Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Coronavirus COVID-19 (deel 29)

10-10-2020 23:15 3024 berichten
In Wuhan (China) is een nieuw Coronavirus, SARS-CoV-2 (voorheen 2019-nCoV genoemd), ontdekt dat mensen besmet met COVID-19.

Meerdere steden/landen in lockdown, overvolle ziekenhuizen, ruim 37 miljoen besmettingen en helaas zijn er ook al meer dan 1 miljoen doden over de hele wereld. Men weet nog niet precies waar het virus vandaan komt en is er nog geen vaccinatie voor.
In Nederland zijn er ruim 137.000 mensen positief getest en ruim 6.000 mensen overleden.
Meer informatie: RIVM / WHO

Johns Hopkins University COVID-19 dashboard
Worldometers statistieken COVID-19
Coronavirus in Nederland dashboard
Corona Dashboard van de Rijksoverheid

Checklist bij vermoeden COVID-19
Afbeelding

Vragen over het coronavirus? Neem dan contact op via 0800-1351
Wil je jezelf laten testen op COVID-19? Bel dan naar: 0800 -1202
(dagelijks bereikbaar tussen 8:00-20:00 uur)
Online een test aanvragen met DigiD kan hier

Dit is een discussie topic over dit virus.

Vorige delen: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9/ 10 / 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 / 17 / 18 / 19 / 20/ 21 / 22 / 23/ 24 / 25 / 26 / 27 / 28
Alle reacties Link kopieren
Ook in Duitsland gaan de coronacijfers de verkeerde kant uit. Diverse gebieden in het land worden dan ook als risicogebied beschouwd en inwoners worden gevraagd om niet te reizen door het land.

In Berlijn worden sinds vrijdagavond strengere maatregelen genomen: winkels, bars en restaurants moeten de deuren gesloten houden tussen 23 uur en 6 uur. In tankstations die wel open mogen blijven, mag geen alcohol worden verkocht vanaf 23 uur.

Met de nieuwe maatregel willen de autoriteiten vooral illegale (rave)feestjes voorkomen: die worden gezien als belangrijke bronnen van coronabesmettingen.
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
10-10-2020 23:24
In andere landen wordt ook wel strenger opgetreden, daar kom je niet weg met een boete als je toch feestjes gaat houden.
Gaat in Nederland helaas niet gebeuren, zelfs de boetes niet.

Op Aruba bijvoorbeeld een boete van ongeveer 500€ bij overtreding van de avondklok, 600€ bij een tweede overtreding. Bij de 3de overreding bepaalt de rechter de straf. Dan leren die feestende jongeren het snel af hoor.

Op Curaçao is een soort “kliklijn” in het leven geroepen; zie je samenscholing op straat of bij je buren, dan kan je daarvoor bellen.
In Leuven was een proef met die chloroquine in combinatie met 'n Japans griepmedicijn.
Alle reacties Link kopieren
Willem engel is vanavond opgepakt https://112vdg.nl/2020/10/10/viruswaarh ... -opgepakt/
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
10-10-2020 23:32
Even wat vrolijkers hoor want ik voel me ineens even heel down.
https://www.youtube.com/watch?v=e0-2XxgHIXk
https://www.youtube.com/watch?v=j28iE1oggyg

Zijn corona nummers over de lockdown en de regels. Vooral die laatste is lekker vrolijk al is de tekst niet vrolijk.
Speciaal voor jou. Ik word altijd heel rustig van deze man.

https://youtu.be/dx9rc6N1fQ4
Life is short. Eat dessert first.
Hastadepasta18 schreef:
10-10-2020 23:41
Gaat in Nederland helaas niet gebeuren, zelfs de boetes niet.

Op Aruba bijvoorbeeld een boete van ongeveer 500€ bij overtreding van de avondklok, 600€ bij een tweede overtreding. Bij de 3de overreding bepaalt de rechter de straf. Dan leren die feestende jongeren het snel af hoor.

Op Curaçao is een soort “kliklijn” in het leven geroepen; zie je samenscholing op straat of bij je buren, dan kan je daarvoor bellen.
Hoe harder men het in de portemonee voelt, hoe minder mensen overtredingen begaan. Dat zie je ook bij snelheidsboetes. Op wegen met trajectcontrole wordt door het grootste deel heel kalm gereden. Als er maar genoeg pakkans is én er 'n flink prijskaartje aan hangt dan zullen genoeg mensen zich aan de maatregelen gaan houden om de verspreiding binnen de perken te houden.
Alle reacties Link kopieren
Toch maar een tvp...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Zazamaenade schreef:
10-10-2020 23:38
Heb je ook het interview met de onderzoekster gezien? Het is een vrij beperkte toepassing die is onderzocht, in het ziekenhuis bij opname. Niet dat wat Elens en co bepleit (voorschrijven door de huisarts).
Als het eventueel werkt zou ik het toch graag nemen zeker als je erg last hebt en eventueel naar het ziekenhuis moet.
redbulletje schreef:
10-10-2020 23:43
Hoe harder men het in de portemonee voelt, hoe minder mensen overtredingen begaan. Dat zie je ook bij snelheidsboetes. Op wegen met trajectcontrole wordt door het grootste deel heel kalm gereden. Als er maar genoeg pakkans is én er 'n flink prijskaartje aan hangt dan zullen genoeg mensen zich aan de maatregelen gaan houden om de verspreiding binnen de perken te houden.
De boetes zijn net juist flink verlaagd. Die gaan nu echt niet omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
10-10-2020 23:41
Gaat in Nederland helaas niet gebeuren, zelfs de boetes niet.

Op Aruba bijvoorbeeld een boete van ongeveer 500€ bij overtreding van de avondklok, 600€ bij een tweede overtreding. Bij de 3de overreding bepaalt de rechter de straf. Dan leren die feestende jongeren het snel af hoor.

Op Curaçao is een soort “kliklijn” in het leven geroepen; zie je samenscholing op straat of bij je buren, dan kan je daarvoor bellen.
Onlangs iemand gehoord over Azerbeidzjan.

Je mag 1 uur per dag buiten.

Algemene controle en patrouilles op straat.
Kom je op straat zonder dat het "jouw uur" is vlieg je ogenblikkelijk de cel in - ik dacht voor 24 uur.

Voor de ogen van iedereen die uit zijn raam staat te staren.


En het is nu niet dat die cellen zo hypermodern zijn waarschijnlijk.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik ben benieuwd hoeveel mensen er op vakantie gaan, met de herfstvakantie voor de deur. Ik las in een eerder bericht dat de landal parken “vol” zitten voor de herfstvakantie; hoeveel mensen gaan er weer naar het buitenland? Misschien zelfs naar een oranje gebied en komen terug zonder in quarantaine te gaan?

Dat zijn dus dingen die ik extreem dom en egoïstisch vind.
Alle reacties Link kopieren
Je kan natuurlijk ook ipv een boete geven bij een overtreding mensen meeslepen naar 't ziekenhuis voor een halve dag.

Ze komen overal toch handen tekort en bedpannen poetsen, water aangeven, ... kan zowat iedereen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik dit even hier mag schrijven/vragen.

Ik werk in de horeca, en ik heb vandaag te horen gekregen dat ik gisteren een positief geteste gast heb bediend. Deze gast is huisarts, had al wel last van een verkoudheid blijkbaar toen ze bij ons kwam 🤨. Maar ze vond het niet niet erg genoeg om om het bezoek te annuleren. Vandaag kreeg ze ernstige klachten en heeft schijnbaar een sneltest kunnen doen, die dus positief was.

Er is contact geweest met de GGD, mijn werkplek en ook met mij. De GGD heeft gezegd dat wij niet hoeven te testen, omdat wij mondkapjes dragen op werk, veel ontsmetten en afstand houden. (Bedienen is natuurlijk geen afstand houden), maar we blijven nooit langer dan 10 min aan een tafel.

Ik ben vanuit werk vrij om wél twee weken in quarantaine te gaan en te testen. Maar ze vinden het ook ok als ik blijf werken. Zelf zou ik graag blijven werken, die sluiting was al lang genoeg!

Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het vooral bizar dat een al verkouden huisarts naar een horeca gelegenheid gaat. Dan kunnen wij nog zo veel doen om Open te blijven, maar zoiets gaat ons volgende week nekken ben ik bang.
-bladora- wijzigde dit bericht op 10-10-2020 23:54
0.22% gewijzigd
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
XxprisjuhxX schreef:
10-10-2020 23:42
Willem engel is vanavond opgepakt https://112vdg.nl/2020/10/10/viruswaarh ... -opgepakt/
Hehe werd tijd zeg. Vond het al vreemd dat er niks tegen hem gedaan werd. Of tenminste zo leek het.
Wissewis schreef:
10-10-2020 23:46
Onlangs iemand gehoord over Azerbeidzjan.

Je mag 1 uur per dag buiten.

Algemene controle en patrouilles op straat.
Kom je op straat zonder dat het "jouw uur" is vlieg je ogenblikkelijk de cel in - ik dacht voor 24 uur.

Voor de ogen van iedereen die uit zijn raam staat te staren.


En het is nu niet dat die cellen zo hypermodern zijn waarschijnlijk.
Fijn joh, een dictatuur!
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
10-10-2020 23:41
Gaat in Nederland helaas niet gebeuren, zelfs de boetes niet.

Op Aruba bijvoorbeeld een boete van ongeveer 500€ bij overtreding van de avondklok, 600€ bij een tweede overtreding. Bij de 3de overreding bepaalt de rechter de straf. Dan leren die feestende jongeren het snel af hoor.

Op Curaçao is een soort “kliklijn” in het leven geroepen; zie je samenscholing op straat of bij je buren, dan kan je daarvoor bellen.

Dat bedoel ik dus. In Nederland kom je nog veel te makkelijk weg met de regels negeren
TsumTsum schreef:
10-10-2020 23:47
Hehe werd tijd zeg. Vond het al vreemd dat er niks tegen hem gedaan werd. Of tenminste zo leek het.
Daarvoor moet hij ook eerst iets doen dat duidelijk illegaal is, zoals demonstreren zonder vergunning.
Dat filmpje dat hij zelf maakt is echt zum kotzen, die man ziet zichzelf als martelaar. Koekwaus.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk bladora! De kans op besmetting lijkt me klein, maar ik zou er toch niet gerust in zijn.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 11-10-2020 00:14
1.04% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
-Bladora- schreef:
10-10-2020 23:47


Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het vooral bizar dat een al verkouden huisarts naar een horeca gelegenheid gaat. Dan kunnen wij nog zo veel doen om Open te blijven, maar zoiets gaat ons volgende week nekken ben ik bang.
Vrij hard geschift van die artse.

Alleen al naar haar patiënten toe die ze misschien de afgelopen dagen ook nog gezien heeft.


Straks moeten jullie de tent misschien sluiten en bij een kleine tent is dat misschien de financiële dood-steek.
En dat allemaal omdat een idiote arts - nota bene - de regels niet volgt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Hastadepasta18 schreef:
10-10-2020 23:41


Op Curaçao is een soort “kliklijn” in het leven geroepen; zie je samenscholing op straat of bij je buren, dan kan je daarvoor bellen.
Serieus? Dat vind ik dan weer veel te ver gaan.

Bellen bij overlast? Prima.

Maar bellen omdat er bij de buren een persoon teveel in huis is? Daar krijg ik een heel naar gevoel bij.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Paling schreef:
10-10-2020 23:34
Dat niet, maar wel zitten wel echt heel, heel veel lager nu. Reden om alert te zijn, en wat mij betreft een andere weg in te slaan, maar echt niet genoeg voor een lockdown. Die heeft heel veel schade opgeleverd, en dan heb ik het niet alleen over economie. Ik denk dat dat het allerlaatste redmiddel zal zijn. Mensen hebben het zelfs over een totale lockdown, dat je je huis niet meer uit mag. Ik denk dat degenen die dat willen wel even mogen nadenken over de gevolgen voor heel veel kwetsbare kinderen en volwassenen drie hoog achter in de grote steden.
Als je kiest voor een lockdown dan liefst juist een beetje vroeg. Het duurt namelijk even voor het effect heeft, én als je er op tijd voor kiest, hoef je het minder lang vol te houden om meer op een acceptabel niveau te komen. Liever nu dan over twee weken, dus.
doornroosje9 schreef:
10-10-2020 23:42
Speciaal voor jou. Ik word altijd heel rustig van deze man.

https://youtu.be/dx9rc6N1fQ4
Ahh zo'n filmpje heb ik wel eens eerder gezien met een geel eendje volgens mij :heart:
-Bladora- schreef:
10-10-2020 23:47
Ik hoop dat ik dit even hier mag schrijven/vragen.

Ik werk in de horeca, en ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een gisteren een positief geteste gast heb bediend. Deze gast is huisarts, had al wel last van een verkoudheid blijkbaar toen ze bij ons kwam 🤨. Maar ze vond het niet niet erg genoeg om om het bezoek te annuleren. Vandaag kreeg ze ernstige klachten en heeft schijnbaar een sneltest kunnen doen, die dus positief was.

Er is contact geweest met de GGD, mijn werkplek en ook met mij. De GGD heeft gezegd dat wij niet hoeven te testen, omdat wij mondkapjes dragen op werk, veel ontsmetten en afstand houden. (Bedienen is natuurlijk geen afstand houden), maar we blijven nooit langer dan 10 min aan een tafel.

Ik ben vanuit werk vrij om wél twee weken in quarantaine te gaan en te testen. Maar ze vinden het ook ok als ik blijf werken. Zelf zou ik graag blijven werken, die sluiting was al lang genoeg!

Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het vooral bizar dat een al verkouden huisarts naar een horeca gelegenheid gaat. Dan kunnen wij nog zo veel doen om Open te blijven, maar zoiets gaat ons volgende week nekken ben ik bang.
Ik hoop dat je thuis blijft. Als in, ik hoop dat horecamedewerkers of zorgmedewerkers die ik zelf tref, thuis blijven als ze in contact zijn geweest met 'n positief getest persoon. Daar is de corona-app voor bedacht, dat mensen in quarantaine kunnen gaan zodra ze een melding krijgen.

Vind het overigens echt schandalig dat die huisarts naar de horeca is geweest ondanks haar klachten. Zo ontzettend fout! :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
10-10-2020 23:52
Serieus? Dat vind ik dan weer veel te ver gaan.

Bellen bij overlast? Prima.

Maar bellen omdat er bij de buren een persoon teveel in huis is? Daar krijg ik een heel naar gevoel bij.
1 persoon te veel is 1 zaak.

Maar een feestje met 20 man ... meld gerust wat mij betreft.


Ik vind het niet heel gek om zo'n dingen te klikken in Corona-tijden.
Zelfs als er geen die hard overlast aan vast zit.


(Sowieso ga ik natuurlijk niet aan 't raam bij de buren naar binnen staren.
Veel kans dat je het dus pas te weten komt door - al dan niet lichte - overlast.)
wissewis wijzigde dit bericht op 10-10-2020 23:54
14.55% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Hastadepasta18 schreef:
10-10-2020 23:46
Oh en ik ben benieuwd hoeveel mensen er op vakantie gaan, met de herfstvakantie voor de deur. Ik las in een eerder bericht dat de landal parken “vol” zitten voor de herfstvakantie; hoeveel mensen gaan er weer naar het buitenland? Misschien zelfs naar een oranje gebied en komen terug zonder in quarantaine te gaan?

Dat zijn dus dingen die ik extreem dom en egoïstisch vind.
Ik vind het zo raar dat we nog massaal naar rode en oranje gebieden kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven