Thais jeugdvoetbalteam levend gevonden na 9 dagen in grot

02-07-2018 19:52 164 berichten
https://www.bangkokpost.com/news/genera ... ve-in-cave

Wat een goed nieuws zeg. Het was een heel zorgelijke situatie. De 12 jongetjes en hun coach waren al sinds vorige week zaterdag vermist.
Alle reacties Link kopieren
En ook officieel bevestigd door de Thaise politie.
Is het echt? hier lees ik dat men het nog niet 100% zeker weet omdat het wel erg vroeg zou zijn

https://www.bbc.com/news/live/44755093

maar misschien hebben ze toen gerekend met 4 jongens in de groep en dit waren er maar 2 natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik zie op twitter (@jasveer10)overigens net een filmpje van een duiker die door zo'n gat van 70 cm gaat. (niet in Thailand, maar elsers, wel dat formaat zeg maar) Ik ben plaatsvervangens claustrofobisch.
Alle reacties Link kopieren
Ook een derde jongen zou eruit zijn. Fijn nieuws
Zijn er al jongens uit de grot? Wat fijn!

Ik kan me amper herinneren zo te hebben meegeleefd met een nieuwsbericht... Als desbetreffend jongetje/duiker/ouder zou ik heen gaan tussen opgewonden spanning en een hartaanval.
Alle reacties Link kopieren
Is een stuk korter dan de 11 uur die ze zeiden dat het zo gaan duren. Maar het is wel geweldig nieuws.
Wat ontzettend fijn voor de jongens en wat een goed nieuws!! Alleen maar geweldig als het sneller gaat als gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Vierde jongen er uit, 5e en 6e jongen zijn in de 3e kamer. Zal wel een ruimte in de grot zijn
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2273666 ... haise-grot

Hier foto's
Alle reacties Link kopieren
The 1st and 2nd boys are on the way to hospital by hawk.
The 3rd is in the field hospital.
The 4th is in front of the cave.
The 5th and 6th are appr. 200 m to outside.
(slightly raining)
Alle reacties Link kopieren
Ik volg het ook op de voet.
Het klinkt allemaal super positief.

Ik hoop dat ze alle jongens vandaag er uit krijgen.
Het gaat zo snel, dan zou je toch denken dat dat moet lukken?

Maar ja, het is daar een stuk later op de dag dan hier, dus misschien moeten ze toch wel stoppen op een bepaald moment.

Ik wacht het maar af.
Alle reacties Link kopieren
Het word nu blijkbaar donker daar maar er zijn er 6 uit!
Alle reacties Link kopieren
bartjes schreef:
08-07-2018 14:36
Ik volg het ook op de voet.
Het klinkt allemaal super positief.

Ik hoop dat ze alle jongens vandaag er uit krijgen.
Het gaat zo snel, dan zou je toch denken dat dat moet lukken?

Maar ja, het is daar een stuk later op de dag dan hier, dus misschien moeten ze toch wel stoppen op een bepaald moment.

Ik wacht het maar af.
Dat felle licht buiten lijkt me niks als je in een grot hebt gezeten, dan is het misschien wel lekker om in het donker naar buiten te komen.
Alle reacties Link kopieren
BBC:

14:59
Conflicting reports over how many boys rescued

Reuters news agency are reporting that six of the 12 boys trapped in the cave have now been brought out, quoting a senior member of the rescue medical team.

However, the Thai Navy Seals have only just tweeted that three of the boys are out:
Alle reacties Link kopieren
@Pergamon, daar heb je wel gelijk in.
En voor de duikers maakt het niets uit want in die grot zal het ook donker zijn, of het nu dag of nacht is.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
08-07-2018 15:01
BBC:

14:59
Conflicting reports over how many boys rescued

Reuters news agency are reporting that six of the 12 boys trapped in the cave have now been brought out, quoting a senior member of the rescue medical team.

However, the Thai Navy Seals have only just tweeted that three of the boys are out:
Uit de gevaren zone is anders dan uit als helemaal buiten en in een ambu. Voor mij zijn het er zes al moet er nog een stukje gelopen. Ze zijn veilig en kunnen zó naar buiten.
Pergamon schreef:
08-07-2018 13:57
Ik zie op twitter (@jasveer10)overigens net een filmpje van een duiker die door zo'n gat van 70 cm gaat. (niet in Thailand, maar elsers, wel dat formaat zeg maar) Ik ben plaatsvervangens claustrofobisch.
Sinds de nieuwsberichten weet ik dus ook weer waarom ik nooit van mijn leven aan speleologie doe.

Ooit de kans gehad, maar toch vriendelijk geweigerd en 2 uur aan de uitgang blijven wachten op de groep.


Ik hoop dat ze genoeg duikers / hulpverleners hebben dat ze nu in 1 ruk kunnen doorgaan om ze er alle 13 uit te krijgen.
Want jep, het lijkt mij een "hondenstiel" en na 1 of 2 tochten zal zo'n duiker ook wel willen rusten / slapen.
Er zaten toc h ook artsen en verpleegkundigen (minimaal 2 personen iig), moeten die ook begeleid of waren dat zelf duikers die aan het eind kunnen volgen?
Alle reacties Link kopieren
Zehebben de reddigsoperatie gepauzeerd en gaan morgen verder. 4 kinderen uit de grot.
https://www.telegraaf.nl/video/2273936/ ... eze-helden

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2273666 ... am-bevrijd

6 zijn bevrijd maar 2 zijn nog niet uit de grot
Alle reacties Link kopieren
Gek dan ze dan nu stoppen. Ik neem aan dat ze die twee ook vast naar buiten halen?
Misschien rusten die in het droge gedeelte?
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
08-07-2018 16:30
Gek dan ze dan nu stoppen. Ik neem aan dat ze die twee ook vast naar buiten halen?
Zal wel een reden voor zijn. Zowel duikers als kinderen zullen uitgeput zijn.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
08-07-2018 17:26
Zal wel een reden voor zijn. Zowel duikers als kinderen zullen uitgeput zijn.
Ik las dat het ermee te maken heeft dat de voorraad zuurstof voor de duikers op was.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn nu weer bezig met de reddingsoperatie. Hopelijk zijn er snel weer jongens uit de grot.

Ik heb online e.e.a. gelezen, maar wat een complexe operatie is dit zeg. Echt een wonder dat die jongens levend gevonden zijn en dat er nu al 4 levend uit die grot gekomen zijn. Hopelijk volgt snel de rest.
Wat een helden die dit doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven