Mishandelde grensrechter overleden

03-12-2012 16:53 2114 berichten
Ik lees dit walgelijke bericht zojuist op internet:

"De 41-jarige grensrechter uit Almere die gistermiddag ernstig werd mishandeld, is in het ziekenhuis overleden. Hij was mishandeld na de wedstrijd van SC Buitenboys B3 (Almere) tegen sv Nieuw Sloten B1 (Amsterdam).

Voetballers van Nieuw Sloten schopten en sloegen hem, waarna hij op de vlucht sloeg. De jongens achterhaalden hem en mishandelden hem opnieuw.

Amulance

Een paar uur na het geweld werd de man onwel en zakte hij in elkaar. Daarna werd hij met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij vanmiddag"

Vind het echt shocking, ongelooflijk en verdrietig.

Deze jongens mogen van mij levenslang opgesloten worden, en agressie op sportvelden veel en veel harder worden aangepakt!!!

Toevallig vertelde vorige week een neef van mij, die ook fluit in het amateurvoetbal, dat hij steeds vaker overweegt daarmee te stoppen, omdat hij merkte dat de agressie laatste jaren steeds meer toeneemt. Ook hij heeft regelmatig met bedreigingen te maken.

Misschien dat het me daarom nu wel extra raakt..
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 04 december 2012 @ 18:08:

[...]

Niet weten wat hun kind uitvreet op twitter en andere sociale media.

Dat klopt. Maar ouders verwijten dat hun kind asociaal gedrag vertoont is nogal......bijzonder. Natuurlijk zijn er ouders die zelf asociaal zijn en het niet belangrijk vinden om hun kinderen respect voor anderen bij te brengen. Maar er zijn ook ouders die dit wel doen en waarbij het kind zich er niks van aantrekt.

Dus de schuld ligt lang niet altijd bij de ouders.
quote:Rara70 schreef op 04 december 2012 @ 18:09:

De ouders van het tuig stonden langs de lijn......waarom hebben ze die kolere-etters niet zelf afgeleverd bij de politie?

Omdat ze geen normen en waarden hebben, en die dus ook hun "lieve bloedjes" niet hebben bij kunnen brengen.Amen!
Sommige reacties in dit topic helpen niet om bepaalde vooroordelen, als iemand die heeft, te verminderen.
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 18:11:

[...]

Dat klopt. Maar ouders verwijten dat hun kind asociaal gedrag vertoont is nogal......bijzonder. Natuurlijk zijn er ouders die zelf asociaal zijn en het niet belangrijk vinden om hun kinderen respect voor anderen bij te brengen. Maar er zijn ook ouders die dit wel doen en waarbij het kind zich er niks van aantrekt.

Dus de schuld ligt lang niet altijd bij de ouders.Maar de VERANTWOORDELIJKHEID wel! Ik zou me kapot schamen als mijn kind zo in het leven zou staan. En het me aantrekken. Want ergens is er toch iets mis gegaan.
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 18:11:

[...]

Dus de schuld ligt lang niet altijd bij de ouders.Klopt. Dit gedrag is zo extreem, dat is echt niet aangeleerd door de ouders. Daarmee is niet gezegd dat de ouders automatisch vlekkeloze opvoeders zijn, maar dit is niet hun schuld.
quote:missverrektekoekwous schreef op 04 december 2012 @ 18:10:

[...]

Want?

Begrijp ik hieruit dat jij het normaal zou vinden dat jouw kind iemand die een ander zomaar dood schopt een held noemt? En bereid is iedereen die het hier niet mee eens is in elkaar te (laten) slaan?

Nee dat begrijp je verkeerd. Als een van mijn kinderen later crimineel gedrag vertoont vind ik dat vreselijk en ik voel me daar misschien wel verantwoordelijk voor. Maar de schuld per definitie bij de ouders leggen kan echt niet.

Ik breng mijn kinderen respect voor anderen bij, maar dat betekent niet dat ik bepaal wat mijn kinderen uitspoken.
quote:missverrektekoekwous schreef op 04 december 2012 @ 18:13:

[...]

Maar de VERANTWOORDELIJKHEID wel! Ik zou me kapot schamen als mijn kind zo in het leven zou staan. En het me aantrekken. Want ergens is er toch iets mis gegaan.Dan hoop ik voor je dat je het treft met je kinderen, want het wordt steeds duidelijker dat de component nature stukken groter is dan nurture.
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 18:03:

[...]

Onzin.

Als je kind tijdens een potje voetbal iemand doodtrapt heb je aardig gefaald als ouder. Sowieso omdat het je niet ontgaan moet zijn dat dat team al een naam heeft agressief te zijn. Daar zou ik mijn kind dus vanaf halen. Als ouder hoor je betrokken te zijn bij je kind en te weten wat het ongeveer uitvreet.

Als je kind zo verknipt is dat het gaat lachen als een vader van 41 doodgetrapt is tijdens een potje voetbal, dan heb je gefaald als ouder. Er bestaat zoiets als normbesef. Daar heb je als ouder wel iets mee te maken.
quote:missverrektekoekwous schreef op 04 december 2012 @ 18:13:

[...]

Maar de VERANTWOORDELIJKHEID wel! Ik zou me kapot schamen als mijn kind zo in het leven zou staan. En het me aantrekken. Want ergens is er toch iets mis gegaan.

Als een van mijn kinderen later crimineel gedrag vertoont vind ik dat verschrikkelijk zoals ik al zei. Volgens sommigen ligt dat dan aan mij. Want ik zal ze wel verkeerd hebben opgevoed.

Dat vind ik dus onzin.
quote:geheimtaal, 67 seconden geleden

Dus de schuld ligt lang niet altijd bij de ouders.Dan moet je maken dat ze het zich aan gaan trekken. Mij maak je niet wijs dat je als ouder compleet machteloos staat tegenover de puber die onder je dak woont, want dan doe je wat verkeerd. En dan zal je snel erachter moeten zien te komen wat dat is en actie ondernemen, want er niks aan kunnen doen ligt op het kerkhof en nu dus letterlijk in dit geval.
You know how I know? Because I reeaally think so!
FREE YD EN DAT SCHREEUW IK ALLL DAY!

Dit wordt getwitterd door diverse figuren met iig buitenlandse namen.. Met de vraag Retweet.. YD is een van de verdachten.
quote:nessemeisje schreef op 04 december 2012 @ 18:14:

[...]

Als je kind tijdens een potje voetbal iemand doodtrapt heb je aardig gefaald als ouder. Sowieso omdat het je niet ontgaan moet zijn dat dat team al een naam heeft agressief te zijn. Daar zou ik mijn kind dus vanaf halen. Als ouder hoor je betrokken te zijn bij je kind en te weten wat het ongeveer uitvreet.

Als je kind zo verknipt is dat het gaat lachen als een vader van 41 doodgetrapt is tijdens een potje voetbal, dan heb je gefaald als ouder. Er bestaat zoiets als normbesef. Daar heb je als ouder wel iets mee te maken.Eens!
quote:crique schreef op 04 december 2012 @ 18:14:

[...]

Dan hoop ik voor je dat je het treft met je kinderen, want het wordt steeds duidelijker dat de component nature stukken groter is dan nurture.Je haalt me de woorden uit de mond, ik wilde net dit onderwerp aanhalen.
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 18:16:

[...]

Als een van mijn kinderen later crimineel gedrag vertoont vind ik dat verschrikkelijk zoals ik al zei. Volgens sommigen ligt dat dan aan mij. Want ik zal ze wel verkeerd hebben opgevoed.

Dat vind ik dus onzin.Als jouw kind crimineel gedrag vertoont en je neemt geen maatregelen om herhaling te voorkomen zit je gewoon fout. En als je het niet alleen afkan kun je ook hulp inschakelen.
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 18:16:

[...]

Dat vind ik dus onzin.Het zou wel helpen als je je kind normen en waarden leert, weet wat ze uitspoken, ze niet vanaf zeer jonge leeftijd op straat laat zwerven waar ze vatbaar zijn voor de invloed van ander tuig, als je betrokken bent bij hun scholing, ze stimuleer het beste in zichzelf naar boven te halen, zelf een goed voorbeeld zijn en bij rottigheid niet stelselmatig de andere kant op kijken of alles met de mantel der liefde bedekken.

[...]

Dan hoop ik voor je dat je het treft met je kinderen, want het wordt steeds duidelijker dat de component nature stukken groter is dan nurture.Het helpt ook niet als je ouders neef en nicht zijn nee. Da's ook duidelijk.
Allochtonen hebben nu eenmaal schijt aan normen en waarden. Daarom zijn ze relatief vaker bij (gewelds) misdrijven betrokken.

[...]

Dan hoop ik voor je dat je het treft met je kinderen, want het wordt steeds duidelijker dat de component nature stukken groter is dan nurture.

Als nurture is gebaseerd op een bepaalde (geloofs)cultuur geeft dit blijkbaar toch meer problemen met respect naar andere (geloofs)culturen.

En maak je maar geen zorgen om mijn kinderen, hoor. Lief, maar dat hoeft echt niet.

[...]

Dan hoop ik voor je dat je het treft met je kinderen, want het wordt steeds duidelijker dat de component nature stukken groter is dan nurture.Sommige families zijn erfelijk belast met agressie inderdaad, maar zelfs daar kun je middels goede begeleiding agressie onderdrukken.
quote:geheimtaal, 82 seconden geleden

quote:

crique schreef op 04 december 2012 @ 18:14:

[...]

Dan hoop ik voor je dat je het treft met je kinderen, want het wordt steeds duidelijker dat de component nature stukken groter is dan nurture.

Je haalt me de woorden uit de mond, ik wilde net dit onderwerp aanhalen.Dan hebben jullie vast ook wetenschappelijke bronnen die dit aantonen. Linkjes graag en niet naar mens&maatschappij-schrijfsels.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:ravachol schreef op 04 december 2012 @ 18:18:

[...]

Als jouw kind crimineel gedrag vertoont en je neemt geen maatregelen om herhaling te voorkomen zit je gewoon fout. En als je het niet alleen afkan kun je ook hulp inschakelen.Precies, en dat heet verantwoordelijkheid nemen.
quote:nessemeisje schreef op 04 december 2012 @ 18:19:

[...]

Het zou wel helpen als je je kind normen en waarden leert, weet wat ze uitspoken, ze niet vanaf zeer jonge leeftijd op straat laat zwerven waar ze vatbaar zijn voor de invloed van ander tuig, als je betrokken bent bij hun scholing, ze stimuleer het beste in zichzelf naar boven te halen, zelf een goed voorbeeld zijn en bij rottigheid niet stelselmatig de andere kant op kijken of alles met de mantel der liefde bedekken.En wie zegtdat de ouders van criminele jongeren hun geen respect voor anderen hebben bijgebracht?
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 18:23:

[...]

En wie zegtdat de ouders van criminele jongeren hun geen respect voor anderen hebben bijgebracht?Hun daden.
quote:nessemeisje schreef op 04 december 2012 @ 18:24:

[...]

Hun daden.

Waarom sluiten we de ouders van criminele jongeren eigenlijk niet ook op?

Die zijn blijkbaar net zo schuldig.
En het feit dat de ouders hun bloedjes niet bij de politie hebben afgeleverd, terwijl ze er nota bene bij stonden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven