Wij willen regen ! Deel 2

07-08-2018 17:36 2331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic omdat het oude voorbij de 3000 posts was.
Nog steeds is het droog, en hoewel het vanavond, of morgen, of volgende week gaat regenen is er heel wat nodig voor de dorst naar regen bevredigd is.
Hopelijk heeft het vaak en met mooie milde buien geregend voor dit topic 'vol' is.
Dit topic is een vervolg hierop actueel/ik-wil-regen/list_messages/4160 ... start=3080

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 07-08-2018 17:42
13.52% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
12-08-2020 21:28
Geluksuiltje!
Heb je weer lekker in de regen gewandeld, vanavond ;-D
Hier is het nog zo warm, en elke dag komt er een graad bij, in huis.
Gisteren viel er zelfs 89 mm in Barneveld. 89 :O
Afbeelding
Daar ben je ook niet blij mee, Geeft alleen maar ellende, alles spoelt weg.
Alle reacties Link kopieren
bojoti schreef:
12-08-2020 10:51
Afbeelding

Zo fijn, dit plaatje.
Er zijn bijna geen nieuwe meer te vinden.
Met een fris briesje zou ik ook al blij zijn nu.

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Nou idd de regenplaatjes zijn haast niet meer te vinden.
Ik zie nu dat dit topic er ook alweer bijna 2 jaar is, jeetje. Fris windje is zeker heel welkom, het is hier boven een bakoven pff.

Afbeelding

Dit is dan wel weer heel extreem haha :biggrin:
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Heeft hier vannacht wel geregend. Nu het raam net open gezet en zo lekker koel :yes:
Alle reacties Link kopieren
De natuur, mijn tuin en ikzelf snakken naar regen! Misschien morgen, eindelijk.....
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
anoniem_374769 wijzigde dit bericht op 13-08-2020 12:16
Reden: Plaatje deed het niet
53.66% gewijzigd
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Lunaloona schreef:
13-08-2020 12:08
De natuur, mijn tuin en ikzelf snakken naar regen! Misschien morgen, eindelijk.....
Als ik het weerbericht bekijk op buienradar van mijn woonplaats, dan komt er pas zaterdagmiddag wat regen.. Nu hoop ik maar dat buienradar er zoals altijd naast zit en dat we eerder wat regen krijgen. Ik ben vooral de warmte even zat..
Alle reacties Link kopieren
Ja, die hitte ben ik ook beu. Ik help je hopen dat de regen bij jullie ook eerder komt!
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
Noodkreet van een dijkgraaf: https://www.destentor.nl/achterhoek/all ... ~a78538bc/
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
Niet te harden zeg, nog zo'n dag. Ik had eigenlijk de hoop dat het al in de middag zou gaan regenen. Misschien vanavond een beetje.
Buienradar zit er vaak naast met verwachtingen, naar mijn idee, ik kijk bij het KNMI of Weeronline.
Buienradar is leuk voor de bewegende plaatjes van de radar ;-D

Volgens weeronline is er vanaf vrijdag twee weken lang elke dag aanzienlijke kans op wat regen. Wat zou dat zalig zijn!

Afbeelding

Een interview in de Gelderlander met dijkgraaf Hein Pieper van Waterschap Rijn en IJssel.
Alleen onorthodoxe plannen helpen tegen extreme droogte: ‘Als we niks doen, moeten we de Achterhoek opgeven’

DOETINCHEM - Er zijn onorthodoxe plannen in de maak om de droogte in het oosten te bestrijden. Zo denkt waterbedrijf Vitens aan een pijpleiding van de IJssel richting de Achterhoek en zint het Waterschap Rijn en IJssel zelfs op een kunstmatig meer op de grens met Duitsland.
Voor het derde jaar op rij is het zeer droog in Nederland. En dat zorgt voor problemen. Zo riep Vitens afgelopen weekeinde op te stoppen met sproeien en het vullen van zwembaden, omdat de voorraden met drinkwater opraakten. Ook is de droogte slecht voor de landbouw en verzakken huizen door dalend grondwater.

De Achterhoek is het droogste deel van het land en dus zijn de problemen hier het grootst. Het gebied ligt op hooggelegen zandgronden, waar weinig rivieren doorheen lopen.
Dijkgraaf Hein Pieper van het Waterschap Rijn en IJssel stelt dat de Achterhoek afstevent op een klimaat dat vergelijkbaar is met Zuid-Frankrijk. ,,Het gaat veel sneller dan we dachten, we hebben nog tien jaar om iets te ondernemen, daarna hebben we het als mensheid niet meer in eigen hand.’’

https://www.gelderlander.nl/doetinchem/ ... oogle.com/
nounou
Alle reacties Link kopieren
Als ik buienradar moet geloven gaat het hier eind van de middag los. Ik kom het vanavond nog even melden ga nu eerst werken.

Afbeelding

Prachtige plaatjes van jullie ook Luna en Zaza!!
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
hmmmm, hier pas tegen 22 uur volgens buienradar/telegraaf
https://www.telegraaf.nl/video/11873288 ... at-het-los
Ik weet niet in hoeverre de voorspellingen van Buienradar kloppen, maar zo te zien, gaat alle regen aan mijn regio voorbij. En die regen is hier in één van de droogste gebieden van Nederland heel hard nodig.
Alle reacties Link kopieren
Er ontstaat wat in Brabant :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Het lijken net waterpokken :proud:
nounou
Hier (Zutphen) zijn kleine wolkjes aan het zwerk verschenen, en voornoemd zwerk wordt ook wat bleker blauw van kleur :cheer2:

Het zal toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-08-2020 16:49
Hier (Zutphen) zijn kleine wolkjes aan het zwerk verschenen, en voornoemd zwerk wordt ook wat bleker blauw van kleur :cheer2:

Het zal toch niet?
Ik moest googelen :-D echt nooit gehoord
Yes, hier regent het al een half uur :jump:
smulrol schreef:
13-08-2020 16:53
Ik moest googelen :-D echt nooit gehoord
Mooi woord hè, zwerk. Vooral in combinatie met onweerswolken in de verte onovertroffen.
Er komt wat aan,ik hoorde net wat rommelen...
Afbeelding
Yes, hier gaat het ook flink los. Ik ben net op tijd onder de douche uit gelukkig, het begint steeds harder te regenen en te flitsen/rommelen.
Alle reacties Link kopieren
Hier niet veel gevallen. Wel donder in de verte gehoord, toen dacht ik yess het komt er aan maar viel best tegen. De temperatuur is wel behoorlijk gezakt, heerlijk!
Niemand is onmisbaar
Hier is het 24 graden, heerlijk.
Het heeft niet zo gespookt als eergisteren, maar het heeft wel een tijdje lekker doorgeregend.
Die megabui werd dus een priegelbui die 1 mm heeft opgeleverd.
Alle reacties Link kopieren
Nada de noppes. Zo te zien lost de bui op voor hij hier is. Of drijft net langs mijn huis. Zonder wat te laten vallen.
Everything you see I owe to spaghetti!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven