Weren op uiterlijk

01-08-2016 08:01 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het hele artikel gelezen en haal twee regels naar voren, en vraag me dan af "kan dit zomaar?" Wat vinden jullie? Word er met twee maten gemeten? Hier onderen de twee regels.:



"Nu ga je bij voorbaat iemand weren, puur op het uiterlijk. Dit is een aanval op een levenswijze" zegt de captain van No Surrender.



"Ze nemen plaats op het terras. De eigenaar ziet bleek. De grond brandt hem onder de voeten. De politie heeft hem gevraagd de bikers niet te bedienen. Anders is hij strafbaar"





Limburg



‘Een aanval op onze levenswijze’



Vandaag om 06:10 door Paul van Gageldonk



[Foto: Ermindo Armino]



Er was gerekend op tal van motorclubs en mogelijk onrust. Het liep uit op een korte, geweldloze demonstratie van zo’n veertig bikers van No Surrender op de Markt in Sittard. Ze zijn boos over de afspraak tussen Sittard­-Geleen, politie en Horeca Nederland om bikers alleen nog in horecagelegenheden te accepteren als ze hun colors afdoen. Bikers zien dat als het afnemen van hun identiteit.



De haveloze zwerver ligt al uren te pitten onder de luifel van het V&D-pand, als hij ruw gewekt wordt door een hels lawaai. Opkijkend ziet hij veertig ruige koppen en machtige lijven, gehuld in strak leer. NO SURRENDER op hun hesjes. Opeens regent het metaal. De bikers betonen demonstratief hun medeleven met de behoeftige man en gooien allemaal kleingeld in zijn hoed. „Dit is hoe de maatschappij met mensen omgaat”, roept een biker, wijzend op de erbarmelijke situatie van de zwerver.



Eigenlijk had Richard van Zolingen, national captain van No Surrender, er aan willen toevoegen: dit is hoe de maatschappij ook met ons omgaat. Van Zolingen, Indische man met paardenstaart en bovenarmen als boomstammen, straalt een eerbiedwaardige kalmte uit. Van binnen begon het echter te koken, toen vorige week bekend werd dat de gemeente Sittard-Geleen, ondersteund door politie en Horeca Nederland, bikers in horecagelegenheden gaat weren, als zij zich melden in hun colors, de tekenen van hun motorclub. Aanleiding is de vrees van horeca-exploitanten voor de ‘1-procenters’ onder de bikers: leden van motorclubs die stellen dat de wet niet op hen van toepassing is. De boycot is omstreden, want de overige 99 procent wordt er ook door getroffen.



Blijkbaar zijn ze banger voor motorclubs dan voor terroristen



„Te gek voor woorden”, vindt Van Zolingen. „Ik heb zelf als portier gewerkt. Als iemand zich niet gedroeg, vroeg je hem vriendelijk naar buiten te gaan. Nu ga je bij voorbaat iemand weren, puur op het uiterlijk. Dit is een aanval op een levenswijze. Ik hoop dat de horeca deze maatregel niet gaat uitvoeren.”



Striptease



Onno, een slanke No Surrender-supporter met pet, heeft inmiddels al gesproken met de baas van een Grieks restaurant. Daar mogen de bikers straks, in hun colors, een biertje drinken. Als ze zich rustig houden. Het is de bedoeling dat het protest van de bikers een verrassing wordt. Slechts een handjevol mensen is op de hoogte van de ludieke actie. Een aantal bikers heeft in ‘burger’ en met vrouw en kinderen plaats genomen op verschillende terrassen. Rond twee uur zullen Chapters, afdelingen, van No Surrender de Markt oprijden. Daar wordt het startsein gegeven voor een ‘striptease’, waarbij de bikers in burger hun kloffie verruilen voor hesjes met colors. En dan maar zien of het bedienend personeel ze nog ter wille is. Het loopt wat anders. De actie is niet zo geheim meer. Op alle hoeken staan politieauto’s. Men vreest escalatie. Het gerucht gaat dat meerdere motorclubs uit het land naar Sittard zullen komen.



We gaan bekijken of we dit juridisch kunnen aanvechten. Dit is pure discriminatie



Om half drie trilt de Markt. Met een oorverdovend gebrul rijden zo’n veertig bikers van No Surrender met hun zware motoren het plein op. Na wat broederlijke begroetingen kuiert het gezelschap naar het Griekse restaurant. Ze nemen plaats op het terras. De eigenaar ziet bleek. De grond brandt hem onder de voeten. De politie heeft hem gevraagd de bikers niet te bedienen. Anders is hij strafbaar. Zie die boodschap maar eens over te brengen aan veertig mannetjesputters. Gelukkig voor de restauranthouder laat Van Zolingen zijn gezag spreken. De voorman van de bikers vertrekt geen spier en zegt: „Dan gaan we hier weer weg mannen. We gaan in Geleen een biertje pakken. Misschien zijn we daar wel welkom.”



Discriminatie



Maar het laatste woord hierover is nog niet gezegd, kondigt Van Zolingen aan. „We gaan bekijken of we dit juridisch kunnen aanvechten. Dit is pure discriminatie. Wat wordt het volgende? Dat Indische mensen zoals ik van de terrassen geweerd worden?” „Belachelijk”, vult supporter Onno aan. „Laat ze dit eens doen met moslims. Dan staat het hele land op z’n achterste benen. Blijkbaar zijn ze banger voor motorclubs dan voor terroristen.”



NO SURRENDER! brullen de mannen in koor. Ze groeten hun knuffelzwerver en met oorverdovende herrie vertrekt de karavaan richting de zustergemeente. Onderweg besluiten ze Geleen toch maar niet aan te doen omdat het ritueel van Sittard zich er ongetwijfeld zal herhalen. Gelukkigste man van de dag blijft zo de zwerver. Hij telt zijn dagopbrengst. Wat hem betreft is No Surrender hier tot in de eeuwigheid welkom.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
De vergelijking met burkas gaat al enorm mank op het feit dat dat een niet bestaand probleem is. Er zitten echt heel weinig (lees: geen) vrouwen met burkas op terrassen in Nederland (of in andere landen overigens). Dus voelt ook niemand zich daardoor bedreigd. Bikers zitten wel op terrassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een burka in het echt gezien in Nederland. Het lijkt me een verzonnen "probleem".
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 01 augustus 2016 @ 13:42:

De vergelijking met burkas gaat al enorm mank op het feit dat dat een niet bestaand probleem is. Er zitten echt heel weinig (lees: geen) vrouwen met burkas op terrassen in Nederland (of in andere landen overigens). Dus voelt ook niemand zich daardoor bedreigd. Bikers zitten wel op terrassen.Klopt, die zitten niet op het terras, net zoals de "zwarte kousen" waar S-meds het over had in de zomer er ook niet zullen zitten. Dat omdat ze het niet willen, of ze hun consumptie niet kunnen drinken. Dan kiest men er zelf voor, dat is wat anders dan wel willen maar niet mogen.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 01 augustus 2016 @ 13:50:

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een burka in het echt gezien in Nederland. Het lijkt me een verzonnen "probleem".In België, vlak over de Nederlandse grens, vier stuks bij elkaar, heel akelige gewaarwording, maar ik geloof dat het daar nu verboden is.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 01 augustus 2016 @ 13:36:

[...]





Maar de moterclub ziet het als een levenswijze. Zij zien het zelf niet zoals jij dat ziet. Net zoals de boerka-mevrouw zich zelf ook niet ziet als provocerend. En toch vind ik het provocerend om in Nederland te lopen alsof je door de woestijn, (beschermend tegen de brandende zon) naar huis loopt. En ik voel ik me bedreigd als een vermomd persoon achter me loopt. De christen loopt al tig jaren niet meer met hoofddoekjes (of het is om de krulspelden op z'n plek te houden) en heeft ook nooit een gezichtsbedekking gehad. De zwarte kousen? Die draag ik 's winters ook lekker onder een leuk denim rokje. Niks bedreigends aan. De 'captain' zegt:



„Te gek voor woorden”, vindt Van Zolingen. „Ik heb zelf als portier gewerkt. Als iemand zich niet gedroeg, vroeg je hem vriendelijk naar buiten te gaan. Nu ga je bij voorbaat iemand weren, puur op het uiterlijk. Dit is een aanval op een levenswijze.daar denken de rechter en het OM toch heel anders over. Of jij je bedreigt voelt doet er niet toe, voor hetzelfde geld lijdt je aan paranoia
Alle reacties Link kopieren
Is het werkelijk al zolang verboden?



België tweede land met boerkaverbod

Gepubliceerd: 23 juli 2011 10:08 Laatste update: 23 juli 2011 10:08



BRUSSEL - België wordt zaterdag na Frankrijk het tweede Europese land met een boerkaverbod. Vrouwen mogen dan niet meer met gezichtsbedekkende kledij, zoals de islamitische boerka of nikab, in het openbaar verschijnen.



Bij overtreding is een straf mogelijk van 7 dagen cel en/of een geldboete.



Op de valreep kondigden twee vrouwen aan het verbod aan te vechten bij het Grondwettelijk Hof. Zij menen dat de regel indruist tegen de grondwet.



Het verbod zou de vrijheid van godsdienst schenden en zou ook buiten proportie zijn als manier om de openbare veiligheid te garanderen.



Procedure



Een van de vrouwen kreeg eerder gelijk in een procedure tegen de gemeente Etterbeek, waar het dragen van elk hoofddeksel is verboden waarbij het gezicht wordt verborgen. De rechtbank oordeelde dat het verbod niet in verhouding stond tot de beoogde verhoging van de veiligheid.



België had ruim een jaar geleden het eerste land met een boerkaverbod kunnen worden, maar de val van de regering belemmerde dat.

Door: ANP
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 01 augustus 2016 @ 13:51:

[...]





Klopt, die zitten niet op het terras, net zoals de "zwarte kousen" waar S-meds het over had in de zomer er ook niet zullen zitten. Dat omdat ze het niet willen, of ze hun consumptie niet kunnen drinken. Dan kiest men er zelf voor, dat is wat anders dan wel willen maar niet mogen.



Natuurlijk kiezen ze ervoor, mijn reactie ging om het feit dat iemand opperde dat burkas ook maar verboden moeten worden op terrassen omdat die ook bedreigend zouden zijn. Dat is onzin, omdat het een niet bestaand probleem is. Dat is net zo zinloos als verbieden dat olifanten een biertje in de kroeg komen doen. Zou ook best imponerend zijn, maar gebeurt niet, dus hoef je ook niet te verbieden.

Motorclubs komen wel naar je terras, en zijn bedreigend voor veel mensen, met name door de kleding. Dat is dus wel een bestaand probleem, en dat kun je oplossen door als terras-eigenaar te vragen of ze iets anders aan willen doen, of niet op je terras willen gaan zitten. Dat kan en dat mag.



Het gezeur dat ze helemaal geen kwaad in de zin hebben en gewoon een gezellig motorclubje zijn is natuurlijk pure onzin. Die clubs zijn gewelddadig en gevaarlijk, en willen dat ook graag uitdragen. Moet je zelf weten, maar dan niet gaan klagen als daar gevolgen aan vastzitten.



Als een café-uitbater iedereen gaat weigeren die op de motor aankomt, is dat belachelijk. Niemand is bang alleen omdat iemand op een motor rijdt. Dat wordt ook niet gestaafd door welke cijfers dan ook. Maar mensen die overduidelijk hun identiteit als lid van een agressieve organisatie uitdragen, ja, die mag je best weigeren.
quote:missie_m schreef op 01 augustus 2016 @ 13:53:

[...]





In België, vlak over de Nederlandse grens, vier stuks bij elkaar, heel akelige gewaarwording, maar ik geloof dat het daar nu verboden is.

In Nederland zijn er geloof ik 200-250 vrouwen die een boerka dragen..

Ik kom er nooit eentje tegen..

Hoeveel er een niqab dragen weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 augustus 2016 @ 13:57:

[...]



daar denken de rechter en het OM toch heel anders over. Of jij je bedreigt voelt doet er niet toe, voor hetzelfde geld lijdt je aan paranoia Dus je zegt als iemand aan paranoia lijdt doet het er niet toe. ?? Ik lees:"Tegenstanders van dit verbod vinden dat het een belemmering is van de persoonlijke vrijheid "dus de tegenstanders van het burkaverbod hebben het niet alleen over religie maar ook persoonlijke vrijheid.



Hoezo persoonlijke vrijheid, als iemand lijdt aan paranoia of een ander 'gevoel' doet er niet toe volgens jou.





Wikipedia:

Verbod op gezichtsbedekkende kleding

Vrouwen in nikab



In verschillende landen bestaat een wettelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding, populair ook wel boerkaverbod genoemd.



Het dragen van een gezichtsbedekkende kleding zoals een nikab of boerka wordt in het algemeen geassocieerd met het hebben van strenge opvattingen omtrent de religie van de islam - bij de drager en de gemeenschap waar die drager deel van uitmaakt, en dus ook betreffende mannen met strenge opvattingen omtrent de religie van de islam. In landen waar de islam niet de dominante religie is, met name de westerse wereld, ligt dit politiek en sociaal gezien gevoelig. Terwijl de dragers ervan vinden dat zij de islam vertegenwoordigen en het als godsdienstvrijheid kan worden opgevat, wordt het door anderen vaak gezien als vrouw-onterend en de segregatie tussen allochtonen en autochtonen vergrotend. Er gaan dan ook stemmen in Nederland, België, Frankrijk en andere westerse landen op voor een verbod op volledig verhullende kledij.



Het mogelijke boerkaverbod stuit op veel protest uit binnen- en buitenland. Tegenstanders van dit verbod vinden dat het een belemmering is van de persoonlijke vrijheid en integratie van moslima's, terwijl anderen juist vinden dat het dragen van de boerka de integratie en moslimemancipatie belemmert of onmogelijk maakt.



Er is overigens een wezenlijk praktisch verschil tussen enerzijds een boerka en een nikab en anderzijds andere kleding die als religieus symbool kan worden opgevat, zoals bepaalde hoofddoekjes: een boerka en een nikab maken de betrokkene vrijwel onherkenbaar en lenen zich daarom voor misbruik. Misdadigers kunnen zo de identificatie bemoeilijken, en een (niet te grote) man kan zich gemakkelijk als vrouw voordoen. Het dragen van boerka's stuit ook op praktische bezwaren in beroepen waar het op menselijk contact aankomt. Om die redenen draagt de discussie over een boerkaverbod een ander karakter dan de discussie over een verbod op het dragen van hoofdbedekking om religieuze redenen.



enz.enz.enz.
LOEP ME MAAR aub.
Ik kom vaker vrouwen met een habijt tegen dan vrouwen in een boerka. Maar beide groepen zie ik nooit op het terras. Ik zou toch liever bij vrouwen in boerka of habijt op het terras zitten dan die motorclubmensen.
quote:missie_m schreef op 01 augustus 2016 @ 14:08:

[...]





Dus je zegt als iemand aan paranoia lijdt doet het er niet toe. ?? Ik lees:Tegenstanders van dit verbod vinden dat het een belemmering is van de persoonlijke vrijheid dus de tegenstanders van het burkaverbod hebben het niet alleen over religie maar ook persoonlijke vrijheid.



Hoezo persoonlijke vrijheid, als iemand lijdt aan paranoia of een ander 'gevoel' doet er niet toe.





Wikipedia:

Verbod op gezichtsbedekkende kleding

Vrouwen in nikab



In verschillende landen bestaat een wettelijk verbod op gezichtsbedekkende kleding, populair ook wel boerkaverbod genoemd.



Het dragen van een gezichtsbedekkende kleding zoals een nikab of boerka wordt in het algemeen geassocieerd met het hebben van strenge opvattingen omtrent de religie van de islam - bij de drager en de gemeenschap waar die drager deel van uitmaakt, en dus ook betreffende mannen met strenge opvattingen omtrent de religie van de islam. In landen waar de islam niet de dominante religie is, met name de westerse wereld, ligt dit politiek en sociaal gezien gevoelig. Terwijl de dragers ervan vinden dat zij de islam vertegenwoordigen en het als godsdienstvrijheid kan worden opgevat, wordt het door anderen vaak gezien als vrouw-onterend en de segregatie tussen allochtonen en autochtonen vergrotend. Er gaan dan ook stemmen in Nederland, België, Frankrijk en andere westerse landen op voor een verbod op volledig verhullende kledij.



Het mogelijke boerkaverbod stuit op veel protest uit binnen- en buitenland. Tegenstanders van dit verbod vinden dat het een belemmering is van de persoonlijke vrijheid en integratie van moslima's, terwijl anderen juist vinden dat het dragen van de boerka de integratie en moslimemancipatie belemmert of onmogelijk maakt.



Er is overigens een wezenlijk praktisch verschil tussen enerzijds een boerka en een nikab en anderzijds andere kleding die als religieus symbool kan worden opgevat, zoals bepaalde hoofddoekjes: een boerka en een nikab maken de betrokkene vrijwel onherkenbaar en lenen zich daarom voor misbruik. Misdadigers kunnen zo de identificatie bemoeilijken, en een (niet te grote) man kan zich gemakkelijk als vrouw voordoen. Het dragen van boerka's stuit ook op praktische bezwaren in beroepen waar het op menselijk contact aankomt. Om die redenen draagt de discussie over een boerkaverbod een ander karakter dan de discussie over een verbod op het dragen van hoofdbedekking om religieuze redenen.



enz.enz.enz.ik zeg dat jouw angstgevoel niet meespeelt bij het beleid van het OM en burgemeesters om motorclubs in bepaalde steden te weren.
Praktische vraag: hoe moet je iets eten of drinken met een boerka aan?
quote:mariposita schreef op 01 augustus 2016 @ 14:09:

Praktische vraag: hoe moet je iets eten of drinken met een boerka aan?In je eigen huis gaan zitten en boerka uit doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 01 augustus 2016 @ 14:05:

[...]





Natuurlijk kiezen ze ervoor, mijn reactie ging om het feit dat iemand opperde dat burkas ook maar verboden moeten worden op terrassen omdat die ook bedreigend zouden zijn. Dat is onzin, omdat het een niet bestaand probleem is. Dat is net zo zinloos als verbieden dat olifanten een biertje in de kroeg komen doen. Zou ook best imponerend zijn, maar gebeurt niet, dus hoef je ook niet te verbieden.

Motorclubs komen wel naar je terras, en zijn bedreigend voor veel mensen, met name door de kleding. Dat is dus wel een bestaand probleem, en dat kun je oplossen door als terras-eigenaar te vragen of ze iets anders aan willen doen, of niet op je terras willen gaan zitten. Dat kan en dat mag.



Het gezeur dat ze helemaal geen kwaad in de zin hebben en gewoon een gezellig motorclubje zijn is natuurlijk pure onzin. Die clubs zijn gewelddadig en gevaarlijk, en willen dat ook graag uitdragen. Moet je zelf weten, maar dan niet gaan klagen als daar gevolgen aan vastzitten.



Als een café-uitbater iedereen gaat weigeren die op de motor aankomt, is dat belachelijk. Niemand is bang alleen omdat iemand op een motor rijdt. Dat wordt ook niet gestaafd door welke cijfers dan ook. Maar mensen die overduidelijk hun identiteit als lid van een agressieve organisatie uitdragen, ja, die mag je best weigeren.Ze zullen vast geen lieverdjes zijn die motermensen, maar of ze dat allemaal zijn weet ik niet en jij kan het waarschijnlijk alleen maar gissen. Scheer je ze dan niet over één kam om ze te verbieden in hun bodywarmer een cola of biertje te bestellen. Als ze de bodywarmer uit doen mogen ze wel?? Zijn ze dan een andere persoon? Hoeven we dan niet meer bang te zijn? Ik ben nog nooit bedreigd door een bodywarmer. Jij wel?

.
LOEP ME MAAR aub.
quote:mariposita schreef op 01 augustus 2016 @ 14:08:

Ik kom vaker vrouwen met een habijt tegen dan vrouwen in een boerka. Maar beide groepen zie ik nooit op het terras. Ik zou toch liever bij vrouwen in boerka of habijt op het terras zitten dan die motorclubmensen.

Want?

Zolang ze daar gewoon zitten en geen overlast veroorzaken heb je er toch geen last van?
Alle reacties Link kopieren
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:mariposita schreef op 01 augustus 2016 @ 14:09:

Praktische vraag: hoe moet je iets eten of drinken met een boerka aan?





Er zal toch wel een "voedselluik" inzitten toch?

Ik las laatst een artikel dat de IS vrouwenhandel gedaan wordt met Boerka aan (geen grap) en dat je pas thuis ziet wat je hebt gekocht.



Dan baal je ook als er thuis een ma Flodder in blijkt te zitten.

En ruilen zullen ze wel niet doen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 augustus 2016 @ 14:09:

[...]



ik zeg dat jouw angstgevoel niet meespeelt bij het beleid van het OM en burgemeesters om motorclubs in bepaalde steden te weren.Juist maar het gaat om beide om een angstgevoel. Bij de ene groep word hun aanwezigheid verboden vanwege een kledingstuk, en bij de andere groep moet men niet zeuren. Dat is met twee maten meten.
LOEP ME MAAR aub.
Tegenover mij woont iemand die lid is van Satudarah,aardige vent en niemand hier in de buurt heeft last van hem.
quote:hollebollegijs schreef op 01 augustus 2016 @ 14:19:

[...]





Er zal toch wel een "voedselluik" inzitten toch?

Ik las laatst een artikel dat de IS vrouwenhandel gedaan wordt met Boerka aan (geen grap) en dat je pas thuis ziet wat je hebt gekocht.



Dan baal je ook als er thuis een ma Flodder in blijkt te zitten.

En ruilen zullen ze wel niet doen.



Volgens mij zit er geen opening in om door te eten.



Ik denk dat die vrouwen meer balen.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 01 augustus 2016 @ 14:21:

Tegenover mij woont iemand die lid is van Satudarah,aardige vent en niemand hier in de buurt heeft last van hem.Ik ken ook een vrouw die naast iemand van een moterclub woont. Ik heb haar nooit horen klagen, zij voelt zich best veilig daar. Ze heeft geen inbraakalarm nodig.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 01 augustus 2016 @ 14:20:

[...]





Juist maar het gaat om beide om een angstgevoel. Bij de ene groep word hun aanwezigheid verboden vanwege een kledingstuk, en bij de andere groep moet men niet zeuren. Dat is met twee maten meten.

Dit ja.



Worden Marokkaanse jongens ook al geweigerd in zwembaden trouwens? Die staan ook bekend als rotzooischoppers en vrouwenlastigvallers tenslotte. Het verbieden van motorclubs in openbare gelegenheden zou wel 'n precedent kunnen scheppen om andere potentiele rotzooitrappers uit openbare gelegenheden te kunnen weren wellicht?
Shoot first, ask questions later!
quote:missie_m schreef op 01 augustus 2016 @ 14:31:

[...]





Ik ken ook een vrouw die naast iemand van een moterclub woont. Ik heb haar nooit horen klagen, zij voelt zich best veilig daar. Ze heeft geen inbraakalarm nodig.

Ik woon al 7 jaar tegenover hem en nog nooit geen spatje last gehad,heel vriendelijk en behulpzaam altijd.

Ook nooit geen overlast van andere leden die daar over de vloer komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 01 augustus 2016 @ 14:14:

[...]





Ze zullen vast geen lieverdjes zijn die motermensen, maar of ze dat allemaal zijn weet ik niet en jij kan het waarschijnlijk alleen maar gissen. Scheer je ze dan niet over één kam om ze te verbieden in hun bodywarmer een cola of biertje te bestellen. Als ze de bodywarmer uit doen mogen ze wel?? Zijn ze dan een andere persoon? Hoeven we dan niet meer bang te zijn? Ik ben nog nooit bedreigd door een bodywarmer. Jij wel?

.



Jij weet ook dat het niet om de bodywarmer gaat maar om wat ze daarmee uitdragen. En daarom maakt het wel uit of ze hem aanhouden of niet. Iemand die op dat terras uit wil dragen wat die motorclubs uit willen dragen, dat vind ik bedreigend ja. Iemand die op zondag bij zijn motorclub zit, maar op woensdag in een wit t shirt op een terras zit, vindt het blijkbaar niet nodig om dat voortdurend uit te dragen, en is daarmee dus ook minder bedreigend.



En over een kam scheren. Ja, er zullen vast hele aardige mannen bijzitten, maar het is niet zo dat er een paar rotte appels het verpesten voor de rest. Die clubs hebben als inherent doel macht, geweld, etc. Dat trekt over het algemeen niet echt gezellige huisvaders aan. En is daarmee inherent anders dan de dartclub. Daar zitten vast ook wel eens heel nare mensen bij, maar dat heeft niks met het inherente doel van die club te maken. Dan heb je het over rotte appels, en dan is het raar om de hele groep over 1 kam te scheren. Als het gemeenschappelijk doel al inherent rot is, vind ik dat het best kan om die hele groep daarop aan te spreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 01 augustus 2016 @ 14:35:

[...]



Dit ja.



Worden Marokkaanse jongens ook al geweigerd in zwembaden trouwens? Die staan ook bekend als rotzooischoppers en vrouwenlastigvallers tenslotte. Het verbieden van motorclubs in openbare gelegenheden zou wel 'n precedent kunnen scheppen om andere potentiele rotzooitrappers uit openbare gelegenheden te kunnen weren wellicht?



Nee. Het feit dat je Marokkaans bent is geen keuze, en onderscheid daarop maken mag dus niet.

Bovendien geldt hier ook: de meerderheid van de Marokkaanse jongen trapt helemaal geen rotzooi, die zijn gewoon toevallig Marokkaans. Dan is het fout om ze aansprakelijk te stellen voor het gedrag van anderen die dat toevallig ook zijn. Net als ik niet verantwoordelijk ben voor een misdaad die een ander pleegt omdat het toevallig ook een Nederlander is, of een vrouw, of ook blond haar heeft. Maar als die jongens zich aansluiten bij de 'wij trappen rotzooi in het zwembad-club', dan is dat een keuze. En een keuze voor moeilijkheden. En op die grond mag je ze wel weren. En dat gebeurt ook, er zijn best zwembaden waar bepaalde groepen een toegangsverbod hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven