Moestuintje AH, Monsanto?

26-02-2015 14:10 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
AH weigert informatie te geven.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:spectral schreef op 26 februari 2015 @ 16:06:

[...]



Groentes op de markt zijn eigenlijk per definitie niet biologisch (want te duur).... dus wat daar allemaal mee is gebeurt wil je waarschijnlijk niet weten. Vers is een heel ander begrip, maar dat weet je zelf ook wel.



De enige marktkoopman die bij ons biologisch verkocht had een eigen grote moestuin, en was enorm duur.Er staan er hier twee van wie ik weet dat ze veel biologische groenten verkopen, inderdaad behoorlijk aan de prijs en altijd ongelooflijk druk maar verser en voordeliger dan bij een biologische winkel of een super die biologische groenten verkoopt.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij staat hier nog ergens een topic over Monsanto.
verba volant, scripta manent.
"De zaden komen van twee grote Nederlandse leveranciers. Zij laten de zaden opkweken in diverse landen. De zaden zijn niet biologisch en niet genetisch gemodificeerd. "

Aldus een brief van de AH Klantenservice hier: http://www.moestuinforum.nl/actie-ah-20 ... 70179affee
Hmm, dat klinkt oké, maar zegt natuurlijk eigenlijk niets. Dat de leverancier Nederlands is zegt natuurlijk bijzonder weinig over de herkomst.
Zadenproducent de Ruiter wellicht 1 van de leveranciers?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen enkel probleem met genetisch gemanipuleerde zaadjes. Zefs als al het eten wat alle boeren ter wereld kunnen oogsten eerlijk verdeeld is, is er een hoge nood aan voedsel. Te veel mensen, te weinig plek om te verbouwen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
http://zembla.vara.nl/seizoenen/2015/af ... 04-03-2015
Alle reacties Link kopieren
En het gros van de mensen wil dolgraag biologisch eten, maar er geen cent voor betalen.



Een kennis van mij laat geen mogelijkheid onbenut om Monsanto af te kraken, maar koopt plofkippen per 10 kilo tegelijkertijd want biologische kip is duurder.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:adorabull schreef op 26 februari 2015 @ 17:09:

Ik heb geen enkel probleem met genetisch gemanipuleerde zaadjes. Zefs als al het eten wat alle boeren ter wereld kunnen oogsten eerlijk verdeeld is, is er een hoge nood aan voedsel. Te veel mensen, te weinig plek om te verbouwen.Ook niet als 1 bedrijf invloed kan en zal hebben over wat en of jij eet als het er niet meer voldoende is op de wereld?
Alle reacties Link kopieren
Als het eten gewoon goed is? Neuh, zal me de pis echt niet lauw maken
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Het gaat in dat toekomst beeld niet om geld. Maar een bedrijf dat kan zeggen dat jij geen recht hebt op eten? Veel te veel mensen, veel te weinig voedsel.. dat zaadje zal dan niet alleen duurder zijn, maar zelfs mogelijk onbetaalbaar voor jou en mij.
Alle reacties Link kopieren
De biologische sector loopt tegen een groot probleem aan. Ze willen best, maar hey, het moet niks extra kosten. Dan werkt de boer maar gratis harder
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 26 februari 2015 @ 17:14:

Het gaat in dat toekomst beeld niet om geld. Maar een bedrijf dat kan zeggen dat jij geen recht hebt op eten? Veel te veel mensen, veel te weinig voedsel.. dat zaadje zal dan niet alleen duurder zijn, maar zelfs mogelijk onbetaalbaar voor jou en mij.Toekomstbeeld? Wake up, dat gebeurt al tientallen jaren voor Monsanto überhaupt bestond.. Maar hey, daar hadden wij niet zo'n last van. Dat betrof enkel verweggistan. Lekker belangrijk....
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:adorabull schreef op 26 februari 2015 @ 17:17:

[...]





Toekomstbeeld? Wake up, dat gebeurt al tientallen jaren voor Monsanto überhaupt bestond.. Maar hey, daar hadden wij niet zo'n last van. Dat betrof enkel verweggistan. Lekker belangrijk....Dat gebeurd idd al jaren. Dat jij dat 'lekker belangrijk' vind voor een ander en eventueel jezelf in de toekomst mag. Ik zou die macht liever niet verder uitgebouwd willen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Maar wie zegt precies dat monsanto alles 'onbetaalbaar' maakt? Ze bestaan niet echt pas sinds gisteren he. En zijn al decennia een speler op de markt. Als jij wat koopt in de supermarkt is al sinds jaren 90 het gros van de groenten afkomstig van monsantozaadjes. Zelfs onze meest trotse KONINKLIJKE Zaadje bedrijven maken deel uit van Monsanto. Ver voordat dat bekend werd. De zaadjes die ze verkopen, verkopen ze aan boeren die de groenten telen, dat doen ze niet zelf. En die prijzen (inzichtelijk op het web) zijn op inflatie na niet duurder dan 20 jaar terug...
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat Monsanto ook doet? Vliegen kweken. Met bijzondere capaciteiten. Bijen sterven uit, en als bijen uitsterven, doen wij dat ook. Een van de grootste zorgen in de wereld. Ze kweekten 15 jaar terug al vliegen die als extra 'capaciteit' stuifmeel overbrengen hadden. Prachtig en innovatief en het werkt. Gewoon, in Enkhuizen hartje West Friesland.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Dus voedselschaarste is geen zorg voor de toekomst zeg je?
Dus eerst de bijen uitmoorden, en dan andere diersoorten manipuleren het werk van de bijen te doen? Wat je maar prachtig noemt.
Alle reacties Link kopieren
En daar kun je gewoon kijken... Ze doen gewoon rondleidingen en zijn heel transparant. Maar wil je geen Monsanto? Stop dan, iedereen met Heinz. Er is geen Heinz tomaat die niet gekweekt is op Monsanto zaad. De gebroeders sluis zijn al lang geleden overgenomen en het patent van de Heinz tomaat? Juist....
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 26 februari 2015 @ 17:27:

Dus eerst de bijen uitmoorden, en dan andere diersoorten manipuleren het werk van de bijen te doen? Wat je maar prachtig noemt.Graag zie ik een link van je waar ZIJ de bij uitmoorden. Dat doet de mensheid gewoon hoor. Jij, en ik. Lul niet zo Oer dom. Het uitsterven van de bij kun je gewoon op wiki vinden.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 26 februari 2015 @ 16:10:

Monsanto moet zoveel mogelijk geboycot worden, ook als ze normaal zaad verkopen. Al is het alleen al vanwege de taktieken die ze gebruiken om zaad in de markt te zetten en boeren uit te wringen.Dit dus
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Monsanto boycotten? Succes...

Alle reacties Link kopieren
Adora, kijk eens een documentaire over Monsanto zou ik zeggen.....



Je mist namelijk een cruciaal punt. Dat is monopolievorming op ons voedsel, en de gevaren van monocultuur.



En nee, geen Monsanto (of een van de andere grote spelers met dezelfde tactiek) willen gaat binnen nu en 20 jaar niet meer lukken. Dan bestaat er alleen nog maar genetisch gemanipuleerd zaad waar een octrooi op ligt, schat ik. Want diezelfde vliegen bestuiven namelijk ook niet gemanipuleerde voedingsmiddelen met stuifmeel van gemanipuleerde planten.
óu sont les neiges d'antan

quote:adorabull schreef op 26 februari 2015 @ 17:31:

[...]





Graag zie ik een link van je waar ZIJ de bij uitmoorden. Dat doet de mensheid gewoon hoor. Jij, en ik. Lul niet zo Oer dom. Het uitsterven van de bij kun je gewoon op wiki vinden.Wat klink je vriendelijk. Het is bekend dat pesticiden een grote rol spelen bij het uitsterven van de bij. Ok, Monsanto is daarbij niet de enige, Bayer doet ook een duit in het zakje. De mensheid is degene die blijft overconsumeren, ik hekel dat.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikeaverslaafde schreef op 26 februari 2015 @ 17:36:

Monsanto boycotten? Succes...

[afbeelding]Tja..
óu sont les neiges d'antan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven