Universiteit Utrecht ’te wit’

06-02-2019 10:55 509 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja mensen, jullie lezen het goed. Er komen te weinig 'anderen' studeren op de universiteit van Utrecht. Het moet allemaal anders zo staat in een diversiteitsdocument.
Hoe dan?
Halalvoer en gebedsruimtes waarbij mannen en vrouwen ongelijk behandeld worden. Zo krijg je meer diversiteit.

"Diversiteitsbeleid waar iedereen zich goed bij voelt, is wel ingewikkeld, aldus Wieke Eefting, samen met prof. Ted Sanders trekker van het project 'Instroom en Selectie' (Diversiteit).. 'We hebben in het bestuursgebouw nu genderneutrale toiletten. Het blijkt dat vooral de Marokkaanse meiden dat helemaal niet zo prettig vinden. Die kunnen daar ook mannen tegenkomen. Het is heel lastig om alle groepen zich welkom te laten voelen'."

Goed idee om achterlijke gewoontes binnen te halen om zo meer divers te worden?
Alle reacties Link kopieren
Dit is best grappig.
Ze hadden of hebben een aantal studies die heel erg populair zijn bij allochtonen. Zo populair dat ze het problematisch vonden. Maar de meeste schreven zich pas in na mei. Dus wat hebben ze gedaan bij de Universiteit Utrecht? Voor die studies hebben ze besloten dat mensen zich voor de inschrijvingstermijn van Duo in mei moesten inschrijven en daarna niet meer mee mochten doen.
Dat heeft het probleem van niet wit-genoeg grotendeels opgelost.

En dan beginnen ze nu, en jullie in dit topic over weet ik veel wat allemaal te discusseren, genderneutrale toiletten/gebidsruimtes en etc. Terwijl dat waarschijnlijk echt helemaal geen issue is.

Want zo hebben ze nog wat meer regeltjes, en strengere handhaving ingevoerd, waarmee ze vooral de niet-witte studenten konden afwijzen en wegsturen. En maatregelen ingevoerd waarmee ze zich minder aantrekkelijk maakte.

Te-wit... De UU is echt grappig.
Wanhoop is een zwart leren jasje is dat iedereen goed staat; terwijl hoop een rose jurkje met ruches is tot boven je knie, waarin niemand gezien wil worden.
Alle reacties Link kopieren
Pfffffff, die k*tstudenten in de tentamentijd.

Zo presteerde een studentensnotjong het om mij en mijn puber uit de Openbare Bibliotheek te willen jagen, op het moment dat mijn zoon tussen twee activiteiten door daar zijn huiswerk wil maken, zoals hij elke week doet. Alle plekken zouden gereserveerd zijn.

Ik heb me erover beklaagd bij een medewerker en vanzelfsprekend mag mijn zoon daar zijn huiswerk maken. Er is tegen het studentensnotjong gezegd dat wij geen hinder mogen ondervinden van studenten.
Die kop van hem... :wtf:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
SummerIsNear schreef:
12-02-2019 10:03
Dit is best grappig.
Ze hadden of hebben een aantal studies die heel erg populair zijn bij allochtonen. Zo populair dat ze het problematisch vonden. Maar de meeste schreven zich pas in na mei. Dus wat hebben ze gedaan bij de Universiteit Utrecht? Voor die studies hebben ze besloten dat mensen zich voor de inschrijvingstermijn van Duo in mei moesten inschrijven en daarna niet meer mee mochten doen.
Dat heeft het probleem van niet wit-genoeg grotendeels opgelost.

En dan beginnen ze nu, en jullie in dit topic over weet ik veel wat allemaal te discusseren, genderneutrale toiletten/gebidsruimtes en etc. Terwijl dat waarschijnlijk echt helemaal geen issue is.

Want zo hebben ze nog wat meer regeltjes, en strengere handhaving ingevoerd, waarmee ze vooral de niet-witte studenten konden afwijzen en wegsturen. En maatregelen ingevoerd waarmee ze zich minder aantrekkelijk maakte.

Te-wit... De UU is echt grappig.
Hoe kom je hier zo bij?
Blondie456 schreef:
12-02-2019 09:48
Ga eens op vakantie naar Turkije en zie dan zelf hoe veel moslims er roken zowel mannen als vrouwen.
Hahahaha, er is iemand op vakantie geweest. Laten we het er op houden dat die waarschijnlijk geen gebruik zullen maken van de stilteruimte.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
12-02-2019 15:20
Hahahaha, er is iemand op vakantie geweest. Laten we het er op houden dat die waarschijnlijk geen gebruik zullen maken van de stilteruimte.
De grootste zondaars zitten vooraan in de kerk. Of moskee, uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Dat zeg ik ook tegen mijn neef die 5x keer per dag bidt en trouw naar de moskee gaat. Soms gaat hij met zijn (atheïstische) nicht, mij dus, cocktails of whisky drinken.
anoniem_30989 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 16:47
Reden: taalfaut
0.89% gewijzigd
Ha-ha dit hele onderzoek slaat nergens op.

1. "Allochtonen" kiezen vaak voor studies als rechten, geneeskunde, bedrijfskunde en economie. Nu is het zo dat fiscaal recht en bedrijfskunde niet eens in Utrecht worden aangeboden, men moet naar bijvoorbeeld Rotterdam, Amsterdam of Tilburg toe.
2. Leiden, Amsterdam en zeker Rotterdam trekken veel meer internationale studenten dan Utrecht. Logisch dat in bv. Rotterdam 44% van de studenten niet-Westers is.
3. Als je kijkt naar de uit Nederland afkomstige studenten, bedient Leiden vooral de Randstad, Rotterdam de Randstad en een stuk van Noord-Brabant (waaronder Breda waar veel "allochtonen" wonen) en Amsterdam de Randstad en Noord-Holland. De Universiteit in Utrecht is behalve voor de Randstad er ook voor grote delen Oostelijk Nederland waar véél minder allochtonen wonen.

Kortom, er wordt weer eens gekeken naar een oplossing voor een probleem dat er niet is.
SummerIsNear schreef:
12-02-2019 10:03
Dit is best grappig.
Ze hadden of hebben een aantal studies die heel erg populair zijn bij allochtonen. Zo populair dat ze het problematisch vonden. Maar de meeste schreven zich pas in na mei. Dus wat hebben ze gedaan bij de Universiteit Utrecht? Voor die studies hebben ze besloten dat mensen zich voor de inschrijvingstermijn van Duo in mei moesten inschrijven en daarna niet meer mee mochten doen.
Dat heeft het probleem van niet wit-genoeg grotendeels opgelost.
Het klopt dat Utrecht een van de eerste was waar je je voor 1 mei moest inschrijven, maar ook in in ieder geval Rotterdam word je na die datum niet meer toegelaten. Dus wat jij zegt is niet waar.
Alle reacties Link kopieren
Diamantha schreef:
13-02-2019 17:26
Het klopt dat Utrecht een van de eerste was waar je je voor 1 mei moest inschrijven, maar ook in in ieder geval Rotterdam word je na die datum niet meer toegelaten. Dus wat jij zegt is niet waar.
Dus wat ze zegt is waar, maar omdat andere universiteiten hetzelfde zijn gaan doen is het opeens NIET waar?

Aparte redenering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven