Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Avondklok

13-01-2021 10:31 3257 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af waarom mensen zo tegen een avondklok zijn. Wat voor beperkingen hebben mensen dan? Ik kan mij voorstellen dat je dan bijvoorbeeld savonds niet meer de hond kan uitlaten. Maar wat nog meer?

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit of er een avondklok komt. Door de lockdown ben ik altijd thuis savonds omdat alles toch dicht is. Voor mij zou het dan geen impact hebben. Ik ben benieuwd voor wie dat wel zo is. Ik ga er van uit dat er een uitzondering komt voor mensen met een crusiaal beroep, die moeten natuurlijk naar hun werk kunnen.
JackyBee schreef:
14-01-2021 11:56
Of een kek tuigje ontwerpen voor je wandelende tak...
😅
Een lange draad volstaat
" Hoi, mijnheer de BOA. Ik laat mijn oma even uit, want zij moet even luchten. Anders is ze niet te genieten.".
Julus schreef:
14-01-2021 12:04
" Hoi, mijnheer de BOA. Ik laat mijn oma even uit, want zij moet even luchten. Anders is ze niet te genieten.".
Ben benieuwd met welke creatieve ingevingen de mensen uit het bdsm-topic komen...
JackyBee schreef:
14-01-2021 12:06
Ben benieuwd met welke creatieve ingevingen de mensen uit het bdsm-topic komen...
Ik ook!
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
14-01-2021 11:55
Nee, precies! Je kunt je natuurlijk afvragen of de politie (of BOA's) dat gaan controleren. Ik hoop dan maar dat het zoiets is als ID controle; alleen bij verdenking, of zo. Dus niet als je gewoon op je fiets rijdt (of auto) maar wel als je met een halve groep in een auto zit, of duidelijk in gezelschap of zo.
De politie heeft al aangegeven dat ze absoluut niet genoeg mensen hebben om te handhaven dus als er al een avondklok kot is dat puur symbolisch, ter eer en meerdere glorie van de regering
Alle reacties Link kopieren
Huisgenoot uitlaten mag dat ook? :idee:
Irish_Wasser_Woman schreef:
14-01-2021 12:00
Sommige mensen lijken het echt niet te willen begrijpen of zo :roll:

En ik begrijp gewoon niet meer waarom die mensen niet aangepakt worden en er in plaats daarvan ALWEER een maatregel wordt overwogen die de mensen treft die zich al sinds maart aan de adviezen houden. Niet goed voor het draagvlak dit.
Renske_ schreef:
14-01-2021 11:40
Alles voor de veiligheid.
Tot we helemaal niet meer naar buiten mogen anders dan een uurtje per dag om boodschappen te doen.

Oh wacht nee. Dat is een complot.
Avondklok, reisbeperking, verplicht thuis werken.... we gaan al hard die kant op, als al die maatregelen echt ingevoerd worden.
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
14-01-2021 12:14
En ik begrijp gewoon niet meer waarom die mensen niet aangepakt worden en er in plaats daarvan ALWEER een maatregel wordt overwogen die de mensen treft die zich al sinds maart aan de adviezen houden. Niet goed voor het draagvlak dit.
Nope......
Dahlia74 schreef:
14-01-2021 12:10
Huisgenoot uitlaten mag dat ook? :idee:
Van mij wel. Zeker als hij of zij niet te harden is en dus stoom moet afblazen. Dat voorkomt huiselijk geweld😆
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
14-01-2021 12:00
Sommige mensen lijken het echt niet te willen begrijpen of zo :roll:
Omdat veel maatregelen ook niet te begrijpen zijn.

Verplicht een mondkapje op terwijl zelfs het OMT zegt dat het niet helpt.
Niet met zijn vijven bij opa en oma op visite mogen maar opa en oma mogen wel bij het gezin van 5 op visite komen.
Horeca (die het goed geregeld hadden) dicht zodat mensen thuis feestjes gaan vieren bij gebrek aan andere opties.
Scholen dicht zodat ouders wel thuis moeten werken maar tegelijk ook hun kinderen moeten helpen met schooltaken.
Hoe willen die ouders boodschappen doen als het niet s'avonds kan?
Dan gaan ze dus massaal om 17 uur waardoor het dan enorm druk wordt.
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
14-01-2021 12:14
En ik begrijp gewoon niet meer waarom die mensen niet aangepakt worden en er in plaats daarvan ALWEER een maatregel wordt overwogen die de mensen treft die zich al sinds maart aan de adviezen houden. Niet goed voor het draagvlak dit.
Klopt. Ik heb eigenlijk nooit veel geklaagd, behalve als ik iets contraproductief vond mbt verspreiding van de Corona.

Dit vind ik zowel contraproductief, want iedereen gaat tegelijk voor 20:00 nog van alles doen, waardoor mensen juist dichter op elkaar komen, en ook te ver gaan.

Het is misschien okay als je genoeg geld en ruimte hebt voor allerlei fitness apparaten in huis (zoals de mensen die dit beslissen), maar er zijn ook mensen die enkel tijd en geld hebben voor een laat ommetje op straat.

Als ze gewoon maar dingen doen om iets te doen, dan begint het te veel te lijken op burgertje pesten omdat een deel er niets aan doet.
Deel dan tenminste hogere boetes uit aan degenen die de politie op een feest tegenkomt (en dat gebeurt toch wel regelmatig) ipv hiermee te komen. Zelf hebben ze doorgaans auto's en genoeg ruimte in huis zodat ze zich nog wel makkelijk kunnen verplaatsen en ruimte hebben voor allerlei activiteiten.
zonmuis wijzigde dit bericht op 14-01-2021 12:36
21.57% gewijzigd
Wat het ook wordt, ik hoop wel dat ze er snel mee komen. Want dan is er iig zekerheid. Nu blijven we speculeren en het is fijn om te weten waar we aan toe zijn.

Trouwens, dat restaurant in Eindhoven gaat zondag weer open. Dat hebben ze bevestigd. Met een avondklok komt er geen hond, denk ik. Ze roepen alle horecaondernemers op om hetzelfde te doen. Als dit gebeurt dan zal er veeel meer handhaving ingezet moeten worden. Dit wordt nog wat.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
14-01-2021 12:30
Omdat veel maatregelen ook niet te begrijpen zijn.

Verplicht een mondkapje op terwijl zelfs het OMT zegt dat het niet helpt.
Niet met zijn vijven bij opa en oma op visite mogen maar opa en oma mogen wel bij het gezin van 5 op visite komen.
Horeca (die het goed geregeld hadden) dicht zodat mensen thuis feestjes gaan vieren bij gebrek aan andere opties.
Scholen dicht zodat ouders wel thuis moeten werken maar tegelijk ook hun kinderen moeten helpen met schooltaken. op andere manieren opvang moeten regelen (vrienden/familie) waardoor er juist veel meer contacten zijn of zodat ouders juist afwisselt naar kantoor gaan want thuis werken met kinderen gaat niet.
Hoe willen die ouders boodschappen doen als het niet s'avonds kan?
Dan gaan ze dus massaal om 17 uur waardoor het dan enorm druk wordt.
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
14-01-2021 11:57
Ik reis met ov voor mijn vitale functie en je wilt niet weten wat er allemaal nog in de trein zit. Grootouders met kleinkinderen, groepen jongeren, toeristen. Mensen zijn echt niet goed wijs.
Tja als je geen auto hebt ben je toch afhankelijk van het OV. Zeker als je als opa en oma op moet passen op je kleinkinderen want scholen dicht en ouders zullen toch moeten werken. Hier in de stad hebben heel veel mensen geen auto en geen buitenruimte. Ik snap wel dat je er dan af en toe uitgaat naar bijvoorbeeld de natuur om een frisse neus te halen. Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen dat mensen geen gebruik mogen maken van het ov en anders alleen voor werk. Dat is wel heel makkelijk praten als je zelf een auto hebt.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
14-01-2021 12:33


Trouwens, dat restaurant in Eindhoven gaat zondag weer open. Dat hebben ze bevestigd. Met een avondklok komt er geen hond, denk ik. Ze roepen alle horecaondernemers op om hetzelfde te doen. Als dit gebeurt dan zal er veeel meer handhaving ingezet moeten worden. Dit wordt nog wat.
Ik denk dat bezoekers aan het restaurant niet de mensen zijn die zich streng aan de maatregelen houden. Dus of avondklok daar effect op gaat hebben?
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
14-01-2021 12:33
Wat het ook wordt, ik hoop wel dat ze er snel mee komen. Want dan is er iig zekerheid. Nu blijven we speculeren en het is fijn om te weten waar we aan toe zijn.

Trouwens, dat restaurant in Eindhoven gaat zondag weer open. Dat hebben ze bevestigd. Met een avondklok komt er geen hond, denk ik. Ze roepen alle horecaondernemers op om hetzelfde te doen. Als dit gebeurt dan zal er veeel meer handhaving ingezet moeten worden. Dit wordt nog wat.
Ergens ben ik heel erg tegen burgerlijke ongehoorzaamheid. Aan de andere kant kom je natuurlijk vroeg of laat op een moment dat steeds minder mensen gaan luisteren naar ''hou je aan de maatregelen, blijf thuis, doe niets''.

Dat is nu al bijna een jaar het devies. Het begint met de wappies, dan de tokkies, dan de recalcitranten, maar op een gegeven moment zullen ook steeds meer normale/wanhopige burgers die kant op gaan. Wat dat betreft is het maar goed dat er een vaccin is, want ik was wel zeer benieuwd geweest hoeland we dit ''lockdown gedrag'' zonder vaccin nog waren blijven navolgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie trouwens ook niet het nut van het dichthouden van dierentuinen ed.
Zolang er maar een beperkt aantal mensen binnen mag, wat al het geval was, schat ik de kans op besmetting daar kleiner dan op veel andere plekken waar geen controle is op hoeveel er bij elkaar komen (men denke aan sommige parken, straten etc).
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
14-01-2021 12:32
Het is misschien okay als je genoeg geld en ruimte hebt voor allerlei fitness apparaten in huis (zoals de mensen die dit beslissen), maar er zijn ook mensen die enkel tijd en geld hebben voor een laat ommetje op straat.
Er stond van de week een stuk in de krant met als kop "Dè manier om thuiswerken en thuisonderwijs gezellig te houden"

Hun oplossing was de schuur isoleren en ombouwen tot kantoor.
De kinderkamers voorzien van een dakkapel zodat er meer ruimte was voor een buro.
En supersnelle wifi zodat iedereen zonder storing kan werken.

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
14-01-2021 12:45
Er stond van de week een stuk in de krant met als kop "Dè manier om thuiswerken en thuisonderwijs gezellig te houden"

Hun oplossing was de schuur isoleren en ombouwen tot kantoor.
De kinderkamers voorzien van een dakkapel zodat er meer ruimte was voor een buro.
En supersnelle wifi zodat iedereen zonder storing kan werken.

:rofl:
Die dakkapel. Grappig.
Als je nu een offerte aanvraagt, kunnen ze 'm in juli wel komen plaatsen. :biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
14-01-2021 12:14
En ik begrijp gewoon niet meer waarom die mensen niet aangepakt worden en er in plaats daarvan ALWEER een maatregel wordt overwogen die de mensen treft die zich al sinds maart aan de adviezen houden. Niet goed voor het draagvlak dit.
Dat heb ik ook wel. Eerst de kinderen die thuis moesten blijven om hun ouders te dwingen dat ook te doen, waarmee het leven van de ouders die al thuis werkten echt veel lastiger werd, en nu nog een avondklok erbij ook zodat even naar buiten tussen kinderbedtijd en het begin van mijn avondwerksessie om nog wat gedaan te krijgen ook niet meer kan.
Voor het aantal sociale contacten dat ik heb, maakt het niets uit (dat kan niet meer omlaag), het leven wordt er wel veel lastiger van. En van al mijn collega’s met kinderen hoor ik hetzelfde.
Liara schreef:
14-01-2021 12:18
Avondklok, reisbeperking, verplicht thuis werken.... we gaan al hard die kant op, als al die maatregelen echt ingevoerd worden.
Dat verplicht thuis werken zouden ze eens op moeten gaan handhaven. Hele volksstammen gaan gewoon nog naar kantoor, al dan niet daartoe gedwongen door een werkgever die blijkbaar geen enkel vertrouwen heeft in zijn/haar medewerkers. En je maakt mij niet wijs dat al die mensen al gevaccineerd zijn of zo.
Ritmodelanoche schreef:
14-01-2021 12:39
Ergens ben ik heel erg tegen burgerlijke ongehoorzaamheid. Aan de andere kant kom je natuurlijk vroeg of laat op een moment dat steeds minder mensen gaan luisteren naar ''hou je aan de maatregelen, blijf thuis, doe niets''.

Dat is nu al bijna een jaar het devies. Het begint met de wappies, dan de tokkies, dan de recalcitranten, maar op een gegeven moment zullen ook steeds meer normale/wanhopige burgers die kant op gaan. Wat dat betreft is het maar goed dat er een vaccin is, want ik was wel zeer benieuwd geweest hoeland we dit ''lockdown gedrag'' zonder vaccin nog waren blijven navolgen.
Ik denk dat steeds minder mensen gaan luisteren omdat de brave burgers diegenen zijn die gestraft worden. De brave burgers werken vanuit thuis, begeleiden hun kinderen, letten op hun bezoekjes en zullen straks ook netjes binnenblijven als die avondklok er door komt. Ondertussen hoor je dat de politie niet kan handhaven, zijn de boetes gewoon lachtertjes en komt iedereen die er zich niet aan houdt er lekker mee weg.
Als dat nu eens anders was, had ik er veel minder moeite mee.
Nu wordt de brave burger keer op keer gestraft en nu weer met een avondklok omdat tieners zo nodig moeten feesten.

Ik houd me netjes aan de regels, zal ik ook altijd blijven doen, maar ondertussen ben ik dat slappe gedoe wel een beetje zat.
Miek_ schreef:
14-01-2021 12:34
Tja als je geen auto hebt ben je toch afhankelijk van het OV. Zeker als je als opa en oma op moet passen op je kleinkinderen want scholen dicht en ouders zullen toch moeten werken. Hier in de stad hebben heel veel mensen geen auto en geen buitenruimte. Ik snap wel dat je er dan af en toe uitgaat naar bijvoorbeeld de natuur om een frisse neus te halen. Ik vind het een beetje makkelijk om te zeggen dat mensen geen gebruik mogen maken van het ov en anders alleen voor werk. Dat is wel heel makkelijk praten als je zelf een auto hebt.
Ik heb geen auto en reis ook alleen met de trein naar werk (cruciaal beroep). Waarom zou je met de trein naar een stuk natuur moeten? Je kan toch ook de fiets nemen. Ik heb in de 2 grootste steden van NL gewoond en met een half uurtje fietsen ben je bijna altijd wel bij een stuk bos, een watertje, een heide, etc.

Kijk, bepaalde andere reizen snap ik. Neem een medische afspraak, of een hulpbehoevend familielid wat op afstand woont. Maar toeristen en mensen die de trein nemen voor uitjes of sociale activiteiten, dat kun je niet anders dan asociaal vinden.
Ik kan soms niet eens zitten als ik naar huis reis van werk. Ik vind het niet erg om te staan. Ik vind het wel erg dat ik moet staan, omdat het zo DRUK is in de trein.
anoniem_646f50a3aa01a wijzigde dit bericht op 14-01-2021 12:50
5.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
14-01-2021 12:45
Er stond van de week een stuk in de krant met als kop "Dè manier om thuiswerken en thuisonderwijs gezellig te houden"

Hun oplossing was de schuur isoleren en ombouwen tot kantoor.
De kinderkamers voorzien van een dakkapel zodat er meer ruimte was voor een buro.
En supersnelle wifi zodat iedereen zonder storing kan werken.

:rofl:
Dat is wel erg.
Sommige mensen hebben niet eens een schuur, kunnen geen duurdere wifi betalen en al helemaal geen dakkapel.

Misschien moeten de heren en dames die over dit soort dingen gaan, maar eens van huis ruilen met mensen die minder groot leven voor zolang deze maatregelen nog duren. Iets zegt me dat de avondklok dan zo van de baan is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven