Verkiezingen 2025
zondag 28 september 2025 om 10:25
Ja, wederom een topic over de aankomende verkiezingen, maar meer om te kijken wat mensen motiveert om op een bepaalde partij te stemmen, aangezien ikzelf er nog helemaal niet uit ben en eigenlijk de resultaten van het CPB afwacht over de betaalbaarheid van de programma's.
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.
Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.
Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
vrijdag 31 oktober 2025 om 16:52
Ik ken de procedure niet van de gemeente Zaanstad. In mijn gemeente worden de stemmen eerst op de stemlokatie geteld. Vervolgens per partij gebundeld en in de container gedaan om vervoerd te worden naar de centrale tellokatie. Waar vervolgens alle stemmen worden geteld op persoon. Maar het is dus wel zo dat in een container alle stemmen zitten van PVV, natuurlijk samen met stemmen van andere partijen.
Maar uberhaupt containers kwijtraken is wel heel bijzonder. En ze zijn al geteld, dus ook elders genoteerd. Zowel in de computer als op papier. En dat gaat niet mee in de container.
vrijdag 31 oktober 2025 om 16:55
Aha. Ik laat dat handboek aan mij voorbij gaan
vrijdag 31 oktober 2025 om 18:31
vrijdag 31 oktober 2025 om 19:19
Heel kwaadaardig om met dit soort berichten twijfel te zaaien over de democratie. Ontspoord gedrag. Zou fijn zijn als media dit soort ongefundeerd geblaat zouden negeren, in plaats van een podium te geven aan leugens de als enig doel het destabiliseren van de samenleving hebben.
Si abra la puerta hay lobos.
vrijdag 31 oktober 2025 om 20:02
De telegraaf zal wel niet meedoen maar eigenlijk zouden alle kranten morgen een hele pagina hier aan moeten besteden om Wilders keihard aan te pakken.Rabarbara schreef: ↑31-10-2025 19:19Heel kwaadaardig om met dit soort berichten twijfel te zaaien over de democratie. Ontspoord gedrag. Zou fijn zijn als media dit soort ongefundeerd geblaat zouden negeren, in plaats van een podium te geven aan leugens de als enig doel het destabiliseren van de samenleving hebben.
vrijdag 31 oktober 2025 om 20:11
Ik weet dat dit sarcasme is
Maar ff serieus: het zijn duidelijk frustratie-tweets die hij er nu uitgooit, en zelfs op de bekende fora roepen zijn aanhangers dat hij dit niet moet doen. Op verkiezingsavond vond ik hem al vermoeid en gefrustreerd voor de camera staan, dat heeft hij (ook bij verkiezingen waar hij flink verloor) echt al eens veel beter gedaan.
vrijdag 31 oktober 2025 om 20:17
vrijdag 31 oktober 2025 om 20:30
vrijdag 31 oktober 2025 om 20:36
Geen sarcasme denk ik helaas.. de zoveelste poging om de samenleving te ontwrichten, aan het twijfelen te brengen, vertrouwen weg te nemen. En bij een deel heeft dat effect. Hoe groot dat deel is weet ik niet.Vanielje schreef: ↑31-10-2025 20:11Ik weet dat dit sarcasme is
Maar ff serieus: het zijn duidelijk frustratie-tweets die hij er nu uitgooit, en zelfs op de bekende fora roepen zijn aanhangers dat hij dit niet moet doen. Op verkiezingsavond vond ik hem al vermoeid en gefrustreerd voor de camera staan, dat heeft hij (ook bij verkiezingen waar hij flink verloor) echt al eens veel beter gedaan.
vrijdag 31 oktober 2025 om 20:54
de vraag stellen is hem beantwoorden.Pink-Freud schreef: ↑30-10-2025 20:51ik snap die nederlandse vlag niet zo. Bij de overwinning van D66 in Leiden.
Kennelijk is dit progressief patriotisme. Als tegengeluid voor PVV. "wij kunnen dit ook" Ik vind het viezig.
https://www.uva.nl/shared-content/facul ... ative.html
pink-freud wijzigde dit bericht op 31-10-2025 21:02
19.84% gewijzigd
Vanity of vanities; all is vanity
vrijdag 31 oktober 2025 om 20:58
Ik vind het juist heerlijk. Een vlag is maar een stuk stof op deze manier. De Nederlandse vlag is voor iedereen die in Nederland woont. Fijn dat een partij als D'66 die vlag ook gebruikt, zodat het geen exclusief radicaalrechts symbool is.Pink-Freud schreef: ↑31-10-2025 20:54de vraag stellen is hem beantwoorden.
Kennelijk is dit progressief patriotisme. Als tegengeluid voor PVV. "wij kunnen dit ook" Ik vind het viezig.
Si abra la puerta hay lobos.
vrijdag 31 oktober 2025 om 21:40
vrijdag 31 oktober 2025 om 22:02
helemaal eens hoor. Maar daarom .
Vanity of vanities; all is vanity
vrijdag 31 oktober 2025 om 22:14
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in