Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1

Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.

Heftig dit wel..
Familie van Delano G heeft van zich laten horen. Ze zijn geschokt door wat er is gebeurd en pleiten voor een keiharde aanpak.
minnimouse schreef:
11-07-2021 20:22
Dat wel maar het voorkomt helemaal niets.
Als ze je moeten hebben, dan pakken ze je. Of je nou op het Leidseplein zit of op een industrieterrein. De schutter van Peter R. is ook weggekomen. Hij is gepakt door camerabeelden in de stad en op de snelweg én oplettende mensen. Maar hij was wel weg.
De locatie is niet het probleem, maar de daders.

Het klinkt lullig maar in een druk centrum zes voorbijgangers neerknallen is wat anders dan één persoon waarop gemunt is neerschieten op een industrieterrein.

De daders zijn het probleem die deel uitmaken van een nog veel groter probleem. Klinkend als een utopie is een wereld waarin geen oorlog, armoede en haar bestaat, minder bevattelijk voor drugsgebruik om de realiteit te ontsnappen.
minnimouse schreef:
11-07-2021 20:22
Dat wel maar het voorkomt helemaal niets.
Als ze je moeten hebben, dan pakken ze je. Of je nou op het Leidseplein zit of op een industrieterrein. De schutter van Peter R. is ook weggekomen. Hij is gepakt door camerabeelden in de stad en op de snelweg én oplettende mensen. Maar hij was wel weg.
De locatie is niet het probleem, maar de daders.
Maar je kan het wel iets moeilijker maken. Meer beveiligingsmaatregelen maken het moeilijker.
De afweging die professionals en mensen die gevaar lopen (niet noodzakelijk wederzijds uitsluitende groepen) moeten maken is hoe ver je wil gaan in beveiliging.
Er zijn ook zwaar bewaakte gevangenissen. Niet omdat de kans op ontsnappen 0 is maar omdat het heel moeilijk is daar onbedoeld in en uit te komen. Maar ja, met zulke beveiliging leven is nogal ingrijpend.
Nummer*Zoveel schreef:
11-07-2021 20:34
Familie van Delano G heeft van zich laten horen. Ze zijn geschokt door wat er is gebeurd en pleiten voor een keiharde aanpak.
Joh. Da's weer eens wat anders dan "het is zo'n lieve jongen en hij heeft nog nooit iets gedaan"...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik denk dat verschillende prominente Nederlandse personen de komende tijd wel op hun hoede moeten zijn. Die Taghi is een gestoorde psychopaat die nergens voot terug deinst. Zou me niks verbazen als ie binnenkort een of andere beroemdheid laat ontvoeren zoals ie ook al met een diplomaat van plan was in ruil voor vrijlating.
Wim Lex, Max en hun dochters worden neem ik aan goed beveiligd. Maar ik sta na deze week echt nergens meer van te kijken.
Calamitycat schreef:
11-07-2021 20:29
Precies. Ik snap niet wat daar niet aan te snappen is.
Het blijkt dat alleen (potentiële) daders stoppen niet afdoende is. Wat is het alternatief?
madamzonderm schreef:
11-07-2021 20:45
Het blijkt dat alleen (potentiële) daders stoppen niet afdoende is. Wat is het alternatief?
Iedereen die er niets mee te maken heeft en 'gewoon' hun programma maken maar afzonderen op een bewaakt industrieterrein lijkt me in elk geval geen alternatief.
Zo krijgen de daders alleen maar meer het idee dat ze de baas kunnen spelen.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Lambchop schreef:
11-07-2021 20:48
Iedereen die er niets mee te maken heeft en 'gewoon' hun programma maken maar afzonderen op een bewaakt industrieterrein lijkt me in elk geval geen alternatief.
Zo krijgen de daders alleen maar meer het idee dat ze de baas kunnen spelen.
Toch is het wel dubbel. Het liefst is er volledige vrijheid van het maken van hun uitzendingen. Maar aan de andere kant, daders zijn pas echt 'de baas' als er geen uitzendingen gemaakt kunnen worden zonder dat mensen daadwerkelijk moeten vrezen voor hun leven.
madamzonderm schreef:
11-07-2021 21:01
Toch is het wel dubbel. Het liefst is er volledige vrijheid van het maken van hun uitzendingen. Maar aan de andere kant, daders zijn pas echt 'de baas' als er geen uitzendingen gemaakt kunnen worden zonder dat mensen daadwerkelijk moeten vrezen voor hun leven.
Tuurlijk is het dubbel, maar als reactie op het neerknallen van een publiekslieveling na een tv-programma en daarna een bedreiging van dat programma zeggen dat dan opnames ergens moeten zijn waar onschuldige mensen minder risico lopen is onzin.

Van Wiersum is voor zijn huis neergeschoten, daarbij liepen buurtbewoners ook risico. Moeten dan alle advocaten in een wijk gaan wonen omdat dan andere mensen geen risico lopen.

Holleder liet ook mensen op klaarlichte dag in drukke winkelstraten neerschieten. Wanneer daders willen dat er slachtoffers vallen doen ze dat toch wel, ongeacht waar of wie er omheen staan. Ongetwijfeld is er ook een vorm van aandacht of statement maken mee gemoeid, waarom zou je dit anders doen in een straat waar zoveel camera's hangen?
Kleine moeite toch om een auto in de parkeergarage te zetten en het daar te doen? Of hem te volgen naar huis of waar hij daarna heen zou gaan en hem dan vanuit de auto te pakken ben je ook eerder weg.

Dit soort aanslagen voorkom je echt niet door tv-studio's te verplaatsen of beter te beveiligen. Tenminste niet zolang er idioten zoals deze daders bestaan.
Lambchop schreef:
11-07-2021 21:39
Tuurlijk is het dubbel, maar als reactie op het neerknallen van een publiekslieveling na een tv-programma en daarna een bedreiging van dat programma zeggen dat dan opnames ergens moeten zijn waar onschuldige mensen minder risico lopen is onzin.

Van Wiersum is voor zijn huis neergeschoten, daarbij liepen buurtbewoners ook risico. Moeten dan alle advocaten in een wijk gaan wonen omdat dan andere mensen geen risico lopen.

Holleder liet ook mensen op klaarlichte dag in drukke winkelstraten neerschieten. Wanneer daders willen dat er slachtoffers vallen doen ze dat toch wel, ongeacht waar of wie er omheen staan. Ongetwijfeld is er ook een vorm van aandacht of statement maken mee gemoeid, waarom zou je dit anders doen in een straat waar zoveel camera's hangen?
Kleine moeite toch om een auto in de parkeergarage te zetten en het daar te doen? Of hem te volgen naar huis of waar hij daarna heen zou gaan en hem dan vanuit de auto te pakken ben je ook eerder weg.

Dit soort aanslagen voorkom je echt niet door tv-studio's te verplaatsen of beter te beveiligen. Tenminste niet zolang er idioten zoals deze daders bestaan.
Toch lijkt het erop dat RTL boulevard vanaf een andere locatie gemaakt gaat worden, tenminste de komende dagen. Telegraaf meldt dat meerdere bronnen zeggen in ieder geval de komende dagen niet vanaf het Leidseplein uit te zenden. En waarschijnlijk wordt die locatie dan niet bekend gemaakt. Maar ja, er staat niet letterlijk dat dat zou zijn vanwege dreiging.
samarinde schreef:
11-07-2021 18:44
Zo'n beetje alle uitgeverijen zitten ook in Amsterdam, inmiddels niet meer allemaal in de grachtengordel wegens te duur, maar wel in Amsterdam, omdat de meeste - niet allemaal, maar zeker wel de meeste - schrijvers in Amsterdam wonen, en dan is het gewoon handig om snel bereikbaar te zijn met de fiets. Niet met de auto, maar wel te voet of met de fiets.

Ik denk dat Erland Galjaard heeft gekeken naar het gemiddelde pratende hoofd in dit soort programma's, en dat hij zich heeft gerealiseerd dat het gros op fiets- of loopafstand zit van een studio in het centrum. Toch handig, want mensen gaan echt niet elke keer voor drie minuten zendtijd naar het Mediapark rijden, of treinen, om vervolgens in het aardedonker weer terug te sukkelen met een haperende nachttrein, om vervolgens in het holst van de nacht thuis te komen. Dat doet iemand één keer, en daarna bedankt hij voor de eer. Zo'n optreden kost je een halve dag, en vaak betaalt het niets. Daar komen mensen hun bed niet voor uit, zogezegd. Of moeilijk. En dit soort programma's moet het hebben van de bereidwilligheid van de gasten om even langs te komen voor een kort moment. Die gasten hebben vaak een druk leven, een baan, een gezin, en dan zullen ze sneller bedanken als ze er veel moeite voor moeten doen zonder er iets voor terug te krijgen. Het werkt drempelverlagend, denk ik. Als gasten alleen even naar het Leidseplein hoeven, of naar het Westerpark (waar DWDD vroeger werd opgenomen), dan maakt het niet uit dat ze voor drie minuten zendtijd naar de studio zijn gereisd, omdat er na afloop altijd gezelligheid is - cafés, clubs, terrassen - en je bovendien zo weer thuis bent.

Ik snap die gedachte wel, op zich. Dat er nu aanslagen-gevaar dreigt, is natuurlijk vreselijk. Maar ik denk niet dat je dat helemaal kunt voorkomen als je alle programma's naar Hilversum verhuist, of naar bunkers op het platteland. Iemand die kwaad wil, zal er echt wel voor zorgen dat hij ter plaatse is om zijn kogels af te schieten.
Is in Amsterdam wonen niet uit? Die rijke BNers die wonen toch zeker wel ergens in een villa en dan kost het veel tijd om helemaal naar zo'n druk stadscentrum te moeten.
madamzonderm schreef:
11-07-2021 22:09
Toch lijkt het erop dat RTL boulevard vanaf een andere locatie gemaakt gaat worden, tenminste de komende dagen. Telegraaf meldt dat meerdere bronnen zeggen in ieder geval de komende dagen niet vanaf het Leidseplein uit te zenden. En waarschijnlijk wordt die locatie dan niet bekend gemaakt. Maar ja, er staat niet letterlijk dat dat zou zijn vanwege dreiging.
Ja, dat is tijdelijk, hoop ik, en dat is ook logisch. Ik zou nu de locatie ook niet bekend maken, daarmee bescherm je je medewerkers.

Maar zoals hierboven in de discussie staat dat het (en liefst ook alle andere opname studios die in steden zijn) voorgoed naar een afgelegen plek moet voor de veiligheid van de mensen in de straat waar de opnames zijn vind ik grote onzin.

Maar ja, wie ben ik om dat te vinden. Gelukkig hoef ik het besluit niet te nemen over zulke onderwerpen.
Kroonprinses schreef:
11-07-2021 18:03
Dit en omdat ze meer geld hebben dan we met z'n allen in dit leven kunnen opmaken. Het is het geld dat ze hebben dat maakt dat ze altijd een stapje voor zijn op de logge bureaucratische slappe hap regering.
Denk dat je helemaal gelijk hebt,helaas.Hier de opinie op de Nederlandse 'slagvaardigheid 'mbt aanpak zware criminaliteit.Door misdaadjournalisten John vd heuvel en Mick van Wely.Ook John vd Heuvel wordt al 3 jaar net zo zwaar bewaakt als bv Wilders.Citaten uit artikel,'Nederland is naïviteit nog niet kwijt bij aanpak georganiseerde misdaad'.

"Het patroon is al een paar jaar zichtbaar maar wordt nog steeds niet breed onderkend. Althans in ieder geval niet bij onze beleidsmakers op hoog niveau. Narco-terroristen als Ridouan Taghi hebben onze samenleving de oorlog verklaard en beschikken over oneindig veel middelen en tactieken. Destabilisatie en angst zaaien is het doel."

"De moord op Derk Wiersum moest een wake-upcall zijn, maar lijkt slechts een slaapmiddel. Ook de moorden op Martin Kok en de broer van de kroongetuige, en de aanslagen op De Telegraaf en Panorama hadden amper effect. Het enige antwoord vanuit Den Haag op de ‘aanslag op de rechtstaat’ was het oprichten van een Multidisciplinair Interventieteam (MIT), dat de georganiseerde misdaad wel even de oren zou wassen. Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder en weet de insider dat het MIT pas op z’n vroegst in 2023 operationeel is en hopelijk dan pas boeven gaat vangen. Beschamend."
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1523714 ... de-misdaad
Vraag blijft,why is the rum gone?
En wat nu als we ze helemaal geen aandacht meer geven. Geen nieuws geen advocaten bekent maken gewoon niets. Niets naar buiten brengen en in het geheim opereren. En ze moorden elkaar toch wel uit. Maakt niet uit op welke plek. Misschien een dom idee en juist wat iedereen stom vindt mondsnoeren maar dit schiet ook niet op.
mick87 schreef:
11-07-2021 20:45
Ik denk dat verschillende prominente Nederlandse personen de komende tijd wel op hun hoede moeten zijn. Die Taghi is een gestoorde psychopaat die nergens voot terug deinst. Zou me niks verbazen als ie binnenkort een of andere beroemdheid laat ontvoeren zoals ie ook al met een diplomaat van plan was in ruil voor vrijlating.
Wim Lex, Max en hun dochters worden neem ik aan goed beveiligd. Maar ik sta na deze week echt nergens meer van te kijken.
Nee idd. Ik ook niet.
Nighttripper schreef:
11-07-2021 22:15
Denk dat je helemaal gelijk hebt,helaas.Hier de opinie op de Nederlandse 'slagvaardigheid 'mbt aanpak zware criminaliteit.Door misdaadjournalisten John vd heuvel en Mick van Wely.Ook John vd Heuvel wordt al 3 jaar net zo zwaar bewaakt als bv Wilders.Citaten uit artikel,'Nederland is naïviteit nog niet kwijt bij aanpak georganiseerde misdaad'.

"Het patroon is al een paar jaar zichtbaar maar wordt nog steeds niet breed onderkend. Althans in ieder geval niet bij onze beleidsmakers op hoog niveau. Narco-terroristen als Ridouan Taghi hebben onze samenleving de oorlog verklaard en beschikken over oneindig veel middelen en tactieken. Destabilisatie en angst zaaien is het doel."

"De moord op Derk Wiersum moest een wake-upcall zijn, maar lijkt slechts een slaapmiddel. Ook de moorden op Martin Kok en de broer van de kroongetuige, en de aanslagen op De Telegraaf en Panorama hadden amper effect. Het enige antwoord vanuit Den Haag op de ‘aanslag op de rechtstaat’ was het oprichten van een Multidisciplinair Interventieteam (MIT), dat de georganiseerde misdaad wel even de oren zou wassen. Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder en weet de insider dat het MIT pas op z’n vroegst in 2023 operationeel is en hopelijk dan pas boeven gaat vangen. Beschamend."
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1523714 ... de-misdaad
Dit dus. Beschamend is nog netjes. Nalatig. Gigantisch. Zielig op tv zeggen dat ze het aan gaan pakken maar na de broer konden ze ook de advocaat en vertrouwenspersoon nog neerschieten... in den haag slapen ze...te veel rompslomp. Dat haalt de vaart er uit. Tja terwijl tafhi een sneltrein is die door blijft denderen
Merys schreef:
11-07-2021 16:17
Olcay heeft geen enkel recht van spreken, dan kan de vriendin van Peter echt prima zelf.
Daarnaast blijft die al 6 jaar in de anonimiteit en ook daar zal ze zelf over beslist hebben.

Die anonimiteit valt wel mee hoor.
redbulletje schreef:
11-07-2021 22:11
Is in Amsterdam wonen niet uit? Die rijke BNers die wonen toch zeker wel ergens in een villa en dan kost het veel tijd om helemaal naar zo'n druk stadscentrum te moeten.
Ja, in Amsterdam wonen is helemaal uit gelukkig. Dat merk je ook aan de dalende huizenprijzen en de leegstand :P
minnimouse schreef:
11-07-2021 18:17
Maar denk je nou echt dat het anders zou zijn als ze ergens op een industrieterrein zouden zitten?
dit!
Relax we're all crazy, it's not a competition
Griebus67 schreef:
12-07-2021 05:19
Ja, in Amsterdam wonen is helemaal uit gelukkig. Dat merk je ook aan de dalende huizenprijzen en de leegstand :P
🤣
Geen bijzonderheden
Ze kunnen de locatie geheim houden, wisselen van locaties en beveiliging tot aan de auto.
Een raketwerper en automatische wapens? Dat klinkt bijna zoals Charlie Hebdo, al is het dan om een andere reden. My goodness.

Het is zo raar. Ergens weet je wel dat het gebeurt, dat het bestaat. Ik bedoel: al die series en films zijn ook niet alleen maar verzonnen. Maar het is altijd super ver van je bed. Nog steeds natuurlijk, ik bedoel ik werk niet bij die redactie en ik ken Peter R ook alleen maar van tv. Maar het is opeens wel zichtbaar.

Ik ben er heus niet de hele tijd mee bezig, mijn leven gaat door. Maar het zit toch ergens een beetje in mijn achterhoofd allemaal steeds. Zo bizar wat er allemaal gebeurt!
We're just two lost souls
Griebus67 schreef:
12-07-2021 05:19
:proud:
Ook een Pluviofiel
samarinde schreef:
11-07-2021 18:44
Zo'n beetje alle uitgeverijen zitten ook in Amsterdam, inmiddels niet meer allemaal in de grachtengordel wegens te duur, maar wel in Amsterdam, omdat de meeste - niet allemaal, maar zeker wel de meeste - schrijvers in Amsterdam wonen, en dan is het gewoon handig om snel bereikbaar te zijn met de fiets. Niet met de auto, maar wel te voet of met de fiets.

Ik denk dat Erland Galjaard heeft gekeken naar het gemiddelde pratende hoofd in dit soort programma's, en dat hij zich heeft gerealiseerd dat het gros op fiets- of loopafstand zit van een studio in het centrum. Toch handig, want mensen gaan echt niet elke keer voor drie minuten zendtijd naar het Mediapark rijden, of treinen, om vervolgens in het aardedonker weer terug te sukkelen met een haperende nachttrein, om vervolgens in het holst van de nacht thuis te komen. Dat doet iemand één keer, en daarna bedankt hij voor de eer. Zo'n optreden kost je een halve dag, en vaak betaalt het niets. Daar komen mensen hun bed niet voor uit, zogezegd. Of moeilijk. En dit soort programma's moet het hebben van de bereidwilligheid van de gasten om even langs te komen voor een kort moment. Die gasten hebben vaak een druk leven, een baan, een gezin, en dan zullen ze sneller bedanken als ze er veel moeite voor moeten doen zonder er iets voor terug te krijgen. Het werkt drempelverlagend, denk ik. Als gasten alleen even naar het Leidseplein hoeven, of naar het Westerpark (waar DWDD vroeger werd opgenomen), dan maakt het niet uit dat ze voor drie minuten zendtijd naar de studio zijn gereisd, omdat er na afloop altijd gezelligheid is - cafés, clubs, terrassen - en je bovendien zo weer thuis bent.

Ik snap die gedachte wel, op zich. Dat er nu aanslagen-gevaar dreigt, is natuurlijk vreselijk. Maar ik denk niet dat je dat helemaal kunt voorkomen als je alle programma's naar Hilversum verhuist, of naar bunkers op het platteland. Iemand die kwaad wil, zal er echt wel voor zorgen dat hij ter plaatse is om zijn kogels af te schieten.

Ik dacht dat gasten altijd per taxi werden gehaald en gebracht. Dat vertelt Maarten van Rossem (Anders komt hij uberhaupt niet, en terecht, dat vervoer regelen is wel het minste wat ze kunnen doen)

Of iets drempelverlagend moet zijn betwijfel ik. De meeste mensen die in dergelijke progamma's aanschuiven zijn zo mediageil dat ze ook naar Venlo zouden fietsen om met hun hoofd op TV te komen :biggrin:
€150.000 was Delano G. kennelijk beloofd aldus zijn familie.
Zo weinig is een mensenleven dus maar waard in die kringen:

https://www.geenstijl.nl/5160074/misdaa ... o/#new_tab

De familie van Peter-schutter Delano G. doet een boekje open in de Telegraaf en onthult onder andere de prijs van een dergelijke huurmoord. "Hem zou volgens de familie een beloning van 150.000 euro in het vooruitzicht zijn gesteld."
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven