Wolven in Nederland, welkom of niet?

16-04-2018 22:57 441 berichten
Ik woon in het grensgebied met Duitsland en regelmatig zwerven er tegenwoordig wolven door dit gebied. Ik ben bijna dagelijks in het bos te vinden met mijn hond. Ik merk dat ik door de toenemende berichtgeving wat ongerust wordt. Bijna dagelijks zijn er berichten over aangevallen schapen en gesignaleerde wolven.

Wolven worden geacht schuw te zijn, maar lopen in een filmpje midden door het verkeer in een of ander Veluws dorp. Hoezo schuw, denk ik dan. Op de site van Wolven in Nederland (pro-wolf) staat dat hardlopers het meeste risico lopen, naast mensen met honden. Laat ik nu net graag hardlopen in het bos, met mijn hond :(

In Duitsland (paar km hier vandaan), gaan mensen 's avonds al niet meer naar hun paarden of schapen uit angst voor aanvallen van wolven. In Frankrijk is er laatst een jongetje met zijn hond aangevallen door een wolf. Volwassen joegen de wolf weg. Hier spelen ook veel kinderen in en rond de bossen. Het is eigenlijk zo'n beetje onze achtertuin.

Wat vinden jullie, zijn wolven welkom in Nederland?

Is de wolf welkom in Nederland?

Totaal aantal stemmen: 197

Ja (70%)
Nee (17%)
Alleen in afgesloten natuurgebieden (13%)
lise1985 schreef:
16-04-2018 23:53
Morgen gebakken echtgenoot op het menu?
Gebakken collega voor de andere helft van mijn collega’s.
Moiren’ schreef:
16-04-2018 23:54
Gebakken collega voor de andere helft van mijn collega’s.
Dan doe ik mijn gebakken werkgevers en aanverwante shit erbij.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die "ja" stemden, jullie moeten zeker dat filmpje van dumpert zien. Hoe een hond gepakt wordt door een wolf. Nog steeds voor?
We should have each other with cream.
catskin schreef:
16-04-2018 23:56
Mensen die "ja" stemden, jullie moeten zeker dat filmpje van dumpert zien. Hoe een hond gepakt wordt door een wolf. Nog steeds voor?
Ja
lise1985 schreef:
16-04-2018 23:55
Dan doe ik mijn gebakken werkgevers en aanverwante shit erbij.
Doen we een lopend buffetje.
Moiren’ schreef:
16-04-2018 23:58
Ja
+1
Moiren’ schreef:
16-04-2018 23:58
Doen we een lopend buffetje.
Goed idee, met de collega's als bijgerecht.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
16-04-2018 23:58
Ja
:yawnee:
We should have each other with cream.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
.
https://www.youtube.com/watch?v=cEMyykjZOik

In plaats van de 11 stedentocht want die gaat toch nooit door.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
catskin schreef:
17-04-2018 00:02
:yawnee:
Gaap?
catskin schreef:
16-04-2018 23:56
Mensen die "ja" stemden, jullie moeten zeker dat filmpje van dumpert zien. Hoe een hond gepakt wordt door een wolf. Nog steeds voor?
Nog nooit predatie in de natuur gezien?
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
16-04-2018 23:24
Nijlpaarden, die zijn pas eng
No kidding. Ze lijken zo schattig, maar die grote tanden zijn niet voor de sier.

Afbeelding
kennis is knowledge
SubterraneanHomesickAlien schreef:
17-04-2018 00:18
No kidding. Ze lijken zo schattig, maar die grote tanden zijn niet voor de sier.

Afbeelding
En ze zijn razendsnel. Ook op het land.
quattro35 schreef:
16-04-2018 23:42
Zou wel verstandig zijn als de overheid opgegeten schapen royaal en snel zou vergoeden (dus boven de marktwaarde)

Zo niet dan krijg je snel problematische toestanden met plezierjagers en stropers / vergiftigd aas neerleggen, klemmen etc etc

Er is in het buitengebied helaas vrijwel geen politie. die zijn allemaal wegbezuinigd of lopen rond in een achterlijk buitenland

Dat risico zit er dik in. Dubbel dierenleed erbij als de wolf toetreedt.
Van mij mag de wolf wegblijven.
boro_ schreef:
16-04-2018 23:29
Je vee, kinderen en schoonmoeder worden echt niet zomaar opgegeten.
Wolven zullen alleen voor mensen gaan als ze extreme honger hebben. En laat de kans nou heul, heul klein zijn dat ze dat in NL krijgen.
Furrendomme! Het topic begon nog wel zo veelbelovend! :cry:
hollebollegijs schreef:
17-04-2018 00:03
Afbeelding
.
https://www.youtube.com/watch?v=cEMyykjZOik

In plaats van de 11 stedentocht want die gaat toch nooit door.
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor. Liever een wolf in Nederland dan een Wolf of Wall street

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Wolven hebben het ook niet makkelijk hoor, je zal maar de hele dag in de regen moeten lopen of zitten, dodelijk vervelend :

https://i.imgur.com/vKina7b.mp4
nounou
Vind wolven sowieso saai na het bericht van Boro.
catskin schreef:
16-04-2018 23:56
Mensen die "ja" stemden, jullie moeten zeker dat filmpje van dumpert zien. Hoe een hond gepakt wordt door een wolf. Nog steeds voor?
Weet je hoeveel vogels, muizen eekhoorns ratten en konijnen er dagelijks door loslopende huis tuin en keuken katten worden opgegeten? Ik ook niet maar het zijn er veel, zeker weten!
Alle reacties Link kopieren
In Eibergen gaan ze proberen of ezels de schapen tegen de wolven kunnen beschermen. Ezels zijn erg territoriaal, schijnt het : https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... beschermen
nounou
Alle reacties Link kopieren
normandina schreef:
17-04-2018 01:25
Vind wolven sowieso saai na het bericht van Boro.
Boro ? Is dat een verveelde Bor de wolf ?
nounou
Nu je het zegt zeg! Vast een wolf in schaapskleren!
dubbelt
catskin schreef:
16-04-2018 23:56
Mensen die "ja" stemden, jullie moeten zeker dat filmpje van dumpert zien. Hoe een hond gepakt wordt door een wolf. Nog steeds voor?
Daar ben ik inderdaad eigenlijk het meest bezorgd om. Ik heb een kleine hond die altijd los loopt in het bos. Moet er niet aan denken dat er zoiets gebeurt. Natuurlijk is de kans klein, maar hij wordt steeds groter. Ik ben minder bang dat ik zelf wordt aangevallen.

Ben toch wel benieuwd: voor degenen die in het grensgebied wonen: durven jullie nog alleen het bos in (met of zonder hond)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven