Minister Faber

30-03-2025 15:24 385 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vinden jullie van het beleid van Minister Faber?
Deze Minister van Asiel en Migratie heeft natuurlijk van het kabinet en van haar baas Geert Wilders de opdracht gekregen om de asielinstroom te beperken. Dit is geen gemakkelijke opdracht, dat begrijp ik ook. Maar de manier waarop ze dit aanpakt botst keer op keer met anderen. Op het moment meer dan ooit. Met Dick Schoof over het niet op de agenda zetten van het schrappen van de Spreidingswet (omdat ze volgens Schoof niet de juiste procedures volgt), met Mona Keijzer over de huisvesting van statushouders, met de rechters over oa de bezuinigingen op vluchtelingenwerk, met de Raad van State over de asielwetten die ze wil invoeren, etc etc.

Nu heeft ze wat mij betreft een dieptepunt bereikt. Ze weigert de handtekening te zetten onder de aanvraag voor een lintje voor vrijwilligers van het COA: https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... genwerkers
Met als reden: hun werk staat haaks op mijn beleid. Wilders steunt haar (natuurlijk) en tweet dat mensen die asielzoekers pamperen geen lintje verdienen.

Moet deze minister nog wel op haar post blijven?
Coffee is never my cup of tea
Draaideurforummer schreef:
10-05-2025 12:57
Ik vind het zorgelijk dat ze dit onder het mom van "democratisch gekozen" denkt te kunnen doen. In diverse buitenlanden kun je zien waar het toe kan leiden als democratisch verkozen politici wetten aan hun laars gaan lappen. Blijkbaar is het in de praktijk lastig om ze terug te fluiten.

Ik vind wat dat betreft de andere partijen in de coalitie ook teveel slappe hap. De VVD zegt nu alleen te gaan reageren op wat ze doet en niet op wat ze zegt. Maar die uitspraken zijn al schadelijk, dat moet je nu al de kop indrukken.
Marianneke schreef:
09-05-2025 22:50
https://nos.nl/artikel/2566639-geen-sno ... oepreisjes

Alsof (jonge) asielzoekers speciaal in ons land asiel komen aanvragen vanwege de uitjes...

Beseft die vrouw nou echt niet dat het vreselijk ongezond is om die kinderen op te sluiten op een opvanglocatie? Hoe kan ze verwachten dat deze jongeren ooit goed integreren in onze maatschappij? En ziet ze niet dat al die tijdelijke noodopvanglocaties veel meer geld kosten dan zo'n vrijetijdsbesteding?
die jongeren mogen niet integreren, want dan is heel de basis voor de PVV weg.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Marianneke schreef:
10-05-2025 13:05
Ik vind wat dat betreft de andere partijen in de coalitie ook teveel slappe hap. De VVD zegt nu alleen te gaan reageren op wat ze doet en niet op wat ze zegt. Maar die uitspraken zijn al schadelijk, dat moet je nu al de kop indrukken.

Die faciliteren dit soort acties van de PVV gewoon. Net zoals dat media en politiek Wilders ook al heel lang laten zetten wat hij wil.
Eerlijk gezegd krijg ik steeds meer medelijden met Faber.
In mijn ogen is ze een groot kind, ze denkt ook kinderlijk ongenuanceerd in 'oplossingen'. Ze zit op een plek die haar ver boven haar macht is, moet omgaan met mensen waar ze niet mee om kán gaan.
Ze komt op mij over alsof ze geen idee heeft en zich daarom maar in one liners vastbijt want daarmee komt ze door een debat en scoort ze punten bij de grote baas.
Ze moet zich staande houden in een wereld die om haar lacht terwijl ze niet beter kan, ze heeft gewoon niet meer in huis dan wat ze nu laat zien.

Ik vind het wreed van Wilders om zo'n incapabel iemand op die functie te zetten en te houden.
Hij keert alles om voor haar: hij prijst haar de hemel in op haar dieptepunten, en houdt haar buiten overleggen waar spijkers met koppen geslagen worden, dan mag ze opeens niet mee praten.
Ik word een beetje akelig van die verwarring.
Wilders is een geslepen man. Inderdaad onbegrijpelijk dat de andere partijen in de coalitie hem zoveel ruimte geven. De PVV mag dan de grootste partij zijn, ze hebben lang geen meerderheid.
Ik vind Minister Faber erg onsympathiek. Gisteren was op het nieuws dat ze asielzoekers geen dagje uit gunt. Wat onaardig.
Draaideurforummer schreef:
10-05-2025 16:23
Wilders is een geslepen man. Inderdaad onbegrijpelijk dat de andere partijen in de coalitie hem zoveel ruimte geven. De PVV mag dan de grootste partij zijn, ze hebben lang geen meerderheid.
Dat is helemaal niet onbegrijpelijk. BBB en NSC zijn in de laatste peilingen ongeveer weggevaagd, dus een kabinetscrisis is hun doodvonnis. En VVD vindt alles best zolang ze maar kunnen regeren. Zelfs met de PVV gaat het zo best niet meer, die staan nu ongeveer op hetzelfde zetelaantal als GL/PvdA en VVD. Dus ook de PVV heeft helemaal geen belang bij tussentijdse verkiezingen.

Dus het wordt gewoon uitzitten, en hopen dat Faber c.s. nog veel meer zeperts gaan maken. En zo lang hoeven we niet meer, dit 'kabinet' zit er intussen al zowat twee jaar.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
10-05-2025 18:24
Dat is helemaal niet onbegrijpelijk. BBB en NSC zijn in de laatste peilingen ongeveer weggevaagd, dus een kabinetscrisis is hun doodvonnis. En VVD vindt alles best zolang ze maar kunnen regeren. Zelfs met de PVV gaat het zo best niet meer, die staan nu ongeveer op hetzelfde zetelaantal als GL/PvdA en VVD. Dus ook de PVV heeft helemaal geen belang bij tussentijdse verkiezingen.

Dus het wordt gewoon uitzitten, en hopen dat Faber c.s. nog veel meer zeperts gaan maken. En zo lang hoeven we niet meer, dit 'kabinet' zit er intussen al zowat twee jaar.
Ik geef toe dat elke dag die dit kabinet zit te lang is, en dat ze meer crisissen gehad en rampzalige besluiten genomen hebben dan andere kabinetten in hun hele zittingsperiode. Maar praktisch zitten ze pas aanstaande juli een jaar.
Reguliere verkiezingen zijn pas in 2028.
OgenvanTijgers schreef:
10-05-2025 18:54
Ik geef toe dat elke dag die dit kabinet zit te lang is, en dat ze meer crisissen gehad en rampzalige besluiten genomen hebben dan andere kabinetten in hun hele zittingsperiode. Maar praktisch zitten ze pas aanstaande juli een jaar.
Reguliere verkiezingen zijn pas in 2028.
Oh ja, dat is waar, ik keek alleen naar de verkiezingsdag, dommie dat ik er sta. Maar dan nog: de tijd der bevrijding komt steeds naderbij :lol:
(Herman Finkers)
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/b ... -te-sturen

In 1 dag al meer dan 34.000x ondertekend.
himalaya wijzigde dit bericht op 11-05-2025 08:15
Reden: Origineel bericht
0.00% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
11-05-2025 08:15
Een petitie om Faber naar huis te sturen:

[...]

In 1 dag al meer dan 34.000x ondertekend.

Als je ook wilt tekenen:[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-05-2025 08:42
Reden: sorry dames, ook al kan ik achter de petitie staan, ze zijn niet toegestaan op het forum
36.33% gewijzigd
Dit is echt grappig, bij iedere refresh staan er weer 3 handtekeningen bij :proud:
Marianneke schreef:
11-05-2025 08:31
Dit is echt grappig, bij iedere refresh staan er weer 3 handtekeningen bij :proud:
Dan heb je de mijne zojuist zien arriveren :proud:
(Herman Finkers)
Foutje
marianneke wijzigde dit bericht op 11-05-2025 08:39
97.81% gewijzigd
De mijne ook :)
Nice!
Oké, dan zo:

Ik lees op de site van BNN VARA dat mensen een burgerinitiatief gestart zijn om Faber naar huis te sturen.

Of het iets uit gaat halen is nog af te wachten, maar het feit dat het binnen een dag al meer dan 35.000x getekend is, is wel een teken aan de wand.
himalaya schreef:
11-05-2025 09:12
Oké, dan zo:

Ik lees op de site van BNN VARA dat mensen een burgerinitiatief gestart zijn om Faber naar huis te sturen.

Of het iets uit gaat halen is nog af te wachten, maar het feit dat het binnen een dag al meer dan 35.000x getekend is, is wel een teken aan de wand.

Eens

Je kunt de petitie vinden op De Goede Zaak als je zoekt naar motie van wantrouwen Faber

(Wel bijzonder dat jouw post gewist is, in dat artikel stond alleen iets over de petitie, geen link naar de petitie zelf toch?)
Marianneke schreef:
11-05-2025 09:15
Eens

Je kunt de petitie vinden op De Goede Zaak als je zoekt naar motie van wantrouwen Faber

(Wel bijzonder dat jouw post gewist is, in dat artikel stond alleen iets over de petitie, geen link naar de petitie zelf toch?)

Klopt. Alleen een artikel waarin werd gemeld dat mensen een petitie waren gestart. Als dat ook al niet meer mag onder het mom van ‘petities zijn niet toegestaan’ dan slaat het beleid hier wel door.
Volgens mij is het juist de bedoeling dat Faber incompetent is. Een PVV-politicus moet maar aan 1 competentie voldoen: spreekbuis en klap/stemvee zijn voor Geert Wilders. Competente mensen zijn een bedreiging voor Geert Wilders zelf, en aangezien politicus zijn het enige is wat hij kan, zal hij koste wat kost in de kamer blijven. Voor andere politici ligt er altijd wel een baantje klaar, maar voor Wilders ligt dat anders. En ik denk dat hij het liefste in de oppositie zit, want dan kun je consequentie-vrij roeptoeteren zonder beleidsverantwoordelijkheid.

Daarbij is het in stand houden van asiel-problemen van levensbelang voor de PVV, want dit is een probleem waar ze al jaren profijt van hebben. De bestaansreden, eigenlijk. Dus het probleem oplossen (wat best kan) is onwenselijk. Het groter en groter maken is juist wenselijk want dat trekt stemmen.

Dus de incompetente Faber is de juiste vrouw op de juiste plek voor Wilders.

O ja, de petitie is ondertekend.
auditor wijzigde dit bericht op 11-05-2025 10:46
8.33% gewijzigd
When in doubt, the auditor is always right!
Getekend en gedeeld!
Het zou NSC sieren als ze, omdat ze eigenlijk toch niets meer te verliezen hebben, juist hun eigen idealen gaan doordrukken tegen de wensen van Ome Geert in. Niet bang zijn, je wordt toch wel weggevaagd in de komende verkiezingen. Blijf je dan als een angstig konijn in de koplampen staren of ga je eruit met een rechte rug en (wellicht) een iets beperkter verlies?

Iets buiten deze discussie, maar ik wilde het wel even kwijt.
When in doubt, the auditor is always right!
Auditor schreef:
11-05-2025 10:39
Daarbij is het in stand houden van asiel-problemen van levensbelang voor de PVV, want dit is een probleem waar ze al jaren profijt van hebben. De bestaansreden, eigenlijk. Dus het probleem oplossen (wat best kan) is onwenselijk. Het groter en groter maken is juist wenselijk want dat trekt stemmen.
Maar wat ik mij hierbij afvraag: wil of verwacht dat stemvee dan zélf überhaupt wel dat er iets veranderd dan wel opgelost wordt of geniet men juist ook van de onrust en chaos die ermee wordt veroorzaakt?

Want dan krijgt men dus altijd wat ze willen en zal de PVV of een andere partij die ongetwijfeld ooit weer ontstaat altijd stemmen blijven trekken.

Juist een instroom van asielzoekers of misstanden rondom azc, slecht geïntegreerde asielzoekers of gedoe in of over moslims maakt dat er iets te roepen valt en dat is het voornaamste doel dan?

Met andere woorden: als er berichten komen over geïntegreerde asielzoekers, vluchtelingen die het prima doen en een fijne plek hebben in de samenleving, die de taal goed beheersen dán zijn er juist mensen die dat verschrikkelijk vinden, die liever hebben dat iemand na 30 jaar nog geen Nederlands spreekt, zich geen Nederlander voelt en de Nederlandse of westerse cultuur volledig verwerpt?
Auditor schreef:
11-05-2025 10:44
Het zou NSC sieren als ze, omdat ze eigenlijk toch niets meer te verliezen hebben, juist hun eigen idealen gaan doordrukken tegen de wensen van Ome Geert in. Niet bang zijn, je wordt toch wel weggevaagd in de komende verkiezingen. Blijf je dan als een angstig konijn in de koplampen staren of ga je eruit met een rechte rug en (wellicht) een iets beperkter verlies?

Eens juist omdat ze niets meer te verliezen hebben en dit kabinet erg afhankelijk van ze is, kunnen ze veel doen. De vvd kan zich hier lafjes achter verschuilen en ook eindelijk wat fatsoenlijk tegengas geven en de bbb zal wel bewust bozig bijstander blijven.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Auditor schreef:
11-05-2025 10:44

Ik begrijp het dilemma wel: als ze hun mening doordrukken en het kabinet valt daarop, dan krijgt Wilders misschien/waarschijnlijk nog meer stemmen = nog meer macht. Tegelijk vind ik het geen goede zaak dat principes zo weinig waard zijn.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven