Weren op uiterlijk

01-08-2016 08:01 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het hele artikel gelezen en haal twee regels naar voren, en vraag me dan af "kan dit zomaar?" Wat vinden jullie? Word er met twee maten gemeten? Hier onderen de twee regels.:



"Nu ga je bij voorbaat iemand weren, puur op het uiterlijk. Dit is een aanval op een levenswijze" zegt de captain van No Surrender.



"Ze nemen plaats op het terras. De eigenaar ziet bleek. De grond brandt hem onder de voeten. De politie heeft hem gevraagd de bikers niet te bedienen. Anders is hij strafbaar"





Limburg



‘Een aanval op onze levenswijze’



Vandaag om 06:10 door Paul van Gageldonk



[Foto: Ermindo Armino]



Er was gerekend op tal van motorclubs en mogelijk onrust. Het liep uit op een korte, geweldloze demonstratie van zo’n veertig bikers van No Surrender op de Markt in Sittard. Ze zijn boos over de afspraak tussen Sittard­-Geleen, politie en Horeca Nederland om bikers alleen nog in horecagelegenheden te accepteren als ze hun colors afdoen. Bikers zien dat als het afnemen van hun identiteit.



De haveloze zwerver ligt al uren te pitten onder de luifel van het V&D-pand, als hij ruw gewekt wordt door een hels lawaai. Opkijkend ziet hij veertig ruige koppen en machtige lijven, gehuld in strak leer. NO SURRENDER op hun hesjes. Opeens regent het metaal. De bikers betonen demonstratief hun medeleven met de behoeftige man en gooien allemaal kleingeld in zijn hoed. „Dit is hoe de maatschappij met mensen omgaat”, roept een biker, wijzend op de erbarmelijke situatie van de zwerver.



Eigenlijk had Richard van Zolingen, national captain van No Surrender, er aan willen toevoegen: dit is hoe de maatschappij ook met ons omgaat. Van Zolingen, Indische man met paardenstaart en bovenarmen als boomstammen, straalt een eerbiedwaardige kalmte uit. Van binnen begon het echter te koken, toen vorige week bekend werd dat de gemeente Sittard-Geleen, ondersteund door politie en Horeca Nederland, bikers in horecagelegenheden gaat weren, als zij zich melden in hun colors, de tekenen van hun motorclub. Aanleiding is de vrees van horeca-exploitanten voor de ‘1-procenters’ onder de bikers: leden van motorclubs die stellen dat de wet niet op hen van toepassing is. De boycot is omstreden, want de overige 99 procent wordt er ook door getroffen.



Blijkbaar zijn ze banger voor motorclubs dan voor terroristen



„Te gek voor woorden”, vindt Van Zolingen. „Ik heb zelf als portier gewerkt. Als iemand zich niet gedroeg, vroeg je hem vriendelijk naar buiten te gaan. Nu ga je bij voorbaat iemand weren, puur op het uiterlijk. Dit is een aanval op een levenswijze. Ik hoop dat de horeca deze maatregel niet gaat uitvoeren.”



Striptease



Onno, een slanke No Surrender-supporter met pet, heeft inmiddels al gesproken met de baas van een Grieks restaurant. Daar mogen de bikers straks, in hun colors, een biertje drinken. Als ze zich rustig houden. Het is de bedoeling dat het protest van de bikers een verrassing wordt. Slechts een handjevol mensen is op de hoogte van de ludieke actie. Een aantal bikers heeft in ‘burger’ en met vrouw en kinderen plaats genomen op verschillende terrassen. Rond twee uur zullen Chapters, afdelingen, van No Surrender de Markt oprijden. Daar wordt het startsein gegeven voor een ‘striptease’, waarbij de bikers in burger hun kloffie verruilen voor hesjes met colors. En dan maar zien of het bedienend personeel ze nog ter wille is. Het loopt wat anders. De actie is niet zo geheim meer. Op alle hoeken staan politieauto’s. Men vreest escalatie. Het gerucht gaat dat meerdere motorclubs uit het land naar Sittard zullen komen.



We gaan bekijken of we dit juridisch kunnen aanvechten. Dit is pure discriminatie



Om half drie trilt de Markt. Met een oorverdovend gebrul rijden zo’n veertig bikers van No Surrender met hun zware motoren het plein op. Na wat broederlijke begroetingen kuiert het gezelschap naar het Griekse restaurant. Ze nemen plaats op het terras. De eigenaar ziet bleek. De grond brandt hem onder de voeten. De politie heeft hem gevraagd de bikers niet te bedienen. Anders is hij strafbaar. Zie die boodschap maar eens over te brengen aan veertig mannetjesputters. Gelukkig voor de restauranthouder laat Van Zolingen zijn gezag spreken. De voorman van de bikers vertrekt geen spier en zegt: „Dan gaan we hier weer weg mannen. We gaan in Geleen een biertje pakken. Misschien zijn we daar wel welkom.”



Discriminatie



Maar het laatste woord hierover is nog niet gezegd, kondigt Van Zolingen aan. „We gaan bekijken of we dit juridisch kunnen aanvechten. Dit is pure discriminatie. Wat wordt het volgende? Dat Indische mensen zoals ik van de terrassen geweerd worden?” „Belachelijk”, vult supporter Onno aan. „Laat ze dit eens doen met moslims. Dan staat het hele land op z’n achterste benen. Blijkbaar zijn ze banger voor motorclubs dan voor terroristen.”



NO SURRENDER! brullen de mannen in koor. Ze groeten hun knuffelzwerver en met oorverdovende herrie vertrekt de karavaan richting de zustergemeente. Onderweg besluiten ze Geleen toch maar niet aan te doen omdat het ritueel van Sittard zich er ongetwijfeld zal herhalen. Gelukkigste man van de dag blijft zo de zwerver. Hij telt zijn dagopbrengst. Wat hem betreft is No Surrender hier tot in de eeuwigheid welkom.
LOEP ME MAAR aub.
er was toch ook iets met sittard-geleen, was daar geen sprake van steeds gedoe tussen hells angels en no surrender, die zitten elkaar toch steeds op te naaien?
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 01 augustus 2016 @ 11:00:

Zodra één of meerdere leden van zo'n groep een strafblad hebben met het risico op herhaling, lijkt het me logisch dat de politie een dergelijke vraag stelt aan zo'n uitbater....en als ze hun leren bodywarmer uitdoen, en ze gaan gezamenlijk in witte t-shirtjes op het terras zitten is het strafblad weg??
LOEP ME MAAR aub.
kunnen vrouwen ook lid zijn van een chapter?
quote:missie_m schreef op 01 augustus 2016 @ 11:07:

[...]





...en als ze hun leren bodywarmer uitdoen, en ze gaan gezamenlijk in witte t-shirtjes op het terras zitten is het strafblad weg??Dat willen ze niet want het was een provocatie richting de hells angels
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 augustus 2016 @ 11:04:

er was toch ook iets met sittard-geleen, was daar geen sprake van steeds gedoe tussen hells angels en no surrender, die zitten elkaar toch steeds op te naaien?Banditos, Satudarah, Hell's Angels, No-surrender, Animals MC, en iets met Duitse moterbendes?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 augustus 2016 @ 11:07:

[...]



Dat willen ze niet want het was een provocatie richting de hells angelsOf tegen het besluit van de Gemeente Sittard/Geleen



QUOTE:...Leden van motorclub No Surrender vinden het horecaverbod te ver gaan en besloten zondag toch gewoon neer te strijken op de Markt in Sittard.
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 01 augustus 2016 @ 11:07:

[...]





...en als ze hun leren bodywarmer uitdoen, en ze gaan gezamenlijk in witte t-shirtjes op het terras zitten is het strafblad weg??Dan is dat niet meer herkenbaar als zodanig. Zodoende kunnen ze inderdaad beter, als ze zo graag op een terrasje willen zitten, die bodywarmer thuis laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 01 augustus 2016 @ 11:07:

[...]





...en als ze hun leren bodywarmer uitdoen, en ze gaan gezamenlijk in witte t-shirtjes op het terras zitten is het strafblad weg??Inderdaad, ze kunnen beter een shirtje aantrekken van de voetbalclub. Daar durft de politie toch niks tegen te doen.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-08-2016 17:03
Reden: offtopic & provoceren
% gewijzigd
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
[...]



Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa binnen 33 postings gaat het over de ISLAM

Maar inderdaad, een boerkaverbod op terrassen, zou dat op net zoveel instemming kunnen rekenen hier in deze draad?

Ik betwijfel het...............................................
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-08-2016 17:05
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
[...]

Wat een rare opmerking, de islam is geen groepering maar een religie. De kleding (welke?) is niet bedoeld om te provoceren. Net zo min als hoeden en zwarte kousen van christenen bedoeld zijn om te provoceren. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je een motorclub en religie op 1 hoop durft te gooien
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-08-2016 17:06
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vind dat gewoon hetzelfde eerlijk gezegd. Er wordt dan idd met 2 maten gemeten als je 1 cultuur wel mag weren maar een andere niet.
Shoot first, ask questions later!
quote:hollebollegijs schreef op 01 augustus 2016 @ 12:54:

[...]





Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa binnen 33 postings gaat het over de ISLAM

Maar inderdaad, een boerkaverbod op terrassen, zou dat op net zoveel instemming kunnen rekenen hier in deze draad?

Ik betwijfel het...............................................Het is dan ook een topic op Actueel.
quote:redbuIIetje schreef op 01 augustus 2016 @ 12:56:

Vind dat gewoon hetzelfde eerlijk gezegd. Er wordt dan idd met 2 maten gemeten als je 1 cultuur wel mag weren maar een andere niet.Raar dat je het onderscheid niet weet tussen religie, cultuur en criminele organisatie
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 augustus 2016 @ 13:02:

[...]



Raar dat je het onderscheid niet weet tussen religie, cultuur en criminele organisatie



Toch heeft hij wel een punt als je stelt dat het angst aanjaagt.

4 boerka's op je terras in deze tijd van bomgordels.



Angst is een gevoel, geen wetenschap
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 01 augustus 2016 @ 13:11:

[...]





Toch heeft hij wel een punt als je stelt dat het angst aanjaagt.

4 boerka's op je terras in deze tijd van bomgordels.



Angst is een gevoel, geen wetenschap

Die motorclubs worden niet geweerd omdat ze angst aanjagen maar omdat ze rotzooi trappen.

Sinds wanneer ben ik onder je negeer vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Mag dit? Ja hoor, je kunt als horecazaak ook eisen dat mensen geen sportschoenen dragen, of mannen een stropdas. Of mensen in zwemkleding of zonder t-shirt weigeren. Dat zijn namelijk allemaal keuzes. Je mag er best voor kiezen om een stropdas-loze levensstijl te hanteren, maar dan moet je dus niet naar zo'n restaurant gaan. Jouw keuze.

Je huidskleur of etnische afkomst kies je niet, dus daar mag je geen onderscheid in maken. Dat is discriminatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit iemand in een burka op het terras zien zitten??



De leren chap is niet bedoeld om te provoceren, het is gewoon een item wat je krijgt (of moet verdienen) als je bij de club komt. Clubtenue dus. Dat anderen gevoelens , aannames of gedachtes projecteren op dat clubtenue, dat zal niet de zorg van een motorclub zijn.
quote:yoshe schreef op 01 augustus 2016 @ 13:16:

Ik heb nog nooit iemand in een burka op het terras zien zitten??



De leren chap is niet bedoeld om te provoceren, het is gewoon een item wat je krijgt (of moet verdienen) als je bij de club komt. Clubtenue dus. Dat anderen gevoelens , aannames of gedachtes projecteren op dat clubtenue, dat zal niet de zorg van een motorclub zijn.het ligt wel een stukje genuanceerder dan dat. Motorclubs zoals de geweerde staan bekend om hun criminele activiteiten. daarbij is er rivaliteit met andere criminele bendes. niet zelden resulterend in executies.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 augustus 2016 @ 13:12:

[...]



Die motorclubs worden niet geweerd omdat ze angst aanjagen maar omdat ze rotzooi trappen.

Sinds wanneer ben ik onder je negeer vandaag?



Oke, dat is inderdaad een verschil, maar dan is het niet op uiterlijk maar op gedrag.

Hahahahaha sinds je van account gewisseld bent vermoed ik.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 augustus 2016 @ 13:12:

[...]



Die motorclubs worden niet geweerd omdat ze angst aanjagen maar omdat ze rotzooi trappen.

En de groep die ik noemde staat algemeen bekend als brave vredelievende burgers wou je zeggen?
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 01 augustus 2016 @ 13:21:

[...]



En de groep die ik noemde staat algemeen bekend als brave vredelievende burgers wou je zeggen?je noemt geen groep, je noemt een religie. Je hebt het over de islam. dat is net zo dom als zeggen dat je het christendom moet weren van het terras.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 augustus 2016 @ 12:55:

[...]



Wat een rare opmerking, de islam is geen groepering maar een religie. De kleding (welke?) is niet bedoeld om te provoceren. Net zo min als hoeden en zwarte kousen van christenen bedoeld zijn om te provoceren. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat je een motorclub en religie op 1 hoop durft te gooienMaar de moterclub ziet het als een levenswijze. Zij zien het zelf niet zoals jij dat ziet. Net zoals de boerka-mevrouw zich zelf ook niet ziet als provocerend. En toch vind ik het provocerend om in Nederland te lopen alsof je door de woestijn, (beschermend tegen de brandende zon) naar huis loopt. En ik voel ik me bedreigd als een vermomd persoon achter me loopt. De christen loopt al tig jaren niet meer met hoofddoekjes (of het is om de krulspelden op z'n plek te houden) en heeft ook nooit een gezichtsbedekking gehad. De zwarte kousen? Die draag ik 's winters ook lekker onder een leuk denim rokje. Niks bedreigends aan. De 'captain' zegt:



„Te gek voor woorden”, vindt Van Zolingen. „Ik heb zelf als portier gewerkt. Als iemand zich niet gedroeg, vroeg je hem vriendelijk naar buiten te gaan. Nu ga je bij voorbaat iemand weren, puur op het uiterlijk. Dit is een aanval op een levenswijze.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 01 augustus 2016 @ 13:02:

[...]



Raar dat je het onderscheid niet weet tussen religie, cultuur en criminele organisatieInderdaad, die aanslagen hebben niets te maken met een religie. Je kan aan de buitenkant zien wie terrorist is en wie niet.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 01 augustus 2016 @ 13:19:

[...]





Oke, dat is inderdaad een verschil, maar dan is het niet op uiterlijk maar op gedrag.

Hahahahaha sinds je van account gewisseld bent vermoed ik.
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven