Meisje vermist en een meisje vermoord?!

03-06-2017 14:10 1650 berichten
Wat een ellende en wat angstig! Ik hoop zo dat het vermiste meisje Savannah nog gevonden wordt, maar ik vind het erg eng en toevallig. Zo vlakbij elkaar, brrr. Arme ouders en dierbaren van allebei meisjes, wat een hel.
Voorzichtigheid geboden voor meisjes en jonge vrouwen? Hoe zie je dat concreet voor je? Niet meer naar buiten? Niet meer op de fiets naar school? Niet meer wandelend over straat? Dat is toch niet te doen.

Ik ben echt ziek van dit nieuws.
Dat de telegraaf nog durft te schrijven over Savannah. Ze hadden haar gister namelijk al doodverklaard toen het lichaam van het arme andere meisje gevonden werd.

Vuile sensatiekrant wou de "scoop" hebben dat "Savannah" gevonden was. Slechts een lullig klein rectificatietje kon eraf vandaag. Echt te erg. Vooral voor de betrokkenen. Dat de sensatie boven integriteit gaat. Bah.

Verder kan ik alleen maar hopen dat Savannah "gewoon" weggelopen is en dat ze snel weer terug is bij haar familie.
L0t schreef:
03-06-2017 18:36
Voorzichtigheid geboden voor meisjes en jonge vrouwen? Hoe zie je dat concreet voor je? Niet meer naar buiten? Niet meer op de fiets naar school? Niet meer wandelend over straat? Dat is toch niet te doen.

Ik ben echt ziek van dit nieuws.

In groepjes fietsen als je door een bos moet, bijvoorbeeld.
L0t schreef:
03-06-2017 18:36
Voorzichtigheid geboden voor meisjes en jonge vrouwen? Hoe zie je dat concreet voor je? Niet meer naar buiten? Niet meer op de fiets naar school? Niet meer wandelend over straat? Dat is toch niet te doen.

Nou nou rustig maar. Gewoon, misschien even niet meer alleen fietsen op rustige stukken, en niet zomaar in een auto stappen enzo (maar dat is natuurlijk altijd zo).
Star schreef:
03-06-2017 18:46
In groepjes fietsen als je door een bos moet, bijvoorbeeld.
Geldt dit voor heel Nederland, of in een cirkel van 5 - 10 - 50 km om het gebied heen? Ik vind het nogal wat om alle meisjes en vrouwen in Nederland een soort van verbod op te leggen. Het is ook een vorm van schijnveiligheid, want zoiets kan ons allemaal, altijd gebeuren. Het is een verschrikkelijk feit en bijna niet te bevatten, maar door dit soort voorstellen te doen schuif je de verantwoordelijkheid naar de slachtoffers. Impliciet is de boodschap: dan had je maar voorzichtig moeten doen/in een groepje moeten fietsen.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon lastig. Je waarschuwt ze voor enge mannen en vreemden in auto's maar die enge mannen zien er niet uit als enge mannen soms. Je hebt tegenwoordig internet en men kan doen alsof ze een jongen zijn die erg leuk en knap is en die wil afspreken met ze. Je wil helaas niet weten hoe goed sommige mensen erin zijn om jonge meisjes om de tuin te leiden. Dat zijn wel de uitzonderingen he, dat soort freaks.
❤❤❤Unicorns & rainbows❤❤❤
pruttel schreef:
03-06-2017 18:36
Dat de telegraaf nog durft te schrijven over Savannah. Ze hadden haar gister namelijk al doodverklaard toen het lichaam van het arme andere meisje gevonden werd.

Vuile sensatiekrant wou de "scoop" hebben dat "Savannah" gevonden was. Slechts een lullig klein rectificatietje kon eraf vandaag. Echt te erg. Vooral voor de betrokkenen. Dat de sensatie boven integriteit gaat. Bah.

Verder kan ik alleen maar hopen dat Savannah "gewoon" weggelopen is en dat ze snel weer terug is bij haar familie.
Belachelijk he ook erg fijn voor alle betrokkenen , not !
Schandalig gewoon.
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Star schreef:
03-06-2017 18:46
In groepjes fietsen als je door een bos moet, bijvoorbeeld.
Als ze dit al zullen doen, zal het ook maar tijdelijk zijn. Iedereen is weer even met zijn neus op de feiten gedrukt, over hoe ziek de buitenwereld voor onze kinderen kan zijn.
Helaas raakt ook dit vreselijke verlies vanzelf weer op de achtergrond en wanen we ons weer schijnveilig.
Alle reacties Link kopieren
Gingko schreef:
03-06-2017 18:26
Het komt voor mij persoonlijk ook erg dichtbij. Op 14 jarige leeftijd ben ik namelijk bijna vermoord door een pedofiel. Dat borrelt nu weer naar boven natuurlijk.
Vreselijk :hug:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Jeetje Gingko, wat erg! Ik kan me voorstellen dat dit soort dingen dan weer heel heftig zijn! Wat een vreselijke ervaring moet dat zijn geweest. :hug:


En Ana_Isabel: we kunnen ons niet altijd bedreigd voelen. Daar ga je aan kapot, denk maar aan oorlog, vluchtelingen, huiselijk geweld etc. En helemaal veilig zijn we helaas nooit, en ook nooit geweest. Geweld is helaas van alle tijden, zit gewoon in de mens...Denk maar aan dat meisje van 10 die nu in het nieuws is omdat ze dieren heeft gewurgd, schijnt het. Dan zit er iets goed mis bij zo'n meisje, of een trauma of een ziekte. Ook dat is triest, maar tegelijk bedreigend.
Alle reacties Link kopieren
charlottew88 schreef:
03-06-2017 19:08
Vreselijk :hug:

Dat was het zeker, bedankt voor de hug. Het was zo dat hij me om de tuin leidde namelijk, ik was gewoon ontzettend naief natuurlijk. Bovendien kende ik hem. Ik heb mezelf los weten te rukken terwijl hij bezig was iets te doen om me om het leven te brengen. :( Kan niet vertellen hoe hij dat deed ivm herkenbaarheid maar ik ben erg blij dat ik dat overleefd heb. Hij was duidelijk van plan me te vermoorden.

Hij is wel veroordeeld voor het sexueel misbruik maar voor de poging tot moord was te weinig bewijs. Duidelijk is misschien dat ik nogal heftig reageer op dit soort verhalen want ik kan die man wel iets aandoen natuurlijk. En hij loopt ook gewoon nog steeds vrij rond...
❤❤❤Unicorns & rainbows❤❤❤
Alle reacties Link kopieren
L0t schreef:
03-06-2017 18:49
Geldt dit voor heel Nederland, of in een cirkel van 5 - 10 - 50 km om het gebied heen? Ik vind het nogal wat om alle meisjes en vrouwen in Nederland een soort van verbod op te leggen. Het is ook een vorm van schijnveiligheid, want zoiets kan ons allemaal, altijd gebeuren. Het is een verschrikkelijk feit en bijna niet te bevatten, maar door dit soort voorstellen te doen schuif je de verantwoordelijkheid naar de slachtoffers. Impliciet is de boodschap: dan had je maar voorzichtig moeten doen/in een groepje moeten fietsen.
Je hoeft toch niet meteen een verbod af te kondigen? En ik vind dat je de boel wel heel erg omdraait. Het is toch logisch dat mensen, zeker als je deze afschuwelijke berichten hoort, voorzichtiger, alerter worden? Maar om dan te zeggen dat je de verantwoordelijkheid bij het slachtoffer legt, nee.
L0t schreef:
03-06-2017 18:49
Geldt dit voor heel Nederland, of in een cirkel van 5 - 10 - 50 km om het gebied heen? Ik vind het nogal wat om alle meisjes en vrouwen in Nederland een soort van verbod op te leggen. Het is ook een vorm van schijnveiligheid, want zoiets kan ons allemaal, altijd gebeuren. Het is een verschrikkelijk feit en bijna niet te bevatten, maar door dit soort voorstellen te doen schuif je de verantwoordelijkheid naar de slachtoffers. Impliciet is de boodschap: dan had je maar voorzichtig moeten doen/in een groepje moeten fietsen.

Nee dat wil ik helemaal niet doen, maar ik vind het helemaal niet raar om je kinderen (want dat zijn het natuurlijk nog gewoon, ook dat meisje van 17) te leren dat je bijvoorbeeld 's winters als het vroeg donker is niet meer door bos X of langs die stille weg fietst.

En wat mij betreft geldt dat voor jongens en meisjes.
Alle reacties Link kopieren
Gingko, wat verdrietig zeg. :hug:
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Daar was hier helemaal geen sprake van. Het is lang licht buiten nu en beide meisjes waren gewoon op klaarlichte dag op de fiets gestapt en hebben verder niks fout gedaan, tenminste daar ga ik nu even vanuit.

Hoe voorzichtig je ook bent, er kan je altijd iets overkomen. Mensen die denken dat dit voor hen niet geldt, omdat ze altijd de goede beslissingen nemen, of altijd samen fietsen, zitten vast heerlijk veilig in hun bubbel, maar het is helaas niet de waarheid.

Brrr, wat heb ik een hekel aan mensen die op zo'n gebeurtenis reageren met een oproep aan meisjes en vrouwen om zich anders te gedragen. Alsof dit soort dingen niet gebeuren, als je maar voorzichtig bent. Wat zijn mensen toch naief.
Alle reacties Link kopieren
Getver Gingko, lijkt me ook heel frustrerend dat zo'n man nog losloopt.

Mijn moeder heeft PTSS overgehouden aan incest. Haar misbruiker is vorig jaar overleden. Sindsdien slaapt ze pas rustig. Onbewust is ze 60 jaar bang voor hem geweest. Gek hoe dat werkt hé.
Alle reacties Link kopieren
Star schreef:
03-06-2017 20:11
Nee dat wil ik helemaal niet doen, maar ik vind het helemaal niet raar om je kinderen (want dat zijn het natuurlijk nog gewoon, ook dat meisje van 17) te leren dat je bijvoorbeeld 's winters als het vroeg donker is niet meer door bos X of langs die stille weg fietst.

En wat mij betreft geldt dat voor jongens en meisjes.
Eens.

Omdat zulke vreselijke gebeurtenissen vaker niet dan wel gebeuren, neigen veel mensen toch naar het feit dat het overdreven is om zo "voorzichtig" door het leven te gaan, maar wie weet wat je onopgemerkt voorkomen hebt, door juist zo voorzichtig te zijn.
L0t schreef:
03-06-2017 20:18
Daar was hier helemaal geen sprake van. Het is lang licht buiten nu en beide meisjes waren gewoon op klaarlichte dag op de fiets gestapt en hebben verder niks fout gedaan, tenminste daar ga ik nu even vanuit.

Hoe voorzichtig je ook bent, er kan je altijd iets overkomen. Mensen die denken dat dit voor hen niet geldt, omdat ze altijd de goede beslissingen nemen, of altijd samen fietsen, zitten vast heerlijk veilig in hun bubbel, maar het is helaas niet de waarheid.

Brrr, wat heb ik een hekel aan mensen die op zo'n gebeurtenis reageren met een oproep aan meisjes en vrouwen om zich anders te gedragen. Alsof dit soort dingen niet gebeuren, als je maar voorzichtig bent. Wat zijn mensen toch naief.

Ik sloot me ook eigenlijk aan bij Ana_Isabel, voorzichtigheid voor kinderen is nooit verkeerd. Ging niet per se om dit geval.

En wat die laatste alinea betreft, ik ga er vanuit dat je die niet aan mij richt.
Star schreef:
03-06-2017 20:11
Nee dat wil ik helemaal niet doen, maar ik vind het helemaal niet raar om je kinderen (want dat zijn het natuurlijk nog gewoon, ook dat meisje van 17) te leren dat je bijvoorbeeld 's winters als het vroeg donker is niet meer door bos X of langs die stille weg fietst.

En wat mij betreft geldt dat voor jongens en meisjes.
Het stomme is dat dit soort dingen vaak juist niet op achterafweggetjes gebeuren.

Ik vind het echt dieptriest dat die vader zijn dochter ging zoeken en toen op de politie-afzetting stuitte. Verschrikkelijk.
Ana_Isabel_ schreef:
03-06-2017 20:21
Eens.

Omdat zulke vreselijke gebeurtenissen vaker niet dan wel gebeuren, neigen veel mensen toch naar het feit dat het overdreven is om zo "voorzichtig" door het leven te gaan, maar wie weet wat je onopgemerkt voorkomen hebt, door juist zo voorzichtig te zijn.

Het gaat mij overigens niet eens om zulke excessen als deze, want gelukkig is dit geen dagelijkse kost, maar je zal maar aangereden worden op een donkere weg en de bestuurder rijdt door (gebeurt vaker dan een moord), je krijgt een lekke band, je valt en doet jezelf zeer, je bent ziek en vindt het niet prettig alleen naar huis te fietsen, etc.
MoirenPhae schreef:
03-06-2017 20:23
Het stomme is dat dit soort dingen vaak juist niet op achterafweggetjes gebeuren.

Ik vind het echt dieptriest dat die vader zijn dochter ging zoeken en toen op de politie-afzetting stuitte. Verschrikkelijk.

Ik weet er gelukkig niet veel van en reageer dus alleen vanuit mijn eigen ervaring met een natuurgebied hier. Daar moet je gewoon niet komen alleen als het stil is, ook als volwassene niet :-(
Joh, het gebeurt overal. Niet alleen op stille weggetjes in het donker en diep in het bos hoor. En ja, ik vind het behoorlijk naief om zo te denken. Ergens wel blij dat er mensen zijn die nog zo denken, want voor jezelf is het natuurlijk wel beter, omdat je je op die manier veilig waant.

Maar ergens is het wel beledigend naar de slachtoffers: had je je maar anders moeten gedragen, had je maar niet op dat tijdstip op de fiets moeten zitten, had je maar met een vriendin mee moeten fietsen, had je maar moeten bellen om je op te laten halen, had je maar op een vechtsport moeten gaan, had je maar wat assertiever moeten zijn, had je maar...
Alle reacties Link kopieren
Je bewust zijn van hoe de maatschappij in elkaar zit en daarop anticiperen is toch geen slecht advies? En het legt allerminst de verantwoordelijkheid bij een bepaalde doelgroep. Het is een advies, niks meer en niks minder. Aan mensen nog altijd de keus of ze dat advies op willen volgen.Geen enkel advies is waterdicht, maar soms scheelt het een hoop ellende.
Alle reacties Link kopieren
L0t schreef:
03-06-2017 20:29
Joh, het gebeurt overal. Niet alleen op stille weggetjes in het donker en diep in het bos hoor. En ja, ik vind het behoorlijk naief om zo te denken. Ergens wel blij dat er mensen zijn die nog zo denken, want voor jezelf is het natuurlijk wel beter, omdat je je op die manier veilig waant.

Maar ergens is het wel beledigend naar de slachtoffers: had je je maar anders moeten gedragen, had je maar niet op dat tijdstip op de fiets moeten zitten, had je maar met een vriendin mee moeten fietsen, had je maar moeten bellen om je op te laten halen, had je maar op een vechtsport moeten gaan, had je maar wat assertiever moeten zijn, had je maar...
Alsof dat altijd gezegd wordt" had je maar".
Ik vind het topic ineens erg zwart/wit worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven