Michael van Z. wilde sinterklaas vermoorden

07-02-2018 13:57 281 berichten
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1640060 ... amenleving

Zover is het gekomen in Nederland.....

Extreem links is net zo gek als terroristen,zo moeten ze ook behandelt worden...
Alleen al om het plannen van een moord op sinterklaas moet jaren gevangenisstraf op staan.

Wat vinden jullie?
palanja schreef:
04-03-2018 12:09
Je bedoelt: https://jcmj5.home.xs4all.nl/frame.htm

Ik ben niet onder de indruk.
Jij dus wel?

Ik ben niet onder de indruk, ik geef de feiten weer.
Mejuffrouwmuis schreef:
04-03-2018 11:23
Ik vind het echt heel erg hoe het antisemitisme nooit verdwenen is. Het zou goed zijn om dat bespreekbaar te maken in plaats van weg te kijken.

Daarnaast: waarom zou men bang zijn voor moslims? Ik heb niets met dat geloof, maar ik zie niet in waarom ik bang zou moeten zijn voor ze. Maar goed, wie weet piep ik anders als de helft van de bevolking islamitisch zou zijn. Volgens mij zijn ze doorgaans niet zo begripvol als het gaat om andere geloven.
6% van de Nederlandse bevolking is moslim
Alle reacties Link kopieren
deepspace schreef:
04-03-2018 10:56
Mijns inziens heeft het feit dat het stil blijft als het om intimidatie (en erger) van joden gaat een vrij simpele reden: de steeds grotere invloed van de islam en moslims in Nederland en in de rest van de wereld. En zeker ook in Amsterdam. "Men" wil moslims niet voor het hoofd stoten terwijl daar eigenlijk best heel veel reden toe is. Of men is bang voor moslims, kan ook nog.
Nederland is een vrij land waar iedereen gehoord mag worden... Er zijn zelfs instituten die een podium geven aan sprekers van twijfelachtig allooi. (tot aan gezochte terroristen aan toe).
Dit wordt gefaciliteerd door Links Nederland die anno 2018 nog steeds een strijd voert tegen het zo gehate kapitalisme en zich daardoor verbonden voelt met een ieder die in een underdog positie zit ten opzichte van die zo gehate conservatieven.
Dat veel van dit soort groeperingen geweld niet schuwt of dat er religieuze groeperingen zijn die bij een machtspositie de vrijheid van het volk met alle mogelijke middelen zou beknotten, daar heeft men nu geen boodschap aan.
Zolang zo'n groep in de slachtoffer rol zit en strijdt tegen het establishment, dan zijn we allemaal bloedbroeders.

Dit veroorzaakt dus ook een hypocrisie naar allerlei randverschijnselen die niet het doel van (Radicaal) Links dienen, zeker de Joden niet want dat is toch het succesverhaal van het Westen en dient niet de belangen van de bloedbroeders.
De islam is niet het gevaar, de ruimte die wij bieden aan een ieder, zelfs met twijfelachtige of simpelweg onacceptabele principes, dat is het werkelijke gevaar.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
04-03-2018 12:30
6% van de Nederlandse bevolking is moslim
Een overgroot deel van jeugdcriminaliteit vindt zijn oorsprong in het Marrokkaanse deel van de Nederlandse bevolking.
Blijf van mijn lijf huizen zitten vol met Moslim vrouwen die bang zijn voor eerwraak.
What's your point?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
palanja schreef:
04-03-2018 12:30

De islam is niet het gevaar, de ruimte die wij bieden aan een ieder, zelfs met twijfelachtige of simpelweg onacceptabele principes, dat is het werkelijke gevaar.
Ik ga nadenken of ik meega in jouw mening...
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
04-03-2018 12:25
Ik ben niet onder de indruk, ik geef de feiten weer.
Sorry hoor... Jij vergroot zaken uit tot enorme proporties...
Wanneer een groepering met enkele leden in een potje roert dan liggen er volgens jou gevoeligheden van nationaal belang.
Muis en olifant verhaal..
Wanneer jij een artikeltje vind waarin iemand zijn of haar vinger opsteekt betekent dat nog niet dat we het gelijk op de agenda moeten zetten.
In mijn ogen ben jij niet in staat om feit en relevantie in de juiste verhouding te zien.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
palanja schreef:
04-03-2018 12:33
Een overgroot deel van jeugdcriminaliteit vindt zijn oorsprong in het Marrokkaanse deel van de Nederlandse bevolking.
Blijf van mijn lijf huizen zitten vol met Moslim vrouwen die bang zijn voor eerwraak.
What's your point?
Niets. k dacht, ik zoek even op hoeveel moslims er daadwerkelijk in Nederland leven.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
04-03-2018 12:39
Niets. k dacht, ik zoek even op hoeveel moslims er daadwerkelijk in Nederland leven.
Lieve Popita..

Wanneer jij een feit opzoekt dan doe je dat toch om een punt te maken?
Of ondersteun je dat waarop je reageert?
Zo van, je hebt gelijk... je moet angst hebben voor de islam... ik heb het even nagezocht maar het blijkt dat nu al 6% van de bevolking moslim is.
Bedoel je het zo?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
palanja schreef:
04-03-2018 12:38
Sorry hoor... Jij vergroot zaken uit tot enorme proporties...
Wanneer een groepering met enkele leden in een potje roert dan liggen er volgens jou gevoeligheden van nationaal belang.
Muis en olifant verhaal..
Wanneer jij een artikeltje vind waarin iemand zijn of haar vinger opsteekt betekent dat nog niet dat we het gelijk op de agenda moeten zetten.
In mijn ogen ben jij niet in staat om feit en relevantie in de juiste verhouding te zien.
Van mij hoeft er niets op de agenda. Fleur kwam met die indianentooi en vroeg wat we daarvan vonden. Ik herinnerde me dat daar destijds ook een rel over was geweest. Ik heb nergens mijn mening gegeven over die rel. Verder heb ik gezegd dat een tooi voor indianen een heilig symbool is. Dat is een feit, geen mening.
palanja schreef:
04-03-2018 12:42
Lieve Popita..

Wanneer jij een feit opzoekt dan doe je dat toch om een punt te maken?
Of ondersteun je dat waarop je reageert?
Zo van, je hebt gelijk... je moet angst hebben voor de islam... ik heb het even nagezocht maar het blijkt dat nu al 6% van de bevolking moslim is.
Bedoel je het zo?
Eerder andersom. Slechts 6% van de bevolking is moslim.
Ik ontken trouwens helemaal niet de problemen die er zijn, maar bang voor islamisering ben ik niet.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
04-03-2018 12:43
Van mij hoeft er niets op de agenda. Fleur kwam met die indianentooi en vroeg wat we daarvan vonden. Ik herinnerde me dat daar destijds ook een rel over was geweest. Ik heb nergens mijn mening gegeven over die rel. Verder heb ik gezegd dat een tooi voor indianen een heilig symbool is. Dat is een feit, geen mening.
Welke rel?
Er was geen rel...
De media zoekt en vind altijd een reden om iets te hypen..
Meer was er niet....

Songfestival voorbij..... nooit meer over gesproken....
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
04-03-2018 12:44
Eerder andersom. Slechts 6% van de bevolking is moslim.
Ik ontken trouwens helemaal niet de problemen die er zijn, maar bang voor islamisering ben ik niet.
Juist... je bedoelt het andersom...
Dus wanneer je een feit aandraagt, geef je ook een mening weer.
Jij hebt nogal de neiging een feit aan te dragen en dan vervolgens de mening te verbloemen wanneer er weerwoord volgt.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
deepspace schreef:
04-03-2018 12:36
Ik ga nadenken of ik meega in jouw mening...
Ik denk dat ik wel mee ga in die mening. Aan de ene kant vind ik het een groot goed dat iedereen zijn zegje mag doen en zijn visie kan ventileren. Aan de andere kant vind ik het een enge ontwikkeling dat minderheden hun dogma’s opleggen aan de meerderheid en dat we met een aantal zaken een paar flinke stappen terug doen. Denk aan aan homoseksualiteit gerelateerd geweld, de oprukking van gelovigen en het sterker wordende antisemitisme.

Ik vraag me echt af waarom er niet gewoon “Mond houden!” Wordt gezegd tegen een ieder die vindt dat homoseksualiteit een zonde is, die vindt dat alleen binnen de cultuur wordt getrouwd, die antisemitisme predikt en die vindt dat witte/blanke Nederlanders per definitie racisten zijn.

Hoe harder iemand schreeuwt dat ik (bijvoorbeeld) een racist ben of discrimineer, hoe meer ik diegene ervan verdenk zelf racistisch te zijn.
palanja schreef:
04-03-2018 12:48
Juist... je bedoelt het andersom...
Dus wanneer je een feit aandraagt, geef je ook een mening weer.
Jij hebt nogal de neiging een feit aan te dragen en dan vervolgens de mening te verbloemen wanneer er weerwoord volgt.
Nee hoor dat is een feit. Dat ik er een mening over heb, doet niets af aan het feit.
En ik verbloem mijn mening niet; ik vind over het algemeen gewoon vrij weinig van de meeste dingen. Een zwart/wit kijk waarin er maar één waarheid bestaat, heb ik niet.
En zorgen maak ik me over heel andere dingen, bijvoorbeeld over het klimaat dat zich op een hellend vlak bevindt. Mede daardoor bekijk ik de zaken vanuit een ander perspectief. Maar dat is weer een heel ander topic.
Alle reacties Link kopieren
deepspace schreef:
04-03-2018 11:36
Tsja, in een ander topic (ben helaas kwijt welk) werd n.a.v. dit (zie link) rapport van het CIDI door een aantal mensen hier beweerd dat het aantal antisemitische incidenten al jaren daalt en dat voetbalsupporters de grootste antisemitisten zijn. Dat is niet waar, het aantal incidenten daalde pas 2 jaar en is nog steeds niet gedaald naar het niveau van vóór 2014 en wat denk je dat er gebeurt als het CIDI zegt dat moslims de grootste antisemitisten zijn? Mensen hebben gewoon oogkleppen op als het gaat om wat moslims allemaal uitvreten richting met name joden, maar ook richting iedereen die niet de islam aanhangt.
https://www.cidi.nl/cidi-monitor-antise ... heldwoord/
Dit
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
04-03-2018 12:44
Eerder andersom. Slechts 6% van de bevolking is moslim.
Ik ontken trouwens helemaal niet de problemen die er zijn, maar bang voor islamisering ben ik niet.
??
Dan zie dit filmpje:
https://youtu.be/ozuNZgwgrc8

en dit:

https://www.facebook.com/jklrebel/posts ... 7937861031
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Ik las vandaag dat M. van Z. een boete van 'maar' 300 euro heeft gekregen omdat hij volgens de rechtbank heeft opgeroepen tot geweld tegen Sinterklaas. De rechter vond opruiing bewezen en vind dat de oproep tot geweld tegen Sinterklaas veel te ver ging. Het valt daarom niet onder vrijheid van meningsuiting en de uitspraken geen inhoudelijke bijdrage leverden aan een maatschappelijk debat.

M van Z schreef vorig jaar op facebook dat er een prijs op het hoofd van sinterklaas gezet moest worden en hij schreef "Dubbele prijs als het tijdens de nationale intocht is zodat alle kinderen getuigen er van zijn, zelfs massaal onder zijn hersenen en botsplinters bedekt zitten. Met andere woorden morsdood. Zo kan de NPO geen onzinverhaaltjes ophangen met een nieuwe Sinterklaas en we zijn voorgoed van dat feest af.

Omdat hij te lang was vastgehouden heeft de rechtbank hem alleen een geldboete gegeven en niet door de OM opgelegde taakstraf van 120 uur waarvan 40 voorwaardelijk.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Mag hij in chocolademuntjes betalen?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Je zou maar de man zijn die als Sinterklaas verkleed ging. Ik vind het opruien met poging tot moord op iemand die een alleen een personage uit een kinderfeest speelt.

RTV Utrecht
vrijdag 31 augustus 2018, 19.15 uur

Oproep om Sinterklaas iets aan te doen tijdens intocht bestraft met boete
Geschreven door redactie

UTRECHT - Utrechter Michael van Z. heeft een geldboete van 300 euro opgelegd gekregen omdat hij volgens de rechtbank heeft opgeroepen tot geweld tegen Sinterklaas. Vorig jaar plaatste hij in aanloop naar de Sinterklaasintocht een reactie op Facebook waarin hij schreef dat er een prijs op het hoofd van Sinterklaas gezet moest worden.

Van Z. schreef op het sociale medium: "Dubbele prijs als het tijdens de Nationale intocht is zodat alle kinderen getuigen ervan zijn, zelfs massaal onder zijn hersenen en botsplinters bedekt zitten. Met andere woorden zonder twijfel morsdood. Zo kan de NPO geen onzinverhaaltjes ophangen met een nieuwe Sinterklaas en zijn we voorgoed van dat feest af".

De rechter vindt opruiing bewezen en vindt dat de oproep tot geweld tegen Sinterklaas veel te ver ging. Het valt daarom volgens de rechtbank niet onder vrijheid van meningsuiting. Het Openbaar Ministerie had een taakstraf van 120 uur geëist, waarvan 40 uur voorwaardelijk.

GRAP?
De Utrechter plaatste de reactie in een besloten Facebookgroep en zei vandaag tegen de rechter dat het ging om een grap. Stefan de Walle, de acteur die Sinterklaas speelt, kon er niet om lachen. Hij deed aangifte.

Ook het OM vond de opmerking niet grappig en besloot de Utrechter te vervolgen voor opruiing. "Zij zien het als een oproep", zegt verslaggever Riks Ozinga. "Hij zou mensen kunnen aanzetten tot het gebruik van geweld. Misschien nog wel erger: misschien is er wel iemand die het in zijn hoofd haalt om een aanslag te plegen bij de intocht van Sinterklaas."

ADVOCAAT VROEG VRIJSPRAAK
De advocaat van Van Z. betoogde dat de Utrechter moest worden vrijgesproken omdat de uitspraken onder de vrijheid van meningsuiting vallen. De rechtbank is het daar niet mee eens en zegt dat de uitspraken geen inhoudelijke bijdrage leverden aan een maatschappelijk debat.

Ook het betoog van de verdediging dat de tekst was geschreven in een besloten Facebookgroep, werd door de rechtbank van tafel geveegd. Volgens de rechter lag het voor de hand dat de tekst verder verspreid zou worden.

De advocaat vond verder dat de rechten van Van Z. geschonden zijn doordat hij kort voor de intocht van Sinterklaas werd opgepakt en vijf dagen werd vastgehouden. Hij liep door de gang van zaken onherstelbare schade op, meent zijn advocaat.

De rechtbank was het er wel mee eens dat de Utrechter te lang is vastgehouden. Daarom is niet de door het OM geëiste taakstraf opgelegd, maar een geldboete. Michael van Z. reageerde volgens verslagger Riks Ozinga opgelucht.


GRAUWE EEUW
Utrechter Michael van Z. is onderdeel van actiegroep De Grauwe Eeuw. De organisatie omschrijft zichzelf als een "tegenantwoord op de verheerlijking van de gouden eeuw". De Grauwe Eeuw strijdt tegen racisme en protesteerde eerder succesvol tegen een cowboy en indianenfeest in TivoliVredenburg.

Ook protesteert de groep in heel Nederland tegen de vernoeming van straatnamen en gebouwen naar historische figuren uit het koloniale verleden zoals Jan Pieterszoon Coen.

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) noemt de groep extreemlinks antiracistisch en antikoloniaal. Volgens de NCTV is het een groepering met minder dan tien personen.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen moslim, dus zo zwaar zal de straf niet worden.
Alle reacties Link kopieren
Moeten Wilders en Baudet zich niet eens gaan inspannen om wat tegen Nederlandse debielen te doen? Die zijn veel bedreigender dan welke andere bevolkingsgroep dan ook. Kijk alleen maar naar de daders van de meeste spraakmakende zaken van het afgelopen jaar.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
02-09-2018 20:21
Moeten Wilders en Baudet zich niet eens gaan inspannen om wat tegen Nederlandse debielen te doen?

Welke Nederlandse debielen?
Sara9876 schreef:
02-09-2018 20:21
Moeten Wilders en Baudet zich niet eens gaan inspannen om wat tegen Nederlandse debielen te doen? Die zijn veel bedreigender dan welke andere bevolkingsgroep dan ook. Kijk alleen maar naar de daders van de meeste spraakmakende zaken van het afgelopen jaar.

Dit is Nederland, de Nederlanders zijn dan ook in de meerderheid en dat de meeste debielen dus Nederlanders zijn is dan ook logisch...
Alle reacties Link kopieren
Het moet niet gekker meer worden.

Tegenstanders Zwarte Piet dienen bezwaren in tegen optreden burgemeesters http://a.msn.com/01/nl-nl/BBRxDEQ?ocid=se
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Fleurtje_5 schreef:
28-12-2018 19:24
Het moet niet gekker meer worden.

Tegenstanders Zwarte Piet dienen bezwaren in tegen optreden burgemeesters http://a.msn.com/01/nl-nl/BBRxDEQ?ocid=se
Wat een zielig stelletje sneuneuzen op die foto. Hebben tijd teveel, kun je niet serieus meer nemen met dat jankerige gedram.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven