Weren op uiterlijk

01-08-2016 08:01 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het hele artikel gelezen en haal twee regels naar voren, en vraag me dan af "kan dit zomaar?" Wat vinden jullie? Word er met twee maten gemeten? Hier onderen de twee regels.:



"Nu ga je bij voorbaat iemand weren, puur op het uiterlijk. Dit is een aanval op een levenswijze" zegt de captain van No Surrender.



"Ze nemen plaats op het terras. De eigenaar ziet bleek. De grond brandt hem onder de voeten. De politie heeft hem gevraagd de bikers niet te bedienen. Anders is hij strafbaar"





Limburg



‘Een aanval op onze levenswijze’



Vandaag om 06:10 door Paul van Gageldonk



[Foto: Ermindo Armino]



Er was gerekend op tal van motorclubs en mogelijk onrust. Het liep uit op een korte, geweldloze demonstratie van zo’n veertig bikers van No Surrender op de Markt in Sittard. Ze zijn boos over de afspraak tussen Sittard­-Geleen, politie en Horeca Nederland om bikers alleen nog in horecagelegenheden te accepteren als ze hun colors afdoen. Bikers zien dat als het afnemen van hun identiteit.



De haveloze zwerver ligt al uren te pitten onder de luifel van het V&D-pand, als hij ruw gewekt wordt door een hels lawaai. Opkijkend ziet hij veertig ruige koppen en machtige lijven, gehuld in strak leer. NO SURRENDER op hun hesjes. Opeens regent het metaal. De bikers betonen demonstratief hun medeleven met de behoeftige man en gooien allemaal kleingeld in zijn hoed. „Dit is hoe de maatschappij met mensen omgaat”, roept een biker, wijzend op de erbarmelijke situatie van de zwerver.



Eigenlijk had Richard van Zolingen, national captain van No Surrender, er aan willen toevoegen: dit is hoe de maatschappij ook met ons omgaat. Van Zolingen, Indische man met paardenstaart en bovenarmen als boomstammen, straalt een eerbiedwaardige kalmte uit. Van binnen begon het echter te koken, toen vorige week bekend werd dat de gemeente Sittard-Geleen, ondersteund door politie en Horeca Nederland, bikers in horecagelegenheden gaat weren, als zij zich melden in hun colors, de tekenen van hun motorclub. Aanleiding is de vrees van horeca-exploitanten voor de ‘1-procenters’ onder de bikers: leden van motorclubs die stellen dat de wet niet op hen van toepassing is. De boycot is omstreden, want de overige 99 procent wordt er ook door getroffen.



Blijkbaar zijn ze banger voor motorclubs dan voor terroristen



„Te gek voor woorden”, vindt Van Zolingen. „Ik heb zelf als portier gewerkt. Als iemand zich niet gedroeg, vroeg je hem vriendelijk naar buiten te gaan. Nu ga je bij voorbaat iemand weren, puur op het uiterlijk. Dit is een aanval op een levenswijze. Ik hoop dat de horeca deze maatregel niet gaat uitvoeren.”



Striptease



Onno, een slanke No Surrender-supporter met pet, heeft inmiddels al gesproken met de baas van een Grieks restaurant. Daar mogen de bikers straks, in hun colors, een biertje drinken. Als ze zich rustig houden. Het is de bedoeling dat het protest van de bikers een verrassing wordt. Slechts een handjevol mensen is op de hoogte van de ludieke actie. Een aantal bikers heeft in ‘burger’ en met vrouw en kinderen plaats genomen op verschillende terrassen. Rond twee uur zullen Chapters, afdelingen, van No Surrender de Markt oprijden. Daar wordt het startsein gegeven voor een ‘striptease’, waarbij de bikers in burger hun kloffie verruilen voor hesjes met colors. En dan maar zien of het bedienend personeel ze nog ter wille is. Het loopt wat anders. De actie is niet zo geheim meer. Op alle hoeken staan politieauto’s. Men vreest escalatie. Het gerucht gaat dat meerdere motorclubs uit het land naar Sittard zullen komen.



We gaan bekijken of we dit juridisch kunnen aanvechten. Dit is pure discriminatie



Om half drie trilt de Markt. Met een oorverdovend gebrul rijden zo’n veertig bikers van No Surrender met hun zware motoren het plein op. Na wat broederlijke begroetingen kuiert het gezelschap naar het Griekse restaurant. Ze nemen plaats op het terras. De eigenaar ziet bleek. De grond brandt hem onder de voeten. De politie heeft hem gevraagd de bikers niet te bedienen. Anders is hij strafbaar. Zie die boodschap maar eens over te brengen aan veertig mannetjesputters. Gelukkig voor de restauranthouder laat Van Zolingen zijn gezag spreken. De voorman van de bikers vertrekt geen spier en zegt: „Dan gaan we hier weer weg mannen. We gaan in Geleen een biertje pakken. Misschien zijn we daar wel welkom.”



Discriminatie



Maar het laatste woord hierover is nog niet gezegd, kondigt Van Zolingen aan. „We gaan bekijken of we dit juridisch kunnen aanvechten. Dit is pure discriminatie. Wat wordt het volgende? Dat Indische mensen zoals ik van de terrassen geweerd worden?” „Belachelijk”, vult supporter Onno aan. „Laat ze dit eens doen met moslims. Dan staat het hele land op z’n achterste benen. Blijkbaar zijn ze banger voor motorclubs dan voor terroristen.”



NO SURRENDER! brullen de mannen in koor. Ze groeten hun knuffelzwerver en met oorverdovende herrie vertrekt de karavaan richting de zustergemeente. Onderweg besluiten ze Geleen toch maar niet aan te doen omdat het ritueel van Sittard zich er ongetwijfeld zal herhalen. Gelukkigste man van de dag blijft zo de zwerver. Hij telt zijn dagopbrengst. Wat hem betreft is No Surrender hier tot in de eeuwigheid welkom.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 01 augustus 2016 @ 14:46:

[...]





Jij weet ook dat het niet om de bodywarmer gaat maar om wat ze daarmee uitdragen. En daarom maakt het wel uit of ze hem aanhouden of niet. Iemand die op dat terras uit wil dragen wat die motorclubs uit willen dragen, dat vind ik bedreigend ja. Iemand die op zondag bij zijn motorclub zit, maar op woensdag in een wit t shirt op een terras zit, vindt het blijkbaar niet nodig om dat voortdurend uit te dragen, en is daarmee dus ook minder bedreigend.



En over een kam scheren. Ja, er zullen vast hele aardige mannen bijzitten, maar het is niet zo dat er een paar rotte appels het verpesten voor de rest. Die clubs hebben als inherent doel macht, geweld, etc. Dat trekt over het algemeen niet echt gezellige huisvaders aan. En is daarmee inherent anders dan de dartclub. Daar zitten vast ook wel eens heel nare mensen bij, maar dat heeft niks met het inherente doel van die club te maken. Dan heb je het over rotte appels, en dan is het raar om de hele groep over 1 kam te scheren. Als het gemeenschappelijk doel al inherent rot is, vind ik dat het best kan om die hele groep daarop aan te spreken.Voor die motorclubleden en hun klederdracht zou je dus prima wat anders in kunnen vullen en dan klopt je tekst ook.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 01 augustus 2016 @ 14:52:

[...]



Voor die motorclubleden en hun klederdracht zou je dus prima wat anders in kunnen vullen en dan klopt je tekst ook.Zeg dan gewoon wat je bedoelt: jij bedoelt dat volgens jou alle moslims op geweld uit zijn, en dat uiten door het dragen van die burka. Als dat zo zou zijn, ja, dan was bovenstaande daar ook van toepassing. Alleen verschillen we daar vrij fundamenteel van mening. Moslim zijn is een geloof, en de meerderheid van de moslims heeft helemaal geen intentie tot welk geweld dan ook. Dat is ook niet het inherente doel van een geloof. De burkas (waarvan ik er in meer dan 35 jaar randstad precies ooit 1 gezien heb, dus waar gaat die hele discussie over?) zijn geen manier om angst te zaaien, die hebben een heel ander doel. Namelijk het bedekken van de eigen eerbaarheid. En dan heb je het dus meer over de dartclub met hun rotte appels dan over een inherent rotte organisatie.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat mij niet om burka's maar om ál die islamitische gewaden bij zowel man als vrouw. Een moslim die gewoon westers gekleed gaat (en dan niet in 'n hoodie en gescheurde jeans) zie ik niet als bedreigend in het straatbeeld.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 01 augustus 2016 @ 15:00:

[...]





Zeg dan gewoon wat je bedoelt: jij bedoelt dat volgens jou alle moslims op geweld uit zijn, en dat uiten door het dragen van die burka. De topic titel is: WEREN OP UITERLIJK



Mag een horecaondernemer weren op basis van uiterlijke kenmerken?

Petjes, gymschoenen, leren jas, Boerka, trainingspak etc.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:missie_m schreef op 01 augustus 2016 @ 14:20:

[...]





Juist maar het gaat om beide om een angstgevoel. Bij de ene groep word hun aanwezigheid verboden vanwege een kledingstuk, en bij de andere groep moet men niet zeuren. Dat is met twee maten meten.gaat niet om gevoel maar om orde en op. veiligheid
quote:missie_m schreef op 01 augustus 2016 @ 14:14:

[...]





Ze zullen vast geen lieverdjes zijn die motermensen, maar of ze dat allemaal zijn weet ik niet en jij kan het waarschijnlijk alleen maar gissen. Scheer je ze dan niet over één kam om ze te verbieden in hun bodywarmer een cola of biertje te bestellen. Als ze de bodywarmer uit doen mogen ze wel?? Zijn ze dan een andere persoon? Hoeven we dan niet meer bang te zijn? Ik ben nog nooit bedreigd door een bodywarmer. Jij wel?

.Niet door de bodywarmer maar waar ze voor staan. TMI. Dan heb ik toch liever met vrouwen met een burka te maken.
quote:viavia2013 schreef op 01 augustus 2016 @ 15:17:

[...]



op verzoek gewist.
Kan het nu weer over motorclubs gaan?
quote:redbuIIetje schreef op 01 augustus 2016 @ 15:03:

Het gaat mij niet om burka's maar om ál die islamitische gewaden bij zowel man als vrouw. Een moslim die gewoon westers gekleed gaat (en dan niet in 'n hoodie en gescheurde jeans) zie ik niet als bedreigend in het straatbeeld.Nog niet zolang geleden droegen de vrouwen in Nederland een broek en de mannen een jurk. Die broek was omdat vrouwen op het land werkte en dan was een broek gemakkelijker. Dus tja.... Wat is westers gekleed?
Alle reacties Link kopieren
Zien die Christenen er een stuk minder bedekt uit.





Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat hebben Katholieke nonnen met No Surrender te maken?
quote:YellowDiamond schreef op 01 augustus 2016 @ 15:33:

Wat hebben Katholieke nonnen met No Surrender te maken?wat heeft de islam met satudarah te maken?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 augustus 2016 @ 15:28:

Zien die Christenen er een stuk minder bedekt uit.





[afbeelding]Of het terecht of onterecht is doet niet ter zake maar de "gemiddelde Nederlander" associeert een non niet met de radicale islam en aanslagen, een boerka wel.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:S-Meds schreef op 01 augustus 2016 @ 16:12:

[...]



wat heeft de islam met satudarah te maken?Dit topic gaat over motorclubs en niet over islam of nonnen.!
quote:S-Meds schreef op 01 augustus 2016 @ 16:12:

[...]



wat heeft de islam met satudarah te maken?



De wending van dit topic die je wist dat zou komen

quote:Het-groepje schreef op 01 augustus 2016 @ 17:09:

[...]





De wending van dit topic die je wist dat zou komen

Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 01 augustus 2016 @ 15:18:

[...]



"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alle reacties Link kopieren
ik persoonlijk zou niet op een terras gaan zitten waar een motorbende zit, een paar hooguit maar een stuk of 40 nee,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:mamsvan schreef op 01 augustus 2016 @ 17:30:

ik persoonlijk zou niet op een terras gaan zitten waar een motorbende zit, een paar hooguit maar een stuk of 40 nee,Ja dat kan en mag natuurlijk..
Zijn burka's echt zo zeldzaam? Ik zag er vandaag nog één lopen. En dat is niet de eerste keer. (en het is ook niet steeds dezelfde persoon, die ik tegenkom)
quote:mamsvan schreef op 01 augustus 2016 @ 17:28:







[...]

Ik ben heel benieuwd naar een linkje waaruit blijkt dat zo'n tattoo inhoudt dat diegene een dode vrouw gebeft heeft
Waarom zou je een dode vrouw willen beffen? Daar heeft toch niemand meer wat aan?
quote:spuit-elf schreef op 01 augustus 2016 @ 17:32:

Zijn burka's echt zo zeldzaam? Ik zag er vandaag nog één lopen. En dat is niet de eerste keer. (en het is ook niet steeds dezelfde persoon, die ik tegenkom)

Het zijn er echt niet zoveel en ik ben er nog nooit eentje tegengekomen..

Jij woont in de randstad gok ik?
quote:spuit-elf schreef op 01 augustus 2016 @ 17:34:

Waarom zou je een dode vrouw willen beffen? Daar heeft toch niemand meer wat aan?Ik zou een levende vrouw ook niet willen beffen maar dat is weer wat anders
quote:YellowDiamond schreef op 01 augustus 2016 @ 17:35:

[...]



Het zijn er echt niet zoveel en ik ben er nog nooit eentje tegengekomen..

Jij woont in de randstad gok ik?Klopt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven