Olcay fatshaming

11-06-2019 23:20 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Olcay ligt onder vuur om haar uitspraken van gisteren in Boulevard.

Nou sorry hoor, Maar is dit niet een beetje overdreven allemaal? Of mag ik dat niet zeggen met mijn maatje 36.
Effe tussendoor, hoe wordt Olcay eigenlijk uitgesproken?

Oltjaj? Olseej? Iets anders?
Annelleke schreef:
21-06-2019 11:34
Effe tussendoor, hoe wordt Olcay eigenlijk uitgesproken?

Oltjaj? Olseej? Iets anders?
In mijn hoofd is het Oltsjeej, maar of dat goed is weet ik niet.
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
Haha, dat is wel een prangende vraag, zo aan het eind van het topic.

Volgens mij zeiden ze bij Wie is de Mol Oltsjeej
Later is nu
Ik sluit me aan bij Oltsjeej
Dreamer schreef:
21-06-2019 11:50
Haha, dat is wel een prangende vraag, zo aan het eind van het topic.

Volgens mij zeiden ze bij Wie is de Mol Oltsjeej
Ja lekker op tijd bedacht inderdaad haha. Maar nu heb ik in ieder geval een uitspraak in mijn hoofd als ik het lees.

Zou verder totaal niet weten wie het is hoor, en dat maakt hierbij ook niet uit. Ik volg de media niet zo.
Ze staat hier ook rechts bij 'lees ook'. ->

Nou, weet je dat ook weer :-]
Later is nu
Paspop

Afbeelding

Etalagepop

Afbeelding
Mannequin

Afbeelding

Plussize ook nog
Later is nu
Vrouwequin

Afbeelding
:rofl:

Alleen die middelste is een plussize, zo te zien
Later is nu
Daar heb ik de afbeelding op geselecteerd uiteraard :biggrin:
Dreamer schreef:
21-06-2019 14:20
Mannequin

Afbeelding

Plussize ook nog
Nou zeg, wat een vetzakken. :roll:
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
Madrid87 schreef:
21-06-2019 08:12
Ik lees nu dat dikke mensen maar 4 baantjes zwemmen? Goh weer wat geleerd. Ik had er toch echt wel wat meer gedaan afgelopen zondag.

Ik zwem meestal 50 minuten op heel hoog tempo en erger me kapot aan al die oma's die uren in de weg zwemmen met hun geklets.
Dat zijn ook slanke oma's trouwens.
Maar ik kom er om te zwemmen, niet om te kleppen.

Ik ga dus als een speer. Ik kan dan ook erg goed zwemmen voor een dikkertje. En na het zwemmen neem ik nooit een patatje maar ga ik thuis een groene smoothie maken. :proud:
Ik vind het net zo belachelijk om bij iemand die wat ouder is gelijk over "oma" te hebben. Onbeschoft zelfs.
Bestaan er ook mannequins voor de echt grotere maten? Want dit is niet echt heel groot natuurlijk.
Dreamer schreef:
21-06-2019 14:20
Mannequin

Afbeelding

Plussize ook nog
Is dit plussize? Lamenielache!

En dat moet een afspiegeling zijn van vrouwen met overgewicht?
Die zouden echt niet meer risico lopen op diabetes, hart-en vaatziekten en gewrichtsslijtage dan slankere vrouwen!
amarna wijzigde dit bericht op 21-06-2019 16:13
26.97% gewijzigd
Annelleke schreef:
21-06-2019 15:52
Bestaan er ook mannequins voor de echt grotere maten? Want dit is niet echt heel groot natuurlijk.
De mannequins in grote matenwinkels zijn wel groter, en op de Antillen hebben ze een bolle kont, maar net als levende plussize modellen schat ok ze op maat 42-44.
Ik zag net bij Ulla Popken een plus size paspop met bikini! I was like wat zou Olcay daarvan zeggen? Waarschijnlijk 'het is al erg zat voor "die mensen" als ze naar het strand moeten, dan draag je toch liever een badpak lijkt me'
Murrmurr schreef:
21-06-2019 16:11
Ik zag net bij Ulla Popken een plus size paspop met bikini! I was like wat zou Olcay daarvan zeggen? Waarschijnlijk 'het is al erg zat voor "die mensen" als ze naar het strand moeten, dan draag je toch liever een badpak lijkt me'
"Liever een badpak" zou eerder een uitspraak van Caroline Tensen zijn. Olcay zou zich hardop hebben afgevraagd of dikke mensen wel naar het strand kúnnen :rofl:
Murrmurr schreef:
21-06-2019 16:11
I was like?
Lacuba schreef:
20-06-2019 16:59
Nee, dat is niet het probleem. Weer mis!
Wat heeft iemand aan zo'n reactie?
Dreamer schreef:
20-06-2019 17:28
Jij stelt "dikke mensen doen zus en laten zo, en daarom zijn ze dik"

Dikke mensen reageren: nee, wij doen precies wat jij promoot dat we moeten doen, en ondanks dat zijn we dik

JIj: "dikke mensen doen zus en laten zo, en daarom zijn ze dik"

Dikke mensen, weer: nee, wij doen zus niet en doen zo juist wel, en ondanks dat zijn we dik

Jij: "dikke mensen doen zus en laten zo, en daarom zijn ze dik"

Dikke mensen: Neehoor, wij doen het precies zoals jij zegt dat jij doet en we zouden moeten doen, en toch zijn we dik

Jij: "dikke mensen doen zus en laten zo, en daarom zijn ze dik"

Zie je wat hier gebeurt?
Lol, wie gelooft er nou mensen op hun woord? Er is een reden dat je te dik bent. Zoals ik al eerder zei: dik wordt je niet zomaar. Er zijn allerlei excuses te bedenken, maar het begint bij te weinig bewegen en teveel en te ongezond eten.
rosanna08 schreef:
20-06-2019 17:47
dat doe je wel. heel slim hoor, want je houdt het algemeen, maar je trap mensen wel omlaag
Nee hoor. Mensen die elkaar bedriegen, dat vind ik pas gemeen. De waarheid is gewoon dat overgewicht zijn oorzaak vindt in te weinig bewegen, te veel en te ongezond eten. Als dikke mensen zeggen dat ze wel genoeg wegen én gezond en niet teveel eten dan geloof ik ze niet. Waarom denk je dat hoger opgeleiden minder overgewicht hebben? Ze zijn vaak kritischer op hun eigen handelen en hebben meer gemak vervelende gewoontes bij te sturen.
Lacuba schreef:
20-06-2019 17:49
Dat doet hij zeker. En daarom gaan mensen "terugslaan". Iele kleine mannetjes belachelijk maken. Terwijl er misschien best vrouwen of mannen zijn die zelfs dat aantrekkelijk vinden.
En dan vooral zelf van dat soort commentaren schrijven. Mij raak je er echt niet mee. Ik vind het vooral erg kinderachtig.
Sjulia schreef:
20-06-2019 17:55
Obsessief bezig zijn met eten kan dus gewoon averechts werken he? Dan geef je veel eerder op. Ik sla echt niks over trouwens. Pizza, patat, mcdonalds.. Chocola! En toch maat 34. En sporten doe ik ook al nauwelijks. Gewoon geluk. Mijn vriend hoeft maar naar taart te kijken of hij krijgt die broek knoop niet dicht. Het verschilt echt wel per persoon.
Klopt. Wat teveel is verschilt van persoon tot persoon. Daarom bestaat er ook een weegschaal.
amarna schreef:
20-06-2019 18:17
Niet de dikkeren zouden "Vet Belangrijk" moeten lezen maar juist de slankerds die van mening zijn dat iedereen met een beetje moeite dun kan zijn.
Ik ken de schrijfsters persoonlijk. Degelijke wetenschappers die echt niets uit hun duim zuigen. En zelf nooit een vooroordeel uitspreken.
Maar de vooringenomen lieden die het nodig zouden moeten lezen halen er vast alleen de zinnen uit die in hun zelfgenoegzame straatje passen ;)
Ter verduidelijking: ik zeg ook niet dat het makkelijk is om jezelf zelfdiscipline aan te leren. Mensen met overgewicht hebben vaak moeite met kritisch kijken naar hun eigen handelen, kunnen er geen consequenties aan verbinden voor zichzelf en hebben alom moeite om balans te vinden in het leven. Dat zijn pittige zaken die enorm veel karakter vereisen om er wat aan te doen.

Alleen laten we de oorzaak van overgewicht niet verbloemen. Dat is gewoon te weinig bewegen, teveel en ongezond eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven