Wij vrouwen?

20-09-2020 23:46 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor mijn gevoel 50 jaar terug in de tijd......

https://www.viva.nl/sex-en-liefde/vrouw ... begrijpen/


"15x dingen die wij vrouwen (wie? Ik??) fijn vinden maar mannen nóóit zullen begrijpen (die domme mannetjes toch...)
door Macy - op 20 september 2020 in SEKS & LIEFDE

Er zijn heel veel dingen die mannen van vrouwen niet begrijpen. Waarom we zo lang nodig hebben om ons klaar te maken of een goedemorgen-en-slaap-lekker-appje willen. Naar dezé 15 fijne dingen kijken wij vrouwen enorm uit.

En mannen snappen er helemaal niets van… mannen zijn blijkbaar heel dom en begrijpen weinig van ons koddige vrouwengedrag

Eindelijk je elastiekje uit mogen doen na een lange werkdag. Iedereen herkent het wel, je wilt er super classy en sassy uitzien met een mooie paardenstaart of een strak knotje op de werkvloer. Máár na een lange dag je haar los gooien voelt het als een échte verademing! (want álle échte vrouwen hebben uiteraard een zware bos lang haar en willen er sassy classy bijlopen, want vinden 'wij' belangrijk)

In je bed kruipen met glad geschoren benen. Wij vrouwen houden van het verzorgen van ons uiterlijk, (denk erom, als je je benen niet scheert ben je dus niet verzorgd.... We doen níets zo graag als onszelf verzorgen)en niks is fijner dan het genieten van je gladgeschoren benen in bed waar je ze heerlijk over elkaar kunt wrijven. (ik doe niet anders, jullie?)
Een good hairday hebben zonder dat je iets hoeft te doen. Wij vrouwen zijn in de ochtend altijd gestresst. Je moet je haar en je make-up doen, ook nog een outfit kiezen en eten. Hoe fijn is het dan wel niet, als je één keer opstaat met perfect haar? (oh god wat hebben we het toch druk met al deze moeilijke taakjes, daar hebben onze vrouwen-hersentjes het maar zwaar mee)

.....en zo gaat het nog een poosje door, te erg dit Viva!



Je bh uittrekken na een lange werkdag. Ahh! Wat een opluchting. De hele dag zorgt je bh ervoor dat alles op z’n plek blijft zitten, maar hoe heerlijk is het niet om aan het eind van de dag dat ding een slinger richting de wasmand te geven?
Je skinny jeans verruilen voor je pyjamabroek. Je herkent het vast wel, de hele dag zie je er perfect uit met je mooie skinny jeans, blouse en blazer. Maar aan het eind van de dag heb je het helemaal gehad met die strakke broek. Je kunt niet wachten totdat je in je super zijdezachte pyjamabroek mag springen.
In je ogen wrijven als je geen make-up op hebt. Overdag kunnen wij dit vaak niet, want we komen gelijk voor de dag als een pandabeer. Niet echt charmant. Hoe lekker is het dan wel niet dat we éindelijk in onze ogen mogen wrijven als onze make-up eraf is.
Nagellak van je nagels krabben. We steken zoveel tijd en energie in ons uiterlijk en tegelijkertijd verpesten we dat ook weer. Ik snap waarom mannen dan denken ‘jullie vrouwen zijn gek’, maar het is toch heerlijk om te doen, ladies?
Je puistje of mee-eter uitknijpen én het fijn vinden als die in één keer popt. Tja, het is gewoon een enorme opluchting als die ‘lelijke’ puist van ons gezicht af is.
Uren kunnen doorbrengen in een winkel. Ja, wij vrouwen houden nou eenmaal van winkelen. Dat is niks voor niks onze cardio! We willen de leukste en beste kledingstukken scoren en daar hebben we nou eenmaal dé tijd voor nodig.
Je helemaal zelfverzekerd voelen in je nieuwe outfit. ‘Heb je niet genoeg kleding?’ is wat mannen altijd vragen. En ons antwoord: Nee! Jij voelt je helemaal confident in je nieuwe outfit.
Altijd samen met anderen naar de wc gaan. Wij vrouwen hebben nou eenmaal veel te bespreken met elkaar en dan moet je elke minuut goed besteden.
Je net gescrubd hebben en de hele avond aan je huid willen zitten. Zeg eerlijk, niks is toch lekkerder dan een babyhuidje? Wil jij ook voelen?
Strak geëpileerde en geverfde wenkbrauwen hebben. Ohh, hoe fijn is het als al die ongewenste haartjes weg zijn en jij de volgende dag kunt shinen met je perfect eyebrows. Je voelt je op en top vrouw.
Eten en drinken met lippenstift op, en dan erachter komen dat het er nog steeds op zit. Wat goéeeeed!
Niet zeggen wat we écht bedoelen. ‘Veel plezier vanavond met je vrienden!’ staat synoniem aan ‘Vergeet me dat slaap lekker-appje niet te sturen, vlerk’."
Alle reacties Link kopieren
Wat nog veel erger is, is dat vrouwen zich hierin herkennen :boooos:
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik neem aan dat viva redelijk weet wat hun lezers willen lezen en dat ze zich daarop aanpassen.

Dus om je daar nu over op te winden...
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
21-09-2020 08:23
Wat mooi is bepalen we zelf. Wat in de middeleeuwen mooi werd gevonden is dat nu niet meer. En die filmsterren zijn echt niet allemaal mooi. Ze hebben uitstraling, ze geloven in zichzelf en wat ze doen. Daardoor lijken ze mooi en willen wij op ze lijken. Zonder hun uitstraling lijken we niet op die filmsterren.

Goed zelfbeeld, uitstralen dat je jezelf iets waard vindt en bijna iedereen kan mooi zijn.
Ik denk dat ze een goede interactie met hun omgeving hebben gehad vanaf het begin van hun leven waardoor ze geleerd hebben zich goed te presenteren. De zelfzekerheid die ze dan uitstralen betovert hun publiek, denk ik.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
hamerhaai schreef:
21-09-2020 08:30
Wat nog veel erger is, is dat vrouwen zich hierin herkennen :boooos:
Waarom zou dat erg zijn? Vrijheid, blijheid, toch?
Alle reacties Link kopieren
Dit is de raarste imo Niet zeggen wat we écht bedoelen. ‘Veel plezier vanavond met je vrienden!’ staat synoniem aan ‘Vergeet me dat slaap lekker-appje niet te sturen, vlerk’." :rofl:
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
21-09-2020 08:31
Ik neem aan dat viva redelijk weet wat hun lezers willen lezen en dat ze zich daarop aanpassen.

Dus om je daar nu over op te winden...
mwah
check dit artikel eens: https://www.viva.nl/mama/voornamen-kind ... iet-geven/
wat een boel onzin bij elkaar. Ik ben bang dat dit soort artikeltjes door de stagiairs wordt geschreven. Niet vanuit een Viva-visie ofzo.
Zoveel controleerbare fouten alleen al in het namen-stukje, dat iemand er mee wegkomt op een redactie, belachelijk
en dat zegt echt wel iets over de kwaliteit
lilalinda schreef:
21-09-2020 08:44
mwah
check dit artikel eens: https://www.viva.nl/mama/voornamen-kind ... iet-geven/
wat een boel onzin bij elkaar. Ik ben bang dat dit soort artikeltjes door de stagiairs wordt geschreven. Niet vanuit een Viva-visie ofzo.
Zoveel controleerbare fouten alleen al in het namen-stukje, dat iemand er mee wegkomt op een redactie, belachelijk
en dat zegt echt wel iets over de kwaliteit
Maar is meer kwaliteit meer dode bomen verkopen? ;)
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
21-09-2020 08:46
Maar is meer kwaliteit meer dode bomen verkopen? ;)
er is op dit forum geen hond, die het blad koopt (af&toe opent weer iemand aan topic om dat te checken)
we komen hier voor elkaar. niet voor de redactie
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
21-09-2020 08:30
Wat nog veel erger is, is dat vrouwen zich hierin herkennen :boooos:
Je hoeft maar van winkelen te houden of een puist uit te knijpen en je kan jezelf al herkennen in deze lijst.
De dame die het heeft geschreven vindt het in ieder geval niet erg om als een leeghoofd over te komen. Ik denk niet dat ze zelf doorheeft hoe infantiel het stukje is, dus we moeten het haar maar vergeven. Zo zie je maar weer: Viva is er óók voor de simpele ziel.
Sjulia schreef:
21-09-2020 08:33
Dit is de raarste imo Niet zeggen wat we écht bedoelen. ‘Veel plezier vanavond met je vrienden!’ staat synoniem aan ‘Vergeet me dat slaap lekker-appje niet te sturen, vlerk’." :rofl:
Al vind ik dat 'vlerk' wel weer mooi. Oud-Hollands toch?
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
21-09-2020 08:55
Al vind ik dat 'vlerk' wel weer mooi. Oud-Hollands toch?
Ik ken het eigenlijk alleen uit de Donald Duck ;-D
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
21-09-2020 08:53
De dame die het heeft geschreven vindt het in ieder geval niet erg om als een leeghoofd over te komen. Ik denk niet dat ze zelf doorheeft hoe infantiel het stukje is, dus we moeten het haar maar vergeven. Zo zie je maar weer: Viva is er óók voor de simpele ziel.
ze schreef ook: https://www.viva.nl/sex-en-liefde/5x-zo ... oonouders/

ook een pareltje!!
elein schreef:
21-09-2020 08:57
Ik ken het eigenlijk alleen uit de Donald Duck ;-D
O ja, haha! Ik denk dat ik het woord weer nieuw leven in ga blazen. Kan niet wachten tot iemand zich vlerkerig gaat gedragen vandaag, benieuwd hoe lang het duurt voordat in dit gedeelte van het land iedereen 'vlerk' roept ipv al die verschrikkelijke k scheldwoorden...
lilalinda schreef:
21-09-2020 08:59
ze schreef ook: https://www.viva.nl/sex-en-liefde/5x-zo ... oonouders/

ook een pareltje!!
Ja inderdaad! Vooral dat 'auch', ga ik ook iets mee doen!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-09-2020 08:59
ze schreef ook: https://www.viva.nl/sex-en-liefde/5x-zo ... oonouders/

ook een pareltje!!
Weer zo'n zinnetje:

Laten we eerlijk zijn, mannen zijn niet echt een ster in het organiseren van etentjes of reizen. Of eigenlijk helemaal geen ster in plannen.

Zou dit echt haar man/vrouw beeld zijn dan? Ik hoop dat het gewoon nep is, maar daarvoor duiken er net te vaak topics op met 'hij is een man dus hij ziet geen rommel/ kan geen wasmachine bedienen / kan de verjaardag van de kinderen niet onthouden". :|
Alle reacties Link kopieren
JackyBee schreef:
21-09-2020 09:03
O ja, haha! Ik denk dat ik het woord weer nieuw leven in ga blazen. Kan niet wachten tot iemand zich vlerkerig gaat gedragen vandaag, benieuwd hoe lang het duurt voordat in dit gedeelte van het land iedereen 'vlerk' roept ipv al die verschrikkelijke k scheldwoorden...
Vergeet niet het kracht bij te zetten door met een gebalde vuist te zwaaien.
'Auch, wat ben je toch een vlerk!'. Zoiets?
En dan met vuist inderdaad
JackyBee schreef:
21-09-2020 08:55
Al vind ik dat 'vlerk' wel weer mooi. Oud-Hollands toch?
En soms doet die vlerk het niet, de belhamel
Hunebed schreef:
21-09-2020 09:20
En soms doet die vlerk het niet, de belhamel
En in het uiterste geval: schobbejak!
retrostar schreef:
21-09-2020 08:06
Nou een spa kan me absoluut niet bekoren als ik ook andere keuzen heb voor een avondje ontspannen maar ze bestaan dus heel veel vrouwen vinden het heerlijk. Ik verveel me dan kapot maar ik heb te vaak gehoord dat andere vrouwen dit een topvrijetijdsbesteding vinden om dat maar te negeren.
Maar dit heeft toch niks met dat artikel te maken. Iedereen relax op haar eigen manier.
JackyBee schreef:
21-09-2020 09:24
En in het uiterste geval: schobbejak!
Jij durft!

Maar een woord als vlerk verwacht je dan niet bij zo een jonge meid als Macy
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-09-2020 07:55
Ja, dat hoor je vaker. Maar het uiterlijk is (anders dan men zou willen) voor veel vrouwen cruciaal om een goede baan te krijgen, geliefd te zijn en een gevoel van zelfrespect uit te stralen. Een goede positie in de maatschappij is veel makkelijker te krijgen als je uiterlijk meezit.

En dit soort artikelen houden dat in stand. EN daarom is dat dus schadelijk.

Ik herken me alleen in de bh, die thuis gelijk uitgaat. Nouja, en er gaat een joggingbroek aan, thuis. Maar ik draag verder geen skinny.
Later is nu
Maar een woord als vlerk verwacht je dan niet bij zo een jonge meid als Macy
[/quote]

Misschien is Macy wel een man van middelbare leeftijd die niets van 'wij vrouwen' begrijpt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven