Sylvana Simons bij DENK - deel II

05-06-2016 11:51 3050 berichten
Het zal niemand ontgaan zijn: Sylvana Simons sluit zich aan bij politieke partij Denk.

Wat vinden 'we' daarvan?

Ik trap af: volgens mij was ze 'uitgeschnabbeld' en is dit een nieuwe manier om 'relevant' te blijven in haar ogen.

Ze heeft haar heil gezocht bij een naar mijn mening heel dubieus clubje.
quote:hollebollegijs schreef op 29 november 2016 @ 08:22:

[...]

Nou ik denk niet dat het idee van de pvda Turken komt, die hebben weinig met de Nederlandse koloniale geschiedenis.

Dit komt uit de koker van Neerlands Rosa Parks oftewel Sylvana Simons

Uiteraard, maar de rest van dit rare enge clubje staat hier ook achter, alles wordt aangegrepen om de rest van Nederland racisch denken aan te praten.

Natuurlijk is er heel veel mis geweest tijdens de kolonisatieperiode, dat zal iedereen erkennen. Maar niet álles was slecht. Heel veel gewone burgers hebben er een veel beter leven door gekregen en mogelijkheden zich te ontwikkelen door bijv. de scholen die werden gesticht. Als die periode er niet was geweest zou Sylvana niet eens in Nederland zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 29 november 2016 @ 08:29:

Spong heeft dat hele onnozele plan DENK al afgeschoten:

https://www.youtube.com/watch?v=9IyplIXXQYA

Goede uitleg van Spong over de genoemde punten.

Ik had trouwens niet begrepen dat dat contactmoment tussen slachtoffers en daders van discriminatie tussen EEN slachtoffer en EEN dader was. Dacht dat het slachtoffer verplicht 'zijn' dader moest ontmoeten. Dat vond ik een vreemd plan, maar dit klinkt logisch.
quote:Vlinder1963 schreef op 29 november 2016 @ 00:09:

[...]

Volgens mij komt Sylvana uit Paramaribo, Suriname is sinds 1975 onafhankelijk van Nederland,ze mag dan wel een Nederlands paspoort hebben maar een Nederlandse is ze niet,of ze nu donker of blank is dat maakt niet uit.Ze is in 1971 geboren, vóór de onafhankelijkheid. 100% Nederlands.
quote:amarna schreef op 29 november 2016 @ 09:41:

[...]

Ze is in 1971 geboren, vóór de onafhankelijkheid. 100% Nederlands.Dus hoe kan ze dan nog last hebben van een slavernijverleden?
Jeetje wat blaten er veel mensen hier die nooit iets geleerd of gelezen hebben over het kolonisatieverleden en de geschiedenis van Suriname.
dubbel
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

https://www.youtube.com/watch?v=9IyplIXXQYA

Dit dus...

Ik zie die Farik trouwens nog niet 123 achter de microfoon in het parlement staan.

Wat komt die man slecht uit zijn woorden.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

https://www.youtube.com/watch?v=9IyplIXXQYAEn Spong vind je niet irritant, vanuit de hoogte, arrogant?
quote:Eindeloos schreef op 29 november 2016 @ 12:16:

[...]

Dit dus...

Ik zie die Farik trouwens nog niet 123 achter de microfoon in het parlement staan.

Wat komt die man slecht uit zijn woorden.Spong heeft gewoon hele goede argumenten. Om dat recht te kunnen lullen, moet je ook wel van erg goede huize komen.
quote:norajade schreef op 29 november 2016 @ 10:29:

Jeetje wat blaten er veel mensen hier die nooit iets geleerd of gelezen hebben over het kolonisatieverleden en de geschiedenis van Suriname.Slaat deze reactie op mijn berichtje? Zo ja, ik weet genoeg over de geschiedenis van Suriname. Ik zie alleen niet in waarom jonge mensen anno 2016 daar nog last van moeten hebben. Misschien kun jij mij dat eens uitleggen?
quote:Sugarbaby schreef op 29 november 2016 @ 12:28:

[...]

Spong heeft gewoon hele goede argumenten. Om dat recht te kunnen lullen, moet je ook wel van erg goede huize komen.Dat sowieso, maar de ander is ook niet echt goed onderlegd voor een politicus in spé.
quote:amarna schreef op 29 november 2016 @ 09:41:

[...]

Ze is in 1971 geboren, vóór de onafhankelijkheid. 100% Nederlands.Ik vind haar ook gewoon Nederlandse. Niks anders. Als mijn overgrootopa een rasechte Schot was geweest, wonend ergens bij het meer van LochNess, dan ben ik nog altijd gewoon een Nederlandse.

Klinkt de naam 'Nederland' niet te nederig voor Sylvana?
LOEP ME MAAR aub.
quote:kadanz schreef op 29 november 2016 @ 12:26:

[...]

En Spong vind je niet irritant, vanuit de hoogte, arrogant?Vreselijk hoe hij uit de hoogte doet. Irritant!
quote:Pientjexxxx schreef op 29 november 2016 @ 12:33:

[...]

Slaat deze reactie op mijn berichtje? Zo ja, ik weet genoeg over de geschiedenis van Suriname. Ik zie alleen niet in waarom jonge mensen anno 2016 daar nog last van moeten hebben. Misschien kun jij mij dat eens uitleggen?+1

[...]

Slaat deze reactie op mijn berichtje? Zo ja, ik weet genoeg over de geschiedenis van Suriname. Ik zie alleen niet in waarom jonge mensen anno 2016 daar nog last van moeten hebben. Misschien kun jij mij dat eens uitleggen?Sylvana legt het haarfijn uit. Maar als je het niet horen wil, dan zul je het nooit begrijpen. En nee, Sylvana heeft geen last van 'de slavernij' an sich Maar ook dat zul je niet begrijpen als je niet luisteren wil.

[...]

Slaat deze reactie op mijn berichtje? Zo ja, ik weet genoeg over de geschiedenis van Suriname. Ik zie alleen niet in waarom jonge mensen anno 2016 daar nog last van moeten hebben. Misschien kun jij mij dat eens uitleggen?+10
quote:Pientjexxxx schreef op 29 november 2016 @ 10:10:

[...]

Dus hoe kan ze dan nog last hebben van een slavernijverleden? Mijn oer-overoverovergrootopa woonde in een grot en daarom had mijn buurman last van 'reumatiek'.
LOEP ME MAAR aub.
quote:kadanz schreef op 29 november 2016 @ 12:49:

[...]

Sylvana legt het haarfijn uit. Maar als je het niet horen wil, dan zul je het nooit begrijpen. En nee, Sylvana heeft geen last van 'de slavernij' an sich Maar ook dat zul je niet begrijpen als je niet luisteren wil.

Ik heb Sylvana al te vaak aangehoord en ik ben helemaal klaar met dat mens. Ik heb zelden iets zinnigs uit haar mond horen komen en haar arrogante houding staat mij behoorlijk tegen. Zodra zij op tv verschijnt, gaat bij mij de knop om. Niemand, dus ook Sylvana niet, kan mij uitleggen waarom jonge mensen nu nog zo'n last van het slavernijverleden hebben. Het is natuurlijk erg gemakkelijk om alles wat niet goed gaat in je leven te herleiden naar dat slavernijverleden, maar dat is onzin. Je bent zelf verantwoordelijk voor je keuzes en hoe je je leven inricht.

Ik blijf erbij dat al dat gezeur over de vroegere slavernij tot doel heeft om geld los te peuteren van de Nederlandse overheid. Dat blijkt wel uit de agenda van sommige actiegroepen. Daarom neem ik al die gekwetste gevoelens al lang niet meer serieus. Het heeft niets meer met discriminatie of kleur te maken, maar het gaat gewoon om de centjes.
quote:kadanz schreef op 29 november 2016 @ 12:26:

[...]

En Spong vind je niet irritant, vanuit de hoogte, arrogant?Zeker.! Net als Peter R de Vries en nog vele anderen maar wat is je punt verder,klopt het niet wat Spong zegt?
quote:Pientjexxxx schreef op 29 november 2016 @ 13:02:

[...]

Ik blijf erbij dat al dat gezeur over de vroegere slavernij tot doel heeft om geld los te peuteren van de Nederlandse overheid. Dat blijkt wel uit de agenda van sommige actiegroepen. Daarom neem ik al die gekwetste gevoelens al lang niet meer serieus. Het heeft niets meer met discriminatie of kleur te maken, maar het gaat gewoon om de centjes.Het gaat niet om geld, maar om iets groters. Sylvana is van mening dat blanken privileges hebben die zij op onrechtmatige manier hebben verkregen, nl door de onderdrukking van zwarten. Iedere blanke is hieraan medeschuldig en dat zal voortduren totdat die privileges weer zijn teruggegeven aan degene van wie ze afgepakt zijn. Om dit te doen, moeten de blanken om de tafel met de zwarten zodat zij de blanken "accountable" kunnen houden.
quote:YellowDiamond schreef op 29 november 2016 @ 13:09:

[...]

Zeker.! Net als Peter R de Vries en nog vele anderen maar wat is je punt verder,klopt het niet wat Spong zegt?Volgens mij was het een inkoppertje. Want als Spong arrogant is en de waarheid zegt, waarom krijgt Sylvana (die arrogant is en de waarheid zegt) dan doodsbedreigingen? Dan moet het dus wel gaan om het feit dat het een zwarte vrouw is.
quote:Sugarbaby schreef op 29 november 2016 @ 13:11:

[...]

Het gaat niet om geld, maar om iets groters. Sylvana is van mening dat blanken privileges hebben die zij op onrechtmatige manier hebben verkregen, nl door de onderdrukking van zwarten. Iedere blanke is hieraan medeschuldig en dat zal voortduren totdat die privileges weer zijn teruggegeven aan degene van wie ze afgepakt zijn. Om dit te doen, moeten de blanken om de tafel met de zwarten zodat zij de blanken "accountable" kunnen houden.

Vind je het heel erg als ik er helemaal niets van begrijp? Er zijn toch ook heel veel blanken die onderaan de maatschappelijke ladder staan? Wie moeten zij dan de schuld daarvan geven? Wat zijn dan die privileges?

Dat er verhoudingsgewijs veel jonge Antillianen in de criminaliteit belanden heeft te maken met white privilege? Zou het niet meer te maken met het feit dat veel van deze jongens hun school niet afmaken en uit een gezin komen waarvan vader niet in beeld is? Krijgen die jongens geen diploma omdat de schooldirecteur wit is of omdat ze niet opkomen dagen tijdens de lessen? Om zomaar even een voorbeeld te noemen.......
Dubbel
quote:Sugarbaby schreef op 29 november 2016 @ 13:11:

[...]

Het gaat niet om geld, maar om iets groters. Sylvana is van mening dat blanken privileges hebben die zij op onrechtmatige manier hebben verkregen, nl door de onderdrukking van zwarten. Iedere blanke is hieraan medeschuldig en dat zal voortduren totdat die privileges weer zijn teruggegeven aan degene van wie ze afgepakt zijn. Om dit te doen, moeten de blanken om de tafel met de zwarten zodat zij de blanken "accountable" kunnen houden.waar zegt Sylvana dit? Linkje?
white privilege is een maatschappelijk fenomeen. Hoe het werkt voor dummies, in een notendop uitgelegd: kijk de aflevering van alberto stegeman van afgelopen zondag op sbs 6

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven