Minister Faber

zondag 30 maart 2025 om 15:24
Wat vinden jullie van het beleid van Minister Faber?
Deze Minister van Asiel en Migratie heeft natuurlijk van het kabinet en van haar baas Geert Wilders de opdracht gekregen om de asielinstroom te beperken. Dit is geen gemakkelijke opdracht, dat begrijp ik ook. Maar de manier waarop ze dit aanpakt botst keer op keer met anderen. Op het moment meer dan ooit. Met Dick Schoof over het niet op de agenda zetten van het schrappen van de Spreidingswet (omdat ze volgens Schoof niet de juiste procedures volgt), met Mona Keijzer over de huisvesting van statushouders, met de rechters over oa de bezuinigingen op vluchtelingenwerk, met de Raad van State over de asielwetten die ze wil invoeren, etc etc.
Nu heeft ze wat mij betreft een dieptepunt bereikt. Ze weigert de handtekening te zetten onder de aanvraag voor een lintje voor vrijwilligers van het COA: https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... genwerkers
Met als reden: hun werk staat haaks op mijn beleid. Wilders steunt haar (natuurlijk) en tweet dat mensen die asielzoekers pamperen geen lintje verdienen.
Moet deze minister nog wel op haar post blijven?
Deze Minister van Asiel en Migratie heeft natuurlijk van het kabinet en van haar baas Geert Wilders de opdracht gekregen om de asielinstroom te beperken. Dit is geen gemakkelijke opdracht, dat begrijp ik ook. Maar de manier waarop ze dit aanpakt botst keer op keer met anderen. Op het moment meer dan ooit. Met Dick Schoof over het niet op de agenda zetten van het schrappen van de Spreidingswet (omdat ze volgens Schoof niet de juiste procedures volgt), met Mona Keijzer over de huisvesting van statushouders, met de rechters over oa de bezuinigingen op vluchtelingenwerk, met de Raad van State over de asielwetten die ze wil invoeren, etc etc.
Nu heeft ze wat mij betreft een dieptepunt bereikt. Ze weigert de handtekening te zetten onder de aanvraag voor een lintje voor vrijwilligers van het COA: https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/arti ... genwerkers
Met als reden: hun werk staat haaks op mijn beleid. Wilders steunt haar (natuurlijk) en tweet dat mensen die asielzoekers pamperen geen lintje verdienen.
Moet deze minister nog wel op haar post blijven?
dinsdag 3 juni 2025 om 18:49
Ze sloeg de spijker op zijn kop natuurlijk. Zij was het vleesgeworden beleid van Wilders. Geen eigen inbreng of niks Eigenlijk best sneu, welbeschouwd. Maar aan de andere kant: als je je voor zoiets leent ben je ook niet helemaal goed boemel.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
dinsdag 3 juni 2025 om 19:12
dinsdag 3 juni 2025 om 19:40
Zo nogal! Daar lijkt echt een last van schouders gevallen. Maar wat ik me wel afvraag bij alle bewindslieden: wie van hen gaat het volgende ronde nog willen? Agema's mond is open gevallen toen ze de kennis en kunde bij de ambtenaren zag, Wiersma heeft ontdekt dat het nog niet zo simpel is boeren tevreden te stemmen, Faber ziet dat ze niks voor mekaar krijgt, Van der Plas heeft ontdekt dat regeren lastiger is dan roepen, Van Vroonhoven heeft geen partij meer......
Sowieso al die populisten die nu aan de macht zijn geweest en zien dat het echt niet anders kon dan ze al eerder te horen hadden gekregen: wat gaan die nu roepen tegen hun achterban? Wat kunnen ze nog beloven nu ze achter de schermen hebben gezien dat ze in Brussel worden uitgelachen wanneer ze daar 'met de vuist op tafel slaan' of stikstofreductie niet mogelijk is zonder (gedwongen) uitkoop? Wat gaan ze nu nog geloofwaardig kunnen beloven?
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen. Ik vermoed GL/PvdA, omdat Timmermans in Europa heel lang verantwoordelijk is geweest voor veiligheid en misschien wel het beste snapt wat er nodig is om ons tegen grootmachten met gekke leiders te beschermen.

dinsdag 3 juni 2025 om 21:08
Heel fijn!
Een deel van de PVV-stemmers zullen de schuld aan anderen blijven geven, maar een deel ziet het ook zoals jij: dat ze het niet hebben kunnen waarmaken komt door hun eigen onkunde. Met Faber voorop. Marionet van Wilders, die met deze val van het kabinet door hem in bescherming wordt genomen.
woensdag 4 juni 2025 om 09:54
Nou dat viel mij ook op zeg, die was uiterst relaxt.
Such fun!1

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in