Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, ik ben er nog steeds zo vreselijk klaar mee 2

06-02-2021 21:19 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een heel topic vol geklaagd, gescholden, geraasd en getierd. Maar de lockdown duurt voort dus we zullen het nog vaak genoeg nodig hebben. Dit schreef ik in deel 1:

Ik zal niet de enige zijn na de opbeurende persconferentie (not!) van zo even. Ik ben toch zo ongelooflijk klaar met die kut lockdown en nog veel erger klaar met die stomme Mark Rutte en die afschuwelijke Hugo de Jonge.

Zo, dat moest ik even kwijt.

Raas, tier, vloek, klaag en fulmineer hier ook even lekker van je af. Het lucht- een heel klein ieniemini beetje - op.

coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445
Am Yisrael Chai!
Teeveepee
Alle reacties Link kopieren
Despierta, hahaha, gewoon doen, die sneeuwbal gooien, dat mag volgens de richtlijnen zolang je het alleen bij die ene buurman houdt he O_o :lijstje: :bonk:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben totaal niet van 'complotdenken', maar verdenk de overheid er bijna van dat die hele hevige sneeuwval en kou nepnieuws zijn om ons af te leiden van corona :P Hebben we eindelijk eens iets anders om over te praten. Morgen trek ik mijn gordijnen open en ligt er waarschijnlijk 1 mm :sherlock: :D
Alle reacties Link kopieren
Sterrenstof74 schreef:
06-02-2021 22:35
Ik ben totaal niet van 'complotdenken', maar verdenk de overheid er bijna van dat die hele hevige sneeuwval en kou nepnieuws zijn om ons af te leiden van corona :P Hebben we eindelijk eens iets anders om over te praten. Morgen trek ik mijn gordijnen open en ligt er waarschijnlijk 1 mm :sherlock: :D
Ik gok erop dat die halve millimeter al gesmolten is als ik wil kijken :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
.
despierta wijzigde dit bericht op 10-02-2021 18:21
99.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
06-02-2021 22:36
Ik gok erop dat die halve millimeter al gesmolten is als ik wil kijken :-).
Hahaha, dat kan ook nog zomaar. Ik was namelijk van plan lekker uit te slapen :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Die mm ligt hier al.

Ik baal ook van de media, die alles voor zoete koek herhalen wat de overheid zegt en van alles daarbuiten sensatie maakt, dingen zo aandikt met schreeuwende LIVE koppen enzo, nu ook weer met die sneeuw en code rood enzo.
Waarom lees ik dat nog :facepalm:
suzy65 wijzigde dit bericht op 06-02-2021 22:46
8.16% gewijzigd
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
We kunnen dat kl*t*-virus trouwens niet gewoon laten doodvriezen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
06-02-2021 22:45
We kunnen dat kl*t*-virus trouwens niet gewoon laten doodvriezen?
Nee, ik geloof dat het ding van kou houdt. Hij doet het juist niet zo goed in warmte.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
.
despierta wijzigde dit bericht op 10-02-2021 18:21
99.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En behalve ventilatie is vocht ook goed tegen het virus, dus warme of koude luchtvochtigheid.
Heb hier en daar bakjes water op de verwarmingen in huis en mijn huis is niet bijster goed geisoleerd, dus dat zit wel snor :proud:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
.
despierta wijzigde dit bericht op 10-02-2021 18:22
99.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
06-02-2021 22:46
Ooeh dat zit ook tegen het complotdenken aan, hoor Suzy.
Dit zeg ik ook al maanden, zij spelen een grote rol. Bij de persconferenties is de enige 'kritische' vraag over de maatregelen: "Is dat wel verantwoord, moet het niet nóg strenger?"
Ik denk dan echt HOU JE BEK!!!!
Ja idd!
Was daarom al blij dat gisteren in AD die IC-baas van het VUMC zijn zegje kon doen en iig iéts van een discussie ontstond.
Gommers vond dat iets voor de volgende pandemie, en dat het niet aan (IC-)artsen is, terwijl deze man met dit soort andere geluiden/afwegingen al vanaf maart probeerde een discussie op gang te brengen, waarin ruimte is voor andere en bredere visies.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
.
despierta wijzigde dit bericht op 10-02-2021 18:22
99.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
06-02-2021 22:57
Er zijn inmiddels zó veel artsen, economen, sociologen en andere kundige wijze mensen die hele goede ideeën hebben over hoe we slimmer kunnen omgaan met dit virus en ons leven leefbaar houden, maar die zijn tot op heden allemaal afgepoeierd.
Ach joh, dat begon toch al met al die mondkapjes die met miljoenen tegelijk aan De Jonge werden aangeboden en vervolgens geweigerd, om vervolgens in de persconferentie te zeggen dat er niet genoeg mondkapjes voor zorgpersoneel waren.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
.
despierta wijzigde dit bericht op 10-02-2021 18:23
99.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Snotver. Ik had Grey's Anatomy opgenomen en wilde daar nu even lekker voor gaan zitten liggen.
Draait het om Covid! :flag: Mondkapje hier, testje daar.
Argggghhhhh.....
fashionvictim schreef:
06-02-2021 23:00
Ach joh, dat begon toch al met al die mondkapjes die met miljoenen tegelijk aan De Jonge werden aangeboden en vervolgens geweigerd, om vervolgens in de persconferentie te zeggen dat er niet genoeg mondkapjes voor zorgpersoneel waren.
Het is nog erger: het nut ( of de noodzaak) van mondkapjes in de zorg werd zelfs ontkend. En dat dit (geen mondkapjesadvies in de zorg) mede vanwege het tekort kwam, werd ook ontkend.

En weet je, als ze nu zouden zeggen: " joh, we vaccineren al die ouderen in de zorg/verpleeghuizen + de staf nu als eerste want we hebben wat goed te maken" dan zou ik het nog begrijpen ook en zelfs sympathiek vinden. Maar nee, ook dat niet ( weer een gemiste kans).
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
06-02-2021 22:52
Klopt helemaal.
Maar waarom wordt dit niet op grote schaal gecommuniceerd én toegepast?
Bij ons op school zitten ze te blauwbekken in de klas omdat de ramen open moeten maar zo'n apparaat voor de luchtvochtigheid is nog steeds niet aanwezig. Ik heb het al een aantal keer aangegeven bij de locatie manager en die zegt dan gewoon: 'dat staat niet in de richtlijnen, dus dat doen we niet.' :facepalm:
Net als vit D3 slikken en dan niet de normale dagelijkse richtlijn, maar meer.

Oh, ik herinner me nog half dat in bejaardenoorden afgelopen voorjaar/ zomer ventilators juist verboden werden, omdat de luchtstroom dan als van 1 kant kwam, want dan zou het juist virusdeeltjes in 1 richting blazen. Op die scholen zitten de ramen ook maar aan 1 kant..
En tja, wat is wijsheid, want is (droge) kou binnenlaten dan beter omwille van ventilatie?
Want in al die slachterijen met lage binnentemperaturen om in te werken, waren juist van die uitbraken..

De discussie over scholen en ventilatie loopt al sinds de zomer en behalve ramen open is dat niet opgepakt.
Denk dat er geen geld voor ventilatiesystemen was en is vanuit de overheid en scholen kunnen dat ook niet ophoesten, daarom hoor je er niks meer over?
suzy65 wijzigde dit bericht op 06-02-2021 23:16
11.29% gewijzigd
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Sterrenstof74 schreef:
06-02-2021 23:06
Snotver. Ik had Grey's Anatomy opgenomen en wilde daar nu even lekker voor gaan zitten liggen.
Draait het om Covid! :flag: Mondkapje hier, testje daar.
Argggghhhhh.....
Had een bingeavond van een serie gepland maar helaas, halverwege aflevering 1 in slaap gevallen en net weer wakker. Hoe dan? Zelfs dat lukt me niet meer.
Alle reacties Link kopieren
.
despierta wijzigde dit bericht op 10-02-2021 18:24
99.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
06-02-2021 23:15
Had een bingeavond van een serie gepland maar helaas, halverwege aflevering 1 in slaap gevallen en net weer wakker. Hoe dan? Zelfs dat lukt me niet meer.
Story of my life tegenwoordig. Lig om de haverklap op de bank te pitten alsof ik 83 ben.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
.
despierta wijzigde dit bericht op 10-02-2021 18:24
98.84% gewijzigd
Suzy65 schreef:
06-02-2021 23:14
Net als vit D3 slikken en dan niet de normale dagelijkse richtlijn, maar meer.

Oh, ik herinner me nog half dat in bejaardenoorden afgelopen voorjaar/ zomer ventilators juist verboden werden, omdat de luchtstroom dan als van 1 kant kwam, want dan zou het juist virusdeeltjes in 1 richting blazen. Op die scholen zitten de ramen ook maar aan 1 kant..
En tja, wat is wijsheid, want is (droge) kou binnenlaten dan beter omwille van ventilatie?
Want in al die slachterijen met lage binnentemperaturen om in te werken, waren juist van die uitbraken..

De discussie over scholen en ventilatie loopt al sinds de zomer en behalve ramen open is dat niet opgepakt.
Denk dat er geen geld voor ventilatiesystemen was en is vanuit de overheid en scholen kunnen dat ook niet ophoesten, daarom hoor je er niks meer over?

Als je iets moet ophoesten moet je thuisblijven.
Alle reacties Link kopieren
Worden we nou ook verneukt met de beloofde 20/30 cm?? Ik zie nog geen vlokken hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven