Wij vrouwen?

20-09-2020 23:46 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga voor mijn gevoel 50 jaar terug in de tijd......

https://www.viva.nl/sex-en-liefde/vrouw ... begrijpen/


"15x dingen die wij vrouwen (wie? Ik??) fijn vinden maar mannen nóóit zullen begrijpen (die domme mannetjes toch...)
door Macy - op 20 september 2020 in SEKS & LIEFDE

Er zijn heel veel dingen die mannen van vrouwen niet begrijpen. Waarom we zo lang nodig hebben om ons klaar te maken of een goedemorgen-en-slaap-lekker-appje willen. Naar dezé 15 fijne dingen kijken wij vrouwen enorm uit.

En mannen snappen er helemaal niets van… mannen zijn blijkbaar heel dom en begrijpen weinig van ons koddige vrouwengedrag

Eindelijk je elastiekje uit mogen doen na een lange werkdag. Iedereen herkent het wel, je wilt er super classy en sassy uitzien met een mooie paardenstaart of een strak knotje op de werkvloer. Máár na een lange dag je haar los gooien voelt het als een échte verademing! (want álle échte vrouwen hebben uiteraard een zware bos lang haar en willen er sassy classy bijlopen, want vinden 'wij' belangrijk)

In je bed kruipen met glad geschoren benen. Wij vrouwen houden van het verzorgen van ons uiterlijk, (denk erom, als je je benen niet scheert ben je dus niet verzorgd.... We doen níets zo graag als onszelf verzorgen)en niks is fijner dan het genieten van je gladgeschoren benen in bed waar je ze heerlijk over elkaar kunt wrijven. (ik doe niet anders, jullie?)
Een good hairday hebben zonder dat je iets hoeft te doen. Wij vrouwen zijn in de ochtend altijd gestresst. Je moet je haar en je make-up doen, ook nog een outfit kiezen en eten. Hoe fijn is het dan wel niet, als je één keer opstaat met perfect haar? (oh god wat hebben we het toch druk met al deze moeilijke taakjes, daar hebben onze vrouwen-hersentjes het maar zwaar mee)

.....en zo gaat het nog een poosje door, te erg dit Viva!



Je bh uittrekken na een lange werkdag. Ahh! Wat een opluchting. De hele dag zorgt je bh ervoor dat alles op z’n plek blijft zitten, maar hoe heerlijk is het niet om aan het eind van de dag dat ding een slinger richting de wasmand te geven?
Je skinny jeans verruilen voor je pyjamabroek. Je herkent het vast wel, de hele dag zie je er perfect uit met je mooie skinny jeans, blouse en blazer. Maar aan het eind van de dag heb je het helemaal gehad met die strakke broek. Je kunt niet wachten totdat je in je super zijdezachte pyjamabroek mag springen.
In je ogen wrijven als je geen make-up op hebt. Overdag kunnen wij dit vaak niet, want we komen gelijk voor de dag als een pandabeer. Niet echt charmant. Hoe lekker is het dan wel niet dat we éindelijk in onze ogen mogen wrijven als onze make-up eraf is.
Nagellak van je nagels krabben. We steken zoveel tijd en energie in ons uiterlijk en tegelijkertijd verpesten we dat ook weer. Ik snap waarom mannen dan denken ‘jullie vrouwen zijn gek’, maar het is toch heerlijk om te doen, ladies?
Je puistje of mee-eter uitknijpen én het fijn vinden als die in één keer popt. Tja, het is gewoon een enorme opluchting als die ‘lelijke’ puist van ons gezicht af is.
Uren kunnen doorbrengen in een winkel. Ja, wij vrouwen houden nou eenmaal van winkelen. Dat is niks voor niks onze cardio! We willen de leukste en beste kledingstukken scoren en daar hebben we nou eenmaal dé tijd voor nodig.
Je helemaal zelfverzekerd voelen in je nieuwe outfit. ‘Heb je niet genoeg kleding?’ is wat mannen altijd vragen. En ons antwoord: Nee! Jij voelt je helemaal confident in je nieuwe outfit.
Altijd samen met anderen naar de wc gaan. Wij vrouwen hebben nou eenmaal veel te bespreken met elkaar en dan moet je elke minuut goed besteden.
Je net gescrubd hebben en de hele avond aan je huid willen zitten. Zeg eerlijk, niks is toch lekkerder dan een babyhuidje? Wil jij ook voelen?
Strak geëpileerde en geverfde wenkbrauwen hebben. Ohh, hoe fijn is het als al die ongewenste haartjes weg zijn en jij de volgende dag kunt shinen met je perfect eyebrows. Je voelt je op en top vrouw.
Eten en drinken met lippenstift op, en dan erachter komen dat het er nog steeds op zit. Wat goéeeeed!
Niet zeggen wat we écht bedoelen. ‘Veel plezier vanavond met je vrienden!’ staat synoniem aan ‘Vergeet me dat slaap lekker-appje niet te sturen, vlerk’."
Alle reacties Link kopieren
suish schreef:
21-09-2020 00:00
Ik heb dat samen naar de wc gaan nooit begrepen. Ik kan juist niet plassen als ik weet dat er iemand wacht.
De enige keer dat ik dat doe, is in een onveilige omgeving. Dan is het fijn om met zijn tweeën te zijn. O ja, en op vakantie, in sommige landen is het toiletpapier beperkt en dan is het fijn als iemand nog een servetje/tissue voor je heeft.
juliet64 schreef:
21-09-2020 08:14
Vreselijk dom stuk. Het allerergste vind ik eigenlijk punt 15: "Niet zeggen wat we écht bedoelen". Ja natuurlijk, dat doen "wij vrouwen" allemaal. :facepalm:


Te erg. Door dit soort vooroordelen krijg je dus mensen die de woorden van een vrouw maar gaan interpreteren zoals het henzelf uit komt. Je weet wel, als een vrouw nee zegt, bedoelt ze dan nee, of bedoelt ze gewoon ja? :hamer:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Komt het ook nog wel eens bij mensen op om iets te lezen, het er niet mee eens te zijn, en vervolgens te denken : Ik ga weer door met mijn leven?
Alle reacties Link kopieren
Wat een stom artikel. Ik hoop niet dat er voor betaald is door Viva.
JackyBee schreef:
21-09-2020 09:30
Maar een woord als vlerk verwacht je dan niet bij zo een jonge meid als Macy
Misschien is Macy wel een man van middelbare leeftijd die niets van 'wij vrouwen' begrijpt?
[/quote]

:lightbulb:
Verschrikkelijk... Maar ik vind het bepaald niet "vijftig jaar terug de tijd in" en ook niet "terug naar de jaren vijftig". Ik vind het juist heel erg van nu, dat soort domme stukjes over uiterlijk en gegrap over "wat mannen niet snappen".
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
21-09-2020 09:05
Weer zo'n zinnetje:

Laten we eerlijk zijn, mannen zijn niet echt een ster in het organiseren van etentjes of reizen. Of eigenlijk helemaal geen ster in plannen.

Zou dit echt haar man/vrouw beeld zijn dan? Ik hoop dat het gewoon nep is, maar daarvoor duiken er net te vaak topics op met 'hij is een man dus hij ziet geen rommel/ kan geen wasmachine bedienen / kan de verjaardag van de kinderen niet onthouden". :|

Oh, daar had ik nog overheen gelezen. Hier in huis is de man juist van het organiseren. Ik hobbel er altijd achteraan.

Ik vind het artikel vooral vertellen hoe vrouwen zijn in series en films en dan vooral vrouwenseries en -films. Dus nog steeds hoe men denkt, vermoedt/verwacht dat vrouwen zijn.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Karratha schreef:
21-09-2020 09:32
Komt het ook nog wel eens bij mensen op om iets te lezen, het er niet mee eens te zijn, en vervolgens te denken : Ik ga weer door met mijn leven?
Dat had idd punt 16 kunnen zijn. Vrouwtjes laten nooit iets los.
Sjulia schreef:
21-09-2020 09:35
Dat had idd punt 16 kunnen zijn. Vrouwtjes laten nooit iets los.
Dat zijn jouw woorden ; )
Het is een enorme minachting van je lezerspubliek. Het is denigrerend, stigmatiserend, infantiel.
Alle reacties Link kopieren
Karratha schreef:
21-09-2020 09:32
Komt het ook nog wel eens bij mensen op om iets te lezen, het er niet mee eens te zijn, en vervolgens te denken : Ik ga weer door met mijn leven?
Komt het wel eens bij mensen op dat hier een beeld geschetst wordt, dat 'wij vrouwen' 1 prototype hebben en dat de rest van de vrouwen dus kennelijk heel onvrouwelijk zijn?
Later is nu
Dreamer schreef:
21-09-2020 09:40
Komt het wel eens bij mensen op dat hier een beeld geschetst wordt, dat 'wij vrouwen' 1 prototype hebben en dat de rest van de vrouwen dus kennelijk heel onvrouwelijk zijn?
Oh dat ontken ik ook niet hoor, ik vraag me alleen af of je nou echt overal bij stil moet gaan staan. Ja het is een infantiel artikel, waar overigens mijn facebook tijdlijn, RUMAG, de Tina, De Hitkrant, de Esquire, de Mens Health en weet ik wat nog meer, bomvol mee staan.

Door hier een heel topic over te maken, toont m.i. juist alleen maar aan dat het juist serieus genomen wordt, terwijl m.i. beter erom gelachen kan worden, schouders ophalen en doorlopen. Alleen dan sterft dit soort onzin uit.

Maar helaas werkt het wel. Dit soort artikelen scoren juist op sociale media enorm. De posts met de meeste likes en tags zijn vaak dit soort posts. Dus wat dat betreft weet de journalist wat werkt, wat klicks en likes genereert (en topics).
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
21-09-2020 09:39
Het is een enorme minachting van je lezerspubliek. Het is denigrerend, stigmatiserend, infantiel.

Precies
Net als Anna2020 kan ik wederom concluderen dat ik geen vrouw ben. Ik vraag me af hoe groot het percentage vrouwen is, dat zich in 10 van deze punten herkent. Ik kan me slecht voorstellen dat dit meer dan 50% is. Toch wordt hier verteld dat dit is hoe een vrouw is en doet. Je zou er onzeker van kunnen worden als je niet voldoet aan dit beeld en zelfs een beeld van jezelf gaan creëren, dat niet bij jou past, maar wel bij het beeld van 'de vrouw'.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Karratha schreef:
21-09-2020 09:44
Oh dat ontken ik ook niet hoor, ik vraag me alleen af of je nou echt overal bij stil moet gaan staan. Ja het is een infantiel artikel, waar overigens mijn facebook tijdlijn, RUMAG, de Tina, De Hitkrant, de Esquire, de Mens Health en weet ik wat nog meer, bomvol mee staan.

Door hier een heel topic over te maken, toont m.i. juist alleen maar aan dat het juist serieus genomen wordt, terwijl m.i. beter erom gelachen kan worden, schouders ophalen en doorlopen. Alleen dan sterft dit soort onzin uit.

Maar helaas werkt het wel. Dit soort artikelen scoren juist op sociale media enorm. De posts met de meeste likes en tags zijn vaak dit soort posts. Dus wat dat betreft weet de journalist wat werkt, wat klicks en likes genereert (en topics).
Ik ben juist bang dat dit soort artikelen de onzin in stand houden.
Want dit is dé vrouw en de rest moet daar maar aan voldoen, ook als je niet zo bent. En ik denk juist dat kwetsbare onzekere meisjes/vrouwen, hier last van kunnen hebben.
Later is nu
Het lijkt wel een soort Baedeker Voor De Vrouw, waar we in de jaren zeventig al krom om lagen van het lachen.

"Wij vrouwen"... Pleurt nou gauw op :rofl:
Dreamer schreef:
21-09-2020 09:47
Ik ben juist bang dat dit soort artikelen de onzin in stand houden.
Want dit is dé vrouw en de rest moet daar maar aan voldoen, ook als je niet zo bent. En ik denk juist dat kwetsbare onzekere meisjes/vrouwen, hier last van kunnen hebben.


Precies. Je moet juist een tegengeluid laten horen. Duidelijk maken dat dit niet is hoe veel vrouwen denken.
Dreamer schreef:
21-09-2020 09:47
Ik ben juist bang dat dit soort artikelen de onzin in stand houden.
Want dit is dé vrouw en de rest moet daar maar aan voldoen, ook als je niet zo bent. En ik denk juist dat kwetsbare onzekere meisjes/vrouwen, hier last van kunnen hebben.
Eerlijk gezegd denk ik dat 99,9% van de mensen die dat artikel leest ten eerste al niet eens voorbij zin vijf komt, of het hele artikel na 10 seconden alweer vergeten is. Dat soort lijstjes leveren clicks op, dat is waar het om te doen is. Ik blijf wel van mening dat als je je hier al druk om maakt, dan ligt er nog een beste berg ellende voor je om je in te kunnen vastbijten. De vraag is of je dat moet willen.
anoniem_64e0b6f5bfaf4 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 09:55
0.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
5 punten herken ik bij mezelf. Voor sommige punten ben ik zelfs té vrouwelijk. Scrubben?! Zo 2015. Doe ik mijn huid niet aan. :blond: Ik heb het elastiek verhaal juist andersom, hele dag haren los en kan niet wachten tot ik het in een knotje kan doen thuis.
Alle reacties Link kopieren
Karratha schreef:
21-09-2020 09:55
Eerlijk gezegd denk ik dat 99,9% van de mensen die dat artikel leest ten eerste al niet eens voorbij zin vijf komt, of het hele artikel na 10 seconden alweer vergeten is. Dat soort lijstjes leveren clicks op, dat is waar het om te doen is. Ik blijf wel van mening dat als je je hier al druk om maakt, dan ligt er nog een beste berg ellende voor je om je in te kunnen vastbijten. De vraag is of je dat moet willen.
Ik reageer dan ook vaak op dit soort dingen ja, dat klopt. Waarschijnlijk omdat ik met hand en tand wil verdedigen dat ik wél 100% vrouwelijk ben, omdat ik dat nou eenmaal ben en dat mijn vrouwelijkheid (en die van anderen) niet bepaald wordt door geschoren benen en wel of niet bh/make up/whatever. Ik vind dat echt enorm storend, dat maar 1 soort vrouw als vrouwelijk gezien wordt en de rest nog net geen vent is

Net als dat ik het storend vind, dat een man bepaalde dingen niet kan doen, want dan ineens te vrouwelijk is.
Laat iedereen lekker doen wat zij/hij leuk en fijn vindt.
Later is nu
hamerhaai schreef:
21-09-2020 08:30
Wat nog veel erger is, is dat vrouwen zich hierin herkennen :boooos:
Waarom is dat erg?
Dreamer schreef:
21-09-2020 09:45
Precies
Net als Anna2020 kan ik wederom concluderen dat ik geen vrouw ben. Ik vraag me af hoe groot het percentage vrouwen is, dat zich in 10 van deze punten herkent. Ik kan me slecht voorstellen dat dit meer dan 50% is.


Ik ga even kijken:
1. haarelastiekje los ja
2. gladde benen in bed nee
3. good hairday ik moet er altijd zelf wat aan doen
4. bh uit na het werken meeste dagen wel
5. skinny uit, pyamabroek aan nooit, ik kleed me niet om bij thuiskomst, en ik heb niet eens een pyamabroek
6. in ogen wrijven zonder make-up en mijn lenzen dan?
7. nagellak afkrabben ik heb geen nagellak op mijn vingers
8. puistje uitknijpen ja helaas
9. uren shoppen (cardio!) doe ik niet
10. zelfverzekerd in nieuwe outfit heb ik geen outfit voor nodig
11. samen naar wc doe ik niet
12. scrubben en babyhuidje voelen voelen aan je huid? wtf?
13. strak geëpileerde en geverfde wenkbrauwen heb ik niet
14. lippenstift die blijft zitten na eten en drinken gebruik geen lippenstift
15. niet zeggen wat je bedoelt domste opmerking van alles, mannen mensen zijn niet helderziend of zo, zeg gewoon wat je bedoeld!

ik herken me dus in 4 van deze punten
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk, ik haat die 'wij vrouwen' stukjes. Het ergste vind ik nog als ze er dan nog iets bij zetten als 'Wij vrouwen zullen het nooit eerlijk toegeven, maar we doen dit allemaal.' Dus eerst voor anderen praten en ze dan op voorhand al de mond snoeren als ze willen zeggen dat het dikke vette onzin is. Echt tenenkrommend.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
21-09-2020 09:59
Ik reageer dan ook vaak op dit soort dingen ja, dat klopt. Waarschijnlijk omdat ik met hand en tand wil verdedigen dat ik wél 100% vrouwelijk ben, omdat ik dat nou eenmaal ben en dat mijn vrouwelijkheid (en die van anderen) niet bepaald wordt door geschoren benen en wel of niet bh/make up/whatever. Ik vind dat echt enorm storend, dat maar 1 soort vrouw als vrouwelijk gezien wordt en de rest nog net geen vent is

Net als dat ik het storend vind, dat een man bepaalde dingen niet kan doen, want dan ineens te vrouwelijk is.
Laat iedereen lekker doen wat zij/hij leuk en fijn vindt.
Nou ja, dat dus. Ik ben een vrouw, ik voel mij een vrouw en dan gaat een ander beweren dat ik niet vrouwelijk ben omdat ik bepaalde zaken niet doe? :cencored:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
lilalinda schreef:
21-09-2020 08:48
er is op dit forum geen hond, die het blad koopt (af&toe opent weer iemand aan topic om dat te checken)
we komen hier voor elkaar. niet voor de redactie
Dat is nou eigenlijk precies wat ik bedoel. Het blad wordt gemaakt voor de doelgroep. Die vinden het wellicht wel leuk leesvoer.

Nou, denk ik dan, laat ze.
Het strookt gewoon imo totaal niet met wat Viva altijd heeft willen uitdragen, zeker de eerste 30 jaar van haar bestaan. Volgens wikipedia: Viva is het grootste weekblad in Nederland voor jongere vrouwen. Het eerste nummer verscheen op 7 oktober 1972 bij uitgever De Geïllustreerde Pers in Amsterdam. "‘Dag breikous, dag zeurkous. In Viva is je tijd voorbij’" luidde de zin om afscheid te nemen van de beschaafdere voorganger Eva. Met de Viva ontstond een nieuw blad, waarin emancipatie, werk en seks centraal stonden.
Kan me niet herinneren dat er dit soort infantiele artikelen in stonden toen ik in de jaren 90 nog abonnee was. Het was juist een heel ander blad dan de Yes en Vriendin.
Karratha schreef:
21-09-2020 09:32
Komt het ook nog wel eens bij mensen op om iets te lezen, het er niet mee eens te zijn, en vervolgens te denken : Ik ga weer door met mijn leven?
Ja, dat dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven