Verkiezingen 2025

28-09-2025 10:25 1024 berichten
Ja, wederom een topic over de aankomende verkiezingen, maar meer om te kijken wat mensen motiveert om op een bepaalde partij te stemmen, aangezien ikzelf er nog helemaal niet uit ben en eigenlijk de resultaten van het CPB afwacht over de betaalbaarheid van de programma's.

Ik heb inmiddels de meeste programma's wel doorgelezen en, eerlijk is eerlijk, ik kan me vinden in veel punten van veel partijen van links tot rechts, maar ook in veel punten van veel partijen niet. En mijn keuze lijkt nog 'zwevende' te zijn voor het eerst in mijn leven.

Ik vraag me af wat voor jullie echt de belangrijkste thema's zijn, en liever niet teveel over asiel/migratie, want dat onderwerp komt me onderhand mijn neus uit, daarnaast zijn er zoveel andere belangrijke thema's om je keuze op te baseren, en belangrijke zaken die in Nederland verbeterd moeten worden.

Wat zouden jullie veranderen, wat zouden jullie in willen voeren als je zelf kon kiezen en welke politieke partij komt dan het dichtst bij je eigen voorkeuren?
Alle reacties Link kopieren Quote
Uitslag Zaanstad is in lijn met de rest van Nederland.

Opkomst 72,2% (0,6% lager dan 2 jaar geleden)

My ass dat daar duizenden stemmen verdwenen zijn.
Wissewis schreef:
31-10-2025 16:47
En hij wist dat ook met stellige zekerheid omdat hij naast elke container stond mee te kijken met de telling.
Ik ken de procedure niet van de gemeente Zaanstad. In mijn gemeente worden de stemmen eerst op de stemlokatie geteld. Vervolgens per partij gebundeld en in de container gedaan om vervoerd te worden naar de centrale tellokatie. Waar vervolgens alle stemmen worden geteld op persoon. Maar het is dus wel zo dat in een container alle stemmen zitten van PVV, natuurlijk samen met stemmen van andere partijen.

Maar uberhaupt containers kwijtraken is wel heel bijzonder. En ze zijn al geteld, dus ook elders genoteerd. Zowel in de computer als op papier. En dat gaat niet mee in de container.
Vanielje schreef:
29-10-2025 23:58
Die achtergrondinformatie vind je in dezelfde map als:
- Wilders' banden met Orban.
- Waarom Gidi Markuzower een gevaar voor de integriteit voor het landsbestuur vormt.
- De reden waarom Wilders zijn Russische vriendschapsmedaille nog niet in heeft geleverd.

Aha. Ik laat dat handboek aan mij voorbij gaan :nope:
Wat is die Wilders toch een kleuter :sick:
Hela schreef:
31-10-2025 18:19
Bij elke verkiezing zijn er internationale waarnemers die mee een oogje in het zeil houden. Die hadden zoiets al lang gemeld. Maar zoiets pakt natuurlijk goed bij de achterban. Triest.
Hela schreef:
31-10-2025 18:19

Nee joh. Hij is slim en geslepen.
Frizz schreef:
31-10-2025 19:02
En kwaadaardig.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ook ja.

Ben heel benieuwd naar de verkenning. Jetten impliceert dat Yesilgoz straks wat water bij de wijn moet gaan doen. Maar die vrouw is zo glad als een aal, die draait zich overal weer uit.
Heel kwaadaardig om met dit soort berichten twijfel te zaaien over de democratie. Ontspoord gedrag. Zou fijn zijn als media dit soort ongefundeerd geblaat zouden negeren, in plaats van een podium te geven aan leugens de als enig doel het destabiliseren van de samenleving hebben.
Si abra la puerta hay lobos.
Ik hoopte al dat D66 niet alsnog ingehaald gaat worden door PVV als alle stemmen geteld zijn incl. stemmen uit het buitenland maar nu helemaal. Echt wat een kleuter is Wilders zeg.
Het voorspelbare gedrag van Wilders.

Afbeelding
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
Grappig toch, hoe dit soort mensen alleen spreekt van verkiezingsfraude als ze verliezen en niet als ze winnen.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Rabarbara schreef:
31-10-2025 19:19
Heel kwaadaardig om met dit soort berichten twijfel te zaaien over de democratie. Ontspoord gedrag. Zou fijn zijn als media dit soort ongefundeerd geblaat zouden negeren, in plaats van een podium te geven aan leugens de als enig doel het destabiliseren van de samenleving hebben.
De telegraaf zal wel niet meedoen maar eigenlijk zouden alle kranten morgen een hele pagina hier aan moeten besteden om Wilders keihard aan te pakken.
Frizz schreef:
31-10-2025 19:02
Ik weet dat dit sarcasme is :rofl:

Maar ff serieus: het zijn duidelijk frustratie-tweets die hij er nu uitgooit, en zelfs op de bekende fora roepen zijn aanhangers dat hij dit niet moet doen. Op verkiezingsavond vond ik hem al vermoeid en gefrustreerd voor de camera staan, dat heeft hij (ook bij verkiezingen waar hij flink verloor) echt al eens veel beter gedaan.
oudebaas schreef:
31-10-2025 19:45
Het voorspelbare gedrag van Wilders.

Afbeelding
Poetin nam zelf dit kiekje. Daarna renden ze lachend de Doema uit en huppelden over het Rode Plein naar restaurant "Potjemkin" waar ze door Prigozhin's catering Beluga met Krim-champagne geserveerd kregen.
Appletje schreef:
31-10-2025 20:02
De telegraaf zal wel niet meedoen maar eigenlijk zouden alle kranten morgen een hele pagina hier aan moeten besteden om Wilders keihard aan te pakken.
Waarom? Het is geen aanval op de persvrijheid.
Vanielje schreef:
31-10-2025 20:11
Ik weet dat dit sarcasme is :rofl:

Maar ff serieus: het zijn duidelijk frustratie-tweets die hij er nu uitgooit, en zelfs op de bekende fora roepen zijn aanhangers dat hij dit niet moet doen. Op verkiezingsavond vond ik hem al vermoeid en gefrustreerd voor de camera staan, dat heeft hij (ook bij verkiezingen waar hij flink verloor) echt al eens veel beter gedaan.
Geen sarcasme denk ik helaas.. de zoveelste poging om de samenleving te ontwrichten, aan het twijfelen te brengen, vertrouwen weg te nemen. En bij een deel heeft dat effect. Hoe groot dat deel is weet ik niet.
Pink-Freud schreef:
30-10-2025 20:51
ik snap die nederlandse vlag niet zo. Bij de overwinning van D66 in Leiden.
de vraag stellen is hem beantwoorden.
Kennelijk is dit progressief patriotisme. Als tegengeluid voor PVV. "wij kunnen dit ook" Ik vind het viezig.

https://www.uva.nl/shared-content/facul ... ative.html
pink-freud wijzigde dit bericht op 31-10-2025 21:02
19.84% gewijzigd
Vanity of vanities; all is vanity
Pink-Freud schreef:
31-10-2025 20:54
de vraag stellen is hem beantwoorden.
Kennelijk is dit progressief patriotisme. Als tegengeluid voor PVV. "wij kunnen dit ook" Ik vind het viezig.
Ik vind het juist heerlijk. Een vlag is maar een stuk stof op deze manier. De Nederlandse vlag is voor iedereen die in Nederland woont. Fijn dat een partij als D'66 die vlag ook gebruikt, zodat het geen exclusief radicaalrechts symbool is.
Si abra la puerta hay lobos.
Dat was ook de bedoeling van D 66 en snap ik ook heus wel. Toch vond ik de connotatie een beetje naar en populistisch.
pink-freud wijzigde dit bericht op 01-11-2025 11:18
13.11% gewijzigd
Ik vond dat sterk. De Nederlandse vlag begint een intimiderend en naar symbool te worden. Dat kan niet langer. D66 zei destijds ook: “Dit is ook ónze vlag”. Wat mij betreft volgen andere partijen ook, links en rechts. Laat de vlag weer iets worden om trots op te zijn ipv angst aan te jagen
Paradise schreef:
31-10-2025 20:30
ANP aanvallen is geen aanval op de pers?
Rabarbara schreef:
31-10-2025 20:58
Ik vind het juist heerlijk. Een vlag is maar een stuk stof op deze manier. De Nederlandse vlag is voor iedereen die in Nederland woont. Fijn dat een partij als D'66 die vlag ook gebruikt, zodat het geen exclusief radicaalrechts symbool is.
helemaal eens hoor. Maar daarom .
Appletje schreef:
31-10-2025 21:59
ANP aanvallen is geen aanval op de pers?
Vind ik wel. Maar sommige mensen zien niet hoe hij zaagt aan de poten van onze rechtstaat.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Paradise schreef:
31-10-2025 20:30
Ik denk wel dat ook de Telegraaflezer moet worden geïnformeerd dat Wilders liegt en bedriegt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven