Olcay fatshaming

11-06-2019 23:20 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Olcay ligt onder vuur om haar uitspraken van gisteren in Boulevard.

Nou sorry hoor, Maar is dit niet een beetje overdreven allemaal? Of mag ik dat niet zeggen met mijn maatje 36.
Annelleke schreef:
21-06-2019 08:48
Wat heeft dat er mee te maken?
Hoe smaller je bent, hoe minder weerstand je hebt in het water
Ik heb jarelang 2x per week gezwommen, zwom een uur. Werd steeds slanker, ging steeds sneller :)

Toen ik weer aankwam zwom ik trouwens ook nog 2x per week. Nog steeds ging ik steeds sneller.
dreamer wijzigde dit bericht op 21-06-2019 08:52
37.81% gewijzigd
Later is nu
Annelleke schreef:
21-06-2019 08:50
Jij denkt dat iemand die de hele dag een hoop gewicht meesjouwt niet meer spierkracht heeft dan ik die vrijwel niks meesjouwt?
Jij zegt letterlijk: dikkere mensen hebben meer spieren
Solomio schreef:
Nou, als je dag in dag uit 50 (ofzo) kilo extra meetorst zullen je spieren zich heus wel wat meer ontwikkelen.
Inderdaad. Ik weeg zelf nog geen 50 kilo, dus je maakt me echt niet wijs dat iemand die 2 keer zoveel meedraagt niet uit zichzelf al sterkere spieren heeft dan ik. Anders kon die persoon echt niet rondlopen hoor.
Annelleke schreef:
Jij denkt dat iemand die de hele dag een hoop gewicht meesjouwt niet meer spierkracht heeft dan ik die vrijwel niks meesjouwt?
Maar die spierkracht houdt gelijke tred gewicht. Als je 50 kilo weegt, heb je ook minder spieren nodig, om alleen al je lichaam in bewegen te zetten, dan bij 150 kg
Dus dikke mensen zullen best meer spieren hebben, maar hebben daar niet meer profijt van
pearle schreef:
21-06-2019 08:52
Jij zegt letterlijk: dikkere mensen hebben meer spieren
Ja, meer spierkracht. Dan ik.
Annelleke schreef:
21-06-2019 08:43
Ik ging jarenlang 2 keer per week zwemmen, maar de dikke mensen zwommen mij er altijd uit, en ze deden eerder 40 dan 4 baantjes. Ik ben zelf erg slank maar dikkere mensen hebben nu eenmaal meer spieren en kunnen een stuk krachtiger zwemmen dan ik. Ik denk dat mensen flink onderschatten hoeveel spierkracht een dikker iemand heeft.
Oh echt? Wat grappig. Dat had ik niet verwacht. Mijn oom is een heel ielig mannetje maar door zijn werk in de tuinen als tuinman enorm sterk. Die heeft een kracht in zijn lichaam, dat is niet normaal. Ik heb wel erg sterke benen en armen ja. Als kind zat ik al bovenin het touw met gym voor de jongens puur op armkracht en ik schiet in het zwembad als een pijl uit een boog weg. Ik voel me ook helemaal thuis in het water, als kind had ik dat al. Ik kon enorm goed en snel zwemmen. Lang onder water ook. Ik voel me nergens zo happy als onder water. En ja de kleine zeemeermin was dus uiteraard mijn favoriete Disney film.

Ik zie mezelf trouwens niet als dikkertje hoor, maar in de ogen van Maya zal ik dat wel zijn met mijn maatje 46/48. Er mogen zeker wat kilo's af maar ik loop nog steeds met trots in mijn badpak hoor. Ik schaam me echt niet.
Ik eet zelden een patatje maar als ik het doe dan blik of bloos ik daar echt niet bij hoor. Waarom zou ik? Als ik me druk moet maken om dat soort dingen kan ik helemaal niet meer slapen.
lilalinda schreef:
21-06-2019 08:53
Maar die spierkracht houdt gelijke tred gewicht. Als je 50 kilo weegt, heb je ook minder spieren nodig, om alleen al je lichaam in bewegen te zetten, dan bij 150 kg
Dus dikke mensen zullen best meer spieren hebben, maar hebben daar niet meer profijt van
In het water dus wel.
Annelleke schreef:
21-06-2019 08:54
In het water dus wel.
een speedboot gaat echt sneller dan een olietanker

als dat echt zo zou zijn, dan zou het olympisch zwemteam toch uit dikke mensen bestaan?
(zoals het Sumo-worstelaar team)

snelle zwemmers hebben veel spieren, zijn zeker niet mager, maar wel volkomen afgetraind. (erg mooie lichamen vaak, beetje te breed in de schouders hooguit)
lilalinda schreef:
21-06-2019 08:56

als dat echt zo zou zijn, dan zou het olympisch zwemteam toch uit dikke mensen bestaan?

snelle zwemmers hebben veel spieren, zijn zeker niet mager, maar wel volkomen afgetraind. (erg mooie lichamen vaak, beetje te breed in de schouders hooguit)
Volgens mij heb je mijn bericht niet goed gelezen. Ik vertel over mijn ervaring, dat ik eruit word gezwommen, en dat mensen onderschatten hoeveel spierkracht zwaardere mensen hebben. Nergens beweer ik dat ze Olympische records neerzetten of zo of sneller zijn dan iedereen. Dat heb je er helemaal zelf bij gefantaseerd
lilalinda schreef:
21-06-2019 08:56

Het gaat hier niet om super getrainde mensen, maar om het verschil tussen 'gemiddelde' slanke en dikke mensen.
En ja, dan hebben zwaardere mensen meer spierkracht, noodgedwongen.
In het dagelijks leven merk je daar niets van, omdat dat overgewicht dan belemmerend werkt, maar in het water is die belemmering minder.
You're stronger than you think - which isn't saying much.
Week 5 van de Extremely Demotivational Calendar
Annelleke schreef:
21-06-2019 08:59
Volgens mij heb je mijn bericht niet goed gelezen. Ik vertel over mijn ervaring, dat ik eruit word gezwommen, en dat mensen onderschatten hoeveel spierkracht zwaardere mensen hebben. Nergens beweer ik dat ze Olympische records neerzetten of zo of sneller zijn dan iedereen. Dat heb je er helemaal zelf bij gefantaseerd
N=1
Solomio schreef:
Nou, als je dag in dag uit 50 (ofzo) kilo extra meetorst zullen je spieren zich heus wel wat meer ontwikkelen.
Ik ben in ieder geval qua tilkracht veel sterker dan mijn veel slankere collega's. Bij een interne verhuizing op kantoor laatst werd dat opgemerkt. Atlas Amarna, noemden ze me. :yes:
Solomio schreef:
21-06-2019 09:00
Het gaat hier niet om super getrainde mensen, maar om het verschil tussen 'gemiddelde' slanke en dikke mensen.
En ja, dan hebben zwaardere mensen meer spierkracht, noodgedwongen.
In het dagelijks leven merk je daar niets van, omdat dat overgewicht dan belemmerend werkt, maar in het water is die belemmering minder.
dan kun je net zo goed zeggen: maar hoe slanker je bent, hoe minder weerstand
Ik vind het gewoon nogal een boude bewering, gebaseerd op 1 ervaring, van 1 poster
Daar kan ik vrij weinig mee.
lilalinda schreef:
21-06-2019 09:10
dan kun je net zo goed zeggen: maar hoe slanker je bent, hoe minder weerstand
Ik vind het gewoon nogal een boude bewering, gebaseerd op 1 ervaring, van 1 poster
Daar kan ik vrij weinig mee.
Ja, dat kun je zeggen, maar je kunt ook bedenken dat als je puur naar spierkracht kijkt het logisch klinkt dat dikke mensen meer spierkracht hebben dan dunne (gemiddeld enzo).
Ik heb ook best veel spierkracht. Met zwemmen heeft dat echt voordeel: je hebt geen last van je gewicht maar wel plezier van je spieren. En niet te vergeten, met de extra vetlaag heb je ook wat meer natuurlijke drijfkracht. Op een of andere manier kan ik ook gewoon door blijven ademen als ik 50 minuten achter elkaar baantjes trek. Zou ik 50 minuten snelwandelen, dan kom ik adem tekort.

Ik heb ook heel veel kracht in mijn benen, die mijn gewicht natuurlijk altijd meedragen. Ik merk dat bijvoorbeeld als ik beenspieroefeningen in de fitnesszaal doe (met gewichten). Als er een afgetrainde vrouw of een gemiddelde man voor me is geweest, moet ik de gewichten stevig verhogen om maar enigszins het gevoel te hebben dat ik 'iets' doe.
lilalinda schreef:
21-06-2019 09:07
N=1
Ik snap je probleem niet. Ik zet er duidelijk bij dat het mijn ervaring is. Mag ik mijn ervaring niet delen?
Dikke mensen hebben niet veel meer spierkracht door het gewicht wat ze mee moeten torsen. Het gewicht drukt constant op je gewrichten (daarom slijten die sneller) en over het algemeen (behalve de fanatieke zwemmers hier)zijn ze ook sneller uitgeput door het gewicht wat ze mee moeten slepen.

Ik denk dat ik dit het meest jammere vind voor mensen met overgewicht, je verliest een enorme hoeveelheid bewegingsvrijheid.

Grappig dat mensen het hier hebben over dunne mensen want ik weet niet meer wat men dan bedoeld. Is het ondergewicht of is het een normaal postuur hebben?
Een dun mens is voor mij de 'niet dikke mens'. Maar ik denk dat we daar allemaal een ander beeld bij hebben :)
Later is nu
Geronimo2 schreef:
21-06-2019 11:10
Dikke mensen hebben niet veel meer spierkracht door het gewicht wat ze mee moeten torsen. Het gewicht drukt constant op je gewrichten (daarom slijten die sneller) en over het algemeen (behalve de fanatieke zwemmers hier)zijn ze ook sneller uitgeput door het gewicht wat ze mee moeten slepen.

Ik denk dat ik dit het meest jammere vind voor mensen met overgewicht, je verliest een enorme hoeveelheid bewegingsvrijheid.

Grappig dat mensen het hier hebben over dunne mensen want ik weet niet meer wat men dan bedoeld. Is het onxdergewicht of is het een normaal postuur hebben?
Precies hetzelfde geldt voor de definitie van dikke mensen.
15 of 50 kg overgewicht maakt nogal verschil.
Dreamer schreef:
21-06-2019 11:14
Een dun mens is voor mij de 'niet dikke mens'. Maar ik denk dat we daar allemaal een ander beeld bij hebben :)
Een dun mens is voor mij iemand met ondergewicht, een dik mens is iemand met overtollig vet en normaal is normaal.
Dreamer schreef:
en ik denk, dat de eerste die zich waagt aan het bepalen van definities...
gelyncht wordt :)
Dat wordt een perma-ban-discussie! :rolling:
Dreamer schreef:
Voor mij niet; met “ dun” bedoel ik idd iemand met ondergewicht. Iemand met een “ normaal” gewicht noem ik “ slank”. En ik denk dat dunne mensen net zoveel nare opmerkingen krijgen als dikke.

Overigens heb ik bij “ verlies van bewegingsvrijheid” het beeld van die mensen bij “ my 600lb life op tv. Als je dat beeld hebt bij overgewicht, snap ik dat je denkt dat dikke mensen alleen in bed liggen en vreten.

Ik heb maat 44-46, ik sport 2x per week ( alleen nu even niet vanwege een hardnekkige infectie). Ik eet redelijk gezond ( maar vast wel iets teveel, want ik ben te lui om elk plakje kaas en elke boterham te wegen, en ik hou van Nutella)
Als de lift op mijn werk stuk is ben ik na 9 verdiepingen traplopen net zo buiten adem als mijn slanke collega’s. Maar ik heb wel een BMI van boven de 30. ( maar die mensen op tv hebben waarschijnlijk een BMI boven de 50).
anoniem_64cd0dc304e83 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 11:31
Reden: Aanvulling
47.10% gewijzigd
Oh dear, ik dacht eigenlijk helemaal niet in ondergewicht. Meer in "je hebt dikke mensen en niet dikke mensen, als het om deze discussie gaat" Dus echt alleen om deze discussie, niet in het algemeen.

Sorry als ik nu iemand gekwetst heb ofzo.

Maar goed, lynch me maar. :proud:
Later is nu
Ik denk wel dat er 'verkeerde' beelden bestaan over dik en dun.
Iemand met een bmi van 18,5 (nog gezond dus) wordt denk ik snel 'te' dun gevonden en iemand met een bmi van 25 (ook nog gezond dus) wordt als 'te' dik gezien.

Op het oog beoordelen of iemand buiten het gezonde gebied valt is alleen bij extremen te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven