Weg met het woord kerst?!

22-12-2016 08:50 239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe discussie is opgedoken, voor mijn gevoel vanuit het niets.

Het woord wordt op scholen en in supermarkten steeds meer vermeden. Dit om andersgelovigen niet te kwetsen. Deze andersgelovigen hebben geen boodschap aan het woord kerst en de gedachte er achter. Daarom besluiten verscheidene organisaties wensdiner, eindejaarsdiner en dergelijke woorden in het leven te roepen.

Link naar het nieuwsbericht http://m.telegraaf.nl/art ... k-kerst-krijgt-zwartepiet

Tevens kwam het vanochtend ter sprake bij WNL.

Het woord 'kerst' is discriminerend..

Totaal aantal stemmen: 285

Ja (1%)
Nee (95%)
Maakt mij niet uit (4%)
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
quote:S-Meds schreef op 22 december 2016 @ 12:44:

kerst is net als sinterklaas een fusie van heidense en christelijke mijlpalen. Prima. ik heb er geen enkele religieuze gevoelens bij. Ik zie het meer als een feest van vreten en familieruzie. Of je het nu kerst of Hopfaldara noemt zal mij een zorg zijn. Zolang het maar twee vrije dagen blijvenIk zou alleen die twee vrije dagen liever in de zomer willen. Is dat een idee? Verschuif de handel naar augustus!
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Ik denk dat ik Pasen maar uitgebreid ga vieren ofzo. Waarom? Blijft geen enkel feestje dan een feestje? Wat een zure bommen zijn Nederlanders zeg.
Trouwens.. waarom wordt uit 'andersgelovigen' vooral 'moslim' gefilterd?
Mijn kinderen zingen over tig jaar:

thuis heb ik nog een ansichtkaart

waarop een kerk en

'prettig kerstfeest' staat
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ik zag op tv dat ze een kerststalletje uit het gemeentehuis hadden verwijderd want dat was iets christelijks en dat mag niet samen gaan met politiek. Jezus man, ik ben niet eens gelovig maar ik vind zo'n stalletje altijd wel leuk, liefst een levende. Nee, dat kan niet want dan mengt geloof met politiek. Het is toch hilarisch eigenlijk.
quote:simbalabimba schreef op 22 december 2016 @ 13:53:

waarop een kerk en

'prettig kerstfeest' staat Wat zouden we nog vieren over 50 jaar he? Misschien wordt dierendag wel een grote feestdag ooit. Daar zit geen enkel geloof aan vast.
quote:Saz schreef op 22 december 2016 @ 13:47:

[...]

Ik zou alleen die twee vrije dagen liever in de zomer willen. Is dat een idee? Verschuif de handel naar augustus!Ik las net dat Jezus toch niet met Kerst geboren is.. misschien was het wel in juni
Later is nu
quote:Ameliaaa schreef op 22 december 2016 @ 14:02:

Ik zag op tv dat ze een kerststalletje uit het gemeentehuis hadden verwijderd want dat was iets christelijks en dat mag niet samen gaan met politiek. Jezus man, ik ben niet eens gelovig maar ik vind zo'n stalletje altijd wel leuk, liefst een levende. Nee, dat kan niet want dan mengt geloof met politiek. Het is toch hilarisch eigenlijk.En, in welke gemeente was dat dan?
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Daar gaan we weer
Ik ben niet gelovig,maar voor mij is kerst de gezelligste tijd van het jaar.
quote:Ameliaaa schreef op 22 december 2016 @ 13:48:

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee! Ik denk dat ik Pasen maar uitgebreid ga vieren ofzo. Waarom? Blijft geen enkel feestje dan een feestje? Wat een zure bommen zijn Nederlanders zeg.

Zes pagina's waarin duidelijk wordt dat er helemaal niets aan de hand is maar jij schiet gelijk in de hysterische modus over kerst?
quote:maritk schreef op 22 december 2016 @ 11:33:

Als het woord Kerst discriminerend is, is Ramadan dat ook.

Ik merk dat ik echt razend word van dit gedoe. Omdat er mensen zijn die Kerst niet vieren vanuit de joods/christelijke cultuur is het nu kennelijk opeens niet meer politiek correct en barst er weer zo'n onzinnige discussie los.quote:Ameliaaa schreef op 22 december 2016 @ 13:48:

Dit is echt zulk typisch gedrag hè. Pagina na pagina wordt er bewijs aan geleverd dat het niet klopt en dit soort lui komen even hun onvrede braken en verdwijnen weer.

Echt... Ik heb uitgebreide discussies gevoerd met PVV-stemmers, al hun argumenten ontkracht, hun incorrecte denkpatronen aangewezen, en uiteindelijk moeten ze me wel gelijk geven dat hun redenatietrant niet klopt. Maar als je aan het einde van het gesprek vraagt wat ze er nu van vinden, dan is er niks veranderd. Nog steeds een hekel aan en angst voor alles wat geen witte huidskleur heeft. Ondanks dat ze letterlijk toe hebben gegeven dat ik gelijk heb.

Het is puur, onvervalst racisme. En ze willen van geen wijken weten.
Occam's razor
Al onze feestdagen op de schop.

Er moet plaats gemaakt worden voor de nieuwe feesten in Nederland!

Alles wat Nederland heeft bereikt op het gebied van minder dierenleed? Op de schop!

Want alles HALAL.

Weg met ons
quote:oudebaas schreef op 22 december 2016 @ 15:04:

[...]

En, in welke gemeente was dat dan?Belgische gemeente Holsbeek.
quote:Debora schreef op 22 december 2016 @ 15:36:

[...]

[...]

Dit is echt zulk typisch gedrag hè. Pagina na pagina wordt er bewijs aan geleverd dat het niet klopt en dit soort lui komen even hun onvrede braken en verdwijnen weer.

Echt... Ik heb uitgebreide discussies gevoerd met PVV-stemmers, al hun argumenten ontkracht, hun incorrecte denkpatronen aangewezen, en uiteindelijk moeten ze me wel gelijk geven dat hun redenatietrant niet klopt. Maar als je aan het einde van het gesprek vraagt wat ze er nu van vinden, dan is er niks veranderd. Nog steeds een hekel aan en angst voor alles wat geen witte huidskleur heeft. Ondanks dat ze letterlijk toe hebben gegeven dat ik gelijk heb.

Het is puur, onvervalst racisme. En ze willen van geen wijken weten.Debora kijk eens kritisch naar de feiten. . Kijk eens wereldwijd wat er gaande is. U weet helemaal niet wat rascisme is.
quote:Tilo schreef op 22 december 2016 @ 15:37:

Al onze feestdagen op de schop.

Er moet plaats gemaakt worden voor de nieuwe feesten in Nederland!

Alles wat Nederland heeft bereikt op het gebied van minder dierenleed? Op de schop!

Want alles HALAL.

Weg met ons

Klopt.

De paashaas wordt ook ritueel geslacht en daar komt een kameel voor in de plaats die chocolade-halve manen uit gaat delen.

Maar alleen aan moslim kinderen, dat spreekt voorzich.
quote:Dreamer schreef op 22 december 2016 @ 14:04:

[...]

Ik las net dat Jezus toch niet met Kerst geboren is.. misschien was het wel in juni

De geboorte van Jezus is de geboorte van nieuw licht.

Vandaar dat het is geplaatst wanneer de dagen weer langer worden, het nieuwe licht werd immers toch al gevierd door de heidenen.

Maakt het bekeren enz. ook makkelijker.
quote:Debora schreef op 22 december 2016 @ 15:36:

[...]

[...]

Het is puur, onvervalst racisme. En ze willen van geen wijken weten.Over wie bazel jij nou Maritk,Ameliaa of pvv stemmers die jij ergens zegt gesproken te hebben?
quote:Tilo schreef op 22 december 2016 @ 15:40:

[...]

Debora kijk eens kritisch naar de feiten. . Kijk eens wereldwijd wat er gaande is. U weet helemaal niet wat rascisme is.Ja precies, racisme is wereldwijd in opmars. Jammer dat jij zo slecht geïntegreerd bent dat je niet normaal ABN kunt schrijven...
Occam's razor
'Happy Festivus for the rest of us'
Ik maak me pas zorgen als Robbert ten Brink komt met de slogan 'niemand hoeft in december alleen te zijn' als reclame voor de All You Need is Love december-special
quote:amarna schreef op 22 december 2016 @ 15:54:

'Happy Festivus for the rest of us'

„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
quote:simbalabimba schreef op 22 december 2016 @ 13:53:

waarop een kerk en

'prettig kerstfeest' staat"En laaaaaaaaangs de kerstboom van mijn ooooooooma... Zag ik een vette kerststol staaaaaaaan"
Ik word zooooo moe van dit soort discussies.
quote:catharina1000 schreef op 22 december 2016 @ 08:59:

Ik ben het gelukkig nog niet tegen gekomen. Snap eigenlijk niet waarom je dit topic opent. Hoe meer voeding je aan dit soort flauwekul geeft, hoe erger het wordt.

Ik ben het helemaal met je eens!

Sensatiezoekerij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven