Olcay fatshaming

11-06-2019 23:20 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Olcay ligt onder vuur om haar uitspraken van gisteren in Boulevard.

Nou sorry hoor, Maar is dit niet een beetje overdreven allemaal? Of mag ik dat niet zeggen met mijn maatje 36.
forumfossiel schreef:
20-06-2019 19:34
Ik vind thinshaming ook niet ok . Vroegah was ik namelijk dun. En ookal gebeurt t hier als reactie op hommels en bijen, het is idd niet ok en ik doe er niet aan mee.

Laten we elkaar respecteren, dik en dun.
Thinshaming is net zo fout.

En wij shamen niet thin. Maar op een gegeven moment zijn sommigen het eindeloze gedram van bepaalde mensen die telkens weer even lekker onder de gordel weten te schoppen en vervolgens de vermoorde onschuld uithangen, zó zat, dat ze een koekje van eigen deeg kunnen verwachten. Dan shamen wij drammers.
Maya85 schreef:
20-06-2019 19:29
Ik vind het dus wel opmerkelijk dat degenen die in de hoogste boom zitten als er iets wordt gezegd dat heel in de verte doet denken aan fatshaming, zelf het hardste doen aan thinshaming, wat is dat toch?

Mij spreek je er trouwens niet mee aan. Misschien dat iemand met ondergewicht bottig aanvoelt, maar een slanke vrouw met rondingen met maat 36-38 echt niet hoor. Ik heb in elk geval nooit aandacht tekort gehad van mannen die massaal op obese vielen.

En dat vind je dan weer wel een normale opmerking?
Later is nu
Maya85 schreef:
20-06-2019 19:29
Ik vind het dus wel opmerkelijk dat degenen die in de hoogste boom zitten als er iets wordt gezegd dat heel in de verte doet denken aan fatshaming, zelf het hardste doen aan thinshaming, wat is dat toch?

Mij spreek je er trouwens niet mee aan. Misschien dat iemand met ondergewicht bottig aanvoelt, maar een slanke vrouw met rondingen met maat 36-38 echt niet hoor. Ik heb in elk geval nooit aandacht tekort gehad van mannen die massaal op obese vielen.
Ken je nu ook al massa's mannen die massaal op obese vallen? Wat voor extreem lalaland leef jij?
Ik lees net een heel interessant artikel in het AD

Dieet-voor-iedereen bestaat niet: ‘Zelfs tweelingen reageren anders op hetzelfde eten’

https://www.ad.nl/koken-en-eten/dieet-v ... ~a05005c4/
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Lacuba schreef:
20-06-2019 20:01
Ken je nu ook al massa's mannen die massaal op obese vallen? Wat voor extreem lalaland leef jij?
Nee, juist niet.
rosanna08 schreef:
20-06-2019 20:37

Dieet-voor-iedereen bestaat niet: ‘Zelfs tweelingen reageren anders op hetzelfde eten’

In de voedingswereld is een omslag aan de gang, zei Spector tegen MNT. ,,Mensen gaan eindelijk het idee verwerpen dat als iedereen nu maar de regels volgt (zoveel porties groenten eten, calorieën tellen, minder vet eten) ze voor altijd gezond zullen zijn.” Er is, volgens hem ,,onvoldoende helderheid over de invloed van voeding op gezondheid en ziekte of op het beste voedingsplan dat elk individu zou moeten volgen om hun gezondheid optimaal te krijgen.”

Nuff said.
quattro-stagioni schreef:
20-06-2019 20:43
In de voedingswereld is een omslag aan de gang, zei Spector tegen MNT. ,,Mensen gaan eindelijk het idee verwerpen dat als iedereen nu maar de regels volgt (zoveel porties groenten eten, calorieën tellen, minder vet eten) ze voor altijd gezond zullen zijn.” Er is, volgens hem ,,onvoldoende helderheid over de invloed van voeding op gezondheid en ziekte of op het beste voedingsplan dat elk individu zou moeten volgen om hun gezondheid optimaal te krijgen.”

Nuff said.
Duidelijk!
rosanna08 schreef:
20-06-2019 20:37

Interessant.
Ik had dus wel eens wat gezien aan onderzoek tussen eeneiige tweelingen, waarvan ééntje dik geworden was. Daaruit bleek dat hiermee je lichaam en de manier waarop het met eten omgaat inderdaad verandert. Maar nu blijkt er dus al verschil te zijn, van kinds af aan.
Later is nu
Een studie wijst erop dat specifieke afvaltips en een empathische benadering beter helpen bij het volgen van een dieet dan botweg tegen iemand zeggen dat hij of zij de eetgewoonten moet aanpassen

Dit komt dan weer uit een oud onderzoek, dat zelfs al een aantal mensen niet gelezen of ooit van gehoord blijkt te hebben :rofl:
Later is nu
viavia2013 schreef:
20-06-2019 17:55
Hoezo slappe hap? Ik meende mijn excuses, maar als je ze niet waardeert, mij ook best.

Mijn man vindt neuken met dunne vrouwen niet fijn, dat is zijn mening. En die gekke Bij ziet alleen maar mensen die eten en niet sporten en die andere kl..thommel maakt het helemaal bont. Zichzelf maar op z’n ielige dunne borstje kloppen dat hij maar 60,5 weegt. Dit soort topics eindigen altijd in de ander neerhalen. Ik weet van mezelf hoe het komt, waardoor het komt. Mij best. Ik kan mijn ziektes niet laten verdwijnen door geen “suikerhoudende drankjes” te drinken. Niemand gelooft het als ik zeg dat ik kruidenthee en water drink. Maar ik voel ook niet de neiging om me te verantwoorden. Waarom zou ik?

Ik werk mee aan een onderzoek naar obesitas in mijn ziekenhuis. Ik heb dit topic doorgestuurd naar mijn arts en naar het onderzoeksteam als eyeopener.
Slappe hap, omdat je je exuses in het topic had moeten maken
En ze blijken volstrekt ongemeend te zijn, jij bent geen haar beter dan Olcay
Geen haar
Volgens mij praten mensen hier echt langs elkaar heen. Ook al is een groot deel van de dikke mensen te dik door veel eten en weinig bewegen, wat inderdaad een groot probleem is voor veel mensen, een andere groep (wat mensen hier ook duidelijk proberen te maken) is om andere redenen dikker dan gemiddeld. Het heeft daarom denk ik niet zoveel zin om als slank persoon te verkondigen dat je dan maar gewoon minder niet eten en meer moet bewegen en allerlei tips te geven.

Andersom valt thinshaming natuurlijk ook niet goed te praten (al kan ik me voorstellen dat je op deze manier probeert een spiegel voor te houden en een punt te maken om toch nog door te dringen). De één hongert zich uit om aan een ideaal te voldoen , weer een ander gedijt goed bij veel sporten en gematigd eten en de ander kan eten wat hij of zij wil zonder aan te komen, dus dat komt onder de streep op hetzelfde neer: ieder lichaam is anders.

Om terug te komen op de paspoppen. Ik zou graag een grotere variëteit aan poppen en ook reclames willen zien, zodat je je als vrouw, ongeacht je figuur, aangesproken voelt. (Bijna) iedereen kan sporten, iedereen draagt kleding, groot, klein, dik, dun, waarom dan alleen maar één bepaald soort vrouw als rolmodel?
Wijze woorden, oKathyo.
Wat een fijn en leerzaam topic is dit geworden zeg. Ik kon afgelopen dagen meelezen en las de ene eye-opener na de andere.
Vooral het inzicht dat overgewicht ontstaat doordat je meer kcal binnen krijgt dan je verbruikt........ :worship:

En dat iedereen elkaar respecteert. Geen vooroordelen.
Heerlijk. :thumbsup:
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
oKathyo schreef:
20-06-2019 21:48
Volgens mij praten mensen hier echt langs elkaar heen. Ook al is een groot deel van de dikke mensen te dik door veel eten en weinig bewegen, wat inderdaad een groot probleem is voor veel mensen, een andere groep (wat mensen hier ook duidelijk proberen te maken) is om andere redenen dikker dan gemiddeld. Het heeft daarom denk ik niet zoveel zin om als slank persoon te verkondigen dat je dan maar gewoon minder niet eten en meer moet bewegen en allerlei tips te geven.

Andersom valt thinshaming natuurlijk ook niet goed te praten (al kan ik me voorstellen dat je op deze manier probeert een spiegel voor te houden en een punt te maken om toch nog door te dringen). De één hongert zich uit om aan een ideaal te voldoen , weer een ander gedijt goed bij veel sporten en gematigd eten en de ander kan eten wat hij of zij wil zonder aan te komen, dus dat komt onder de streep op hetzelfde neer: ieder lichaam is anders.

Om terug te komen op de paspoppen. Ik zou graag een grotere variëteit aan poppen en ook reclames willen zien, zodat je je als vrouw, ongeacht je figuur, aangesproken voelt. (Bijna) iedereen kan sporten, iedereen draagt kleding, groot, klein, dik, dun, waarom dan alleen maar één bepaald soort vrouw als rolmodel?
Juist!
Solomio schreef:
21-06-2019 07:22
Wat een fijn en leerzaam topic is dit geworden zeg. Ik kon afgelopen dagen meelezen en las de ene eye-opener na de andere.
Vooral het inzicht dat overgewicht ontstaat doordat je meer kcal binnen krijgt dan je verbruikt........ :worship:

En dat iedereen elkaar respecteert. Geen vooroordelen.
Heerlijk. :thumbsup:

Heb je wel mooi het boek uit kunnen lezen?

Fijn dat je terug bent.
Later is nu
Ik lees nu dat dikke mensen maar 4 baantjes zwemmen? Goh weer wat geleerd. Ik had er toch echt wel wat meer gedaan afgelopen zondag.

Ik zwem meestal 50 minuten op heel hoog tempo en erger me kapot aan al die oma's die uren in de weg zwemmen met hun geklets.
Dat zijn ook slanke oma's trouwens.
Maar ik kom er om te zwemmen, niet om te kleppen.

Ik ga dus als een speer. Ik kan dan ook erg goed zwemmen voor een dikkertje. En na het zwemmen neem ik nooit een patatje maar ga ik thuis een groene smoothie maken. :proud:
Madrid87 schreef:
21-06-2019 08:12
Ik lees nu dat dikke mensen maar 4 baantjes zwemmen? Goh weer wat geleerd. Ik had er toch echt wel wat meer gedaan afgelopen zondag.

Ik zwem meestal 50 minuten op heel hoog tempo en erger me kapot aan al die oma's die uren in de weg zwemmen met hun geklets.

Ik ga dus als een speer. Ik kan dan ook erg goed zwemmen voor een dikkertje. En na het zwemmen neem ik nooit een patatje maar ga ik thuis een groene smoothie maken. :proud:
ik vind zwemmen echt dodelijk saai, en ben er ook niet erg goed in.
Maarrrrr ons zwembad heeft wel een fast-lane aangelegd. De dobberende dames (volgens mij heeft elk bad ze) hebben hun eigen baantjes
Nou ons zwembad is nogal klein helaas. Dus korte banen en inderdaad een fast lane maar daar zwemmen soms ook 4 of meer mensen op dus ja dan neem ik liever wat meer ruimte. Het is er vaak erg druk helaas. Dus echt goed op tempo zwemmen kan soms lastig zijn. Al schijnt het er op donderdag ochtend en vrijdag ochtend heel rustig te zijn dus dat ga ik maar eens proberen.

Ik drink trouwens ook al nooit suikerdrankjes. Alleen koffie en water. Ik hield als kind al niet van limonade. Ik dronk gewoon thee. Cola, fanta etc lust ik allemaal niet. Bij mij komen de calorieen zeker niet uit het drinken.
lilalinda schreef:
21-06-2019 08:22
ik vind zwemmen echt dodelijk saai, en ben er ook niet erg goed in.
Maarrrrr ons zwembad heeft wel een fast-lane aangelegd. De dobberende dames (volgens mij heeft elk bad ze) hebben hun eigen baantjes
Hahaha, de dobberende dames. Ja, ieder bad heeft ze. De afgelopen 20 jaar heb ik in diverse baden gezwommen, sinds deze week zwem ik in het buitenbad in het dorp, maar ze zijn er áltijd, maakt niet uit op welke tijd je gaat, er drijven altijd een paar dames in de weg.
Madrid87 schreef:
21-06-2019 08:12

Ik ging jarenlang 2 keer per week zwemmen, maar de dikke mensen zwommen mij er altijd uit, en ze deden eerder 40 dan 4 baantjes. Ik ben zelf erg slank maar dikkere mensen hebben nu eenmaal meer spieren en kunnen een stuk krachtiger zwemmen dan ik. Ik denk dat mensen flink onderschatten hoeveel spierkracht een dikker iemand heeft.
Annelleke schreef:
21-06-2019 08:43
Ik ben zelf erg slank maar dikkere mensen hebben nu eenmaal meer spieren en kunnen een stuk krachtiger zwemmen dan ik.
ik weet niet of je wel eens een Olympisch zwemteam gezien hebt, maar die zijn niet dik hoor
Annelleke schreef:
21-06-2019 08:43
Ik ging jarenlang 2 keer per week zwemmen, maar de dikke mensen zwommen mij er altijd uit, en ze deden eerder 40 dan 4 baantjes. Ik ben zelf erg slank maar dikkere mensen hebben nu eenmaal meer spieren en kunnen een stuk krachtiger zwemmen dan ik. Ik denk dat mensen flink onderschatten hoeveel spierkracht een dikker iemand heeft.
Wat een onzin wordt hier weer uitgekraamd
lilalinda schreef:
21-06-2019 08:47
ik weet niet of je wel eens een Olympisch zwemteam gezien hebt, maar die zijn niet dik hoor
Wat heeft dat er mee te maken?
pearle schreef:
21-06-2019 08:48
Jij denkt dat iemand die de hele dag een hoop gewicht meesjouwt niet meer spierkracht heeft dan ik die vrijwel niks meesjouwt?
pearle schreef:
21-06-2019 08:48
Nou, als je dag in dag uit 50 (ofzo) kilo extra meetorst zullen je spieren zich heus wel wat meer ontwikkelen.
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven