelijk een geruststelling als ze aanwijzingen zien dat slachtoffers het over zichzelf hebben afgeroepen, of dat er wel iets mis zal zijn geweest met een slachtoffer, want dan kun je stilletjes denken: 'mij gebeurt zoiets niet.' Het is een soort beschermingsmechanisme lijkt het wel. Heel menselijk, maar erg pijnlijk voor de slachtoffers en ja, heel veel mensen maken zich hier schuldig aan.

Dat heeft helemaal niemand hiet gezegd, schei toch uit.
Had gehoopt op nieuws, goed nieuws. Volg het via dit topic. Ze zoeken pas morgen verder, meer weten we dus niet?
Alle reacties Link kopieren
Star schreef:
03-06-2017 20:39
Doe je er nog een schepje bovenop? Bedankt hoor :-(

Sorry zo was het niet bedoeld.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Star schreef:
03-06-2017 20:39
Leg me vooral woorden in de mond. Ik waan me helemaal niet veilig, maar gebruik gewoon een beetje common sense.

Ik geloof dat ik me maar terugtrek uit dit topic, want ik word echt heel boos wat ik nu naar mijn hoofd geslingerd krijg. FLikker op zeg.
Ik ga met je mee.
Belachelijke wending.
charlottew88 schreef:
03-06-2017 20:42
Sorry zo was het niet bedoeld.

Dank, dan is het goed. Word er echt een beetje naar van, net of ik het weet niet wat gezegd heb over deze meisjes :-(
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel_ schreef:
03-06-2017 20:43
Ik ga met je mee.
Belachelijke wending wat een topic weer krijgt en wat voor zijstraat er weer in gesproken wordt.
Bossanova schreef:
03-06-2017 20:41
Had gehoopt op nieuws, goed nieuws. Volg het via dit topic. Ze zoeken pas morgen verder, meer weten we dus niet?
De 'ze' dat is de burgeractie toch? Neem aan dat de politie onverminderd door zoekt.
Jonge meisjes moeten vanaf ma. dus met een machete in hun rugzakje naar school, begrijp ik.
Ja. Dat is precies wat ik bedoel. Wat knap gelezen van je.
Star schreef:
03-06-2017 20:47
De 'ze' dat is de burgeractie toch? Neem aan dat de politie onverminderd door zoekt.
Ja, dat mag je aannemen, denk ik, zal toch wel? Las eigenlijk alleen 'ze'. Begin me toch weer wat meer zorgen te maken, bij alleen weglopen en met deze commotie als gevolg meld je je toch wel een keer? Ik dacht echt dat ze er met haar vriendje vandoor was, nu toch ernstige twijfel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf na dat incident met de pedofiel een zakmes bij me gaan dragen als ik s ochtends heel vroeg mijn krantenwijk liep maar dat lijkt me het gevolg van zoiets mee te hebben gemaakt. Het is tegenwoordig verboden, geloof ik, maar ik doe het nu nog wel eens. Tja eh ik wil niet nog eens zoiets meemaken. Maar angst is altijd een slechte raadgever, het gebeurt ook vaak dat slachtoffers met hun eigen wapen worden aangevallen.

Nou ik denk niet dat het nog uit mijn gedachten wil voor de rest van de avond. Het gebeurt zo vaak dat ze gewoon weer thuis komen dat ik daar nu gewoon even van uitga, voor mezelf dan. Ik wens iedereen veel sterkte, met zoeken of met de zorgen. :(
❤❤❤Unicorns & rainbows❤❤❤
Bossanova schreef:
03-06-2017 20:57
Ja, dat mag je aannemen, denk ik, zal toch wel? Las eigenlijk alleen 'ze'. Begin me toch weer wat meer zorgen te maken, bij alleen weglopen en met deze commotie als gevolg meld je je toch wel een keer? Ik dacht echt dat ze er met haar vriendje vandoor was, nu toch ernstige twijfel.
Ik hoop het zo voor haar ouders.
Star schreef:
03-06-2017 20:52
Ja. Dat is precies wat ik bedoel. Wat knap gelezen van je.
Je had goede punten hoor, Star, vooral dat in groepjes fietsen. Ik vind het gewoon een vreselijk idee dat mensen rekening moeten houden met zulk smerig tuig, roept weerstand bij me op. Geneigd om te denken dat we onze levensstijl niet overhoop moeten gooien vanwege dit nu. Het zou anders zijn als het zeg maar frequenter gebeurde. Dan zou Nederland compleet in rep en roer zijn en moeten we drastische ons gedrag aanpassen.
Star schreef:
03-06-2017 21:00
Ik hoop het zo voor haar ouders.
Ik met jou.
Bossanova schreef:
03-06-2017 21:05
Je had goede punten hoor, Star, vooral dat in groepjes fietsen. Ik vind het gewoon een vreselijk idee dat mensen rekening moeten houden met zulk smerig tuig, roept weerstand bij me op. Geneigd om te denken dat we onze levensstijl niet overhoop moeten gooien vanwege dit nu. Het zou anders zijn als het zeg maar frequenter gebeurde. Dan zou Nederland compleet in rep en roer zijn en moeten we drastische ons gedrag aanpassen.

Sorry voor mijn sarcastische reactie. Zoals ik al zei, word er echt een beetje naar van.

En eens, we zouden geen rekening moeten houden met zulk tuig, maar als het om mijn kinderen gaat neem ik liever geen risico. Mijn oudste heeft een beperking, net als dit meisje vermoedelijk aangezien ze op speciaal onderwijs zat, het komt gewoont te dichtbij denk ik .
Alle reacties Link kopieren
Star schreef:
03-06-2017 21:00
Ik hoop het zo voor haar ouders.
Ik ook. Ik hoop dat ze bang is dat haar ouders boos worden als ze wat van zich laat horen en dat ze daarom geen contact zoekt.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
L0t schreef:
03-06-2017 20:40
Ja, dat wordt inderdaad heel vaak gezegd over slachtoffers van allerlei misdrijven. Het is voor veel mensen kennelijk een geruststelling als ze aanwijzingen zien dat slachtoffers het over zichzelf hebben afgeroepen, of dat er wel iets mis zal zijn geweest met een slachtoffer, want dan kun je stilletjes denken: 'mij gebeurt zoiets niet.' Het is een soort beschermingsmechanisme lijkt het wel. Heel menselijk, maar erg pijnlijk voor de slachtoffers en ja, heel veel mensen maken zich hier schuldig aan.

Dat heeft helemaal niks te maken met het slachtoffer de schuld geven dat ze het slachtoffer is geworden. Maar met het feit dat mensen willen voorkomen dat er nog meer slachtoffers zullen volgen. En dat vind ik heel verstandig eerlijk gezegd.

Ik vind trouwens dat je een nare manier van je punt overbrengen hebt.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Star schreef:
03-06-2017 21:09
Sorry voor mijn sarcastische reactie. Zoals ik al zei, word er echt een beetje naar van.

En eens, we zouden geen rekening moeten houden met zulk tuig, maar als het om mijn kinderen gaat neem ik liever geen risico. Mijn oudste heeft een beperking, net als dit meisje vermoedelijk aangezien ze op speciaal onderwijs zat, het komt gewoont te dichtbij denk ik .
Begrijp ik wel Star, 't is een enge wereld soms en ik weet niks van kinderen met een beperking, maar het spreekt vanzelf dat je daardoor nog meer zorgen hebt, nu en voor de toekomst. :hug: Wist niet dat ze op speciaal onderwijs zit...
Alle reacties Link kopieren
Bossanova schreef:
03-06-2017 20:50
Jonge meisjes moeten vanaf ma. dus met een machete in hun rugzakje naar school, begrijp ik.
Wat overdreven zeg.
Als ik daar in de buurt zou wonen en een tienerdochter zou hebben, zou die tot deze gek gevonden is, niet meer alleen over straat gaan. Dat kun jij angstig noemen, ik noem dat gezond verstand. Net als s avonds met een groepje fietsen ipv alleen etc.

En dit gebeurt niet overal. De meeste moorden en verkrachtingen door onbekenden gebeuren toch of in het donker of ergens achteraf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven