Michael van Z. wilde sinterklaas vermoorden

07-02-2018 13:57 281 berichten
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1640060 ... amenleving

Zover is het gekomen in Nederland.....

Extreem links is net zo gek als terroristen,zo moeten ze ook behandelt worden...
Alleen al om het plannen van een moord op sinterklaas moet jaren gevangenisstraf op staan.

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
01-03-2018 09:20
...............

Ik geloof best dat het niet rottig bedoeld is van Tivoli en dat het pure onwetendheid is, maar het blijft bijzonder ongepast.
Wat vind je van dit optreden?

https://youtu.be/B5doCf0Pm9g Eurovision 2012 - Joan Franka - You And Me...
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Fleurtje_5 schreef:
03-03-2018 13:40
Wat vind je van dit optreden?

https://youtu.be/B5doCf0Pm9g Eurovision 2012 - Joan Franka - You And Me...
Daar was toen al een hele rel over, dus strikt genomen hadden ze kunnen weten dat het gevoelig lag.
Persoonlijk vond ik dat hele liedje niks en die tooi nergens op slaan.
Fleurtje_5 schreef:
03-03-2018 13:40
Wat vind je van dit optreden?

https://youtu.be/B5doCf0Pm9g Eurovision 2012 - Joan Franka - You And Me...
Zo, die zong vals!
Snarky schreef:
01-03-2018 09:20
Wat er met de indianen is gebeurd was genocide van het grofste soort. De paar die er nog over zijn leven over het algemeen in diepe armoede op stukken land die echt niemand anders wilde hebben.

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor mensen gaan roepen dat je niet flauw moet doen over een themafeestje nazi's en joden.
Als het geschiedenisonderwijs op dit niveau blijft geef ik het nog twintig jaar.
En inderdaad, dat was een godwin, maar daarom niet minder waar.

Ik geloof best dat het niet rottig bedoeld is van Tivoli en dat het pure onwetendheid is, maar het blijft bijzonder ongepast.
Schei toch uit! Er heeft geen Indiaan over geklaagd, alleen het stelletje beroepszeurpieten met Anousha Nzume aan kop. Wat een truttebol is dat mens! Werkelijk overal over zeuren. Wat mij betreft had ze in Rusland mogen blijven. Of misschien is Kameroen een optie?
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
28-02-2018 19:54
Wat zou jij doen als je van je geboortegrond werd verdreven en je volk zou worden uitgemoord? Die "bleekgezichten" hadden daar echt totaal niets te zoeken. Ook niet gezien vanuit het perspectief van die tijd.
De indianen trokken rond, er was op zich ruimte genoeg voor iedereen.
De indianen hadden niet meer of minder recht op de huidige Verenigde Staten

De behandeling was inderdaad schandalig, oorlogen, onteigening van kinderen, reservaten etc.

Alleen is het een historische leugen - geïntroduceerd door de grauwe eeuw - dat de Cowboys daar verantwoordelijk voor waren.
Het was het Amerikaanse leger dat de indianen oorlogen uitvoerde
https://en.wikipedia.org/wiki/American_Indian_Wars

Cowboys waren vaak arme migranten, zeg maar boeren knechten te paard meestal ongewapend (een pistool was duur)

Het huidige beeld van de cowboys is gebaseerd op dikke- duim - westerns
.
Snarky schreef:
01-03-2018 09:20
Wat er met de indianen is gebeurd was genocide van het grofste soort. De paar die er nog over zijn leven over het algemeen in diepe armoede op stukken land die echt niemand anders wilde hebben.

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor mensen gaan roepen dat je niet flauw moet doen over een themafeestje nazi's en joden.
Als het geschiedenisonderwijs op dit niveau blijft geef ik het nog twintig jaar.
En inderdaad, dat was een godwin, maar daarom niet minder waar.

Ik geloof best dat het niet rottig bedoeld is van Tivoli en dat het pure onwetendheid is, maar het blijft bijzonder ongepast.
.

Mijn hemel wat een onzin.

Ondanks de slechte behandeling en het geweld is het nooit de bedoeling geweest de indianen uit te roeien.
Ja er is wel eens zoiets voorgesteld over de Apache maar dat is toen met algemene stemmen weggestemd (ik meen in Texas)

De bedoeling was de indianen verdrijven naar reservaten om ruimte te maken voor spoorlijnen, mijnbouw, steden etc.
De uitvoering kwam in handen van het Amerikaanse leger - veelal geharde veteranen uit de burgeroorlog - die niet keken op een dode meer of minder en absoluut racistisch waren, geheel in het beeld van die tijd.

De Indian Wars vergelijken met een systematische moord is ongepast, de waarheid is gruwelijk maar er hoeft geen schepje boven op.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
03-03-2018 17:36
Daar was toen al een hele rel over, dus strikt genomen hadden ze kunnen weten dat het gevoelig lag.
Persoonlijk vond ik dat hele liedje niks en die tooi nergens op slaan.

Bij wie lag dat toen al gevoelig?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Snarky schreef:
01-03-2018 09:20
Wat er met de indianen is gebeurd was genocide van het grofste soort. De paar die er nog over zijn leven over het algemeen in diepe armoede op stukken land die echt niemand anders wilde hebben.

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor mensen gaan roepen dat je niet flauw moet doen over een themafeestje nazi's en joden.
Als het geschiedenisonderwijs op dit niveau blijft geef ik het nog twintig jaar.
En inderdaad, dat was een godwin, maar daarom niet minder waar.

Ik geloof best dat het niet rottig bedoeld is van Tivoli en dat het pure onwetendheid is, maar het blijft bijzonder ongepast.
..............

Misschien moet je de column van Özcan Akyol van vandaag eens doornemen.
Mogelijk dat je daar je antwoord in vindt.

https://www.ad.nl/binnenland/antiracist ... ~abffb3b6/
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
palanja schreef:
03-03-2018 20:37
Bij wie lag dat toen al gevoelig?
Dat weet k niet meer precies. Ik herinner me dat er een rel om was. Maar het hele songfestival interesseert me niet zo dus ik heb me er niet in verdiept.
Het is vast nog wel ergens te vinden als je het graag wilt weten.
palanja schreef:
03-03-2018 20:40
..............

Misschien moet je de column van Özcan Akyol van vandaag eens doornemen.
Mogelijk dat je daar je antwoord in vindt.

https://www.ad.nl/binnenland/antiracist ... ~abffb3b6/
Goede column en helemaal waar
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
03-03-2018 20:42
Dat weet k niet meer precies. Ik herinner me dat er een rel om was. Maar het hele songfestival interesseert me niet zo dus ik heb me er niet in verdiept.
Het is vast nog wel ergens te vinden als je het graag wilt weten.
Het zal hoogstens een relletje geweest zijn in intieme kring van harde schreeuwers...
De rest van Nederland lag in een deuk....
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
03-03-2018 20:45
Goede column en helemaal waar
Zijn we het daar over eens... :)
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Goede column van Ozcan Akyol. Sowieso lees ik hem graag en vind ik hem een heel redelijk iemand die de vinger goed weet te leggen op de zere plek.

En dat is waar het Grauwe Eeuwers aan ontbeert. Hoe meer ik over ze lees, hoe meer ik het idee krijg dat het een stelletje beroepszielepoten zijn die boos zijn op alles en iedereen, maar die vooral hun eigen ellende aan zichzelf te danken hebben. En nooit cadeautjes hebben gekregen met Sinterklaas.
hollebollegijs schreef:
03-03-2018 20:02
De indianen trokken rond, er was op zich ruimte genoeg voor iedereen.
De indianen hadden niet meer of minder recht op de huidige Verenigde Staten

De behandeling was inderdaad schandalig, oorlogen, onteigening van kinderen, reservaten etc.

Alleen is het een historische leugen - geïntroduceerd door de grauwe eeuw - dat de Cowboys daar verantwoordelijk voor waren.
Het was het Amerikaanse leger dat de indianen oorlogen uitvoerde
https://en.wikipedia.org/wiki/American_Indian_Wars

Cowboys waren vaak arme migranten, zeg maar boeren knechten te paard meestal ongewapend (een pistool was duur)

Het huidige beeld van de cowboys is gebaseerd op dikke- duim - westerns
.
Het maakt toch niet uit of ze rondtrokken? Ze zijn verdreven van hun gronden en ondergebracht in onvruchtbare reservaten waar ze tot armoe gedoemd waren.
Ik ken de geschiedenis en ik weet wat cowboys waren. Wat de beweegredenen waren van de Grauwe Eeuw om het feest te verbieden weet ik dan weer niet precies - daar heb ik me niet in verdiept. Zoals ik al meerdere keren in dit topic heb gezegd, heb ik helemaal niets met die club, en vind ik het afgelasten van dat feest overdreven. Ik reageer alleen maar op enkele posts waaruit weinig historisch besef blijkt over de geschiedenis van de oorspronkelijke bewoners van de VS. Verder ken ik de gevoeligheden (neem het dragen van de indianentooi op het songfestival, maar ook de straatnamen e.d.), maar, nogmaals, zelf heb ik daar niet echt een mening over. Ik vind het een ingewikkelde kwestie waar voor de standpunten van beide partijen wat te zeggen valt.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
03-03-2018 20:57
Het maakt toch niet uit of ze rondtrokken? Ze zijn verdreven van hun gronden en ondergebracht in onvruchtbare reservaten waar ze tot armoe gedoemd waren.
Dat schrijf ik ook.
Er was ruimte genoeg voor iedereen.

Mijn bezwaar was tegen de term genocide en vergelijkingen met de holocaust.
Genocide is een misdrijf tegen mensen maar niet eider misdrijf is een genocide.

En de Grauwe eeuw slaat de plank mis door Cowboys in het verhaal te betrekken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
03-03-2018 20:54
Goede column van Ozcan Akyol. Sowieso lees ik hem graag en vind ik hem een heel redelijk iemand die de vinger goed weet te leggen op de zere plek.

En dat is waar het Grauwe Eeuwers aan ontbeert. Hoe meer ik over ze lees, hoe meer ik het idee krijg dat het een stelletje beroepszielepoten zijn die boos zijn op alles en iedereen, maar die vooral hun eigen ellende aan zichzelf te danken hebben. En nooit cadeautjes hebben gekregen met Sinterklaas.
De zielenpoten zijn de media en publieke figuren die deze schreeuwers een podium geven.
Het geeft deze schreeuwers de idee dat ze er werkelijk toedoen.
Zodra de radicaal zijn podium verliest aan zijn ' mainstream' kompanen mogen wij ons pas echt zorgen gaan maken over dit soort figuren.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
palanja schreef:
03-03-2018 20:40
..............

Misschien moet je de column van Özcan Akyol van vandaag eens doornemen.
Mogelijk dat je daar je antwoord in vindt.

https://www.ad.nl/binnenland/antiracist ... ~abffb3b6/
Kan iemand hem plakken? Ik heb geen toegang tot AD.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
hollebollegijs schreef:
03-03-2018 21:00
Dat schrijf ik ook.
Er was ruimte genoeg voor iedereen.

Mijn bezwaar was tegen de term genocide en vergelijkingen met de holocaust.
Genocide is een misdrijf tegen mensen maar niet eider misdrijf is een genocide.

En de Grauwe eeuw slaat de plank mis door Cowboys in het verhaal te betrekken.
O sorry dan begreep ik je verkeerd
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
03-03-2018 17:36
Daar was toen al een hele rel over, dus strikt genomen hadden ze kunnen weten dat het gevoelig lag.
Persoonlijk vond ik dat hele liedje niks en die tooi nergens op slaan.
Meen je dat nu? Wat een aanstellers dan.
Ik wist het niet, en ik vind het nog steeds raar dat grauwevandalisten daar iets kwaads in zien.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
03-03-2018 20:54
Goede column van Ozcan Akyol. Sowieso lees ik hem graag en vind ik hem een heel redelijk iemand die de vinger goed weet te leggen op de zere plek.

En dat is waar het Grauwe Eeuwers aan ontbeert. Hoe meer ik over ze lees, hoe meer ik het idee krijg dat het een stelletje beroepszielepoten zijn die boos zijn op alles en iedereen, maar die vooral hun eigen ellende aan zichzelf te danken hebben. En nooit cadeautjes hebben gekregen met Sinterklaas.
Eens.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Fleurtje_5 schreef:
04-03-2018 00:01
Meen je dat nu? Wat een aanstellers dan.
Ik wist het niet, en ik vind het nog steeds raar dat grauwevandalisten daar iets kwaads in zien.
Van Wikipedia:

Op 1 maart 2012 kwam Franka veelvuldig in het nieuws, omdat er commotie was ontstaan rondom het dragen van de indianentooi tijdens haar optreden voor het nationaal songfestival. De commotie was ontstaan vanwege een uitspraak van een steungroep voor indianen genaamd Real Indian Nation die naar buiten brachten dat de native americans in opstand zouden kunnen komen als ze nog eens de indianentooi zou dragen.



Heeft niets met de Grauwe Eeuw te maken dus. Het zijn gevoeligheden die al veel langer spelen. Zo'n hoofdtooi is voor de indianen een heilig symbool.
palanja schreef:
03-03-2018 20:40
..............

Misschien moet je de column van Özcan Akyol van vandaag eens doornemen.
Mogelijk dat je daar je antwoord in vindt.

https://www.ad.nl/binnenland/antiracist ... ~abffb3b6/
Mijns inziens heeft het feit dat het stil blijft als het om intimidatie (en erger) van joden gaat een vrij simpele reden: de steeds grotere invloed van de islam en moslims in Nederland en in de rest van de wereld. En zeker ook in Amsterdam. "Men" wil moslims niet voor het hoofd stoten terwijl daar eigenlijk best heel veel reden toe is. Of men is bang voor moslims, kan ook nog.
Ik vind het echt heel erg hoe het antisemitisme nooit verdwenen is. Het zou goed zijn om dat bespreekbaar te maken in plaats van weg te kijken.

Daarnaast: waarom zou men bang zijn voor moslims? Ik heb niets met dat geloof, maar ik zie niet in waarom ik bang zou moeten zijn voor ze. Maar goed, wie weet piep ik anders als de helft van de bevolking islamitisch zou zijn. Volgens mij zijn ze doorgaans niet zo begripvol als het gaat om andere geloven.
Tsja, in een ander topic (ben helaas kwijt welk) werd n.a.v. dit (zie link) rapport van het CIDI door een aantal mensen hier beweerd dat het aantal antisemitische incidenten al jaren daalt en dat voetbalsupporters de grootste antisemitisten zijn. Dat is niet waar, het aantal incidenten daalde pas 2 jaar en is nog steeds niet gedaald naar het niveau van vóór 2014 en wat denk je dat er gebeurt als het CIDI zegt dat moslims de grootste antisemitisten zijn? Mensen hebben gewoon oogkleppen op als het gaat om wat moslims allemaal uitvreten richting met name joden, maar ook richting iedereen die niet de islam aanhangt.
https://www.cidi.nl/cidi-monitor-antise ... heldwoord/
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
04-03-2018 09:07
Van Wikipedia:

Op 1 maart 2012 kwam Franka veelvuldig in het nieuws, omdat er commotie was ontstaan rondom het dragen van de indianentooi tijdens haar optreden voor het nationaal songfestival. De commotie was ontstaan vanwege een uitspraak van een steungroep voor indianen genaamd Real Indian Nation die naar buiten brachten dat de native americans in opstand zouden kunnen komen als ze nog eens de indianentooi zou dragen.



Heeft niets met de Grauwe Eeuw te maken dus. Het zijn gevoeligheden die al veel langer spelen. Zo'n hoofdtooi is voor de indianen een heilig symbool.
Je bedoelt: https://jcmj5.home.xs4all.nl/frame.htm

Ik ben niet onder de indruk.
Jij dus wel?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
04-03-2018 11:23
Ik vind het echt heel erg hoe het antisemitisme nooit verdwenen is. Het zou goed zijn om dat bespreekbaar te maken in plaats van weg te kijken.

Daarnaast: waarom zou men bang zijn voor moslims? Ik heb niets met dat geloof, maar ik zie niet in waarom ik bang zou moeten zijn voor ze. Maar goed, wie weet piep ik anders als de helft van de bevolking islamitisch zou zijn. Volgens mij zijn ze doorgaans niet zo begripvol als het gaat om andere geloven.
Ik weet wel zeker dat je anders zou piepen.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven