Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Corona 2e golf: wie is er besmet geraakt?

27-07-2020 22:58 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het aantal besmettingen neemt weer toe en ik ben gewoon even benieuwd wie er tijdens de 2e golf besmet is geraakt en hoe het ziektebeeld verloopt. Worden mensen er net zo ziek van als tijdens de 1e golf of juist minder ernstig ziek aangezien er nu veel jonge mensen besmet raken? En waar heb je het virus opgelopen?
Alle reacties Link kopieren
pausini schreef:
27-07-2020 23:34
Vind het geen domme vraag hoor, we hadden pas in het najaar een opleving verwacht en als je nu naar de vakantielanden kijkt is dat geenszins het geval.
Ook in NL neemt het toe.

Omdat we toen niet hadden verwacht dat iedereen nu al z'n grenzen weer zou opengooien en dat niemand zich meer aan de maatregelen zou houden. Ik ben niet verbaasd hoor.

Toch is er nog geen sprake van een tweede golf. En als iedereen nou weer braaf z'n holletje ingaat...
Such fun!1
jongengrijs schreef:
27-07-2020 23:38
Je schrijft toch zelf dat mensen vanaf de IC niet gaan zitten forummen, waarop ik aangeef dat niet iedereen doodziek wordt van het virus en sommige mensen nog prima kunnen forummen. Blijkbaar wist jij dat niet, dus leg ik het even aan je uit.
Maar dan weet je dus nog steeds niet of er mensen ernstig ziek worden, want die lees je hier niet.
jongengrijs schreef:
27-07-2020 23:38
Je schrijft toch zelf dat mensen vanaf de IC niet gaan zitten forummen, waarop ik aangeef dat niet iedereen doodziek wordt van het virus en sommige mensen nog prima kunnen forummen. Blijkbaar wist jij dat niet, dus leg ik het even aan je uit.
Ja fijn, dank je :hug:
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
27-07-2020 23:38
Je schrijft toch zelf dat mensen vanaf de IC niet gaan zitten forummen, waarop ik aangeef dat niet iedereen doodziek wordt van het virus en sommige mensen nog prima kunnen forummen. Blijkbaar wist jij dat niet, dus leg ik het even aan je uit.
Mensen die op de IC liggen zijn vaak behoorlijk ziek hoor.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
27-07-2020 23:36
Nee, deze variant is gewoon dezelfde als in het voorjaar toch?

https://nos.nl/collectie/13833/artikel/ ... -eigenlijk

https://www.parool.nl/nederland/gedaant ... ~ba693842/
Such fun!1
Cookielover schreef:
27-07-2020 23:40
Mensen die op de IC liggen zijn vaak behoorlijk ziek hoor.
Die doen alsof, willen een gratis vakantie.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
27-07-2020 23:35
Schijnt juist wel al veranderd te zijn toch? Dat had weer invloed op de vaccins die ze maken.

Verder: dit topic kunnen we wel scharen onder de bangmakerij met die tweede golf pffff.
Is echt helemaal niet als bangmakerij bedoeld. Ik denk zelf dat een eventuele 2e golf niet zo erg gaat zijn als de eerste. Of daar hoop ik op.
Nu er juist meer jonge mensen besmet raken en het aantal ziekenhuisopnamen nog niet significant gestegen is.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
27-07-2020 23:38
Heb je een samenvatting?
Nee.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
27-07-2020 23:42
Die doen alsof, willen een gratis vakantie.
En lekker eten.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
27-07-2020 23:40
Mensen die op de IC liggen zijn vaak behoorlijk ziek hoor.
Ja duh, maar niet iedereen met corona belandt op de ic. Dit als reactie op de opmerking dat ik hier geen antwoorden zal krijgen van coronapatienten, want die zijn allemaal te ziek om te forummen.
Solomio schreef:
27-07-2020 23:43
Nee.
Zucht, dan de lange versie maar.
Cookielover schreef:
27-07-2020 23:43
En lekker eten.
In een ziekenhuis.... :roll:
Cookielover schreef:
27-07-2020 23:43
En lekker eten.
Ik heb vast laten leggen dat I sondevoeding van 500 kcal wil. Kom ik er iig slank vanaf.
Alle reacties Link kopieren
jongengrijs schreef:
27-07-2020 23:42
Is echt helemaal niet als bangmakerij bedoeld. Ik denk zelf dat een eventuele 2e golf niet zo erg gaat zijn als de eerste. Of daar hoop ik op.
Nu er juist meer jonge mensen besmet raken en het aantal ziekenhuisopnamen nog niet significant gestegen is.

Je wil toch echt weten wie er al besmet is geraakt in die tweede golf. Terwijl die er nog niet is. Ergo, bangmakerij.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
27-07-2020 23:44
In een ziekenhuis.... :roll:
Das ironie hè.
LīlyRose schreef:
27-07-2020 23:45
Ik heb vast laten leggen dat I sondevoeding van 500 kcal wil. Kom ik er iig slank vanaf.
Veganistisch graag. En glutenvrij.
jongengrijs schreef:
27-07-2020 23:44
Ja duh, maar niet iedereen met corona belandt op de ic. Dit als reactie op de opmerking dat ik hier geen antwoorden zal krijgen van coronapatienten, want die zijn allemaal te ziek om te forummen.
Ja dat was precies wat ik schreef. Wat verwoord jij dat goed.
Cookielover schreef:
27-07-2020 23:45
Das ironie hè.
Corona is anders niet om te ironiseren
*Sally* schreef:
27-07-2020 23:46
Veganistisch graag. En glutenvrij.
Ik wil lactosevrij. Veganistisch is sowieso wel een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
27-07-2020 23:44
Zucht, dan de lange versie maar.
Lees de corona-topics maar, die geven een goed beeld.
22 deeltjes.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
27-07-2020 23:45
Je wil toch echt weten wie er al besmet is geraakt in die tweede golf. Terwijl die er nog niet is. Ergo, bangmakerij.
Doe even normaal zeg, ik zeg toch dat het niet als bangmakerij bedoeld is. Dat jij er bang van wordt is jouw probleem. Maar blijf dan liever ook maar helemaal weg van de coronapijler.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
27-07-2020 23:46
Veganistisch graag. En glutenvrij.
coronavirus-covid-19/vegan-sondevoeding ... ges/460167
Solomio schreef:
27-07-2020 23:48
Lees de corona-topics maar, die geven een goed beeld.
22 deeltjes.
Pfff laat maar.
Ken het topic ;)
Alle reacties Link kopieren
Hunebed schreef:
27-07-2020 23:47
Corona is anders niet om te ironiseren
Het ging om het ziekenhuiseten, dat staat wat mij betreft los van het coronavirus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven