Trump vs Biden deel 3

17-11-2020 13:24 3119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 3 van dit baanbrekende topic. Let’s get ready to rrrrrumble!
Let’s Go Brandon!
Positivevibes schreef:
21-11-2020 18:49
Is er serieus ook maar 1 persoon hierover verbaasd?
Ik had geen hoge pet op van deze Oempaloempa, maar extreem rechts. En antisemitisme. Ja, daar schrik ik wel van. En dat staat in de peilingen op een zeteltje of 6. Dat is meer dan erg en meer dan schokkend.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook gematigde republikeinen hoor. De oude garde zoals mitch o connel moet eerst de pijp uit gaan. Ted Cruz is ook walgelijk.

Mitt Romney heeft zich uitgesproken tegen Trump. Die is nu de Sjaak betreffende de Trump aanhangers. Colin Powell is ook een topper. Gelukkig zijn er nog wel aardige republikeinen
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
21-11-2020 18:56
Ik had geen hoge pet op van deze Oempaloempa, maar extreem rechts. En antisemitisme. Ja, daar schrik ik wel van. En dat staat in de peilingen op een zeteltje of 6. Dat is meer dan erg en meer dan schokkend.
Ik ben het geheel met je eens dat het schokkend en ernstig is hoor. Laat daar geen misverstanden over bestaan.

Maar ik zou eerlijk gezegd verbaasder zijn als er géén antisemitisme zou heersen binnen deze groepen. Alt right maakt al jaren en jaren pijnlijk duidelijk waar ze voor staan.
CNN meldt dat Trump een G20-overleg over corona heeft laten schieten om te gaan golfen. Niet te geloven!
Niet alleen Trumps zoon Donald jr. is positief getest, ook een zoon van Rudy Guiliani, Andrew Guiliani, is positief getest. Die Andrew werkt in het Witte Huis.
ikBedoelHetGoed schreef:
21-11-2020 18:56
Ik had geen hoge pet op van deze Oempaloempa, maar extreem rechts. En antisemitisme. Ja, daar schrik ik wel van. En dat staat in de peilingen op een zeteltje of 6. Dat is meer dan erg en meer dan schokkend.
Tja, gelukkig slinkt zijn aanhang, maar iedere zetel voor een partij met dit soort ideeën en sympathieën voor extreem gedachtengoed is er één te veel.
Alle reacties Link kopieren
keneknabbe schreef:
21-11-2020 20:10
CNN meldt dat Trump een G20-overleg over corona heeft laten schieten om te gaan golfen. Niet te geloven!
Niet alleen Trumps zoon Donald jr. is positief getest, ook een zoon van Rudy Guiliani, Andrew Guiliani, is positief getest. Die Andrew werkt in het Witte Huis.

Ja, en hij wist nog wel even ook hier zichzelf belachelijk te maken
Donald Trump has taken his campaign to deny the results of the US presidential election global, telling world leaders at the G20 summit that he looks forward to “working with you again for a long time”.

The gathering of leaders of major world economies is being held online this year, because of the pandemic, but could have been an occasion for Trump to bid his peers goodbye and pledge American support to the battle against Covid-19.

Instead he said he was looking forward to a “tremendous decade”. “It’s been a great honour to work with you, and I look forward to working with you again for a long time,” he said, according to audio of his comments obtained by the Observer.

He went on to boast about the US economy and military, and repeated false claims that the US government’s Operation Warp Speed was behind the two successful coronavirus vaccines.
It was in stark contrast to comments from other leaders, which focused on the fight against Covid-19, one source said. “His was the anomalous speech – the only one about domestic matters. Everyone else talked about global matters of life and death.”

https://www.theguardian.com/world/2020/ ... -long-time

Een beetje dit effect:
Afbeelding
Dit was tijdens een NAVO-top.
nounou
Ik ben geabonneerd op de podcast van Sam Harris, 'Making sense'. Al een tijd niet meer naar geluisterd maar deze is spot on.

Het zou mooi zijn als ook pro Trump mensen eens zouden luisteren. Er is geen speld tussen te krijgen, een rationeel betoog.
Geen zin in het hele stuk? dan vooral luisteren vanaf minuut 15.

https://samharris.org/podcasts/225-republic-lies/

:kneel:
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
21-11-2020 18:43
Over FvD gesproken:
'Jongeren FvD blijven extreemrechtse berichten versturen' - https://nos.nl/l/2357471

Om je dood te schamen. En daar stemmen nog mensen op ook.
Logisch ook, ze hebben de klokkenluiders uit de partij gegooid en de nazi's gehouden. Dus het zal ook niet stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Verkiezingsofficials en andere ambtenaren uit Arizona, Georgia, Pennsylvania, Wisconsin en Michigan worden onder druk gezet en ontvangen doodsbedreigingen.
Een artikel van een Canadese nieuwssite.
https://www.cbc.ca/news/world/trump-thr ... -1.5810848

Dit is een nieuwe fase, nu de rechtszaken en de druk vanuit de Trump-kliek om de uitslag van de verkiezingen te beïnvloeden vergeefs waren.
Heel gevaarlijk.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Trump is de eerste Amerikaanse dictator na een paar eeuwen democratie. De Amerikaanse droom grondig om zeep geholpen.
Dat denk ik.
Arme Amerikanen die niet tot zijn aanhang horen.
Niet best
"In Wisconsin, the chair of the state elections commission pleaded for the media to stop covering Trump's allegations of election fraud as a serious issue — and to start treating them as unfounded lunacy with potentially dangerous consequences for American democracy."

Lijkt mij een goed idee. Te laat, maar beter nu dan nooit.

Hetzelfde geldt voor Twitter en Facebook. Waarom blijven zij een podium geven aan een inmiddels levensgevaarlijke gek?
Alle reacties Link kopieren
https://twitter.com/rexchapman/status/1 ... 71872?s=21

:applause:
parbleumondieu schreef:
21-11-2020 22:58
Trump is de eerste Amerikaanse dictator na een paar eeuwen democratie. De Amerikaanse droom grondig om zeep geholpen.
Dat denk ik.
Arme Amerikanen die niet tot zijn aanhang horen.
Het zou mij niet verbazen dat wanneer Trump op deze manier doorgaat, tot aan 20 Jan, en nog dingen voor elkaar krijgt door intimidatie, Lee Harvey Oswald Jr of zo iemand ineens opstaat.
anoniem_6409c20e18dd0 wijzigde dit bericht op 22-11-2020 14:26
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iedereen gefeliciteerd met de overwinning in Pennsylvania!
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Afbeelding

The world is watching!

Ja vooral naar hem, hoe dom hij is, hoe hij zichzelf belachelijk maakt.
Alle reacties Link kopieren
Iemand anders suggereerde het ook al, zou dit smoke and mirrors kunnen zijn? De aandacht afleiden van wat hij écht aan het doen is? Keeping us in the dark and feeding us shit, een bekende management strategie. Laat ze maar losgaan op onzin, terwijl we ondertussen ons ideeen elders doorvoeren.......

Ik voel me bijna een complotdenker, maar ik vind het zó ongeloofwaardig allemaal. Dit moet toch haast wel iets van een taktiek van hem zijn voor iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Donald Trump gooit in de laatste maanden van zijn presidentschap nog even alle remmen los.Zo gaat hij rechten veilen om te boren naar gas en olie in het noordpoolgebied en faciliteert hij een wapendeal van $23 mrd met Saoedi-Arabië. Joe Bidens team krijgt ondertussen geen toegang tot veiligheidsbriefings.

https://fd.nl//weekend/1364901/in-zijn- ... pp-android
Alle reacties Link kopieren
friezinnetje2014 schreef:
22-11-2020 09:03
Afbeelding

The world is watching!

Ja vooral naar hem, hoe dom hij is, hoe hij zichzelf belachelijk maakt.
Wat eng is, is dat zijn volk met hem meedoet. Iedereen die aan de rem gaat trekken en de macht heeft om dit te stoppen, wordt eruit gegooid of gelyncht. Toch typisch dat heel veel republikeinen blijkbaar liever regeren door middel van een coup dan door een (min of meer) democratische verkiezing?
De massa laat zich meetrekken in de hysterie. Een bloedgeur in de neus en hersens op nul.
parbleumondieu schreef:
22-11-2020 09:47
Wat eng is, is dat zijn volk met hem meedoet. Iedereen die aan de rem gaat trekken en de macht heeft om dit te stoppen, wordt eruit gegooid of gelyncht. Toch typisch dat heel veel republikeinen blijkbaar liever regeren door middel van een coup dan door een (min of meer) democratische verkiezing?
De massa laat zich meetrekken in de hysterie. Een bloedgeur in de neus en hersens op nul.
klopt vind ik ook eng hoor.
katkaatje schreef:
22-11-2020 09:12
Iemand anders suggereerde het ook al, zou dit smoke and mirrors kunnen zijn? De aandacht afleiden van wat hij écht aan het doen is? Keeping us in the dark and feeding us shit, een bekende management strategie. Laat ze maar losgaan op onzin, terwijl we ondertussen ons ideeen elders doorvoeren.......

Ik voel me bijna een complotdenker, maar ik vind het zó ongeloofwaardig allemaal. Dit moet toch haast wel iets van een taktiek van hem zijn voor iets anders.
Nee, Trump weet dat zijn harde kern echt zo verschrikkelijk goedgelovig is dat ze dit gewoon voor waar aannemen en bv een rechter, zoals de conservatieve republikein die nu weer in Michigan niet alleen zijn zaak de rechtszaal uit smeet, maar ook nog meerdere sneren uitdeelde in de uitspraak, die niet meegaat in deze onzin vervolgens classificeren als onderdeel van het complot van de democraten.

Het is natuurlijk ook makkelijk als jouw publiek gelooft in een oud sprookjesboek en de bijbehorende onzin. Religekkie zijn is een vorm van waanzin on steroids.

Ook hier zie je een paar figuren die geloven wat er geschreven wordt door enkele dubieuze figuren en die geen seconde aandacht willen besteden aan de feiten.
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
22-11-2020 09:12
Iemand anders suggereerde het ook al, zou dit smoke and mirrors kunnen zijn? De aandacht afleiden van wat hij écht aan het doen is? Keeping us in the dark and feeding us shit, een bekende management strategie. Laat ze maar losgaan op onzin, terwijl we ondertussen ons ideeen elders doorvoeren.......

Ik voel me bijna een complotdenker, maar ik vind het zó ongeloofwaardig allemaal. Dit moet toch haast wel iets van een taktiek van hem zijn voor iets anders.
Ja dat kan. Alles laten afwijzen en dan naar SCOTUS. Weigeren te gaan en noodbevelen uitzetten. Smoke and mirrors doet hij idd al maar wat er daarna komt? Hij heeft nog steeds mogelijkheden -in theorie- want Biden is officieel niet aangewezen als winnaar van de verkiezingen. We weten allemaal dat hij het hierbij niet gaat laten natuurlijk. Super interessant om te zien wat hij gaat doen.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Het is bijna te hopen dat één van zijn rechtszaken het haalt tot het Hooggerechtshof. Trump denkt dat hij daar gaat winnen, omdat hij daar toch zijn mensen benoemd heeft. Maar wat hij vooral gedaan heeft is conservatieve rechters benoemen die de grondwet ontzettend belangrijk vinden. Die zullen echt nooit het verkiezingsresultaat onderuit halen.

(en het enige voordeel van voor het leven benoemde rechters is, dat hij die tenminste niet kan dreigen met ontslag).
DerryGirl schreef:
22-11-2020 11:25
Super interessant om te zien wat hij gaat doen.
Ik vind het een beetje als kijken naar een treinramp. Je kunt niet wegkijken, maar de ellende die volgt is natuurlijk verschrikkelijk.
Alle reacties Link kopieren
katkaatje schreef:
22-11-2020 09:12
Iemand anders suggereerde het ook al, zou dit smoke and mirrors kunnen zijn? De aandacht afleiden van wat hij écht aan het doen is? Keeping us in the dark and feeding us shit, een bekende management strategie. Laat ze maar losgaan op onzin, terwijl we ondertussen ons ideeen elders doorvoeren.......

Ik voel me bijna een complotdenker, maar ik vind het zó ongeloofwaardig allemaal. Dit moet toch haast wel iets van een taktiek van hem zijn voor iets anders.
Aandacht afleiden van wat? Hij gaat elke dag golfen.
shamrock wijzigde dit bericht op 22-11-2020 11:52
0.17% gewijzigd
Here I am - now what are your other two wishes...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven