Wij willen regen ! Deel 2

07-08-2018 17:36 2331 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic omdat het oude voorbij de 3000 posts was.
Nog steeds is het droog, en hoewel het vanavond, of morgen, of volgende week gaat regenen is er heel wat nodig voor de dorst naar regen bevredigd is.
Hopelijk heeft het vaak en met mooie milde buien geregend voor dit topic 'vol' is.
Dit topic is een vervolg hierop actueel/ik-wil-regen/list_messages/4160 ... start=3080

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 07-08-2018 17:42
13.52% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Hier helemaal niets, er wordt ook niets verwacht terwijl het eerst zou gaan onweren en flink regenen. Bah, alles zo uitgedroogd hier.. Bomen die normaal pas in november hun blad verliezen doen dat nu al. Meer dan 30 graden hier in huis en er staat geen wind dus de open ramen helpen niets. Wanneer gaat het eindelijk eens regenen hier :'(
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn voor nu verlost van de hitte, hier in Twente. Nu al uren regen en afgekoeld tot 21 graden buiten. Binnen in het nog wel de hel..
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Nina, bomen die nu hun blad verliezen doen dat volgens mij om zichzelf te beschermen tegen de hitte.
Hier ook nog best wel warm binnen 25 graden maar heb goeie hoop dat dat ook minder wordt de komende dagen.

Afbeelding

Hoop houden!
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Ja maar zo een treurig gezicht. Nu zou het vandaag regenen maar dat is ook weer geschrapt. Snap niet dat het hier maar niet wil regenen en op andere plekken wel. Soms geeft buienradar aan dat het bv. nu regent en zelfs dan klopt het niet. Pff. En dan hebben ze overal op de eerste hete dag het gras super kort gemaaid en dat is nu dus bruin. Onbegrijpelijk
Daar zat ik me met mijn buren laatst ook over te verbazen,het grasmaaibeleid van onze gemeente. De gemeente hier zat al voor Corona op zwart zaad, dus groenonderhoud is gesnoeid in de begroting, maar toch zijn ze afgelopen drie weken twee keer komen grasmaaien. Het gras zit er dus nu niet uit (een heel kort geel tapijt) en ze zijn twee keer geld kwijt aan het maaien.
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, echt niet normaal! Zo zonde,
Alle reacties Link kopieren
Jammer zeg, als je nog helemaal geen regen hebt gezien. Dat komt vandaag wel waarschijnlijk?
Hier heeft het vannacht geregend, geen plensbuien gelukkig, maar wel gestaag.
Gisteravond vooral onweer in de verte, urenlang zelfs.
En nu opnieuw onweer, het is opeens stikbenauwd. Hopelijk later op de dag weer regen

Raar maaibeleid inderdaad, midden in een hittegolf, ze kunnen beter een keer overslaan. Je zou toch denken dat dat inmiddels wel is doorgedrongen na twee eerdere droge warme zomers. Hier doet de plantsoenendienst dat wel goed, alleen sommigen met een tuintje en een postzegel gras niet.

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Toen ik vanmiddag naar mijn werk reed hoosde het hier. Moest zelfs voorzichtig rijden want alles stond blank. Naar mijn werk is 14 km, ben ik halverwege is het droog. Wat een verschil in zo'n korte afstand. Maar goed het heeft hier goed geregend, wel blij om. En het is heerlijk opgefrist (koeler).

Afbeelding
Niemand is onmisbaar
Ondanks alle "beloftes" van Buienradar slechts een paar druppels. Het is wel lekker afgekoeld buiten. Morgen en volgende week nieuwe kansen. ;)
Alle reacties Link kopieren
Zeeland krijgt een lekkere plens water, zeg o_o
Volgens Buienradar 50-80 mm, tot nu toe. En er komt nog meer.
Hier is de straat niet eens echt nat geweest, maar dat komt nog wel, later op de dag.

Er mag best eens wat vallen:

Afbeelding

Dit was het langjarig gemiddelde, ooit:

Afbeelding
nounou
Hier heeft het op donderdag en vrijdag lekker doorgeregend 's avonds, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Het heeft hier gisteravond tot een uur of half 11 gehóósd, echt niet normaal, en windkracht 8-9 erbij :-o
Reed om kart over 8 naar huis van werk en kon hooguit 60 km rijden waar 80 mag. De regen zwiepte keihard over de weg, kon haast geen strepen meer zien. Was blij dat ik thuis was, dan snappen jullie zeker wel.
Nog maar een plaatje dan.

Afbeelding
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Er is hier inmiddels ook wel wat gevallen, een mm of 15 denk ik, geen noodweer gelukkig.
Bojoti, heb je het idee dat de grond eindelijk weer eens verzadigd is geraakt of is het merendeel van de regen in het riool beland?
Dat is vaak zo jammer van noodweer.
Mja, gelukkig zat je niet op de fiets :biggrin:

Afbeelding

Zeeland heeft nu de dubbele hoeveelheid regen gehad van de rest van het land

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zat gelukkig niet op de fiets. Die had het wel overleeft maar ik niet :biggrin:
Ben bang dat de helft het riool is ingestort. Hier vlak bij mijn huis zijn ze met de straten bezig en waar ik langs reed was 1 grote vijver geworden. De andere dag nog niet helemaal weggezakt.

Afbeelding
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Even dit topic omhooghalen:

Afbeelding
Vorige maand stroomde er water over de droogtestuw bij Stroombroek OMROEP GELDERLAND

De droogte in Nederland is voorbij. Zelfs op de 'hoge' zandgronden in het oosten en zuiden van het land heeft de grondwaterstand zich hersteld tot op of iets boven normaal. Dat is voor het eerst sinds de gortdroge zomer van 2018.

De afgelopen jaren verliepen keer op keer veel droger dan normaal, maar de natte winter en de regenachtige periode van de afgelopen weken hebben daar verandering in gebracht. "Bovendien zijn de temperaturen aanhoudend laag, waardoor er veel minder water verdampt dan normaal", zegt droogte-expert Niko Wanders van de Universiteit Utrecht.

https://nos.nl/artikel/2380840-regen-en ... an-droogte

Toen het net opnieuw begon te regenen dacht zelfs ik: niet weer, hè :lol:
nounou
Goed bericht! :cheer:
Ja van mij mag de kraan nu ook wel even een paar dagen uit, hoor :D
Maar wel heel fijn dat de natuur zich heeft kunnen herstellen!
Nou, een ruime week geleden begon mijn pas ingezaaide gras geel te worden en het groeide van geen meter ondanks de gieter. Toen heb ik het een paar keer gedacht, ik wil regen! Misschien een keer teveel gedacht, maar mijn gras is in elk geval lekker bijgetrokken.
Dacht deze week ook aan dit topic.
Fantastisch weer momenteel, hoop op een normale zomer.
Alle reacties Link kopieren
_Branwen_ schreef:
15-05-2021 15:56
Goed bericht! :cheer:
Het mag nu dus weer stoppen met regenen :yes:
Alle reacties Link kopieren
Blij met de regen, mag nog veel meer komen. De natuur kan zich dan herstellen. We hadden een achterstand. Ik ben na twee droge jaren dolblij met dit weer. De gevolgen van droogte zijn rampzalig. Let it rain, let it rain.. Lalalal
Alle reacties Link kopieren
Louise70 schreef:
15-05-2021 21:46
Blij met de regen, mag nog veel meer komen. De natuur kan zich dan herstellen. We hadden een achterstand. Ik ben na twee droge jaren dolblij met dit weer. De gevolgen van droogte zijn rampzalig. Let it rain, let it rain.. Lalalal
Ik heb vakantieieieie :'(
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht drie dagen geleden nog aan dit topic! Hier valt bizar weinig regen, gelukkig vandaag een goede bui. De voorbije weken zo goed als niets, het is poederdroog. Als het waait vliegt het zand van de weilanden omhoog en zie je overal zandstormen. Ik ben telkens zo blij als het een beetje regent hier.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ha leuk dit topic weer. Gaat hier ook goed volgens mij, heb nog geen boer zien sproeien. Heeft ook best wel vaak lang en goed geregend. En stiekem vind ik deze temperatuur nu ook niet zo slecht, kan slecht tegen dat hele warme weer.
Niemand is onmisbaar
De bomen hier en mijn tuin heeft er lang niet meer zo mooi bij gestaan. Een gieter kan toch niet op tegen een flinke regenbui.

Ik heb altijd bakjes water in mijn tuin en de vogels komen daar op af maar het valt me op dat de vogels na een flinke regenbui druk aan het fluiten zijn hier. Nu ook vrolijk gezang hier komt van alle kanten :high5:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven