Mishandelde grensrechter overleden

03-12-2012 16:53 2114 berichten
Ik lees dit walgelijke bericht zojuist op internet:

"De 41-jarige grensrechter uit Almere die gistermiddag ernstig werd mishandeld, is in het ziekenhuis overleden. Hij was mishandeld na de wedstrijd van SC Buitenboys B3 (Almere) tegen sv Nieuw Sloten B1 (Amsterdam).

Voetballers van Nieuw Sloten schopten en sloegen hem, waarna hij op de vlucht sloeg. De jongens achterhaalden hem en mishandelden hem opnieuw.

Amulance

Een paar uur na het geweld werd de man onwel en zakte hij in elkaar. Daarna werd hij met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij vanmiddag"

Vind het echt shocking, ongelooflijk en verdrietig.

Deze jongens mogen van mij levenslang opgesloten worden, en agressie op sportvelden veel en veel harder worden aangepakt!!!

Toevallig vertelde vorige week een neef van mij, die ook fluit in het amateurvoetbal, dat hij steeds vaker overweegt daarmee te stoppen, omdat hij merkte dat de agressie laatste jaren steeds meer toeneemt. Ook hij heeft regelmatig met bedreigingen te maken.

Misschien dat het me daarom nu wel extra raakt..
Alle reacties Link kopieren
Nee laat vooral het opvoeden van je kind over aan politie, school en willekeurige voorbijgangers op straat....
quote:ravachol schreef op 04 december 2012 @ 17:49:

[...]

Die zijn zonder schuld vind je?Dat weet ik niet. Ik ken die ouders niet. Ik weet wel dat er heel wat jongeren zijn die keurig zijn opgevoed, die toch het criminele pad kiezen. Zeggen dat riminele jongeren niet of slecht zijn opgevoed is wat dus ook onzin.
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 17:47:

[...]

Reacties als die van jou zijn inderdaad nogal bekrompen. Blij dat je het zelf inziet.Zucht. En daar is de ad hominem weer. Zooo voorspelbaar.
Ophangen die hap leren ze het wel af!
Het probleem met die jongens is dat ze vanuit hun religie met de paplepel krijgen ingegoten dat ze uebermenschen zijn, vanwege hun geloof. Dan komen ze in een maatschappij terecht waar ze alles behalve uebermenschen zijn, om de simpele reden dat ze de vaardigheden missen, de taal en de cultuur niet snappen en eeuwenlange inteelt rond de oase haar destructieve werk qua intelligentie heeft gedaan. Ik kan me zo voorstellen dat zoiets lastig is, als uebermensch in een land vol 'apen'en 'varkens', en dan erachter komen dat je totaal niet mee kunt komen. Dat wringt. Neem daarbij de geweldsverheerlijking in die cultuur, en je hebt wandelende tijdbommen rondlopen."

Ik las dit stukje en heb het gevoel dat hier wel een kern van waarheid in zit.
quote:Francelle schreef op 04 december 2012 @ 17:44:

[...]

Doe mij maar niet op de hoogte houden hoor. Ik denk dat jij wel weet dat het geen autochtone dader was, of niet soms?

Ik heb even teruggebladerd tot pagina 6 van 'actueel' en geen topic gevonden over die 77-jarige man die bij het amateurvoetbal doodgetrapt werd eerder dit jaar. Dus ik kan je niet helpen aan een bron.

Als het een Marokkaanse dader was, zou er wel een topic over geopend zijn want de leden hier hebben nou eenmaal een fetish voor Marokkanen. Wat ik me van de dader kan herinneren is dat ie een Nederlandse naam had.
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 17:51:

[...]

Dat weet ik niet. Ik ken die ouders niet. Ik weet wel dat er heel wat jongeren zijn die keurig zijn opgevoed, die toch het criminele pad kiezen. Zeggen dat riminele jongeren niet of slecht zijn opgevoed is wat dus ook onzin.Daar zit wat in. Feit is wel dat als een minderjarige een misdrijf begaat er in veel gevallen ook iets mis bleek te zijn met de opvoeding. Civielrechtelijk zijn de ouders sowieso aansprakelijk. Zij kunnen voor de schade aansprakelijk worden gesteld.
quote:Twinkle1001 schreef op 04 december 2012 @ 17:38:

[...]

Schaamteloos!

De links politiek correcte media zwijgen deze ijzingwekkende mentaliteit liever dood.

Daartussen bevindt een opvallende cultureelgebonden opmerking van een reageerder. "ik neuk jouw moeder, vieze kkr hollander".

Misschien weten we nu meteen hoe men er over denkt.
quote:kissmequick schreef op 04 december 2012 @ 17:54:

[...]

Daartussen bevindt een opvallende cultureelgebonden opmerking van een reageerder. "ik neuk jouw moeder, vieze kkr hollander".

En wie is 'men' dan?

Omdat `iemand zoiets zegt denkt 'men' er dus zo over?
quote:Twinkle1001 schreef op 04 december 2012 @ 17:38:

[...]

Schaamteloos!

De links politiek correcte media zwijgen deze ijzingwekkende mentaliteit liever dood.Die linkse klootzakken ook altijd
quote:martyr schreef op 04 december 2012 @ 17:53:

[...]

Ik heb even teruggebladerd tot pagina 6 van 'actueel' en geen topic gevonden over die 77-jarige man die bij het amateurvoetbal doodgetrapt werd. Dus ik kan je niet helpen aan een bron.

Als het een Marokkaanse dader was, zou er wel een topic over geopend zijn want de leden hier hebben nou eenmaal een fetish voor Marokkanen. Wat ik me van de dader kan herinneren is dat ie een Nederlandse naam had.Het topic werd al geopend voordat er iets bekend was over de daders. Aan de andere kant heb je een punt met het feit dat op diverse internetblogs een misdaad veel meer aandacht krijgt als een Marokkaan de dader blijkt te zijn, meer dan bij een autochtone dader.
Wat als de grensrechter een Marokkaan was geweest? Wat als hij doodgetrapt was door Nederlandse voetballertjes van 15, 16? De vraag stellen is hem beantwoorden. De kranten hadden vandaag bol gestaan over de gevaarlijke opkomst van het racisme in Nederland. Want: Blanken die op een voetbalveld iets roepen over allochtonen, zijn racisten, en worden keihard met de wet in de hand aangepakt. Maar allochtonen die een blanke doodtrappen, dat is alleen maar een 'ernstig incident met jongens.'

Nergens zijn de media zo hypocriet als in dit land.

Tja, hoe zou er inderdaad dan zijn gereageerd?
quote:ravachol schreef op 04 december 2012 @ 17:54:

[...]

Daar zit wat in. Feit is wel dat als een minderjarige een misdrijf begaat er in veel gevallen ook iets mis bleek te zijn met de opvoeding. Civielrechtelijk zijn de ouders sowieso aansprakelijk. Zij kunnen voor de schade aansprakelijk worden gesteld.

Dat weet ik niet of dat zo is wat jij zegt.

Ik weet wel dat het onzin is wat Frank de Boer en satsuma hier zegt dat er per definitie wat aan de opvoeding schort.
quote:kissmequick schreef op 04 december 2012 @ 17:54:

[...]

Weten we toch? Het is 'maar' een Nederlander. Had je de reacties moeten horen als het een moslim grensrechter was geweest. Dan was de wereld te klein geweest.

Nu staat er gewoon: "Fuck you fuck die gast die dood is"
Er is in ieder geval iets mis met de opvoeding van marokkaanse jongens en meisjes die op twitter de daders als helden neerzetten en oproepen om de daders te bevrijden en iedereen die dit wil voorkomen uitnodigen langs te komen...
quote:missverrektekoekwous schreef op 04 december 2012 @ 17:57:

Wat als de grensrechter een Marokkaan was geweest? Wat als hij doodgetrapt was door Nederlandse voetballertjes van 15, 16? De vraag stellen is hem beantwoorden. De kranten hadden vandaag bol gestaan over de gevaarlijke opkomst van het racisme in Nederland. Want: Blanken die op een voetbalveld iets roepen over allochtonen, zijn racisten, en worden keihard met de wet in de hand aangepakt. Maar allochtonen die een blanke doodtrappen, dat is alleen maar een 'ernstig incident met jongens.'

Nergens zijn de media zo hypocriet als in dit land.

Tja, hoe zou er inderdaad dan zijn gereageerd?

Als het omgekeerd geweest was, dan was het een 'racistische moord' geweest. Dan was het breed uitgemeten in de media.

In dit geval is het geen racisme? Kijk op twitter en je weet genoeg.
quote:missverrektekoekwous schreef op 04 december 2012 @ 18:00:

Er is in ieder geval iets mis met de opvoeding van marokkaanse jongens en meisjes die op twitter de daders als helden neerzetten en oproepen om de daders te bevrijden en iedereen die dit wil voorkomen uitnodigen langs te komen...En wat hebben die ouders dan verkeerd gedaan?
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 18:01:

[...]

En wat hebben die ouders dan verkeerd gedaan?Ze zijn er niet in geslaagd hun kinderen respect voor de doden en hun nabestaanden bij te brengen.. Dat is toch niet zo moeilijk lijkt mij.
De wedstrijden in het amateurvoetbal zijn voor komend weekend afgelast in verband met het overlijden van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Bij aanvang van de wedstrijden in het betaald voetbal wordt een minuut stilte in acht genomen. Dat maakte de KNVB bekend.
quote:missverrektekoekwous schreef op 04 december 2012 @ 18:02:

[...]

Ze zijn er niet in geslaagd hun kinderen respect voor de doden en hun nabestaanden bij te brengen.. Dat is toch niet zo moeilijk lijkt mij.Onzin.
quote:geheimtaal, 2 minuten geleden

En wat hebben die ouders dan verkeerd gedaan?Niet weten wat hun kind uitvreet op twitter en andere sociale media.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 18:01:

[...]

En wat hebben die ouders dan verkeerd gedaan?Ok. Jij bent echt wereldvreemd. Of gewoon te kwader trouw. Het heeft weinig zin om met zo'n mensen te discussiëren. Je gaat ook geen gesprek voeren over sterrenkunde met iemand die het licht van de zon ontkent.
De ouders van het tuig stonden langs de lijn......waarom hebben ze die kolere-etters niet zelf afgeleverd bij de politie?

Omdat ze geen normen en waarden hebben, en die dus ook hun "lieve bloedjes" niet hebben bij kunnen brengen.
Dat is geen onzin, geheimtaal. Waar ligt het dan aan?
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 18:03:

[...]

Onzin.

Want?

Begrijp ik hieruit dat jij het normaal zou vinden dat jouw kind iemand die een ander zomaar dood schopt een held noemt? En bereid is iedereen die het hier niet mee eens is in elkaar te (laten) slaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven