Nare opmerking van Derksen

26-01-2017 22:12 216 berichten
De mannen van Voetbal Inside hebben het niet zo op de collega's bij het darten op dezelfde zender. Regelmatig maken René van der Gijp en Johan Derksen grapjes over Co Stompé en Roland Scholten. Maar Derksen ging maandagavond wel een stap te ver met zijn opmerkingen over darters. Een aantal dartliefhebbers zetten Derksen op z'n plaats via social media.

Derksen zei in de uitzending dat 'darters nog net niet het Syndroom van Down hebben'. Ook noemde hij de darters 'een stelletje circusartiesten' en 'zeer ordinair cafévolk'. De besnorde voetbalanalist reageerde daarmee op de huldiging van wereldkampioen Michael van Gerwen bij PSV in het weekend.



Zelfs het publiek bij VI twijfelde tussen lachen en afkeurend 'ooohh' mompelen. Derksen ging duidelijk over de grens heen met zijn opmerkingen. Getuige ook de vele tweets die mensen stuurden om te reageren



Bron: https://sportnieuws.nl/da ... rs-nog-net-syndroom-down/





Ik vind dit echt niet kunnen op live Tv van mij part mag Bromsnor verdwijnen. Wat een misselijkmakende opmerking zum kotsen.
Alle reacties Link kopieren
Top Gear? Zo jammer dat dat van de buis is. Ik houd juist van dat ongepolijste.
quote:Ameliaaa schreef op 26 januari 2017 @ 23:29:

Ik vind hem een eikel. En een ouwe lul. En een bully. En een zak hooi. En een walrus met een ribfluwelen colbertje aan. Nou ja, echte walrussen zijn knapper.



En hij zal vast racistische opmerkingen maken want hij blaat altijd als een kip zonder kop, of hij ook echt racist is, nou, hij heeft geen hoge pet op van iedereen ter wereld, volgens mij. Mijn vriend wil er gelukkig niet naar kijken. Kunnen ze nou echt niet iets knappere mensen vinden die iets minder suffe grappen maken? Denk dat er veel mensen staan te trappelen om het van ze over te nemen.



Ik ben ook blij dat die mannen van dat autoprogramma ermee op zijn gehouden, dat Britse programma, goddank ben ik de naam vergeten, manmanman wat was dat een 'kijk ons eens leuk zijn' show van mannen die niet leuk meer zijn.Eigenlijk wil je dus gewoon muzak maar dan op tv.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissPientje schreef op 26 januari 2017 @ 23:26:

Ik vind hem leuk. Lekker eerlijk en niet zo politiek correct. Ik houd daarvan



Ik ook

Bij Van der Vorst ziet sterren vond ik hem erg sympathiek zelfs overkomen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Die diplomatieke correctheid en de racismekaart trekken begint ook vermoeiend te worden. Iedereen heeft wel heel lange tenen en er is altijd wel iemand gekwetst maar voornamelijk omdat die persoon gekwetst wil zijn. In een gesprek is het normaal om ook in beelden te praten. Een persoon met syndroom van down als Raymond van Barneveld omschrijven geeft je wel een beeld maar dat zegt verder helemaal niets over mongooltjes,wat je ook weer niet mag zeggen.



Dat zelfde geldt voor "trots op een aap" of als een "pauw", een andere interpretatie van het spreekwoord werd ineens racistisch. Overgevoeligheid leidt uiteindelijk tot verveling bij de luisteraar. Als er een keer echt een punt gemaakt moet worden ben je hooguit nog saai en dan ben je boos want niemand luistert meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 26 januari 2017 @ 23:43:

[...]





Ik ook

Bij Van der Vorst ziet sterren vond ik hem erg sympathiek zelfs overkomenJa heb ik ook gezien. Vond hem toen idd erg sympathiek en authentiek overkomen. Mooi interview.
Alle reacties Link kopieren
quote:Geronimo2 schreef op 26 januari 2017 @ 23:43:

Die diplomatieke correctheid en de racismekaart trekken begint ook vermoeiend te worden. Iedereen heeft wel heel lange tenen en er is altijd wel iemand gekwetst maar voornamelijk omdat die persoon gekwetst wil zijn. In een gesprek is het normaal om ook in beelden te praten. Een persoon met syndroom van down als Raymond van Barneveld omschrijven geeft je wel een beeld maar dat zegt verder helemaal niets over mongooltjes,wat je ook weer niet mag zeggen.



Dat zelfde geldt voor "trots op een aap" of als een "pauw", een andere interpretatie van het spreekwoord werd ineens racistisch. Overgevoeligheid leidt uiteindelijk tot verveling bij de luisteraar. Als er een keer echt een punt gemaakt moet worden ben je hooguit nog saai en dan ben je boos want niemand luistert meer.Helemaal eens met deze post.
quote:Hetvrijewoord schreef op 26 januari 2017 @ 23:02:

[...]





Dit is wel heel doorzichtige poging om een topic weer over racisme te laten gaan.

Onder het mom van vrijheid van meningsuiting mag jij hem een racist vinden hoor, iedereen blij.Dit!
quote:MissPientje schreef op 26 januari 2017 @ 23:26:

Ik vind hem leuk. Lekker eerlijk en niet zo politiek correct. Ik houd daarvan Helemaal mee eens. Tegenwoordig heb je het halve land op je nek als je eens een verspreking maakt (aapje). Mensen moeten zich niet zo gauw beledigd voelen. Echt, iedereen brult de ergste dingen op het "net", maar als Johan Derksen kritiek uit en eens een verspreking maakt is het hek van de dam. Lees eens wat er allemaal wel niet gebeurt op het internet. De kunst is juist om je niet beledigd te voelen en erboven te staan.

Verder ben ik een fan van Johan Derksen. Lig vaak in een deuk om zijn humor en vind het gezellige tv zo met die 4 mannen aan tafel.
quote:Ttass30 schreef op 26 januari 2017 @ 22:49:

[...]





Iemand voor Aap uitmaken vanwege huidkleur is niet racistisch? Alleen maar omdat ze een ander mening heeft?Er bestaat ook de gezegde: zo trots als een aapje heb ik mij laten vertellen...echt je kan op alle slakken zout leggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissPientje schreef op 26 januari 2017 @ 23:32:

Top Gear? Zo jammer dat dat van de buis is. Ik houd juist van dat ongepolijste.Op Amazon Prima staat al weer een stuk of 10 nieuwe uitzendingen hoor (ja, met Clarkson, May en Hammond)
quote:Geronimo2 schreef op 26 januari 2017 @ 23:43:

Die diplomatieke correctheid en de racismekaart trekken begint ook vermoeiend te worden. Iedereen heeft wel heel lange tenen en er is altijd wel iemand gekwetst maar voornamelijk omdat die persoon gekwetst wil zijn. In een gesprek is het normaal om ook in beelden te praten. Een persoon met syndroom van down als Raymond van Barneveld omschrijven geeft je wel een beeld maar dat zegt verder helemaal niets over mongooltjes,wat je ook weer niet mag zeggen.



Dat zelfde geldt voor "trots op een aap" of als een "pauw", een andere interpretatie van het spreekwoord werd ineens racistisch. Overgevoeligheid leidt uiteindelijk tot verveling bij de luisteraar. Als er een keer echt een punt gemaakt moet worden ben je hooguit nog saai en dan ben je boos want niemand luistert meer.Inderdaad, de racismekaart wordt te pas en te onpas getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Toen hij zei zo trots als een aapje dacht ik er in eerste instantie niet zoveel van. Pas toen hij meermaals gecorrigeerd werd en hij bleef volhouden en als laatst zei dat ze helemaal niet op een pauw lijkt was het me duidelijk wat hij bedoelde met zijn "verspreking".

Ik ben geen Sylvana fan en dat overdreven PC cultuur word ik soms ook gek van. Maar racisme is racisme en NOOIT oke of grappig. Giel Beelen hetzelfde verhaal. Echt walgelijk.
Vind je me niks? Bell 0800-kiss-my-ass
quote:emmetje2 schreef op 27 januari 2017 @ 00:03:

[...]

Er bestaat ook de gezegde: zo trots als een aapje heb ik mij laten vertellen...echt je kan op alle slakken zout leggen.Nee het is zo trots als een pauw en apetrots.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 27 januari 2017 @ 06:37:

[...]



Nee het is zo trots als een pauw en apetrots.Klopt bestaat niet en dat begreep mr derksen ook toen hij erop aangesproken werd. Maar, volgens hem lijkt Sylvana niet op een pauw ( wel op een aap).
Vind je me niks? Bell 0800-kiss-my-ass
Dat is grappig. De OP begon over zijn vergelijking met mensen met down en we hebben het weer over racisme en Sylvana. Sylvana, die verdorie net doet alsof ze zelf slaaf is geweest en niets anders doet dan de racismekaart trekken. Ze zeikt maar door dat zwarte Piet een racistische traditie is, m.a.w. als je er niet tegen bent dan ben je racist. Als de verspreking aap is i.p.v pauw zou ik me ook door niemand laten dwingen om van haar een pauw te maken en blijft aap over. Dat was niet racistisch in de context van het gesprek maar de reactie van iemand die, net als ik, doodmoe wordt dat sommige mensen zich in een aparte groep plaatsen en van daaruit een speciale behandeling eisen.



Ze is de Jehova van de Surinamers/antilianen die je elke keer om je oren slaat met vage verdenkingen van racisme. Ik ben geen racist, ik ben zelf gekleurd, ik heb nooit ergens last van omdat ik mezelf niet zie als een apart ras maar gewoon als mens. Het is als het sprookje "Peter en de wolf". Als ze echt een keer een goed punt heeft over racisme dan reageert helemaal niemand meer want Sylvana zeikt altijd over racisme.



Ik vind Derksen trouwens een lul maar dat ie nu voor racist wordt uitgemaakt gaat te ver.
Alle reacties Link kopieren
Je moet je eigen haat voor Sylvana je niet laten verblinden.

Vond je Giel Beelen wel racistisch of slechts een foute grap?



Ik vind overigens een donker persoon voor aap uitmaken een beetje het meest racistische wat je kan doen. Het gaat dus niet te ver. Hij is een zuiver racist.
Vind je me niks? Bell 0800-kiss-my-ass
quote:Dragisa schreef op 26 januari 2017 @ 22:23:

Vind je dit echt nieuws? Derksen komt minimaal 1 keer per maand in opspraak over een willekeurige opmerking.

Blijkbaar zijn er bergen mensen die het wel grappig vinden, gezien de kijkcijfers.Of dit 'nieuws' is, doet er niet toe. Natuurlijk mogen mensen zich openlijk blijven uitspreken tegen iemand die anderen op grove wijze belachelijk maakt of beledigt. Zeker als zo iemand een groot podium krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is hij in het echt een prima vent, maar op tv gaat hij inmiddels te ver vind ik. Wat iemand al zei: ik denk dat het vooral een act is en over the top. En heel veel mensen (waaronder mijn man) vinden het geweldig.



Nou ja, hij doet maar. Ik vind het alleen heel vervelend als hij weer eens een bepaalde oud-voetballer die ik persoonlijk ken zit af te zeiken. Het is zó niet waar wat Johan over hem roept. Daar kan ik me echt kwaad over maken.
Alle reacties Link kopieren
Derksen is de enige reden dat ik weleens naar VI kijk (ik heb niks met voetbal). Lekker ongenuanceerd gekke dingen zeggen. Geweldige vent!

Maar ik ben dan ook fan van Jeremy Clarkson.



Moraal van het verhaal is denk ik dat je niet naar VI MOET kijken. Als je Derksen niet te pruimen vindt, waarom kijk je dan?
Oh dear, how sad, never mind.
Hij zit daar juist om lullige opmerkingen te maken. Dat is zijn taak en daar wordt hij voor betaald. Het is niet voor niets dat de kijkcijfers zo hoog zijn en dat ze de televizier ring hebben gewonnen. Ik vind hem een geweldige man en kan wel om hem lachen.
Alle reacties Link kopieren
Provoceren is waar hij om bekent staat en waar elke week een heleboel mensen naar willen kijken blijkbaar. Als je het niet wil zien ga je iets anders kijken. Een topic openen is ook een podium geven..



Hoewel ik Derksen een lul met vinger vind kijk ik toch liever naar hem dan naar Sylvana met haar belerende rot toontje. Dus ik schakel over als zij in beeld komt, probleem opgelost. Moet je eens proberen. Hoe moeilijk is het om de tv op een andere zender te zetten?
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ttass30 schreef op 26 januari 2017 @ 22:26:

[...]





De megalomanie met hoe hij zich etaleertMooie woorden, nu nog leren ze in een lekker lopende zin te gebruiken.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
quote:YellowDiamond schreef op 27 januari 2017 @ 06:37:

[...]



Nee het is zo trots als een pauw en apetrots.Dus gewoon een verspreking...poe poe.
Ik kan altijd wel lachen om die man. Net als dat ik altijd moet lachen als Boskamp van der Gijp een mep geeft of hem half wurgt.







Hahaha ja ik vind het heerlijke tv. Heerlijk ongenuanceerd en ze trekken zich niks aan van wat anderen van ze vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven