nieuw donor plan

13-09-2016 17:25 897 berichten
Alle reacties Link kopieren
kamer stemt in met donorplan

Eindelijk

Ik denk namelijk dat heel veel mensen uit gemakzucht hun voorkeur niet doorgeven en dat ben je met dit plan voor.

Niemand wordt gedwongen om donor te worden maar het dwingt wel tot actie als je het niet wil.
quote:Amand schreef op 13 september 2016 @ 21:40:

[...]

Omdat jij een vraag stelt wil dat nog niet zeggen dat die van belang is, laat staan dat die vraag verplicht door iedereen beantwoordt zou moeten worden en dan nog in de vorm van een opt-out van automatisch donorschap.Ik had het niet beter kunnen omschrijven, goed van je Amand.
quote:LouisXIV schreef op 13 september 2016 @ 21:35:

[...]

Na de dood ben je gewoon dood hoor, alsof er een hemel bestaat. koekoek Hahahaha, nou, dan maken die organen van jou ook niet meer uit toch? Doneren die handel.
quote:Sophiever schreef op 13 september 2016 @ 21:40:

[...]

Wat maakt het dat je maden leuke beesten vindt?Ze zijn schattig Vooral de babies
l'état c'est moi
quote:pruttel schreef op 13 september 2016 @ 21:41:

[...]

Hahahaha, nou, dan maken die organen van jou ook niet meer uit toch? Doneren die handel. Ik ga nog liever dood. (haha lekker sarcastisch, lol)
l'état c'est moi
Even voor de duidelijkheid:quote:

U kunt uw donorregistratie vastleggen door uw keuze te maken uit de vier onderstaande opties:

1. Ja, ik geef toestemming

Ik stel mijn organen en weefsels na mijn overlijden wel beschikbaar voor transplantatie.

Het gaat om de volgende organen en weefsels: alvleesklier, bloedvaten, botweefsel/kraakbeen/pezen, darmen, hart, hartkleppen, huid, lever, longen, nieren en oogweefsel.

U heeft de mogelijkheid om bepaalde organen niet te doneren.

2. Nee, ik geef geen toestemming

Ik stel mijn organen en weefsels na mijn overlijden niet beschikbaar voor transplantatie.

3. Mijn partner of familie beslist

Mijn partner of familie beslist na mijn overlijden of mijn organen en weefsels beschikbaar zijn voor transplantatie.

Bij verschil van mening tussen uw nabestaanden vindt er geen donatie plaats.

Is er geen partner of familie en heeft u uw keuze niet geregistreerd in het Donorregister, dan bent u geen donor.

4. De door mij gekozen persoon beslist

Ik laat de beslissing of mijn organen en weefsels beschikbaar zijn voor transplantatie over aan iemand anders.

Deze persoon kan ook woonachtig zijn in het buitenland.

Houd de contactgegevens van deze persoon actueel; verandert er iets? Wijzig dan uw registratie.

bron: https://www.donorregister.nl/keuzemogelijkheden
quote:LouisXIV schreef op 13 september 2016 @ 21:42:

[...]

Ze zijn schattig Vooral de babiesJa, die maken een leuk krakra geluid he?
quote:LouisXIV schreef op 13 september 2016 @ 21:35:

[...]

Na de dood ben je gewoon dood hoor, alsof er een hemel bestaat. koekoek Over dat laatste mag iedereen zich in een vrij land gelukkig zelf een mening, gevoel of opvatting vormen. Maar los daarvan: sommige organen zijn na de dood dus niets meer waard voor donatiedoeleinden, die moeten worden uitgenomen voordat de dood intreedt. En daar gaat het om.
quote:Foechoer schreef op 13 september 2016 @ 21:40:

[...]

What could possibly go wrong?
quote:Sophiever schreef op 13 september 2016 @ 21:43:

[...]

Ja, die maken een leuk krakra geluid he?Net als jij!
l'état c'est moi
Volgens mij zijn maden altijd babies,vliegen-babies.
quote:Foechoer schreef op 13 september 2016 @ 21:43:

[...]

Over dat laatste mag iedereen zich in een vrij land gelukkig zelf een mening, gevoel of opvatting vormen. Maar los daarvan: sommige organen zijn na de dood dus niets meer waard voor donatiedoeleinden, die moeten worden uitgenomen voordat de dood intreedt. En daar gaat het om.Vrij land? In een land wat vrij is bepaald de overheid niet of je je organen weg doet ja of nee
l'état c'est moi
quote:moonpoppy schreef op 13 september 2016 @ 21:44:

Volgens mij zijn maden altijd babies,vliegen-babies.Ssst, niet verraden.
Ik ben tegen, gewoon om dat ik vind dat de overheid zo min mogelijk zeggenschap hoort te hebben over mijn lichaam, dood of levend. Maak dat meteen ook over zaken en goederen.
quote:LouisXIV schreef op 13 september 2016 @ 21:44:

[...]

Net als jij! Ja ik ben inderdaad ook erg schattig.
quote:siriusblack schreef op 13 september 2016 @ 20:27:

[...]

Je hersenen misschien maar je lichaam nog niet. En ja, ik sterf liever omringd door mijn geliefden dan omwille van iemand anders op de operatie tafel. prima toch, die keuze hou je gewoon
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Amand schreef op 13 september 2016 @ 21:05:

Hoe iemand het verzint dat anderen recht zouden hebben op jouw lichaamsdelen zonder dat je daar zelf toestemming voor gegeven hebt. Absurd. What's next?+1
quote:Sophiever schreef op 13 september 2016 @ 21:45:

[...]

Ssst, niet verraden.Ooops
quote:Sophiever schreef op 13 september 2016 @ 21:32:

[...]

Het is maar de vraag of het dan nog gewoon kan. Volgens mij gaat dat wel een volgende stap zijn in het verlagen van wachtlijsten.Natuurlijk gebeurt dit niet. Dat is onethisch.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
quote:Foechoer schreef op 13 september 2016 @ 20:39:

[...]

Helaas is de donordiscussie al jaren van alle diepgang en nuance ontdaan. Doneren = mensen helpen en dus goed, niet doneren = oppervlakkig en egoïstisch. Nadenken, twijfelen, meerdere kanten van de zaak belichten, zeggen dat je het niet weet, zeggen dat je het niet wílt weten worden gemakshalve ook maar als egoïstisch bestempeld. Daarmee wordt de hele discussie zo plat als een dubbeltje. ik vind het al prima als je er iig over nadenkt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Leuk hoor linkjes van hoe de donorregistratie nu is, maar dat gaat dus veranderen.
quote:Sophiever schreef op 13 september 2016 @ 21:38:

[...]

Dat heeft niets met het topic te maken. De vraag is waarom je het idee dat je organen opgegeten worden door maden een aantrekkelijker idee vindt dan het leven van vele mensen positief te veranderen wel.Stop mij maar in de oven.
quote:LouisXIV schreef op 13 september 2016 @ 21:44:

[...]

Vrij land? In een land wat vrij is bepaald de overheid niet of je je organen weg doet ja of neeDat doen ze hier dus ook niet.
Weet je wat het is; ik ben een vrij mens. Ik ben geen productiemiddel of verbruiksartikel dat willoos ter beschikking staat van de staat of een ander. We hebben ouders, familie, kinderen, tradities. Mijn lijf is van mij, mijn nalatenschap van mijn familie. Ik mag van mijn nabestaanden verwachten dat ze mijn nalatenschap volgens die traditie afhandelen, hopelijk volgens mijn wensen.

Ik wens nul komma nul inmenging van de overheid hierin. En dat recht zou ik en iedereen moeten hebben zonder dat we daar ook maar één haar voor moeten bewegen.

Ik vind het opt-out systeem ranzig en een grove ondermijning van ieders zelfbeschikkingsrecht.
quote:rosanna08 schreef op 13 september 2016 @ 21:46:

[...]

prima toch, die keuze hou je gewoon

Ooit was dat het algemene uitgangspunt, en niet een keuze die je officieel kenbaar moet maken.

Essentieel verschil.
quote:siriusblack schreef op 13 september 2016 @ 21:48:

[...]

Stop mij maar in de oven.geen maden voor jou
l'état c'est moi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven