Verkrachters, Wat moet je ermee?

19-12-2012 22:55 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. het topic over in huis wonen bij je verkrachter.

Vooropgesteld dat ik niet veel weet over de psyche van verkrachters. In mijn hoofd is zoiets niet te "genezen" danwel met therapie danwel met gevangenisstraf. Daartegenovergesteld heb ik het idee dat je met veel andere criminele "neigingen" (diefstal, drugshandel, misschien zelfs een crime of passion?) dat misschien wel zou kunnen. Nogmaals, dit is slechts mijn gevoel. Ik heb weinig kennis over het onderwerp.

Hoe moet je dan omgaan met dit soort mensen? Kunnen dit soort mensen uberhaupt "geholpen" worden? En waarom zijn de straffen zo laag of komen ze er (zoals in het voorbeeld van dat topic) zelfs mee weg? Faalt onze wetgeving daarin? Of speelt er meer?
quote:consuelabananahammok schreef op 20 december 2012 @ 00:55:

Ik volg totaal deze discussie niet.

Gaat er nu echt een man in een topic over verkrachting het slachtoffer spelen omdat hij... een man is?

Seriously?Yep.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 20 december 2012 @ 00:50:

Ik heb het meegemaakt en dank je voor deze post. Want er zit zoveel waars in!

voor wat je meegemaakt hebt.

Ik heb het "geluk" gehad het slechts in hele "lichte" mate mee te maken. Maar zelfs ik merk hoeveel verschil er zit in de belevingswereld van man en vrouw aangaande dit onderwerp. Hoe hard ze ook proberen het te begrijpen, want mijn vriend is echt een van de meest begripvolle en inlevende mensen die ik ken, maar als je de angst nooit gevoeld hebt kun je het simpelweg niet begrijpen. Daar kunnen mannen niks aan doen, dat is geen aanval op mannen in het algemeen, dat is gewoon een feit.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 december 2012 @ 00:54:

[...]

Niet om lullig te doen, maar als ik - als vrouw - zeg; " een schop in de ballen vind ik echt net zo erg als jullie - mannen - dat vinden " , denk jij dan niet één sec. " ach, mens; je hébt geen eens ballen, wat weet jij daar nou van? "?Ik zeg dat als ik hoor van een verkrachtingsgeval ik de verkrachting net zo sterk afkeur als een vrouw. Hoe ik het beleef is iets anders, maar mag ongelijkheid bestaan?
quote:Syndicate schreef op 20 december 2012 @ 00:53:

[...]

Jij zit op je high horse over vrouwenrechten.

Hahaha; ja, da's nou echt één van mijn stokpaardjes.

Voor het eerst hier?
quote:Syndicate schreef op 20 december 2012 @ 00:26:

[...]

En hoe lang kunnen vrouwen al jurist, politiek activiste, politicus worden? Lang genoeg hoor. Maar voor sommigen is het wellicht prettiger zich te blijven verontwaardigen maar ook niet echt van hun reet te komen.Houdoe en bedankt nitwit.
quote:Syndicate schreef op 20 december 2012 @ 00:57:

[...]

maar mag ongelijkheid bestaan?

O. Nou weer wel?

Jij weet ook niet wat je wilt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 december 2012 @ 00:56:

[...]

Yep.Pas nadat ik als schuldige/medeplichtige in een complot aangewezen was. Ja, dat werd later genuanceerd, maar die 'vrijheid' hebben mensen hier geloof ik op dit forum.
quote:Syndicate schreef op 20 december 2012 @ 00:55:

[...]

Ja, die vrouwen zijn er, gegarandeerd, en het is jammer maar ook tekenend dat je er zo verontwaardigd over bent.????
quote:Syndicate, 51 seconden geleden

Maar deze discussie staat ook eigenlijk weer helemaal los van dit topic. Ik ergerde me gewoon aan MSW's opmerking "voor mannen, door mannen". Alsof ik in een complot zit zonder dat te weten, terwijl ik verkrachting echt niet minder erg vind dan jullie (en ik denk serieus het gros van de Nederlandse mannen niet).

Wat ik bedoel met "voor mannen, door mannen" is niet veel meer dan wat jij zegt:

quote:En dat zijn ook verschijnselen die we te danken hebben aan een cultuur, en een cultuur sterft niet zo snel uit helaas.Wetten, politiek en rechtspraak is voornamelijk een mannenaangelegenheid. En dan is een jaar of zestig vrouwenemancipatie gewoon een druppel op de gloeiende plaat. Ik denk dat je mijn standpunt een stuk beter begrepen zou hebben als je ook die lap tekst van BGB had gelezen en je ingelezen zou hebben in de 'rape culture'.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 december 2012 @ 00:58:

[...]

O. Nou weer wel?

Jij weet ook niet wat je wilt.Het is waar. Discussiëren met sommige vrouwen is echt onmogelijk.
*

* Ja, die vrouwen zijn er, gegarandeerd, en het is jammer maar ook tekenend dat je er zo verontwaardigd over bent.

*

Ik ben er daar dus een van en de posts van Orzoo doen me goed. En nee, ik ben geen mannenhater verworden, maar feit is wel dat de mannen waar ik daarna mee te maken kreeg niet echt wisten hoe met me om te gaan. Ook niet op het politiebureau.
Huts!
quote:Syndicate schreef op 20 december 2012 @ 00:58:

[...]

Pas nadat ik als schuldige/medeplichtige in een complot aangewezen was.

Daar hebben ze van die hoedjes voor hoor, voor wat jij hebt.

Je kunt ze ook zelf maken.

heb je alumuminiumfolie in huis?
quote:Syndicate schreef op 20 december 2012 @ 00:57:

[...]

Ik zeg dat als ik hoor van een verkrachtingsgeval ik de verkrachting net zo sterk afkeur als een vrouw. Hoe ik het beleef is iets anders, maar mag ongelijkheid bestaan?Nou. Wat zit je te zeuren dan? Niemand zegt dat jij het niet zou afkeuren. Alleen zul je het emotioneel niet zo begrijpen als de meeste vrouwen. Omdat je behoort tot een groep waarbij seksueel geweld geen reeele dreiging is. Ik snap echt niet waar je je nou zo tegen verzet.
quote:consuelabananahammok schreef op 20 december 2012 @ 00:55:

Ik volg totaal deze discussie niet.

Gaat er nu echt een man in een topic over verkrachting het slachtoffer spelen omdat hij... een man is?

Seriously?

Nou, inderdaad zeg!

Ik zit dit topic met verbazing te lezen. Vooral omdat de enige (?) man hier in dit topic zich als slachtoffer opstelt en er voor het gemak maar allerlei andere dingen bij haalt die er niet toe doen.

Hier ik de uk zenden ze een spotje uit op tv. Gericht op tieners. Sex met iemand die het niet wil is verkrachting. Als je naar jezelf zou kijken zou je dan verkrachting zien?

Erg goed spotje.
quote:Syndicate schreef op 20 december 2012 @ 00:58:

[...]

Pas nadat ik als schuldige/medeplichtige in een complot aangewezen was. Ja, dat werd later genuanceerd, maar die 'vrijheid' hebben mensen hier geloof ik op dit forum.Jij bent nergens als schuldige/medeplichtige aangewezen en er is ook nergens gesproken over een complot. Dat heb je er zelf van gemaakt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 december 2012 @ 01:00:

[...]

Daar hebben ze van die hoedjes voor hoor, voor wat jij hebt.

Je kunt ze ook zelf maken.

heb je alumuminiumfolie in huis?In jouw keukenla geloof ik. Mag ik wat lenen?
quote:Syndicate schreef op 20 december 2012 @ 01:02:

[...]

In jouw keukenla geloof ik. Mijn keukenla is niet in jouw huis. Mag ik wat lenen?Ja hoor, ik heb altijd wat in huis voor noodgevallen. Dit is er duidelijk één.
Syndicate, waarom trek je het jezelf zo aan?

Vrouwen verkrachten ook dus als het gaat om jouw man-zijn dan slaat het nergens op want dan zou iedereen zich schuldig/het slachtoffer moeten voelen
quote:BellatrixVanDetta schreef op 20 december 2012 @ 00:59:

*

* Ja, die vrouwen zijn er, gegarandeerd, en het is jammer maar ook tekenend dat je er zo verontwaardigd over bent.

*

Ik ben er daar dus een van en de posts van Orzoo doen me goed. En nee, ik ben geen mannenhater verworden, maar feit is wel dat de mannen waar ik daarna mee te maken kreeg niet echt wisten hoe met me om te gaan. Ook niet op het politiebureau.Dit dus. En dat is vaak geen onwil, maar meer onmacht en onkunde. Simpelweg een gebrek aan inlevingsvermogen door gebrek aan ervaring. Dat kun je ze niet kwalijk nemen, maar het is wel zo.
quote:Syndicate, 58 seconden geleden

In jouw keukenla geloof ik. Mag ik wat lenen?Yup, het is een echte.
Sorry hoor, maar ik vind 'deze discussie' toch wel heel erg erg.
Ik vind het voorbeeld van een knietje in de ballen een hele goede.

Mijn vriend kan mij urenlang uitleggen hoe dat voelt en ik zal het echt heel klote (jaja, woordspeling) voor hem vinden dat het gebeurd is of dat hij vaak bang is dat het zal gebeuren. Maar ik kan simpelweg niet weten hoe het voelt. Daar kan ik niks aan doen, maar het is wel zo.
Ach miloo, what's new?
Niks Mrs S.
@ Orzoo, dat heb ik de mannen in kwestie ook helemaal niet kwalijk genomen, wat je zegt, het is nu eenmaal zo.

Maar dat geeft ook aan dat je als vrouw in je verwerking er redelijk alleen voor staat. Dat is geen ramp, maar ik ben het wel met Mrs eens.
Huts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven