Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Bah, bah, bah, ik ben er nog steeds zo vreselijk klaar mee 2

06-02-2021 21:19 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een heel topic vol geklaagd, gescholden, geraasd en getierd. Maar de lockdown duurt voort dus we zullen het nog vaak genoeg nodig hebben. Dit schreef ik in deel 1:

Ik zal niet de enige zijn na de opbeurende persconferentie (not!) van zo even. Ik ben toch zo ongelooflijk klaar met die kut lockdown en nog veel erger klaar met die stomme Mark Rutte en die afschuwelijke Hugo de Jonge.

Zo, dat moest ik even kwijt.

Raas, tier, vloek, klaag en fulmineer hier ook even lekker van je af. Het lucht- een heel klein ieniemini beetje - op.

coronavirus-covid-19/bah-bah-bah-ik-ben ... #p32490445
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-02-2021 00:08
Slapen jullie ook zo slecht? Ik ben 's nachts soms wel 2x wakker. En dan 's morgens brak. Dat totale gebrek aan inspanning maakt niet moe, maar lamlendig.
Yep. Ben elke nacht rond 4:45 wakker en dan kan ik niet meer slapen tot een uur of 6:30. En ik ging er op werkdagen om 7:30 uit, maar nu dochter weer naar school moet moet dat eerder, rond 6:45 a 7:00. Dus dat wordt nog wat.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-02-2021 00:08
Slapen jullie ook zo slecht? Ik ben 's nachts soms wel 2x wakker. En dan 's morgens brak. Dat totale gebrek aan inspanning maakt niet moe, maar lamlendig.
Yesss. Bij mij nog erger gemaakt door een peuter die al z'n hele leven niet doorslaapt.

Ik zou nu weer moeten gaan slapen maar het Viva forum lokt.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier (westen) al uren aan het sneeuwen maar het zijn zulke kleine vlokjes dat het allemaal geen zoden aan de dijk zet.
Hoop dat er nog wel wat bijkomt want dit is serieus een enorme teleurstelling.
...
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
07-02-2021 00:07
Helemaal eens.
Met alles.
Het is zó'n belangrijk deel van de identiteit wat nu verborgen moet.
Ik snap echt niet dat de meerderheid voor invoering gewoon riép om die ondingen.
Heb me tot het laatste moment verzet.

Ik herken mensen niet en zwaai dus naar niemand, loop ze zo voorbij.
zelf heb ik blijkbaar maar een klein hoofd, want het masker zit elke keer tot halverwege mijn ogen.
Dus ik moet dat ook elke keer omlaag trekken.
En dan nog zie ik in de hoeken links- en rechtsonder niks, rijd zo met mijn winkelkarretje ergens tegenaan in een gangpad.

Ik ga vrijwel geen winkel meer in, behalve de supermarkt.
En gelukkig doen de meesten buiten dat meteen af, en zien we als kennissen elkaar op straat en plein dan tenminste nog zonder.
Afgelopen week op de markt nog met een paar koffie to go gedronken en bijgekletst, dat was even een verademing! :)
Probeer eens om het elastiekje op de kop om je oren te doen. Zodat je zeg maar een kruis aan de zijkant hebt. Dan duwt het elastiekje de bovenkant van het mondkapje wat naar beneden.
Calamitycat schreef:
07-02-2021 00:16
Het is hier (westen) al uren aan het sneeuwen maar het zijn zulke kleine vlokjes dat het allemaal geen zoden aan de dijk zet.
Hoop dat er nog wel wat bijkomt want dit is serieus een enorme teleurstelling.
Een troost. We zijn inmiddels een kei in omgaan met teleurstellingen
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
07-02-2021 00:15
Yep. Ben elke nacht rond 4:45 wakker en dan kan ik niet meer slapen tot een uur of 6:30. En ik ging er op werkdagen om 7:30 uit, maar nu dochter weer naar school moet moet dat eerder, rond 6:45 a 7:00. Dus dat wordt nog wat.
Ik slaap de meeste ochtenden tot minimaal 8 uur uit. Dat wordt echt zwaar kut als het 'echte leven' weer gaat beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Pluma schreef:
07-02-2021 00:16
Probeer eens om het elastiekje op de kop om je oren te doen. Zodat je zeg maar een kruis aan de zijkant hebt. Dan duwt het elastiekje de bovenkant van het mondkapje wat naar beneden.
Zo doe ik het meestal (smal hoofd), dan zit het wel beter maar het nadeel daarvan vind ik weer dat de zijkant echt open gaan staan.
Niet dat ik ook maar enigszins het idee heb dat die krengen helpen tegen een besmetting maar goed...
...
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-02-2021 00:17
Een troost. We zijn inmiddels een kei in omgaan met teleurstellingen
Wat een wijze vrouw ben jij toch :D
...
Calamitycat schreef:
07-02-2021 00:14
Ik slaap heel slecht. Voornamelijk veroorzaakt door opvliegers maar nu sinds een jaar crisis nog slechter. Ik slaap niet in. Als ik rond 12 uur, half 1 naar bed ga lig ik zeker tot 3 uur wakker. Gestoord word ik ervan. Hoe moe ik ook ben, ik val niet in slaap.
En als ik dan eindelijk slaap, word ik regelmatig weer wakker drijvend in het zweet omdat ik weer zo'n klote opvlieger heb.

Neem zo nu en dan een quetiapine 12,5 mg op advies van een van de psychiaters op mijn werk en slaap dan binnen een uur in, heel snel dus voor mijn doen. Na de hele week slecht te hebben geslapen neem ik er vanavond weer een.
Gekmakend! Na een week slecht slapen snap ik dat je wat inneemt. Het is funest. Je mist je REM slaap.

Die opvliegers zijn echt klote. Ik slaap met raam open onder een dunne deken en heb het nog warm. Vorig jaar baadde ik in het zweet, maar dat is weer minder geworden. Hopelijk gaat dat bij jou ook zo. Ik ben er grotendeels,doorheen geloof ik. Ben al 1, 5 jr niet meer ongesteld geweest.
Alle reacties Link kopieren
Sorcha_ schreef:
07-02-2021 00:18
Ik slaap de meeste ochtenden tot minimaal 8 uur uit. Dat wordt echt zwaar kut als het 'echte leven' weer gaat beginnen.
Nou he. Daar zie ik ook zo tegenop. Sta nu om 8.30 u op (om 9.00 u. start ik met werken thuis) maar als ik weer naar mijn werk moet gaat de wekker om 6.15 u. Echt geinig als ik tot 3 uur wakker lig (not).
...
Suzy65 schreef:
07-02-2021 00:15
Ben jaloers!
Niet dat je nog naar buiten "moet" door de kou om uit te laten, wel dat het kán/mag.
Ff frisse neus halen.
Als die sneeuw eenmaal ligt is het 's avonds vaak zo mooi, wordt het niet helemaal donker, en dan lopen in de sneeuw heeft wel wat.

Jaren hondjes gehad, Yorkies, en die waren helemaal uitgelaten blij, dol op sneeuw, ook al kleefde dat in hun vacht als ijsbolletjes en moest ik ze na afloop met de handdoek afdrogen tot het gesmolten was.
Ondanks kattenbak laat mijn kater zichzelf uit en heb ik die net afgedroogd, ik weet niet wat ie van de sneeuw vindt.
Heb hem er niet over gehoord :cat:
Jaaa zo sereen he? Alles mooi wit, stilte. Je kunt altijd nog je kat aan een lijntje doen.
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
07-02-2021 00:07
Helemaal eens.
Met alles.
Het is zó'n belangrijk deel van de identiteit wat nu verborgen moet.
Ik snap echt niet dat de meerderheid voor invoering gewoon riép om die ondingen.
Heb me tot het laatste moment verzet.

Ik herken mensen niet en zwaai dus naar niemand, loop ze zo voorbij.
zelf heb ik blijkbaar maar een klein hoofd, want het masker zit elke keer tot halverwege mijn ogen.
Dus ik moet dat ook elke keer omlaag trekken.
En dan nog zie ik in de hoeken links- en rechtsonder niks, rijd zo met mijn winkelkarretje ergens tegenaan in een gangpad.

Ik ga vrijwel geen winkel meer in, behalve de supermarkt.
En gelukkig doen de meesten buiten dat meteen af, en zien we als kennissen elkaar op straat en plein dan tenminste nog zonder.
Afgelopen week op de markt nog met een paar koffie to go gedronken en bijgekletst, dat was even een verademing! :)
Eindelijk nog iemand ...

Hier hangt dat onding dus ook half voor mijn ogen.
Als ik uit de trein stap, trappen afloop, ... gaat het dus écht van mijn neus (wel nog voor mijn mond) want anders zie ik totaal niet waar ik loop en breek ik mijn voeten.

Aan de kassa van de supermarkt is alles uit die mega-veel-te-grote kar (ik shop normaal met een kleine kar aan de hand) krijgen, op de band leggen én dan ook nog iets zien ook een veldslag. Ik zie alleen maar "masker" bij 't minste dat ik een beetje naar beneden kijk.


(Ik moet hem ook geregeld omlaag duwen, anders is het gewoon een heel gezichtsmasker hier.
Zit mijn hele gezicht achter een masker.)
wissewis wijzigde dit bericht op 07-02-2021 00:23
4.45% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
fashionvictim schreef:
07-02-2021 00:15
Yep. Ben elke nacht rond 4:45 wakker en dan kan ik niet meer slapen tot een uur of 6:30. En ik ging er op werkdagen om 7:30 uit, maar nu dochter weer naar school moet moet dat eerder, rond 6:45 a 7:00. Dus dat wordt nog wat.
Ai. Met wat mazzel ben je dan weer zo moe dat je doorslaapt.
Sorcha_ schreef:
07-02-2021 00:15
Yesss. Bij mij nog erger gemaakt door een peuter die al z'n hele leven niet doorslaapt.

Ik zou nu weer moeten gaan slapen maar het Viva forum lokt.
Das ook prut. Maar gelukkig gaat dat beter worden.
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
07-02-2021 00:21
Nou he. Daar zie ik ook zo tegenop. Sta nu om 8.30 u op (om 9.00 u. start ik met werken thuis) maar als ik weer naar mijn werk moet gaat de wekker om 6.15 u. Echt geinig als ik tot 3 uur wakker lig (not).
Ik heb eigenlijk geen idee hoe laat ik uit bed moet om op tijd op mijn werk te komen. Ik ben nog maar een keer op kantoor geweest :|
Calamitycat schreef:
07-02-2021 00:18
Wat een wijze vrouw ben jij toch :D
Omdenken he?😁
Calamitycat schreef:
07-02-2021 00:21
Nou he. Daar zie ik ook zo tegenop. Sta nu om 8.30 u op (om 9.00 u. start ik met werken thuis) maar als ik weer naar mijn werk moet gaat de wekker om 6.15 u. Echt geinig als ik tot 3 uur wakker lig (not).
Hoe dat ooit moet goed komen weet ik ook niet. Opeens weer een wekker moeten zetten, en haasten. Ik denk dat menigeen aanpassingsproblemen krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je vannacht wel lekker kan slapen Calamitycat!
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
07-02-2021 00:14
Ik slaap heel slecht. Voornamelijk veroorzaakt door opvliegers maar nu sinds een jaar crisis nog slechter. Ik slaap niet in. Als ik rond 12 uur, half 1 naar bed ga lig ik zeker tot 3 uur wakker. Gestoord word ik ervan. Hoe moe ik ook ben, ik val niet in slaap.
En als ik dan eindelijk slaap, word ik regelmatig weer wakker drijvend in het zweet omdat ik weer zo'n klote opvlieger heb.

Neem zo nu en dan een quetiapine 12,5 mg op advies van een van de psychiaters op mijn werk en slaap dan binnen een uur in, heel snel dus voor mijn doen. Na de hele week slecht te hebben geslapen neem ik er vanavond weer een.
Vervelend dat je zo slecht in slaap komt.
Hier ook in de overgang.

Ook geen aanrader natuurlijk, maar ik neem nu echt dat slaapmutsje wel :cheers:
De kwaliteit van de slaap is dan minder, maar ik ga er meestal toch laat in ook al ben ik al veel eerder moe, en als ik mijn kussen raak val ik dan iig als een blok in slaap.
Ik word wel soms eerder wakker dan ik zou willen, ook opvlieger, maar na minstens 6 uur geslapen te hebben.
Meestal haal ik de 8 uur slaap wel.

Maar ja, mijn ideale ritme was altijd half 2- half 10 dus ik denk dat ik ook niet in slaap val als ik om 12 u ga slapen.
Ik zal het eens uitproberen.
Ik weet niet hoe laat jij op moet, maar misschien toch eens later erin proberen?

Wens je een fijne nachtrust vannacht dan, ff inhalen!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
.
despierta wijzigde dit bericht op 10-02-2021 18:27
99.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-02-2021 00:21
Jaaa zo sereen he? Alles mooi wit, stilte. Je kunt altijd nog je kat aan een lijntje doen.
Nou, was dat maar waar, haha, tis een schat, maar dat lukt niet hoor!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-02-2021 00:20
Gekmakend! Na een week slecht slapen snap ik dat je wat inneemt. Het is funest. Je mist je REM slaap.

Die opvliegers zijn echt klote. Ik slaap met raam open onder een dunne deken en heb het nog warm. Vorig jaar baadde ik in het zweet, maar dat is weer minder geworden. Hopelijk gaat dat bij jou ook zo. Ik ben er grotendeels,doorheen geloof ik. Ben al 1, 5 jr niet meer ongesteld geweest.
Ik hoop het zo. Ben nu al zo'n 2 jaar niet meer ongesteld maar de opvliegers blijven, en het zijn er veel. Hoopte dat het minder zou worden als ik gestopt zou zijn met roken maar helaas.

Het is nu wel fijn om een koude slaapkamer te hebben in de winter (15 graden ongeveer), als ik dan het dekbed van me af sla krijg ik zo'n opvlieger tenminste redelijk snel onder controle, i.t.t. in de zomer. Maar ik kan er zo ondertussen de klok op gelijk zetten, bijna in slaap: opvlieger. En daarna dus weer klaarwakker. En dat zo'n 6-7 keer per nacht. Idd geen REM-slaap, wat killing is.

Ik voel me ook echt oververmoeid en ben blij dat ik af en toe iets van hulp (quetiapine) kan gebruiken en dat het niet verslavend is of je er steeds meer van nodig hebt zoals bij echte slaappillen. Oxazepam bijvoorbeeld hielp helemaal niets, lag ik alsnog wakker.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap ook slecht. Heel veel moeite met inslapen en dan vervolgens 2/3 keer wakker.
Vannacht voor het eerst sinds tijden weer goed geslapen. Viel snel in slaap en werd pas voor het eerst om 10:00 uur wakker vanmorgen. Kon ik ook wel goed gebruiken.

Wat waait het hard zeg! Hoor zo de wind tegen het huis beuken.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
07-02-2021 00:23
Omdenken he?😁
:lol:
...
Alle reacties Link kopieren
Autofan schreef:
07-02-2021 00:25
Hoop dat je vannacht wel lekker kan slapen Calamitycat!
Dank je! Gaat vast lukken met de medicatie :D
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven