Wij vrouwen?

20-09-2020 23:46 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor mijn gevoel 50 jaar terug in de tijd......

https://www.viva.nl/sex-en-liefde/vrouw ... begrijpen/


"15x dingen die wij vrouwen (wie? Ik??) fijn vinden maar mannen nóóit zullen begrijpen (die domme mannetjes toch...)
door Macy - op 20 september 2020 in SEKS & LIEFDE

Er zijn heel veel dingen die mannen van vrouwen niet begrijpen. Waarom we zo lang nodig hebben om ons klaar te maken of een goedemorgen-en-slaap-lekker-appje willen. Naar dezé 15 fijne dingen kijken wij vrouwen enorm uit.

En mannen snappen er helemaal niets van… mannen zijn blijkbaar heel dom en begrijpen weinig van ons koddige vrouwengedrag

Eindelijk je elastiekje uit mogen doen na een lange werkdag. Iedereen herkent het wel, je wilt er super classy en sassy uitzien met een mooie paardenstaart of een strak knotje op de werkvloer. Máár na een lange dag je haar los gooien voelt het als een échte verademing! (want álle échte vrouwen hebben uiteraard een zware bos lang haar en willen er sassy classy bijlopen, want vinden 'wij' belangrijk)

In je bed kruipen met glad geschoren benen. Wij vrouwen houden van het verzorgen van ons uiterlijk, (denk erom, als je je benen niet scheert ben je dus niet verzorgd.... We doen níets zo graag als onszelf verzorgen)en niks is fijner dan het genieten van je gladgeschoren benen in bed waar je ze heerlijk over elkaar kunt wrijven. (ik doe niet anders, jullie?)
Een good hairday hebben zonder dat je iets hoeft te doen. Wij vrouwen zijn in de ochtend altijd gestresst. Je moet je haar en je make-up doen, ook nog een outfit kiezen en eten. Hoe fijn is het dan wel niet, als je één keer opstaat met perfect haar? (oh god wat hebben we het toch druk met al deze moeilijke taakjes, daar hebben onze vrouwen-hersentjes het maar zwaar mee)

.....en zo gaat het nog een poosje door, te erg dit Viva!



Je bh uittrekken na een lange werkdag. Ahh! Wat een opluchting. De hele dag zorgt je bh ervoor dat alles op z’n plek blijft zitten, maar hoe heerlijk is het niet om aan het eind van de dag dat ding een slinger richting de wasmand te geven?
Je skinny jeans verruilen voor je pyjamabroek. Je herkent het vast wel, de hele dag zie je er perfect uit met je mooie skinny jeans, blouse en blazer. Maar aan het eind van de dag heb je het helemaal gehad met die strakke broek. Je kunt niet wachten totdat je in je super zijdezachte pyjamabroek mag springen.
In je ogen wrijven als je geen make-up op hebt. Overdag kunnen wij dit vaak niet, want we komen gelijk voor de dag als een pandabeer. Niet echt charmant. Hoe lekker is het dan wel niet dat we éindelijk in onze ogen mogen wrijven als onze make-up eraf is.
Nagellak van je nagels krabben. We steken zoveel tijd en energie in ons uiterlijk en tegelijkertijd verpesten we dat ook weer. Ik snap waarom mannen dan denken ‘jullie vrouwen zijn gek’, maar het is toch heerlijk om te doen, ladies?
Je puistje of mee-eter uitknijpen én het fijn vinden als die in één keer popt. Tja, het is gewoon een enorme opluchting als die ‘lelijke’ puist van ons gezicht af is.
Uren kunnen doorbrengen in een winkel. Ja, wij vrouwen houden nou eenmaal van winkelen. Dat is niks voor niks onze cardio! We willen de leukste en beste kledingstukken scoren en daar hebben we nou eenmaal dé tijd voor nodig.
Je helemaal zelfverzekerd voelen in je nieuwe outfit. ‘Heb je niet genoeg kleding?’ is wat mannen altijd vragen. En ons antwoord: Nee! Jij voelt je helemaal confident in je nieuwe outfit.
Altijd samen met anderen naar de wc gaan. Wij vrouwen hebben nou eenmaal veel te bespreken met elkaar en dan moet je elke minuut goed besteden.
Je net gescrubd hebben en de hele avond aan je huid willen zitten. Zeg eerlijk, niks is toch lekkerder dan een babyhuidje? Wil jij ook voelen?
Strak geëpileerde en geverfde wenkbrauwen hebben. Ohh, hoe fijn is het als al die ongewenste haartjes weg zijn en jij de volgende dag kunt shinen met je perfect eyebrows. Je voelt je op en top vrouw.
Eten en drinken met lippenstift op, en dan erachter komen dat het er nog steeds op zit. Wat goéeeeed!
Niet zeggen wat we écht bedoelen. ‘Veel plezier vanavond met je vrienden!’ staat synoniem aan ‘Vergeet me dat slaap lekker-appje niet te sturen, vlerk’."
Dreamer schreef:
21-09-2020 09:59
Ik reageer dan ook vaak op dit soort dingen ja, dat klopt. Waarschijnlijk omdat ik met hand en tand wil verdedigen dat ik wél 100% vrouwelijk ben, omdat ik dat nou eenmaal ben en dat mijn vrouwelijkheid (en die van anderen) niet bepaald wordt door geschoren benen en wel of niet bh/make up/whatever. Ik vind dat echt enorm storend, dat maar 1 soort vrouw als vrouwelijk gezien wordt en de rest nog net geen vent is

Net als dat ik het storend vind, dat een man bepaalde dingen niet kan doen, want dan ineens te vrouwelijk is.
Laat iedereen lekker doen wat zij/hij leuk en fijn vindt.
Maar dat laat iedereen doen wat ze leuk en fijn vindt is dus ook van mening zijn dat vrouwelijkheid mede bepaald wordt door benen scheren en de rest van dat artikel, wat ik eerlijk gezegd heb overgeslagen omdat ik niet het gevoel krijg dat ik er veel wijzer van ga worden.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
21-09-2020 09:59
Waarom is dat erg?
Omdat het vrouwbeeld wat geschetst wordt gemaakt is, huichelachtig en vooral: veel werk.
En wat dommig, hihi, net als de mannen , hihi.
De wereld is dom en wij zijn poppetjes en hihi blablaleeghoofdmaardathihigeeftnietwantmijnbenenzijnglad.

En het is erg als vrouwen dat gaan nastreven.
Uiteraard mag iedereen zijn of haar benen scheren, elastiekjes in en uitdoen, beha’s uitgooien, aantrekken enz.

Maar stepfordwifes promoten zonder weerwoord of je heel diep te schamen?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
21-09-2020 10:20
Maar dat laat iedereen doen wat ze leuk en fijn vindt is dus ook van mening zijn dat vrouwelijkheid mede bepaald wordt door benen scheren en de rest van dat artikel, wat ik eerlijk gezegd heb overgeslagen omdat ik niet het gevoel krijg dat ik er veel wijzer van ga worden.

Nee, het 'laat iedereen doen wat ze leuk en fijn vindt' is dat iedereen lekker benen mag scheren, make up mag dragen en rokjes/hakken (wat dat betreft is de skinny jeans misschien wel het enige vernieuwende), maar dat dit niet opgehangen wordt aan 'vrouwelijkheid'.

Er wordt een beeld neergezet "dit is dé vrouw" een mal, en daar voldoe je aan óf je bent geen vrouw.

Ohja, en mannen begrijpen dat allemaal niet (logisch, ik begrijp het niet eens en ik ben een vrouw) en zijn dus domme sukkeltjes. Die snappen niet dat de vrouw haar bh uittrekt, maar doen zelf als eerste hun stropdas af thuis (als ze die nog dragen) en hun nette pak.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
21-09-2020 10:20
Maar dat laat iedereen doen wat ze leuk en fijn vindt is dus ook van mening zijn dat vrouwelijkheid mede bepaald wordt door benen scheren en de rest van dat artikel, wat ik eerlijk gezegd heb overgeslagen omdat ik niet het gevoel krijg dat ik er veel wijzer van ga worden.
jij hoort ook niet onder de doelgroep "wij vrouwen"
Alle reacties Link kopieren
Ook een leuke laatst. Het peuter-zoontje van iemand van de Viva-redactie werd een keer meisje genoemd per ongeluk. Thuis moest direct de schaar erin (het haar dan, zo erg was het net nog niet ;)).
Alle reacties Link kopieren
Hah moet je nu eens op het artikel klikken - bestaat niet meer :D

Helpt zo'n topic toch.
Alle reacties Link kopieren
nou dat voornamenartikel nog, dat barst van de fouten
beste redactie: check de website van het Meertens instituut: https://www.meertens.knaw.nl/voornamen/
Dreamer schreef:
21-09-2020 10:29
Nee, het 'laat iedereen doen wat ze leuk en fijn vindt' is dat iedereen lekker benen mag scheren, make up mag dragen en rokjes/hakken (wat dat betreft is de skinny jeans misschien wel het enige vernieuwende), maar dat dit niet opgehangen wordt aan 'vrouwelijkheid'.

Er wordt een beeld neergezet "dit is dé vrouw" een mal, en daar voldoe je aan óf je bent geen vrouw.

Ohja, en mannen begrijpen dat allemaal niet (logisch, ik begrijp het niet eens en ik ben een vrouw) en zijn dus domme sukkeltjes. Die snappen niet dat de vrouw haar bh uittrekt, maar doen zelf als eerste hun stropdas af thuis (als ze die nog dragen) en hun nette pak.
Nee, ook mogen mensen er andere meningen op nahouden.

Het is dan weer aan jou om dat op jezelf te betrekken of er minzaam om te lachen.

Natuurlijk kun je ook veel tijd besteden aan iedereen overtuigen van de juiste (lees: jouw) mening, maar ik denk zelf dat je een leuker leven hebt als je minzaam lacht. Want de kans dat iemand er anders over gaat denken is niet zo heel groot. :)
Alle reacties Link kopieren
Klopt.
Hihi, en dat 15 x is inderdaad zonder denken.

Anders denken is onmogelijk, maar ik schat in dat denken nog wel een optie zou kunnen zijn.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
lilalinda schreef:
21-09-2020 10:38
jij hoort ook niet onder de doelgroep "wij vrouwen"
Volgens mij is het artikel een en al seksisme waarbij vrouwen en mannen zich kunnen ergeren indien gewenst.

Maar goed, ook je eraan ergeren staat vrij natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
yyy schreef:
21-09-2020 10:40
Ook een leuke laatst. Het peuter-zoontje van iemand van de Viva-redactie werd een keer meisje genoemd per ongeluk. Thuis moest direct de schaar erin (het haar dan, zo erg was het net nog niet ;)).
:rofl:
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
21-09-2020 10:46
Nee, ook mogen mensen er andere meningen op nahouden.

Het is dan weer aan jou om dat op jezelf te betrekken of er minzaam om te lachen.

Natuurlijk kun je ook veel tijd besteden aan iedereen overtuigen van de juiste (lees: jouw) mening, maar ik denk zelf dat je een leuker leven hebt als je minzaam lacht. Want de kans dat iemand er anders over gaat denken is niet zo heel groot. :)

Nou, ik lees hier gelukkig veel gelijk gestemden, dat doet toch wel goed. :lmao:
Later is nu
elein schreef:
21-09-2020 10:43
Hah moet je nu eens op het artikel klikken - bestaat niet meer :D

Helpt zo'n topic toch.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
21-09-2020 10:43
Hah moet je nu eens op het artikel klikken - bestaat niet meer :D

Helpt zo'n topic toch.
Wat fijn dat iemand bij de redactie zich nu toch gerealiseerd heeft dat dit artikel ongepast is voor een tijdschrift zegt dat ze emancipatie wil bevorderen.
Dreamer schreef:
21-09-2020 10:57
Nou, ik lees hier gelukkig veel gelijk gestemden, dat doet toch wel goed. :lmao:
Samen lachen is uiteraard prima. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het net voorgelezen aan mijn vriend. Zijn reactie: "Het lijkt wel door een vent geschreven, wat stereotiep" :lol:
elein schreef:
21-09-2020 10:43
Hah moet je nu eens op het artikel klikken - bestaat niet meer :D

Helpt zo'n topic toch.
Sneu zeg voor de schrijfster van het stuk.
Ik herken mezelf er wel in maar was dit niet het geval geweest zou ik gewoon wegklikken in plaats van de schrijfster de grond in te willen boren.

Jammer dat de mods gehoor geven aan dit gezanik.
Moreina schreef:
21-09-2020 11:10
Sneu zeg voor de schrijfster van het stuk.
Ik herken mezelf er wel in maar was dit niet het geval geweest zou ik gewoon wegklikken in plaats van de schrijfster de grond in te willen boren.

Jammer dat de mods gehoor geven aan dit gezanik.
Het is wel heel erg slappe knietjes inderdaad.
Dutchgirly schreef:
21-09-2020 11:04
Ik heb het net voorgelezen aan mijn vriend. Zijn reactie: "Het lijkt wel door een vent geschreven, wat stereotiep" :lol:
Dat is ook weer seksistisch, alsof alleen mannen stereotype verhaaltjes kunnen typen. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
21-09-2020 09:47
Ik ben juist bang dat dit soort artikelen de onzin in stand houden.
Want dit is dé vrouw en de rest moet daar maar aan voldoen, ook als je niet zo bent. En ik denk juist dat kwetsbare onzekere meisjes/vrouwen, hier last van kunnen hebben.
Volledig mee eens.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
21-09-2020 10:43
Hah moet je nu eens op het artikel klikken - bestaat niet meer :D

Helpt zo'n topic toch.
Goddank.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
21-09-2020 11:10
Jammer dat de mods gehoor geven aan dit gezanik.
Ik vind het geen gezanik.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
21-09-2020 11:10
Sneu zeg voor de schrijfster van het stuk.
Ik herken mezelf er wel in maar was dit niet het geval geweest zou ik gewoon wegklikken in plaats van de schrijfster de grond in te willen boren.

Jammer dat de mods gehoor geven aan dit gezanik.
Gezanik? Ik ga hierover door en ik blijf op zulke dingen reageren totdat iedereen snapt dat je zulke onzin niet de wereld in moet brengen en vrouwen en mannen eindelijk eens als gelijkwaardig/niet zo verschillend/als gewoon mensen gezien worden.

Wat een ongelooflijk stom artikel was dat en hoe haal je het in je hoofd om zulke dingen te schrijven. Alsjeblieft zeg.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
21-09-2020 11:10
Sneu zeg voor de schrijfster van het stuk.
Ik herken mezelf er wel in maar was dit niet het geval geweest zou ik gewoon wegklikken in plaats van de schrijfster de grond in te willen boren.

Jammer dat de mods gehoor geven aan dit gezanik.
had ze maar een normaal stuk moeten schrijven
haar andere stuk over schoonouders is net zo belabberd
makreel schreef:
21-09-2020 11:39
Ik vind het geen gezanik.
Ik ook niet. Zoals het ooit ook geen gezanik was dat een tijdschrift (met vrouwen als doelgroep) alleen maar ging over breipatronen, kinderen en recepten. Maar met zulk een seksistisch artikel ga je daar bíjna weer naar verlangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven