Rechtse terreur neemt toe sinds Trump - weer neonazi aanslag

27-10-2018 22:30 437 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn mening staat eigenlijk al in de titel. Ik ben geschokt door weer een neonazi aanslag in de VS, ditmaal met 11 doden en waarschijnlijk gaat dat aantal wel oplopen.

Na ook de arrestatie van die pipe bomber van de week leek een topic over het groeiende rechtse terrorisme sinds Trump aan de macht is me wel gepast.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
28-10-2018 13:27
Trump heeft wel degelijk na de aanslag van Charlottesville zich ongelukkig uitgelaten over de aanslag. Dat is nog op het nieuws geweest, wat dat betreft heeft FV echt een punt.

Trump zinspeelde zelfs op het neerschieten van Hillary Clinton als zij in de positie zou komen om nieuwe rechters te benoemen ; https://joop.bnnvara.nl/nieuws/republik ... and-gevaar
En jij zinspeelt alsof hij dat ook echt zo gezegd en zo bedoeld heeft. Lees dan even verder.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Quaintrelle schreef:
28-10-2018 13:43
Je hebt gelijk. De terreur neemt toe sinds Obama. Dat is ook veel logischer. Ze zullen niet blij zijn geweest met Obama als hun president. Trump kun je eerder zien als hun antwoord daarop.

De terreur neemt overal toe. Volgens mij gaf Amerika pasgeleden nog een negatief reisadvies af naar Nederland vanwege die terreur dreiging en de verijdelde terreuraanslag Amsterdam en Weert.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
Wat betekent trouwens "screw your optics", weet iemand dat ? Het is online niet te vinden.
Deze Robert Bowers schijnt geschreeuwd te hebben "Alle Joden moeten dood".
Gab, de twitterachtige site, is door Paypal afgesloten voor alle betalingen (waar ze afhankelijk van waren).
Dit is een analyse van Brian Stelter, een CNN-redacteur https://edition.cnn.com/videos/us/2018/ ... -shooting/
nounou
Alle reacties Link kopieren
Verontruste-NL’er schreef:
28-10-2018 09:08
+1000000
:bigkiss:
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
27-10-2018 23:06
Maar het is nu ook weer niet zo dat sinds het aantreden van Trump extreem-rechts actiever is.

Afbeelding

(Bron: Trouw)
volgens deze bron is er dus 0 aanslag door radicale islam gepleegd in 2001.
In welk jaar gebeurde 9/11 ook al weer?
Oh wait :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
cosima schreef:
28-10-2018 15:59
volgens deze bron is er dus 0 aanslag door radicale islam gepleegd in 2001.
In welk jaar gebeurde 9/11 ook al weer?
Oh wait :facepalm:

Dit inderdaad.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
cosima schreef:
28-10-2018 15:59
volgens deze bron is er dus 0 aanslag door radicale islam gepleegd in 2001.
In welk jaar gebeurde 9/11 ook al weer?
Oh wait :facepalm:
Volgens de diagram zou je denken 2002. :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
27-10-2018 23:00
Meestal zet men zich juist af tegen de huidige regering. Is die links dan moet rechts de verlossing brengen en is rechts aan zet dan zou links beter zijn geweest.

De waarheid is dat een regering niet de halleluja is die men ervan verwacht. Men moet het allemaal zelf doen.

Wel is het zo dat Trump veel antipathie wekt met zijn gedrag en uitspraken maar hij is Amerika niet.



Vergeet niet dat zeker 90% van de journalisten nogal links zijn qua denkbeelden. En dus Trump (of soortgelijke politici) sowieso haten en er uitsluitend negatief over berichten.

Media kunnen "nieuws" enorm manipuleren door middel van onderwerpkeuze, woordkeuze, en fotokeuze (zie al die kiekjes van fotogenieke asielzoek kinderen, terwijl al die mannen "toevalligerwijze" op de meeste afbeeldingen ontbreken.

Geen enkele president kan een lone wolf voorkomen, ook Obama niet
De enorme hoeveelheid vuurwapens in de VS maken zulke moordpartijen wel makkelijker helaas

Linkse media zullen deze aanslag uiteraard weer wijten aan Trump. Dat doen ze altijd met zulke dingen
Alle reacties Link kopieren
cosima schreef:
28-10-2018 15:59
volgens deze bron is er dus 0 aanslag door radicale islam gepleegd in 2001.
In welk jaar gebeurde 9/11 ook al weer?
Oh wait :facepalm:

Dat vroeg ik mij ook af, ja. Bij 2002 staan er 11. Vreemd.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Edit : deze post is raar, ik heb niet goed gekeken, de diagrammen gaan respectievelijk over aantallen aanslagen en aantallen slachtoffers, en zijn dus helemaal niet tegenstrijdig.

Als ik naar dat diagram google kom ik van Trouw nu dit tegen :

Afbeelding

Er staat 'selectieve waarneming' bij.

en dit is de eerder hier geplaatste :

Afbeelding

Vreemd. Het is deze link, achter een betaalmuur https://www.trouw.nl/samenleving/in-de- ... ~a778bac1/
zazamaenade wijzigde dit bericht op 28-10-2018 21:49
24.98% gewijzigd
nounou
Wat is er vreemd aan? De diagram spreekt voor zich.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
28-10-2018 16:15
Wat is er vreemd aan? De diagram spreekt voor zich.

Niet dus, de twee diagrammen zeggen iets anders, er zitten verhalen achter.
Cijfers zeggen op zich niets.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Christel78 schreef:
28-10-2018 07:27
Trump is een ontzettend enge man die alleen door zijn eigen reacties over verschillende onderwerpen, maakt niet uit wat, al agressie uitstraalt. En dat ook openlijk bagatelliseert. Tegelijk denk ik dat hem op 1 lijn stellen met antisemitisme niet klopt. De band tussen Amerika en Israël is erg sterk. Het is zijn besluit geweest het consulaat te verplaatsen van Tel Aviv naar Jeruzalem. Wat een enorm statement is. Ik denk meer dat trump vooral een enorme opportunist is die alles goed zal praten of af zal keuren zolang het in zijn straatje past. En op goede voet blijven met de wapen lobby past daar helaas bij en dus zal hij vandaaruit praten.



Trump is bij mijn weten geen antisemiet. Uiteraard zullen bepaalde mensen maar wat graag Trump de schuld geven, maar dat getuigt meer van hun eigen haat dan dat het een realistische analyse is vind ik

Iedere gek kan in de USA een ar15 (zelfs bij Walmart tot voor kort meen ik) kopen en dan lukraak mensen omver knallen.

Vandaar ook dat ik graag zou zien dat er in Nederland veel harder en strenger wordt opgetreden tegen illegaal wapenbezit. En bezit of handel van handgranaten of nog erger....
Hoe minder vuurwapens in ons land hoe beter
Alle reacties Link kopieren
> In Italië is het fascistische CasaPound aan het groeien, het kabinet zelf is rechts richting ultrarechts;
> Orban in Hongarije regeert volgens extreemrechtse principes: uitschakelen rechtelijke macht, ontslaan van kritische wetenschappers, sterke inperking van persvrijheid etc etc;
> In Oostenrijk is neofascisme aan het groeien, regering zelf is rechts richting ultrarechts;
> In alle Europese landen groeien bewegingen die rechtsstaat willen verzwakken, omdat dat nodig zou zijn Europa te beschermen tegen immigranten;
> vandaag zal in Brazilië een openlijke fascist tot president worden verkozen;
> Trump zegt openlijk dat Amerika pas weer beter kan worden als de "Fake Media" (= alle media kritisch tov Trump) afgeschaft zal zijn. Hij voedt haat & angst richting immigratiestromen. Hij liegt openlijk over bijna alles, en dat is ook een belangrijk aspect van het fascisme;
> Want zie hoe onder Poetin Fake News en onophoudelijke desinformatie groot is geworden:
https://www.theguardian.com/books/2018/ ... -tim-adams

Grote delen van Europa richting extreemrechts & fascisme, Zuid Amerika idem, VS, Rusland en dan de Arabische Wereld, de Filipijnen: overal de zogenaamde "Sterke Man" aan de macht die namens de "Volkswil" even orde op zaken komt stellen.

Dus natuurlijk voelen extreemrechtse groeperingen zich steeds meer gelegitimeerd openlijk geweld te plegen. En online mensen te intimideren tot ze hun mond houden. Ze hebben de wind geweldig in de rug. Het zijn gewoon de knokploegen van wat politici (nog niet) zelf openlijk kunnen doen en zeggen.

Ik denk dat het hoog tijd is dat mensen die zichzelf als gematigd beschouwen, wakker worden. Misschien voel je je niet aangetrokken tot links, maar bedenk wel dat als we nu niet collectief opstaan tegen deze stroom, het over 1 a 2 jaar definitief te laat is. En ik overdrijf niet.
Alle reacties Link kopieren
ferrycourgette schreef:
28-10-2018 16:25
> In Italië is het fascistische CasaPound aan het groeien, het kabinet zelf is rechts richting ultrarechts;
> Orban in Hongarije regeert volgens extreemrechtse principes: uitschakelen rechtelijke macht, ontslaan van kritische wetenschappers, sterke inperking van persvrijheid etc etc;
> In Oostenrijk is neofascisme aan het groeien, regering zelf is rechts richting ultrarechts;
> In alle Europese landen groeien bewegingen die rechtsstaat willen verzwakken, omdat dat nodig zou zijn Europa te beschermen tegen immigranten;
> vandaag zal in Brazilië een openlijke fascist tot president worden verkozen;
> Trump zegt openlijk dat Amerika pas weer beter kan worden als de "Fake Media" (= alle media kritisch tov Trump) afgeschaft zal zijn. Hij voedt haat & angst richting immigratiestromen. Hij liegt openlijk over bijna alles, en dat is ook een belangrijk aspect van het fascisme;
> Want zie hoe onder Poetin Fake News en onophoudelijke desinformatie groot is geworden:
https://www.theguardian.com/books/2018/ ... -tim-adams

Grote delen van Europa richting extreemrechts & fascisme, Zuid Amerika idem, VS, Rusland en dan de Arabische Wereld, de Filipijnen: overal de zogenaamde "Sterke Man" aan de macht die namens de "Volkswil" even orde op zaken komt stellen.

Dus natuurlijk voelen extreemrechtse groeperingen zich steeds meer gelegitimeerd openlijk geweld te plegen. En online mensen te intimideren tot ze hun mond houden. Ze hebben de wind geweldig in de rug. Het zijn gewoon de knokploegen van wat politici (nog niet) zelf openlijk kunnen doen en zeggen.

Ik denk dat het hoog tijd is dat mensen die zichzelf als gematigd beschouwen, wakker worden. Misschien voel je je niet aangetrokken tot links, maar bedenk wel dat als we nu niet collectief opstaan tegen deze stroom, het over 1 a 2 jaar definitief te laat is. En ik overdrijf niet.
Ik ben het hier wel mee eens.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
28-10-2018 15:57
Wat betekent trouwens "screw your optics", weet iemand dat ? Het is online niet te vinden.
ja, het betekent zoiets als "fuck hoe de media dit weer zullen spinnen, ik doe het gewoon".

Optics betekent hoe de media een verhaal zullen brengen.


https://www.urbandictionary.com/define.php?term=optics
Am Yisrael Chai!
Zazamaenade schreef:
28-10-2018 16:19
Niet dus, de twee diagrammen zeggen iets anders, er zitten verhalen achter.
Cijfers zeggen op zich niets.
Wat had je erbij willen hebben? Je kunt zien hoeveel aanslagen per doelgroep radicale islam en extreem rechts en daarna hoeveel totaal doden. Enige wat je kunt zeggen is dat de cijfers niet accuraat zijn omdat 9/11 er niet bij staat.
Alle reacties Link kopieren
[...]

https://www.newsweek.com/donald-trump-p ... r-1190592

(even een stukje naar beneden scrollen voor de video).

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-10-2018 09:56
Reden: beledigend
25.64% gewijzigd
In een klimaat waarin zelfs de leider van je land agressieve taal bezigt, is het niet opmerkelijk dat mensen zich door deze agressieve taal aangespoord voelen hun gewelddadige acties uit te voeren. Trump heeft geen bommen geplaatst, geen mensen beschoten, maar hem valt zeker te verwijten dat hij het huidige Amerikaanse politieke discours onnodig verruwd heeft.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
28-10-2018 16:13
Als ik naar dat diagram google kom ik van Trouw nu dit tegen :

Afbeelding

Er staat 'selectieve waarneming' bij.

en dit is de eerder hier geplaatste :

Afbeelding

Vreemd. Het is deze link, achter een betaalmuur https://www.trouw.nl/samenleving/in-de- ... ~a778bac1/
2016 is moet die Orlando gay club shooting zijn geweest, die natuurlijk wel degelijk onder islamitisch terrorisme geschaard mag worden.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
28-10-2018 16:13
Als ik naar dat diagram google kom ik van Trouw nu dit tegen :

Afbeelding

Er staat 'selectieve waarneming' bij.

en dit is de eerder hier geplaatste :

Afbeelding

Vreemd. Het is deze link, achter een betaalmuur https://www.trouw.nl/samenleving/in-de- ... ~a778bac1/
Ik snap echt niet wat er vreemd aan is. In de ene diagram zie je het aantal doden en in de diagram die ik had geplaatst het aantal aanslagen. Het komt uit een artikel uit Trouw waarin men stelt dat extreem-rechts minstens en zoniet een grotere dreiging is dan jihadistische en salafistische terreurgroepen. In de eerste post had ik trouwens de bron al vermeld voor de liefhebbers.
Nee heb je, ja kun je krijgen
kantlijn schreef:
28-10-2018 17:53
2016 is moet die Orlando gay club shooting zijn geweest, die natuurlijk wel degelijk onder islamitisch terrorisme geschaard mag worden.
Die staat ee toch ook bij?
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
28-10-2018 21:36
Ik snap echt niet wat er vreemd aan is. In de ene diagram zie je het aantal doden en in de diagram die ik had geplaatst het aantal aanslagen. Het komt uit een artikel uit Trouw waarin men stelt dat extreem-rechts minstens en zoniet een grotere dreiging is dan jihadistische en salafistische terreurgroepen. In de eerste post had ik trouwens de bron al vermeld voor de liefhebbers.

Ach, ik zie het nu pas, je hebt gelijk. Sorry voor de verwarring !
Omdat er bij 2001 niets stond ging ik eens zoeken naar meer diagrammen en keek over dit verschil heen. Heel dom van me.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
28-10-2018 16:19
Niet dus, de twee diagrammen zeggen iets anders, er zitten verhalen achter.
Cijfers zeggen op zich niets.

Ach....nu op eens zeggen cijfers niets?

De diagrammen kloppen gewoon niet.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
28-10-2018 16:23



Trump is bij mijn weten geen antisemiet. Uiteraard zullen bepaalde mensen maar wat graag Trump de schuld geven, maar dat getuigt meer van hun eigen haat dan dat het een realistische analyse is vind ik

Iedere gek kan in de USA een ar15 (zelfs bij Walmart tot voor kort meen ik) kopen en dan lukraak mensen omver knallen

Vandaar ook dat ik graag zou zien dat er in Nederland veel harder en strenger wordt opgetreden tegen illegaal wapenbezit. En bezit of handel van handgranaten of nog erger....
Hoe minder vuurwapens in ons land hoe beter

Inderdaad, en dat is niet pas sinds Trump president is. Dat kon ook al in de periodes van Obama, Clinton, Bush, Reagan enz.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven