Vliegtuig uit Amsterdam neergestort in Rusland

17-07-2014 17:27 3133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Krijg net breaking news binnen. Vliegtuig uit Amsterdam onderweg naar Kuala Lumpur Neergestort...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:Star schreef op 17 juli 2014 @ 18:02:

[...]

En ze melden een incident aan boord. Dat was op het Brits nieuws dat MA onkent iets te weten over een vliegtuig.
quote:LadyPhoxy schreef op 17 juli 2014 @ 18:01:

Oh nee....mijn beste vriendin zou vandaag naar Kuala Lumpur vliegen...maar er gaan vast meerdere vluchten per dag...toch?Ik duim voor je dat ze de andere vlucht heeft... :'(
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
18u01 Pro-Russische seperatisten claimen neerhalen vliegtuig
LadyPhoxy ik hoor nu rond 12:00 vandaag zou het vliegtuig hebben moeten vertrekken, het kreeg wel iets vertraging. Aankomst tien uur in de avond in KL.

Oh nee....mijn beste vriendin zou vandaag naar Kuala Lumpur vliegen...maar er gaan vast meerdere vluchten per dag...toch?Och, meisje toch, ik duim voor je dat ze niet mee is gegaan met dit vliegtuig......
Directeur van d-reizen liet in een reactie weten dat er zeker twintig klanten van D-reizen in het vliegtuig zaten. Ze zijn nog aan het tellen.

(dit was bij RTL)
Vreselijk nieuws...
Wat erg LadyPhoxy, ik duim voor je...
Tjezus, wat vals
quote:Scamp schreef op 17 juli 2014 @ 18:05:

[...]

Dat was op het Brits nieuws dat MA onkent iets te weten over een vliegtuig.Daarmee maken ze zich nog minder populair. Tis al erg genoeg dat ze 2 volle vluchten binnen 'n paar maanden zijn verloren, maar dat ze nabestaanden aan 't lijntje houden, is echt de limit.
quote:Blusher schreef op 17 juli 2014 @ 18:06:

Directeur van d-reizen liet in een reactie weten dat er zeker twintig klanten van D-reizen in het vliegtuig zaten. Ze zijn nog aan het tellen.

(dit was bij RTL)och jemig...wat vreselijk triest.
Bizar trouwens. Ik was vanmiddag op schiphol. Toen waren al die passagiers daar ook en die zijn nu dood. En ik niet. Het leven is gek.
Fucking sharecode van de KLM ook.

@Ladyphoxy, ik hoop dat alles goed is met je vriendin en dat ze hier niet inzat...
LadyProxy, ik hoop op het beste voor je. Dat het een andere vlucht is.

Zoveel nabestaanden, hier en uit andere landen

En de doodsteek voor Malaysian Airlines denk ik zo.
Analysis: Jonathan Beale, BBC News

A defence expert has told the BBC that shooting down a plane at 10,000m (9.7 miles) would have required a long- range surface-to-air missile - possibly guided by radar.

That suggests it is unlikely it could have been downed by a portable air defence missile, or Manpad, which has a much shorter range.

The only other possibility is for an aircraft at that height to be downed by a fighter carrying air-to-air missiles.

The US will have access to satellite imagery that should be able to identify ultra-violet plumes if a long-range surface-to-air missile was fired.

line

A number of Ukrainian military planes have been shot down by missiles in recent weeks. Ukraine has accused Russia's military of supplying advanced missiles to the rebels.

Earlier on Thursday, Ukrainian officials blamed the Russian air force for shooting down one of its ground attack jets on Wednesday.

Anton Herashchenko, an adviser to Ukraine's interior minister, was quoted by the Associated Press as saying the plane had been hit by a missile at an altitude of 10,000m (33,000ft). The claim could not be verified independently.

The source which spoke to Reuters about burning wreckage on the ground said the plane had failed to enter Russian airspace.

The UK Foreign Office said it was aware of the reports of the crash and was "urgently working to establish what has happened".

Oh nee....mijn beste vriendin zou vandaag naar Kuala Lumpur vliegen...maar er gaan vast meerdere vluchten per dag...toch?Met MA maar één......vloog ze misschien met KLM?
Iedereen geeft elkaar de schuld in die regio, bizar.
Wat een ellende dit. Arme mensen in dat vliegtuig en de nabestaande verschrikkelijk.
LadyPhoxy, ik duim voor je dat je vriendin er niet in zat!
@ladyproxy Ik hoop dat je vriendin een andere vlucht had.
Wat verschrikkelijk dit, die arme mensen.
quote:hkgirl schreef op 17 juli 2014 @ 18:11:

[...]

Met MA maar één......vloog ze misschien met KLM?

Dat was de zelfde vlucht...

Hopelijk heeft haar vriendin 'n andere maatschappij.
quote:Star schreef op 17 juli 2014 @ 18:05:

18u01 Pro-Russische seperatisten claimen neerhalen vliegtuig

is nog niet bevestigd toch?

ik vertrouw er sowieso niemand...beide partijen bevatten mensen die zelfs niet schuwen voor met opzet een vliegtuig neer halen om VS en EU te laten in grijpen/embargo Rusland op laten heffen..
quote:liubi schreef op 17 juli 2014 @ 18:09:

Fucking sharecode van de KLM ook.

@Ladyphoxy, ik hoop dat alles goed is met je vriendin en dat ze hier niet inzat...Hoezo fucking sharecode?
quote:hkgirl schreef op 17 juli 2014 @ 18:11:

[...]

Met MA maar één......vloog ze misschien met KLM?Dit was een gecombineerde vlucht. Er zaten zowel mensen in die met MA vlogen als met KLM, begreep ik net op de NOS.
Bah Lady phoxy, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven