Politici thuis opzoeken

28-10-2020 21:50 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
D66-fractievoorzitter Rob Jetten roept actiegroepen op Facebook op om politici niet thuis te benaderen. Hij zegt met iedereen altijd, waar dan ook het gesprek aan te willen gaan. Maar niet thuis. Daar ligt wat hem betreft de grens.


https://nos.nl/artikel/2354172-jetten-n ... ewust.html

"Er was geen sprake van een dreigende sfeer", schrijft hij. "Verre van dat. Deze boeren hadden geen kwaad in de zin", zegt Jetten. "Toch bekroop me ook enig ongemak. Ik vind hoe aardig het gebaar ook bedoeld is dat actiegroepen politici niet thuis moeten opzoeken

Rob Jetten zit met corona thuis en boerenprotestorganisatie Farmers Defence Force stond voor de deur, ze kwamen een voedselpakket brengen, waarmee de D66'er zijn quarantainetijd kon doorkomen.



Wat vinden jullie er van?

TO trap af:

Hoe goed het ook bedoeld is en nee het is niet strafbaar maar ook politici hebben recht op een ongestoord privé leven.
Terecht dus dat andere politici waaronder ook Baudet (vriend van de boeren) hebben gezegd dat dit soort acties niet kunnen.

Politici thuis benaderen

Totaal aantal stemmen: 203

Is onacceptabel (93%)
Moet kunnen (2%)
Ligt aan de situatie (5%)
Ik geef een toelichting in de draad (0%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Dreamer schreef:
29-10-2020 10:50
De politiek keurde die reactie dan ook af, net zo goed.

Overgens, dat Baudet het eens is met Jetten, dat zegt voor mij wel genoeg
Er gebeurde heel lang niks dus de politici krijgen niet het voordeel van de twijfel want het gevoel leefde dat het wel goed uitkwam. Dus dat ben ik met jou oneens.

Baudet heeft liever ook niemand aan huis die verhaal komt halen.
Beetje triest dat het voor het volk zo lastig is om een volksvertegenwoordiger te spreken. Als dat nou makkelijker was zouden ze dit soort acties ook niet nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
tomcat schreef:
29-10-2020 10:56
Beetje triest dat het voor het volk zo lastig is om een volksvertegenwoordiger te spreken. Als dat nou makkelijker was zouden ze dit soort acties ook niet nodig hebben.

Onze politici zijn juist hartstikke aanspreekbaar. Of waren dat, totdat ze meer en meer bedreigd werden.
Thuis opzoeken doe je gewoon niet. Vlees geven aan een vegetariër ook niet. Daar is niets vriendelijks aan.
Later is nu
Dreamer schreef:
29-10-2020 11:01
Onze politici zijn juist hartstikke aanspreekbaar.
Bel Jelten even dan om dat uit te leggen.. als dit soort organisatie kan bellen en binnen een week om tafel kan dan staan ze heus niet thuis voor zijn deur...dit doen ze omdat ze hem anders niet te spreken krijgen.
anoniem_3997 wijzigde dit bericht op 29-10-2020 11:12
34.13% gewijzigd
Dreamer schreef:
29-10-2020 11:01
Onze politici zijn juist hartstikke aanspreekbaar. Of waren dat, totdat ze meer en meer bedreigd werden.
Thuis opzoeken doe je gewoon niet. Vlees geven aan een vegetariër ook niet. Daar is niets vriendelijks aan.
Oke maar andersom telt dat ook. Bijvoorbeeld als activisten 10 uur lang een boerderij kunnen ! bezetten waar ook kinderen wonen. Dat heeft een enorme impact gehad wat gelijk staat aan kindermishandeling. Dat boeren zo weinig ondersteuning ondervonden dat zij het noodzakelijk vonden een systeem op te zetten om hun boerderijen te beschermen. In Nederland. Beschamend dat dit nodig is.

En nu weten ze even weer hoe dat voelt.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
29-10-2020 10:47
Dat is jouw gevoel, daar kan ik niks aan doen.

De politie werkt in opdracht van de politiek danwel openbare orde.

De zin ‘politiek danwel openbare orde’ slaat natuurlijk als een tang op een varken. De politie is er om de openbare orde te handhaven op basis van wetten die vastliggen. Geen enkel korps acteert op de woorden van een willekeurig politicus. Daarnaast beslist nog altijd de rechterlijke macht (dus niet de politicus) of iemand daadwerkelijk veroordeeld wordt. Gelukkig kennen we hier een eeuwenoud principe van scheiding der machten (trias politica).
madamecannibale schreef:
28-10-2020 21:52
Ik vind het onacceptabel en ik geloof ook niet in het onschuldige motief van de boeren. Op dat moment was er op de video’s te zien niet echt een dreigende sfeer maar dat dit te ver gaat hadden ze ook zelf kunnen bedenken. De ene dag Rob Jetten klemrijden en met een doodskist met zijn naam erop rondrijden, en de volgende dag bij zijn privé adres aanbellen, natuurlijk kan dat niet!

Dit. Het is echt een signaal van "we weten waar je woont". Ik vind het zeer ongepast en geloof niet in de goede bedoeling.
Tadderak30 schreef:
29-10-2020 11:10
De zin ‘politiek danwel openbare orde’ slaat natuurlijk als een tang op een varken. De politie is er om de openbare orde te handhaven op basis van wetten die vastliggen. Geen enkel korps acteert op de woorden van een willekeurig politicus. Daarnaast beslist nog altijd de rechterlijke macht (dus niet de politicus) of iemand daadwerkelijk veroordeeld wordt. Gelukkig kennen we hier een eeuwenoud principe van scheiding der machten (trias politica).

Tuurlijk wel. Dat is voor iedereen hetzelfde die in dienst is bij de rijksoverheid inclusief mijzelf. Je geeft uitvoering aan politieke keuzes.

Ik vind jouw toon agressief dus ik ga niet met jou verder in discussie.
tomcat schreef:
29-10-2020 11:08
Bel Jelten even dan om dat uit te leggen.. als dit soort organisatie kan bellen en binnen een week om tafel kan dan staan ze heus niet thuis voor zijn deur...dit doen ze omdat ze hem anders niet te spreken krijgen.
Tomcat jpu lang niet gezien, hoe gaat het?
Alle reacties Link kopieren
tomcat schreef:
29-10-2020 11:08
Bel Jelten even dan om dat uit te leggen.. als dit soort organisatie kan bellen en binnen een week om tafel kan dan staan ze heus niet thuis voor zijn deur...dit doen ze omdat ze hem anders niet te spreken krijgen.

Ja, vást. En dat geloof je ook zelf :nope:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
29-10-2020 11:08
Oke maar andersom telt dat ook. Bijvoorbeeld als activisten 10 uur lang een boerderij kunnen ! bezetten waar ook kinderen wonen. Dat heeft een enorme impact gehad wat gelijk staat aan kindermishandeling. Dat boeren zo weinig ondersteuning ondervonden dat zij het noodzakelijk vonden een systeem op te zetten om hun boerderijen te beschermen. In Nederland. Beschamend dat dit nodig is.

En nu weten ze even weer hoe dat voelt.
Iets met oog om oog, tand om tand?

Zoals ik het begrepen had woonden die kinderen - en de ouders - niet op die bezette boerderij maar in een villa 10km verderop.
Maar hoe dan ook, je overvalt niet iemand zomaar bij hem of haar thuis.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren
tomcat schreef:
29-10-2020 11:08
Bel Jelten even dan om dat uit te leggen.. als dit soort organisatie kan bellen en binnen een week om tafel kan dan staan ze heus niet thuis voor zijn deur...dit doen ze omdat ze hem anders niet te spreken krijgen.
Want ze wilden hem spreken over?
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
28-10-2020 22:13
Heel vriendelijk vlees brengen naar een vegetariër door groep mensen die met een doodskist met zijn naam erop hebben rondgereden. Ja hoor

Edit, doodskist was voor andere politicus links van het midden
Het betrof een fruitmand, staat ook in het artikel. Vlees word nergens genoemd.

Verder vind ik de actie niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
29-10-2020 11:19
Tuurlijk wel. Dat is voor iedereen hetzelfde die in dienst is bij de rijksoverheid inclusief mijzelf. Je geeft uitvoering aan politieke keuzes.

Ik vind jouw toon agressief dus ik ga niet met jou verder in discussie.
Dus dit is agressief en voor de deur staan bij een politicus kun je nog wel soort van rechtpraten?! :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
29-10-2020 11:48
Het betrof een fruitmand, staat ook in het artikel. Vlees word nergens genoemd.

Verder vind ik de actie niet kunnen.
onzin
Wieggers noemt de reactie van Jetten “overdreven”. Of het onaangekondigde bezoek intimiderend kan zijn geweest voor Jetten? “Wij denken niet na over intimidatie en dat was ook zeker niet de gedachte hierachter.” Wel zat er een subtiele politieke boodschap achter het bezoek: “We zijn langsgegaan met regionale, onbewerkte producten die goed zijn voor de Nederlander.”

In de mand zaten onder meer melk, rundvlees en varkensvlees. Of Jetten daar veel aan heeft, valt te bezien. Jetten heeft in interviews al vaker aangegeven dat hij het grootste deel van de tijd vegetarisch eet.
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ob-jetten/
koreana schreef:
29-10-2020 11:41
Iets met oog om oog, tand om tand?

Zoals ik het begrepen had woonden die kinderen - en de ouders - niet op die bezette boerderij maar in een villa 10km verderop.
Maar hoe dan ook, je overvalt niet iemand zomaar bij hem of haar thuis.
Over het algemeen heb ik nooit geen moeite met oog om oog tand om tand. Of dat hier ook aan de orde is geweest zul je aan henzelf moeten vragen.

In de uitspraak van de rechter zag ik staan dat de kinderen wel thuis waren.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
29-10-2020 11:48
Het betrof een fruitmand, staat ook in het artikel. Vlees word nergens genoemd.

Verder vind ik de actie niet kunnen.

Op tv hadden ze het over 'in de vorm van een fruitmand'

En ik wil best geloven dat ze het goed bedoelden en als ludieke actie zagen, maar dan kan het nog steeds bedreigend overkomen en doe je het dus gewoon niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
29-10-2020 11:56
Over het algemeen heb ik nooit geen moeite met oog om oog tand om tand. Of dat hier ook aan de orde is geweest zul je aan henzelf moeten vragen.

In de uitspraak van de rechter zag ik staan dat de kinderen wel thuis waren.
thuis in die villa 10 km verderop?
smulrol schreef:
29-10-2020 11:59
thuis in die villa 10 km verderop?
Voor jou wel :there:
Echt bedreigend voor de heer Jette.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
29-10-2020 11:48
Het betrof een fruitmand, staat ook in het artikel. Vlees word nergens genoemd.

Verder vind ik de actie niet kunnen.

https://www.regio8.nl/boeren-brengen-pa ... em?1166857

citaat:
"We zagen dat hij in quarantaine moest en weten dat hij een vegetariër is", zegt Thijs Wieggers uit Mariënvelde, een van de boeren die in de auto stapte. "Dus we dachten we brengen even een ondersteuningspakket als ludieke actie." Naast Wieggers waren konijnenfokker Henk Oonk, varkensboer Tim Krabben en Rutger van Lier naar Nijmegen gereden. Ze boden een pakket met onder meer konijnenvlees, varkensvlees, eieren, melk en rundvlees aan.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren
Die zin " zelfs Baudet ( vriend van de boeren ) "

:rofl:
...
Alle reacties Link kopieren
Uit hetzelfde bericht van regio8:

Volgens Wieggers pakte Jetten de ludieke actie sportief op. "We werden hartelijk ontvangen en hij nam het in dank aan", aldus de boer, die met de overhandiging aandacht wil vragen voor de discussie rond vleesconsumptie. "Er was commotie rond de 'OokWorst' van de Hema, een vegetarische rookworst", geeft Wieggers aan. "Daar moesten we een keer wat mee. Ze noemen het vegetarisch, maar het is in een fabriek gemaakt en er is niks natuurlijks aan."


Ik snap niet waarom ze daar over praten.
Een vleesrookworst wordt toch ook in een fabriek gemaakt?
Of poepen de koeien en de varkens die geheel voorverpakt uit?
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren
koreana schreef:
29-10-2020 11:42
Want ze wilden hem spreken over?

"s Avonds, in het donker, terwijl hij ziek thuis zit.

Echt heel logisch. "aangezien we politici slecht te spreken kunnen krijgen, bezoeken we hem maar 's avonds thuis op, wanneer hij ziek thuis is" EN een goede gesprekken dat ze gehad hebben joh :nut:

EN ohja, we weten dat hij vegetariër is, dus we brengen hem een schaal met vlees. Echt láche joh :roll:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
29-10-2020 12:28
"s Avonds, in het donker, terwijl hij ziek thuis zit.

Echt heel logisch. "aangezien we politici slecht te spreken kunnen krijgen, bezoeken we hem maar 's avonds thuis op, wanneer hij ziek thuis is" EN een goede gesprekken dat ze gehad hebben joh :nut:

EN ohja, we weten dat hij vegetariër is, dus we brengen hem een schaal met vlees. Echt láche joh :roll:
Precies.
Het wil er bij mij niet in dat ze kennelijk voornemens waren tot het aanvragen/aangaan van een gesprek met Jetten.
Dat is dan wel heel toevallig dat die gesprekswens samenvalt met Jettens Corona.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven