Rechtse terreur neemt toe sinds Trump - weer neonazi aanslag

27-10-2018 22:30 437 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening staat eigenlijk al in de titel. Ik ben geschokt door weer een neonazi aanslag in de VS, ditmaal met 11 doden en waarschijnlijk gaat dat aantal wel oplopen.

Na ook de arrestatie van die pipe bomber van de week leek een topic over het groeiende rechtse terrorisme sinds Trump aan de macht is me wel gepast.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
eliney schreef:
28-10-2018 01:21
Weet je waar ik alsmaar geschokt door ben? Dat mensen de tijd nemen voor dat soort acties, dan heb je geen fijn leven hoor.

Het is wat mij betreft heel simpel. Ik leef mijn leven. Wat een ander doet of is is zijn of haar zaak.

Je hebt maar 1 leven en dat ga ik gebruiken, het liefste zo leuk mogelijk voor mij en ook voor mijn medemens. ONGELOFELIJK dat mensen dat zo verzieken
Maar jouw medemens gaat niet verder dan de buurvrouw, of hoe moet ik dat zien?
En nou is het afgelopen!
Trump is een ontzettend enge man die alleen door zijn eigen reacties over verschillende onderwerpen, maakt niet uit wat, al agressie uitstraalt. En dat ook openlijk bagatelliseert. Tegelijk denk ik dat hem op 1 lijn stellen met antisemitisme niet klopt. De band tussen Amerika en Israël is erg sterk. Het is zijn besluit geweest het consulaat te verplaatsen van Tel Aviv naar Jeruzalem. Wat een enorm statement is. Ik denk meer dat trump vooral een enorme opportunist is die alles goed zal praten of af zal keuren zolang het in zijn straatje past. En op goede voet blijven met de wapen lobby past daar helaas bij en dus zal hij vandaaruit praten.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-10-2018 22:52
Feit is dat met het presidentschap van Trump, maar wereldwijd sowieso met de enorme ruk naar rechts die veel landen maken, extreem-rechts geweld sowieso minder afgekeurd wordt, of zelfs toegejuicht wordt. Dat het dan dus ook meer gebeurt verbaast mij niet. Trump roept in vrijwel elke speech die hij geeft op tot geweld, of gebruikt sowieso gewelddadige taal, net als veel andere politici van zijn kaliber doen.

Dat uit alle krochten van het riool dan dit soort gajes gekropen komt om dat geweld ook daadwerkelijk uit te voeren verbaast mij niks.

Wat is dan jouw punt? Geweld verafschuw ik, maar het halfslachtige politiek correcte klimaat in Nederland/Europa mag ook best volledig worden afgeschaft. Dat voor- en tegenstanders van de hardere lijn soms slaags raken is een gegeven.

Jouw slotzin kun je een op een ook projecteren op wat ik linkse ratten noem. Jij neemt niet afscheid van alle geweld maar bent zoals ik tijdens loepen al zag sterk mono-georiënteerd.
Jij ook 100% legaal in Nederland? Wat denk jij nu als je dit leest? De toon maakt de muziek. Op heldere toon geef ik mijn aversie tegen illegaliteit aan. Dat is MIJN mening.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
28-10-2018 01:11
Klopt. Ik vind moslims een oninteressant onderwerp en de mensen die daardoor geobsedeerd zijn vervelend. Dus geen behoefte aan jullie clubje.

Bevestiging van mijn beeld dat ik al verkregen had. Zwart/wit denkende medemens. Waarom ben jij dan, helaas, zo actief op dit forum? Zoek je enkel lotgenoten? Medestanders? Je duldt nergens tegenspraak en ketst alle jouw onwelgevallige reacties af.
Jij ook 100% legaal in Nederland? Wat denk jij nu als je dit leest? De toon maakt de muziek. Op heldere toon geef ik mijn aversie tegen illegaliteit aan. Dat is MIJN mening.
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbel1000 schreef:
27-10-2018 23:50
jullie vergeten allemaal dat moslims ook extreem rechts zijn en meeste aanslagen plegen omdat ze anders gelovigen niet tolereren. zij denken dat hun ideologie het enige juiste is zonder plaats te maken voor de anders denkende dus zijn ze extreem rechts.

+10000
Jij ook 100% legaal in Nederland? Wat denk jij nu als je dit leest? De toon maakt de muziek. Op heldere toon geef ik mijn aversie tegen illegaliteit aan. Dat is MIJN mening.
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje_5 schreef:
28-10-2018 01:17
Niet verplicht, het is alleen hypocriet.



+1000000
Jij ook 100% legaal in Nederland? Wat denk jij nu als je dit leest? De toon maakt de muziek. Op heldere toon geef ik mijn aversie tegen illegaliteit aan. Dat is MIJN mening.
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij helpen met een probleempje. Ik kan namelijk geen priveberichten sturen naar members?
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
27-10-2018 22:58
Nee, hij zegt inderdaad niet dat mensen een synagoge in moeten lopen op Shabbat en daar om zich heen moeten gaan schieten.
Dat neemt niet weg dat hij in elke rally gewelddadige retoriek gebruikt, op Twitter gewelddadige retoriek gebruikt en neonazi's "fine people" noemt.

Dan schep je wel een bepaald klimaat, zullen we maar zeggen.
Doel je op dat RTL4 nieuws fragment? Dat is gewoon een frame up. Trump zal dat heus niet gezegd hebben.
En anti-semitisme zul je meer aantreffen bij moslims dan bij "rechtsen"
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

fashionvictim schreef:
28-10-2018 01:11
Klopt. Ik vind moslims een oninteressant onderwerp en de mensen die daardoor geobsedeerd zijn vervelend. Dus geen behoefte aan jullie clubje.
Waarom vind je dit een oninteressant onderwerp, terwijl je je wel druk maakt om aanslagen uit ‘rechtse’ hoek? Een groot deel van de grotere en kleinere aanslagen in Europa van de laatste jaren is gepleegd door daders uit de radicaal-islamitische hoek. Persoonlijk vind ik de groeiende afkeer van groepen moslims van onze samenleving een veel groter veiligheidsprobleem dan het handjevol mensen met nazi-sympathieen.
Alle reacties Link kopieren
kopjekoffie70 schreef:
28-10-2018 11:29
Doel je op dat RTL4 nieuws fragment? Dat is gewoon een frame up. Trump zal dat heus niet gezegd hebben.
En anti-semitisme zul je meer aantreffen bij moslims dan bij "rechtsen"
Trump heeft dat wel degelijk gezegd, in de persconferentie over Charlottesville noemde hij de neonazi's en de Klansmen die daar die vrouw hadden vermoord "fine people".
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
inmiddels is trouwens bevestigd dat de pipe-bomber inderdaad een neonazi is.
Am Yisrael Chai!
ManOpHetPrikbord schreef:
28-10-2018 11:34
Waarom vind je dit een oninteressant onderwerp, terwijl je je wel druk maakt om aanslagen uit ‘rechtse’ hoek? Een groot deel van de grotere en kleinere aanslagen in Europa van de laatste jaren is gepleegd door daders uit de radicaal-islamitische hoek. Persoonlijk vind ik de groeiende afkeer van groepen moslims van onze samenleving een veel groter veiligheidsprobleem dan het handjevol mensen met nazi-sympathieen.
Ach linkse mensen bagatelliseren alles wat moslims fout doen maar als iemand anders wat fouts doen schreeuwen ze moord en brand, niks nieuws.
fashionvictim schreef:
28-10-2018 11:38
Trump heeft dat wel degelijk gezegd, in de persconferentie over Charlottesville noemde hij de neonazi's en de Klansmen die daar die vrouw hadden vermoord "fine people".
Linkje?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit gevonden, is toch iets genuanceerder.

"Racism is evil. And those who cause violence in its name are criminals and thugs, including the KKK, neo-Nazis, white supremacists, and other hate groups that are repugnant to everything we hold dear as Americans," Trump said.

The next day during an infrastructure event at Trump Tower, Trump held an impromptu press conference where he seemed to double down on his original comment. He said there was blame on both sides and seemed to equate the actions of the counter protesters with those of the white nationalists.

"You had some very bad people in that group, but you also had people that were very fine people, on both sides," Trump said.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik antisemitisme uiterst verwerpelijk uit welke hoek dan ook. Net als linkse en rechtse terreur en beide vormen zullen helaas wel toenemen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Als we gewoon extremisme afzweren, dan komen we er wel.

:-)

Dus iedereen: D66!

En ik ben heel benieuwd hoe de novemberverkiezingen uit gaan pakken. Steunt de helft van de amerikanen de republikeinen nog? Zo nee, dan wordt het een interessante tijd. Zo ja, dan moeten we als wereld accepteren dat amerika niet veel verschilt van rusland en andere autoritaire landen. Het zij zo.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2018 13:39
Reden: op de man/provoceren
99.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Trump heeft wel degelijk na de aanslag van Charlottesville zich ongelukkig uitgelaten over de aanslag. Dat is nog op het nieuws geweest, wat dat betreft heeft FV echt een punt.

Trump zinspeelde zelfs op het neerschieten van Hillary Clinton als zij in de positie zou komen om nieuwe rechters te benoemen ; https://joop.bnnvara.nl/nieuws/republik ... and-gevaar
...
Alle reacties Link kopieren
Lilli-Putter schreef:
28-10-2018 01:30
Dat grafiekje laat tot 2016 zien. Trump is sinds 2017 president. Dus waar baseer jij je conclusie op?
Koekoek, juist omdat Trump pas in 2017 aantrad als president. Mijn punt was dat het niet stijgt sinds Trump maar al jaren voor Trump aan het stijgen was.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
LizPair schreef:
28-10-2018 13:22
Als we gewoon extremisme afzweren, dan komen we er wel.

:-)

Dus iedereen: D66! :thunder:

En ik ben heel benieuwd hoe de novemberverkiezingen uit gaan pakken. Steunt de helft van de amerikanen de republikeinen nog? Zo nee, dan wordt het een interessante tijd. Zo ja, dan moeten we als wereld accepteren dat amerika niet veel verschilt van rusland en andere autoritaire landen. Het zij zo.

Werkte jouw autocorrect of hoe dat mag heten niet? Ik zie in jouw tekst een zwarte noem het blinde vlek, soort onweer? Serieus, ik ben ook erg nieuwsgierig naar het aantal mensen dat gaat stemmen en minder het waarop. Meer links van het extreme rechts en rechts van het midden. Ik ga stemoproep doen, meerderheid stemt al redelijk goed.
Jij ook 100% legaal in Nederland? Wat denk jij nu als je dit leest? De toon maakt de muziek. Op heldere toon geef ik mijn aversie tegen illegaliteit aan. Dat is MIJN mening.
Alle reacties Link kopieren
kopjekoffie70 schreef:
28-10-2018 11:58
Ik heb dit gevonden, is toch iets genuanceerder.
Hoezo genuanceerder?

Het komt hier uit: https://www.npr.org/2018/08/11/63766541 ... 0730321087

Trump veroordeelde het geweld, trok die veroordeling in, veroordeelde wederom het geweld en trok het weer in.
In welk scenario is dat een handige houding van een president? Zelfs zijn eigen partij vond hem te ver gaan en floot hem terug.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
28-10-2018 13:33
Koekoek, juist omdat Trump pas in 2017 aantrad als president. Mijn punt was dat het niet stijgt sinds Trump maar al jaren voor Trump aan het stijgen was.
Je hebt gelijk. De terreur neemt toe sinds Obama. Dat is ook veel logischer. Ze zullen niet blij zijn geweest met Obama als hun president. Trump kun je eerder zien als hun antwoord daarop.
...
Alle reacties Link kopieren
LizPair schreef:
28-10-2018 13:42
Hoezo genuanceerder?

Het komt hier uit: https://www.npr.org/2018/08/11/63766541 ... 0730321087

Trump veroordeelde het geweld, trok die veroordeling in, veroordeelde wederom het geweld en trok het weer in.
In welk scenario is dat een handige houding van een president? Zelfs zijn eigen partij vond hem te ver gaan en floot hem terug.

Ach jammer dat de gemiddelde Amerikaan dat nog niet ziet, maar die man is echt knetter. Ik zou niet weten wat ik daar zou moeten stemmen, tweepartijenstelsel is voor mij te beperkt. Nederland mag terug naar 4-5 partijen en dat zou USA ook niet misstaan.
Jij ook 100% legaal in Nederland? Wat denk jij nu als je dit leest? De toon maakt de muziek. Op heldere toon geef ik mijn aversie tegen illegaliteit aan. Dat is MIJN mening.
Trump is een zieke lunatic. Tis zieker om te zien hoeveel mensen hem serieus nemen en zijn gang laten gaan.
Nog zieker is dat er geen haan kraait naar het Albert Pike memorial statue in Washington DC of het Albert Pike Memorial Temple in Little Rock. Of is deze satanist cq 33e graad vrijmetselaar cq oprichter vd KKK onschendbaar (lees: belangrijke voorvader van hen die werkelijk de touwtjes in handen hebben)?
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
28-10-2018 13:43
Je hebt gelijk. De terreur neemt toe sinds Obama. Dat is ook veel logischer. Ze zullen niet blij zijn geweest met Obama als hun president. Trump kun je eerder zien als hun antwoord daarop.
En waar schrijf ik dat dan? Rechts-extremisme stijgt in de VS weer sinds 9/11. Het heeft in de late jaren ‘80 en begin jaren ‘90 al een soort revival gemaakt maar sinds Timothy McVeigh en meer toezicht nam het weer af. Tot 9/11.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven