Mishandelde grensrechter overleden

03-12-2012 16:53 2114 berichten
Ik lees dit walgelijke bericht zojuist op internet:

"De 41-jarige grensrechter uit Almere die gistermiddag ernstig werd mishandeld, is in het ziekenhuis overleden. Hij was mishandeld na de wedstrijd van SC Buitenboys B3 (Almere) tegen sv Nieuw Sloten B1 (Amsterdam).

Voetballers van Nieuw Sloten schopten en sloegen hem, waarna hij op de vlucht sloeg. De jongens achterhaalden hem en mishandelden hem opnieuw.

Amulance

Een paar uur na het geweld werd de man onwel en zakte hij in elkaar. Daarna werd hij met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij vanmiddag"

Vind het echt shocking, ongelooflijk en verdrietig.

Deze jongens mogen van mij levenslang opgesloten worden, en agressie op sportvelden veel en veel harder worden aangepakt!!!

Toevallig vertelde vorige week een neef van mij, die ook fluit in het amateurvoetbal, dat hij steeds vaker overweegt daarmee te stoppen, omdat hij merkte dat de agressie laatste jaren steeds meer toeneemt. Ook hij heeft regelmatig met bedreigingen te maken.

Misschien dat het me daarom nu wel extra raakt..
Alle reacties Link kopieren
quote:crique schreef op 04 december 2012 @ 18:26:

[...]

Waarom sluiten we de ouders van criminele jongeren eigenlijk niet ook op?

Die zijn blijkbaar net zo schuldig.In sommige gevallen wel ja. Goed idee.
quote:nessemeisje schreef op 04 december 2012 @ 18:24:

[...]

Hun daden.

Dus als een jongere crimineel is ligt dat per definitie aan de opvoeding.

Mensen, het hele nature/ nurture vraagtsuk is opgelost bij deze!
quote:nessemeisje schreef op 04 december 2012 @ 18:19:

[...]

Het zou wel helpen als je je kind normen en waarden leert, weet wat ze uitspoken, ze niet vanaf zeer jonge leeftijd op straat laat zwerven waar ze vatbaar zijn voor de invloed van ander tuig, als je betrokken bent bij hun scholing, ze stimuleer het beste in zichzelf naar boven te halen, zelf een goed voorbeeld zijn en bij rottigheid niet stelselmatig de andere kant op kijken of alles met de mantel der liefde bedekken.

Nu jij het over waarden hebt, wil ik wel opmerken dat kleuters 's avonds lààt om 23.00 wel in bed horen te liggen. Niet op straat spelen.

Ook bij het offerfeest worden kinderen geconfronteerd met het slachten van dieren. Dan vraag ik me wel af, hoe ervaren zij dit?

Droevig of stoer?
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 18:28:

[...]

Mensen, het hele nature/ nurture vraagtsuk is opgelost bij deze!

Makkelijk zat!

Houden we trouwens op bij de ouders? Die zijn ook weer door iemand (niet) opgevoed tenslotte.

Ik zeg, opa's en oma's ook de bak in.
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 18:28:

[...]

Mensen, het hele nature/ nurture vraagtsuk is opgelost bij deze!Niet per definitie, maar als de ouders niet in staat zijn basale opvoedkundige taken uit te voeren, is de kans wel ontzettend groot dat het fout loopt.
quote:crique schreef op 04 december 2012 @ 18:29:

[...]

Makkelijk zat!

Houden we trouwens op bij de ouders? Die zijn ook weer door iemand (niet) opgevoed tenslotte.

Ik zeg, opa's en oma's ook de bak in.

Goed idee.

Schizofrenie, psychopathie, allemaal de schuld van de ouders. Hadden ze hun kinderen maar beter moeten opvoeden.
Ik ben er van overtuigd dat veel afwijkend en crimineel gedrag verminderd zou kunnen worden door een betere opvoeding.

Niet alle, maar wel veel. En dit geldt overigens voor allochtone en autochtone gezinnen he. Voor we daar weer verschil in gaan maken..
quote:nessemeisje schreef op 04 december 2012 @ 18:31:

[...]

Niet per definitie, maar als de ouders niet in staat zijn basale opvoedkundige taken uit te voeren, is de kans wel ontzettend groot dat het fout loopt.

Nou, dat vraagt men zich dus af. Vandaar het nature/nurture vraagstuk.

Als het zo simpel was hield de vraag ons toch niet bezig?
Geheimtaal; jij vindt het dus in deze zaak niet aan de ouders liggen?

Ook niet als je weet dat de ouders er bij waren, niet ingrepen toen hun zoon de doodschop gaf en hun bloedjes niet naar de politie hebben gebracht?
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 18:33:

[...]

Goed idee.

Schizofrenie, psychopathie, allemaal de schuld van de ouders. Hadden ze hun kinderen maar beter moeten opvoeden.

Over onzin gesproken..

Ziektebeelden kun je echt niet beinvloeden door opvoeding. Hufterig gedrag zoals het doodschoppen van iemand die per ongeluk de vlag een keer te vaak opstak wel.
quote:Rara70 schreef op 04 december 2012 @ 18:34:

Geheimtaal; jij vindt het dus in deze zaak niet aan de ouders liggen?

Ook niet als je weet dat de ouders er bij waren, niet ingrepen toen hun zoon de doodschop gaf en hun bloedjes niet naar de politie hebben gebracht?

Dat zeg ik toch helemaal niet dat het niet aan de ouders ligt?

Ik zeg ook niet dat het níet aan de opvoeding ligt.

Ik ken de ouders en de jongeren niet, dus hoe moet ik nou weten waarom deze jongeren dit hebben gedaan?

Ik zeg dat het zeggen dat crimineel gedrag van de kinderen de schuld is van de ouders onzin is.
quote:Rara70 schreef op 04 december 2012 @ 18:27:

En het feit dat de ouders hun bloedjes niet bij de politie hebben afgeleverd, terwijl ze er nota bene bij stonden!Die zijn net zo erg, misschien zelfs nog een tikkeltje erger, maar das mijn mening óf ze wisten de weg naar het politie bureau niet, maar dat laatste lijkt mij haast onmogelijk
quote:geheimtaal, 4 minuten geleden

Schizofrenie, psychopathie, allemaal de schuld van de ouders. Hadden ze hun kinderen maar beter moeten opvoeden.Nou, laat het psychiatrisch onderzoek maar zitten!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Hahaha No Nick; heeeeeel subtiel!
Clubvoorzitter van Buitenboys Marcel Oost beschrijft in De Telegraaf hoe na de wedstrijd van Buitenboys B3 tegen Nieuw Sloten B1 drie Marokkaanse spelers van de Amsterdamse ploeg op grensrechter Richard Nieuwenhuizen afkomen en op diens hoofd en nek beginnen in te trappen

bron:

http://www.elsevier.nl/we ... eigingen-en-geweld-na.htm

Sta je dan Martyr , met de bek vol tanden.
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 18:34:

[...]

Nou, dat vraagt men zich dus af. Vandaar het nature/nurture vraagstuk.

Als het zo simpel was hield de vraag ons toch niet bezig?Nou haal je er andere zaken bij. Zwaktebod.
quote:Rara70 schreef op 04 december 2012 @ 18:39:

Hahaha No Nick; heeeeeel subtiel! Subtiel he? met een kern van waarheid
Nog een aardige tweet: Ze gaan er kapot van als we hun dochters neuken, Hun winkels overvallen, hun vermoorden, wegjagen , wij mocros zijn gwn bazen man respect!
quote:nessemeisje schreef op 04 december 2012 @ 18:40:

[...]

Nou haal je er andere zaken bij. Zwaktebod.

Ik haal helemaal geen andere zaken erbij.

Iemand zei hier dat het aan de opvoeding ligt. Dat sprak ik tegen.
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 18:42:

[...]

Ik haal helemaal geen andere zaken erbij.

Iemand zei hier dat het aan de opvoeding ligt. Dat sprak ik tegen.Het ligt zeker ook aan de opvoeding. Kun jij tegenspreken wat je wilt.
quote:missverrektekoekwous schreef op 04 december 2012 @ 18:43:

[...]

Het ligt zeker ook aan de opvoeding. Kun jij tegenspreken wat je wilt.Fijn dat jij het zo goed weet. Alles opgelost. Slotje.
Gezellige jongens, deze twitterende mocros.
quote:geheimtaal schreef op 04 december 2012 @ 18:43:

[...]

Fijn dat jij het zo goed weet. Alles opgelost. Slotje.Ja, goed he
http://www.dagelijksestan ... was-een-racistische-moord
Als ik zou merken dat een van mijn kinderen nu twitterde dat deze jongens helden zijn dan was er iig een computer minder in huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven